Konzole skýtá zábavu i lidem věkem zkušenějším.

Konzole skýtá zábavu i lidem věkem zkušenějším.

Desetina českých hráčů jsou senioři, v domácnostech dominuje PC

  • 19
Průzkum herního trhu a hráčských zvyklostí v České republice přiblížil národní situaci. Hry na PC, konzolích či mobilních telefonech hraje 27,8 procenta Čechů. Z toho 63,1 procenta hráčů jsou muži a 36,9 procent ženy.

Z výzkumu vyplývá, že se složení hráčské populace v ČR blíží stavu v jiných evropských zemích. Přes 36 procent hráčů spadá do kategorie 18–29 let. Druhou největší skupinou jsou lidé ve věku 30–44 let, kteří tvoří 31,2 procenta hráčské populace. Lidé ve věku 45–59 let spadají do skupiny o velikosti 13,3 procenta, hráči přes 60 let dosahují 10,3 procenta populace a mladiství ve věku 15–17 let reprezentují 9 procent hráčů.

Nejčastěji je možné v českých domácnostech objevit výkonné PC nebo notebook. Jsou totiž součástí čtyř pětin domácností. V oblíbenosti následuje chytrý mobilní telefon, který vlastní téměř pětina domácností. Příbytků, které nemají žádné herní zařízení, je stejně jako těch s konzolí, tedy 17 procent. A kapesní herní přístroj (handheld) je možné najít v šesti procentech domácností.

Mezi uživateli PC a konzolí se najde 44 procent hráčů, kteří nehrají pravidelně a není u nich možné mluvit o týdenním průměru. Téměř pětina hráčů věnuje hrám méně než pět hodin týdně a 17 procent se vejde do rozmezí pěti až deseti hodin v průběhu sedmidenního období. Víc, než deset hodin týdně s hrami stráví 13 procent hráčů.

Nákupní zvyklosti v ČR

Víc než polovina hráčů na PC a konzolích své tituly prožívá on-line, hrám bez internetu holduje 41 procent dotazovaných.

Nejčastějším legálním zdrojem her jsou kamenné obchody, ve kterých nakupuje 21,9 procenta dotazovaných. Na druhém místě jsou internetové obchody (nikoliv však digitální distribuce), jež jsou zdrojem her pro 16,8 procenta hráčské populace. Ze supermarketů a prodejen s elektronikou pochází 6,1 procenta her a digitální distribuce, jakou je například Steam, jsou zdrojem her pro 1,8 procenta nakupujících.

Statistiky přinesla Asociace herního průmyslu ČR a SR ve spolupráci s agenturou Factum Invenio, která se zabývá průzkumy trhu. Kompletní brožuru je možné stáhnout zde.