Ovladač Wii U

Ovladač Wii U

Deset herních trendů pro nadcházející měsíce

  • 8
Budeme hrát hry pohybem, dočkáme se dvou nových herních systémů, dojde k souboji válečných her a stále větší vliv bude mít hraní na Facebooku. To vše nám ukázala herní výstava E3 v Los Angeles.

Oznámení Wii U

Wii U

Hlavní hvězdou se podle očekávání stala nová konzole Wii U od Nintenda. To nepolevuje ve svých plánech proměnit "rodinnou videoherní zábavu" a s Wii U nabídne od roku 2012 revoluční ovladač se zabudovaným dotykovým displejem (detaily o oznámení zde).

Právě obrazovka v ovladači je trumfovým esem Nintenda. Dovoluje na něm hrát i v případě přepnutí televize na jiný kanál, stejně jako na něm kreslit či třeba surfovat po internetu. Nintendo představilo i první várku zajímavých her. A hry bude nová konzole potřebovat jako sůl. Nintendo se navíc nechalo slyšet, že odhadovaná cena Wii U bude vyšší než v případě prvního Wii. Právě nízké ceně přitom Wii do značné míry vděčí za svůj úspěch.

Oznámení PlayStation Vita

PlayStation Vita

Podobně jako Wii U i přenosná konzole PlayStation Vita od Sony, původně označovaná jako NGP (Next Gen Portable), nabídne dotykový displej. Navrch přihodí tradičně vyšší výkon a úzké propojení s domácí konzolí PlayStation 3 (detaily o oznámení zde).

Ani v Sony si ovšem neodpustili jisté vizionářství. Dvojice kamer a pohybové senzory totiž slibují kromě využití při záznamu obrazu rovněž uplatnění ve hrách s rozšířenou realitou (augmented reality game). Tento doposud trestuhodně nevyžitý koncept pracuje se snímáním skutečného světa, do něhož jsou na displeji přidány další herní objekty. Díky PlayStation Vita tak možná už brzy budeme hrát virtuální střílečky v ulicích skutečných měst.

Sázka na Kinect

Zatímco Nintendo i Sony reagují na loňský úspěch Microsoftu s pohybovým Kinectem, sám americký gigant zůstává v tradičnějších vodách a na E3 v Los Angeles předvedl pouze rozšířené možnosti stávajícího Kinectu. Nejprve na příkladu z Mass Effectu 3 a Ghost Recon: Future Soldier jasně demonstroval, že hlasové ovládání lze do her úspěšně implementovat, když nechal hráče ústně vybírat možnosti v dialozích a komandovat v boji své parťáky.

Následně představil několik nových funkcí, které umožní do her přenést hráčovu vlastní podobu a pohyby. V porovnání s oznámeními svých konkurentů Microsoft letos poněkud zklamal. Na druhou stranu, jeho snaha vyždímat z Kinectu maximum je nanejvýš pochopitelná. Detailnější report z prezentace Microsoftu najdete zde.

Modern Warfare 3 vs. Battlefield 3

Mezi hrami zaujal především souboj mezi dvěma největšími akčními hrami současnosti. Titul Call of Duty: Modern Warfare 3 v ukázce kampaně pro jednoho hráče představil prostředí válkou zničeného New Yorku. Potvrdil tím, že ani ve třetím díle série Modern Warfare nedojde k výraznější proměně hratelnosti či grafického stylu. 

Naproti tomu jeho největší konkurent Battlefield 3 pokračuje v překračování hranic herní grafiky i zážitku. Předvedené osmiminutové video, rovněž z kampaně hry jednoho hráče, bralo přihlížejícím hráčům dech grafikou tak dokonalou, že snad i realita bledne závistí. Skvěle zpracovaná poušť, exploze, kouř i fyzika, to vše v tuto chvíli vypadá velice dobře. (Více zde)

Migrace na Facebook pokračuje

The Sims Social

Stále více vývojářů rozšiřuje své slavné značky na milovanou i nenáviděnou sociální síť Facebook. Na letošní E3 oznámili Electronic Arts vývoj The Sims Social, v níž v role simíků tentokrát obsadí vaši reální přátelé. Hra má přitom být zpracovaná v izometrickém pohledu ne nepodobném grafice prvních The Sims.

Doslova v předvečer E3 byl navíc oznámen další a ještě zvláštnější facebookový titul Ghost Recon: Commander. Podobně jako v případě facebookové odnože Assassin’s Creed: Project Legacy má být Commander přímo spojen s jednou z hvězd E3, akcí Ghost Recon: Future Soldier. Za body získané zápolením na sociální síti získá hráč možnost si ve Future Soldier koupit bonusové vybavení. Podobně jako EA se tak i Ubisoft nebojí dalších námluv s Facebookem.

