Demigod (PC)

Demigod (PC)

Demigod - bitvy polobohů!

  • 6
Co byste řekli na populární mod Warcraftu 3 DotA rozpracovaný do plnohodnotné hry? Vypadá to na skvělý mix akčního RPG a rychlé RTS! Tohle bude řež!

Demigod (PC)Chris Taylor dnes platí za jednoho z nejschopnějších herních designérů (nehledě na jeho umění kvality svých her dokonale prodat), ale i on jednou začínal. V roce 1996 ho objevil Ron Gilbert a přetáhl od lehce neinspirativního udržování sportovních sérií do své, naopak velice ambiciózní a nápady sršící herní dílny Cavedog. Taylor se pustil do práce a brzy z toho byl strategický hit jménem Total Anihilation. Když Gilbert a Taylor objížděli novinářská setkání, poznali žurnalisté, že starý mazák (Gilbert) ví o hře kulové, a tak se ptali mladého objevu (Taylor). Analogická situace nastává znovu, ačkoliv tentokrát je v pozici ostříleného mazáka Taylor a coby dosud neznámý, ale nadmíru talentovaný designér vystupuje John Comes. I jemu dal Taylor v rámci svého studia Gas Powered Games volnou ruku, aby vytvořil hit. Má se jmenovat Demigod!

Demigod (PC)Comes svůj výtvor nadšeně popisuje jako „týmový akční zážitek s pořádnou porcí bitek“. Dobrá, to ho stihli naučit na marketingovém oddělení. Ovšem za reklamní floskulí se bez debat skrývá nadmíru originální a neohraná kombinace akčního RPG a pořádně svižné realtime strategie. Znalci jistě vykřiknou, že zase tak originální nápad to vzhledem k existenci jistého modu pro Warcraft 3 (Defense of the Ancients) není, ovšem DotA má s Demigodem styčný jen absolutní základ – uvidíte, že oba výtvory jdou v dalších rovinách po svých vlastních cestách.
 
Demigod se odehrává ve vcelku rozlehlých, stále však striktně uzavřených arénách, ze kterých není úniku. Ale proč taky? Bojují zde proti sobě dvě znepřátelené frakce, přičemž za každou z nich může nastoupit až pět hráčů.Demigod (PC) To znamená, že v nejlepším případě tu bude bojovat deset živých oponentů. Na bojišti to ale vypadá o poznání velkolepěji – jednotkami se to tam jen hemží. Cílem obou týmů je zničit nepřátelskou hlavní základnu. Boje mají přitom probíhat ve vysokém tempu, jak se na akční RPG sluší a patří, zároveň se ale bude třeba v rychlosti rozhodovat – strategický element tu rozhodně není jen do počtu. John Comes na základě testování odhaduje délku jednotlivých her na 20 až 40 minut, což je – vzhledem k počtu událostí, které vyvstanou – opravdu svižná záležitost. Svědčí to o naprostém důrazu na intenzitu herního zážitku, který bude tvořen hlavně bojem.
 
Každý z hráčů si musí na počátku vybrat jednoho z polobohů. Těch má být velké množství, ovšem v zásadě se dělí na dvě diametrálně odlišní skupiny: bojovníky a generály. Demigod (PC)Zatímco bojovníci zdůrazňují prvek akčních RPG, kdy disponují mnoha opravdu silnými schopnostmi a sami o sobě jsou silnými protivníky, tak generálové pro změnu vedou do bitvy řadu poddaných jednotek. Vtip je v tom, že coby bojovník se budete muset zaobírat vylepšováním především aktivních skillů (obvyklé dilema, zda otevřít novou schopnost, nebo vylepšit stávající, dostane v té rychlosti nový rozměr) a nevyhnete se jejich zaměřování či správnému načasování. Naopak generálové budou disponovat především pasivními talenty, které jejich svěřencům vylepší kupříkladu sílu či výdrž. Na druhou stranu zase budou mít starost s jejich efektivním dirigováním. Každopádně jak bojovníci, tak generálové stoupají po úrovních a vylepšují si své schopnosti, nebo rovnou získávají nové. Maximální level zatím nebyl stanoven, nicméně po jeho dosažení by se měla každému hrdinovi otevřít jedna navýsost mocná schopnost.
 
