Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Destrukční peklo na silnicích. Recenze Burnout Crash!

aktualizováno 
Závodní hry jsou nuda. Dnes je trendy rozmetat na silnicích na cucky pokud možno vše, co se objeví v blízkosti vašeho vozu. Nestačí ovšem pouze naložit auto trhavinami, chce to umět i občas kousek popojet.
80

Burnout Crash!

Platforma: Xbox360
Výrobce: Criterion (Xbox360)

  • Jednoduchý, ale o to návykovější koncept
  • Bohaté možnosti ničení
  • Roztomilé grafické zpracování
  • Zvuková stránka příliš neoslní

Roztomilá explozivní hříčka, která nesází na závodění, ale na neutuchající destrukci.

Herní karta

Burnout Crash! není hra, kterou dostanete na lesklé placce. Je to stažitelný titul pro uživatele Xbox Live Arcade a Playstation Network. Ale přestože jde o "malou" hru, rozhodně vám nabídne slušnou porci poctivé zábavy.

Není to ovšem arkádový závodní projekt, jako v předchozích případech. Základním úkolem bývá obvykle to, abyste zdevastovali, co jen půjde.

Princip je velice jednoduchý, a tak i slušně návykový. V Burnout Crash! najdete ukazatel, který se naplňuje podle toho, jak intenzivně ničíte ostatní auta a způsobujete nehody.

Tady se na žádná pravidla bezpečnosti provozu nehraje. Zapínat a dodržovat doporučenou vzdálenost je největší chyba, které se můžete dopustit.

Když se ukazatel "řidičských prasáren" naplní, stiskem tlačítka necháte vybuchnout svůj automobil ve chvíli, kdy máte pocit, že způsobí co největší paseku.

Auta se budou likvidovat po tuctech, domy se zřítí k zemi. Prostě apokalypsa. A někdy doslova, protože dojde i k přírodním katastrofám, jako je například pád meteoritu, tsunami nebo tornádo. Ovšem příroda v nich nemá tak úplně prsty. Vina padá na někoho jiného. Hádejte na koho.

Burnout Crash!

Burnout Crash! obsahuje tři herní módy. Pile Up po vás chce, abyste způsobili paseku, ovšem s omezeným počtem automobilů, což někdy může být docela zajímavá výzva. Není to nic, nad čím by největší mozky naší generace musely dumat roky, aby přišly na vhodné řešení, ale v rámci hry je to vcelku taktický mód.

V Rush Hour sice nenarazíte na Jackieho Chana a Chrise Tuckera, ale dostanete k dispozici minutu a půl a za tuto krátkou dobu musíte zlikvidovat vše, co jen bude možné. Je to 90 vteřin naplněných jen devastací v té nejčistší podobě.

Trojici doplňuje Road Trip. V něm máte za úkol zabránit tomu, aby z vašeho dosahu uniklo pět automobilů. A asi tušíte, co je myšleno oním "zabránit". Rozhodně ne to, že vystoupíte a slušně požádáte ostatní řidiče, aby setrvali na svých místech. Pokud budete šikovní, na závěr se můžete těšit na nějakou katastrofu, která obstará práci za vás.

Burnout Crash!

Když bude vámi způsobená destrukce úspěšná, pak se objeví nejen nová místa, kde můžete ve svém díle zkázy pokračovat, ale i další auta. Motivace k ničení je tak ještě větší, než jen kdybyste za něj byli bodově ohodnoceni. Slušné skóre je bezva, nová naleštěná kára je ovšem lepší.

Prostředí jsou rozmanitá a je jich tu docela dost. Nenastane tak pocit, že se pořád pohybujete na stejných místech. Mají různý styl a atmosféru, a ničení je tak hned lákavější, když ho provozujete v pěkných lokacích.

Po vizuální stránce to není žádný zázrak. Na dění nehledíte z místa řidiče, ale z takzvané ptačí perspektivy. A je to dobrá volba, protože tak máte větší rozhled. A větší rozhled znamená více šancí pro nějakou tu pěknou explozi.

Burnout Crash!

Grafika ale rozhodně není špatná, trošku evokuje první hry ze série Grand Theft Auto. Ti starší z nás si jistě vybaví ona roztomilá autíčka, která vypadala na první pohled neškodně, ale bylo to jen zdání. A stejně tak je tomu i v tomto případě.

Na první pohled jde o neškodnou hru pro malé caparty (přístupnost je od 7 let), kteří budou juchat a plácat ručičkami, jak ta barevná vozítka krásně jezdí. Ve skutečnosti to není projekt, který by cílil na menší hráče.

Verze pro Xbox 360 je doplněna o možnost ovládání Kinectem. Není to úplně špatné, může to být docela legrace, ale v tomto případě preferujeme ovladač. A to nejen proto, že jsme líní poskakovat dvě hodiny před kamerou.

Burnout Crash!

Pro fanoušky on-line zápolení je přístupná i hra přes internet. A závody v ničení jsou něco, co si jistě budete chtít s ostatními lidmi vyzkoušet, takže vzhůru do toho.

Hudební doprovod nabídne pár zajímavých kousků, opravdu slušných na stažitelnou hru. Ale hlasový doprovod je docela otravný a rušivý. Kdyby tu nebyl, nic by se nestalo. Nebo vlastně stalo, zážitek by byl o něco lepší.

Deset let s Burnoutem

První hra ze série Burnout se objevila už v roce 2001 pro konzoli PlayStation 2 a začátkem roku 2002 i pro Xbox a GameCube. Na svědomí ji mělo britské vývojářské studio Criterion. Hra zabodovala především v Evropě, a tak se v následujícím roce přiřítil do obchodů druhý díl. Až třetí s podtitulem Takedown však výrazněji prorazil také v Americe. Dalším milníkem se stal Burnout Paradise z roku 2008, který byl poprvé vydán také na PC.

Měli bychom upozornit ty, co čekají především závodní titul, že budou zklamáni. V předchozích Burnoutech se závodilo a destrukce hrála velkou roli. V Burnout Crash se skoro nezávodí a destrukce hraje v podstatě jedinou důležitou roli.

Nejde o to, dostat se do cíle první. Jde o to zničit vše, co se jen ocitne ve vašem hledáčku a způsobit co největší škody. Není to objevné, ale je to zábavné a docela návykové.

Burnout Crash!

Jednoduchý nápad v tomto případě funguje a přímočaré herní principy nejsou vůbec od věci. Nechtějí se po vás žádné složitosti, vše je jasně pochopitelné v prvních vteřinách.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

53 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 51 čtenářů





Nejčtenější

Pokémon Sun / Moon
RECENZE: Pokémon Sun & Moon je ideální startovní hra pro nové hráče

Možná vás letos na čas okouzlila mobilní hra Pokémon Go. Pokud si ovšem chcete zahrát regulérní plnohodnotný díl a s předchozími hrami nemáte žádné zkušenosti,...  celý článek

No Man’s Sky (PS4)
GLOSA: Je No Man’s Sky podvod roku? Ne, jen oběť přehnaných ambic

Od ambiciózního vesmírného simulátoru No Man’s Sky se čekalo mnoho, tenhle druh slávy by si však autoři určitě rádi odpustili.  celý článek

March of the Living
Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po...  celý článek

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.