Hardcore tituly pro Kinect

Expozice rovněž zodpověděla jeden velký otázník, jež trápil hráče při koupi pohybového ovládání Kinect. Ukázala totiž několik áčkových titulů pro pohybové (a hlasové) ovládání Kinect. Již zmíněný Mass Effect 3 a GR: Future Soldier doplnila oznámená hra na hrdiny Fable: The Journey, v níž budeme našimi pohyby například sesílat kouzla (více zde).

Master Chief

Dále bylo oznámeno, že ovládání Kinectu budou podporovat všechny nové tituly série Tom Clancy’s, tedy například další díly špionážní akce Splinter Cell. Dokonce i u čerstvě oznámeného Halo 4, jež má začít novou trilogii, se spekuluje o ovládání pro Kinect. Microsoft chce značkou Halo znovu podpořit své prodeje, a byl by sám proti sobě, kdyby nesezdal svou vlajkovou hru se svým pohybovým ovládáním.

Vlajkové hry pro Nintendo 3DS

Prací na Wii U jako by Nintendo na první pohled vyčerpalo značnou porci své kreativity. Na svůj handheld 3DS oznámilo pětici her slavných značek, z nichž všechny do jedné patří do kolekce rodinného stříbra Nintenda.

Super Mario 3D

Tituly jako Super Mario 3D (pracovní název), Luigi's Mansion 2 či Kid Icarus: Uprising sice vycházejí z desetiletí starých arkád, trh a hráči si je ale stále žádají.

A nadšeni jsou i vývojáři: o Super Mario 3D na E3 prohlásili, že ze všech 3D pokusů nejvíce odkazuje na původní hratelnost Maria. Více o pětici jasných hitů, které by svými prodeji mohly výrazně pomoci 3DS, najdete v našem článku zde.

Znovuoživení hudebních her

Poté, co Activision zrušil sérii Guitar Hero, se nad žánrem hudebních her vznášel Damoklův meč. Spása pro hráče s muzikou v srdci přichází sice z nezávislejších vod, o to více ale překvapí svou progresivitou.

Sound Shapes

Hopsačka Sound Shapes pro PS Vita kombinuje klasické arkády s hudeními hrami. Tentokrát ale píseň sami vytváříte v závislosti na tom, jak různě procházíte herním prostředím. Sound Shapes navíc ponechává značný prostor tvůrčímu talentu hráčů.

Hra v základní verzi obsáhne pouhých 30 úrovní, teprve prostředí vytvořena uživateli budou generovat další originální hudební motivy a déletrvající hratelnost.

Nával pokračování: od Assassin’s Creed po XCOM

Zbývající baterie oznámených či detailněji přiblížených nových her letos překvapila spíše tím, že nijak nepřekvapila. Zakončení Eziova příběhu v Assassin’s Creed: Revelation zaujalo animovanou upoutávkou. Potěšil i "realističtější" restart série Tomb Raider či nový díl Hitmana s podtitulem Absolution.

Skyrim

Nově oznámená akce Brothers in Arms: Furious Four zase rozdmýchala vášně snahou o vysoce stylizovanou akci jako vystřiženou z Tarantinova filmu Hanební pancharti.

Naproti tomu například hry Far Cry 3 a BioShock Infinite předvedly ve svých ukázkách řemeslně kvalitní a zároveň lehce inovující hratelnost. Tituly The Elder Scrolls V: Skyrim, Prey 2 a Rage zase potvrdily vysoká očekávání co do grafiky i náplně, byť právě Skyrim leckoho vyděsil faktem, že PC verze bude portem z konzolí.

Překvapila i kvalitně působící "hra podle filmu" Star Trek, připomínající hratelností Mass Effect. A po roce se připomněla také značka XCOM.

Agent stále v utajení

Jsou to již dva roky, co společnost Sony na E3 tiskové konferenci oznámila exkluzivní PS3 titul Agent od Rockstaru. Od té doby se ale o této hře objevily pouze dvě kusé zprávy: hra je stále ve vývoji a stále se počítá s PS3 exkluzivitou. A nic na tom nezměnil ani letošní ročník výstavy E3.

Agent

Agent má být špionážní hrou zasazenou do 70. let minulého století, v níž v roli agenta cestujeme po světě a plníme různé úkoly. V prvé řadě by to ale možná chtělo najmout skutečného agenta, aby zjistil, kdy se dočkáme alespoň nějakých bližších informací. Snad to bude dříve než příští rok na E3.