Deep Space Nine: The Fallen

  • 29
3D akce ve světě Hlubokého vesmíru devět, kde si můžete dobrodružství za záchranu vesmíru prožít v kůži kapitána Siska, majora Kiry nebo poručíka Worfa. Úchvatné scenérie z cizích planet obstará unrealovský engine a celé by se to mělo vyloupnout už letos v listopadu.
Deep Space Nine: The Fallen

V listopadu letošního roku budou mít všichni příznivci Star Treku zase jednou příležitost podívat se na svoje oblíbence na monitorech počítačů. Zásluhou The Collective Studios se tou dobou dočkáme převodu Hlubokého vesmíru devět do podoby počítačové hry - konkrétně 3D akční počítačové hry.

Příběh na pozadí DSNF by dobře zapadl i do koncepce televizního seriálu. Velmi mocná a velmi amorální rasa jménem Pah-wraith (tedy zřejmě něco jako duchové Pah) právě dorazila do našeho vesmíru. Úmysly jejích příslušníků se tak docela neshodují s představami Federace i všech ostatních přátelských národů o tom, jak by měl jejich další život vypadat. Naštěstí k ovládnutí rozhodující pozice potřebují Pah-wraithové jistý artefakt - tři červené koule. To, aby se k nim nedostali, už je pochopitelně vaší starostí.

Hned na začátku budete mít možnost výběru ze tří postav - kapitána Siska, majora Kiru nebo poručíka Worfa. Každý z nich představuje trochu jinou verzi hry - mají nejen odlišné způsoby řešení situací, ale dokonce jsou pro ně připravené i různé Deep Space Nine: The Fallenmise. Každý má navíc v oblibě jinou zbraň (různé druhy faserů nebo v případě Worfa obouruční klingonský meč Bat'leth). Kromě unikátních zbraní existuje pro všechny postavy ještě společný arzenál - počínaje pistolí přes granátomet až po disruptor, celkem kolem 11 typů. Povinnou výbavou každého je ještě trikordér se spoustou užitečných funkcí (hledání forem života, poskytování informací o každém předmětu), bez nichž byste si leckde s dalším postupem nevěděli rady.

Celkem bude hra obsahovat deset misí pro každou ze tří postav. Prostředí úrovní DSNF varuje mezi poměrně nudnými chodbami a místnostmi vesmírné stanice až po nádherné mimozemské světy, kde na temné noční obloze visí dvojice měsíců, jejichž paprsky třpytivě poskakují po závějích sněhu, do kterých je celá planeta zabalená. Co se týče složitosti a logických hádanek, čekat se dá spíše systém "zmáčknu páku - otevřou se dveře poblíž", než nějaké velké kombinování předmětů, ale tak úplně primitivní to snad taky nebude.

Graficky vypadá DSNF naprosto uspokojivě - letitý unrealovský engine (jen trochu vylepšený) je pořád dost dobrý k vytváření jakýchkoliv působivých sci-fi scenérií. Third person perspektiva ve spojení s enginem Unrealu je možná trochu nezvyklá kombinace, ale pokud s autorům podaří ohlídat kameru tak, aby nám během hry nenabízela pohledy z naprosto neužitečných úhlů, mohlo by se z tohoto spojení vyklubat něco docela k světu.