Demigod (PC)Jak už jsme zmínili, hrdinů, tedy polobohů bude celá řada. Autoři zatím odhalili tři z kategorie bojovníků. Jedná se o jakousi „pochodující pochodeň“, což je hrdina, který si z podstaty svého naturelu velmi rozumí s ohněm. Dokáže odrážet valící se šiky nepřátel ohnivými kruhy, házet vybuchující bomby, vysílat firebally, ale překvapivě také vysílat zmrazovací vlny. Po nich nepřátelé ztuhnou a dají se rozbít jako led. Živoucí pochodeň se navíc může také kompletně zapálit a začít částečně vybuchovat. Samozřejmě, že to škodí jen protivníkům. Dalším pánem na holení je „věž“, což je asi největší hrdina (i ostatní jsou vcelku monumentální) z celé hry. Vypadá jako chodící věž a nepřátele mlátí svým obřím kladivem. Jednak je může baseballovým způsobem odpálkovat, jednak mu stačí jen praštit do země a tlaková vlna všechny Demigod (PC)odežene. Na druhou stranu je vcelku neohrabaný a jistě se mu hodí, že jedna z jeho schopností mu na zádech postaví mocný katapult, kterým může soupeře ničit již zdálky. Třetím odhaleným bojovníkem není nikdo jiný než „Bestie“. Ta působí velmi odpudivým dojmem, její schopnosti však stojí za to – není ji cizí plivat po nepřátelích zamořující výpary, nebo dokonce jednoho z nich infikovat jakousi nákazou a nechat ho, aby ji šířil ve vlastních řadách.
 
Za každé zabití dostanete určitý finanční obnos – to podle úrovně nepřítele. Co s takto vydobytými chechtáky? Možnosti tu jsou. Kromě hlavní, pro celou pětici hráčů společné základny tu jsou ještě menší báze, kterými disponuje každý z hráčů. Důležité jsou především pro generály, kteří si tu mohou postavitDemigod (PC) budovy na rekrutování nových bojovníků. Vedle pro všechny stejných jednotek mají všichni generálové podle svého typu jednu speciální. Ale i bojovníci mohou stavět – třeba obranné věže, ať už na vlastní nebo společné základně, popřípadě také různé obchody, v nichž si lze zakoupit zdraví či magickou energii (nutná pro aktivaci schopností) doplňující elixíry a také nejrůznější části výbavy (zbraně, amulety brnění apod.).
 
Gas Powered Games chce pro Demigod vyhnat k dokonalosti svou internetovou platformu GPGNet, která je něčím podobným jako Battlenet od Blizzardu. Budou se tu konat turnaje, upravovat žebříčky a automatické vyhledávání vámDemigod (PC) vždy najde adekvátní protivníky. Technicky je Demigod vůbec na výši – používá engine Supreme Commandera, jenže vzhledem k o poznání menšímu rozsahu zobrazení si autoři mohli dovolit překrásné detaily. Především polobozi vypadají skvěle a bitky díky všelijakým efektům dostanou parádní atmosféru. Majestátní zoomovací rozsah zůstal zachován: na nejvyšší stupeň přehlédnete celé bojiště, ale zároveň si lze jakoukoliv jednotku prohlédnout z maximální blízkosti.
 
Přestože na Demigodu nepracuje přímo Chris Taylor, je tu velká pravděpodobnost, že se hra postaví vedle dosavadních velkých produkcí Gas Powered GamesDemigod (PC) (Dungeon Siege, Space Siege či Supreme Commander), aniž by se musela stydět. Co víc – jedná se o hodně atraktivní a návykový koncept, což doložila už DotA. Vzhledem k tomu, že je navíc rozpracován a patřičně doplněn na poměry plnohodnotné hry, mělo by jít o vynikající zážitek, který bude nejen svižný, ale zároveň takticky vyzývavý. Vždyť aby měl tým šanci na úspěch, musí všichni jeho členové kooperovat a využívat specifických schopností svých hrdinů. Zkrátka a dobře to vypadá na pořádnou zábavu!