Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Desetina českých hráčů jsou senioři, v domácnostech dominuje PC

aktualizováno 
Průzkum herního trhu a hráčských zvyklostí v České republice přiblížil národní situaci. Hry na PC, konzolích či mobilních telefonech hraje 27,8 procenta Čechů. Z toho 63,1 procenta hráčů jsou muži a 36,9 procent ženy.

Konzole skýtá zábavu i lidem věkem zkušenějším.

Z výzkumu vyplývá, že se složení hráčské populace v ČR blíží stavu v jiných evropských zemích. Přes 36 procent hráčů spadá do kategorie 18–29 let. Druhou největší skupinou jsou lidé ve věku 30–44 let, kteří tvoří 31,2 procenta hráčské populace. Lidé ve věku 45–59 let spadají do skupiny o velikosti 13,3 procenta, hráči přes 60 let dosahují 10,3 procenta populace a mladiství ve věku 15–17 let reprezentují 9 procent hráčů.

Nejčastěji je možné v českých domácnostech objevit výkonné PC nebo notebook. Jsou totiž součástí čtyř pětin domácností. V oblíbenosti následuje chytrý mobilní telefon, který vlastní téměř pětina domácností. Příbytků, které nemají žádné herní zařízení, je stejně jako těch s konzolí, tedy 17 procent. A kapesní herní přístroj (handheld) je možné najít v šesti procentech domácností.

Mezi uživateli PC a konzolí se najde 44 procent hráčů, kteří nehrají pravidelně a není u nich možné mluvit o týdenním průměru. Téměř pětina hráčů věnuje hrám méně než pět hodin týdně a 17 procent se vejde do rozmezí pěti až deseti hodin v průběhu sedmidenního období. Víc, než deset hodin týdně s hrami stráví 13 procent hráčů.

Nákupní zvyklosti v ČR

Víc než polovina hráčů na PC a konzolích své tituly prožívá on-line, hrám bez internetu holduje 41 procent dotazovaných.

Nejčastějším legálním zdrojem her jsou kamenné obchody, ve kterých nakupuje 21,9 procenta dotazovaných. Na druhém místě jsou internetové obchody (nikoliv však digitální distribuce), jež jsou zdrojem her pro 16,8 procenta hráčské populace. Ze supermarketů a prodejen s elektronikou pochází 6,1 procenta her a digitální distribuce, jakou je například Steam, jsou zdrojem her pro 1,8 procenta nakupujících.

Statistiky přinesla Asociace herního průmyslu ČR a SR ve spolupráci s agenturou Factum Invenio, která se zabývá průzkumy trhu. Kompletní brožuru je možné stáhnout zde.

Autor:




Nejčtenější

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.