Diablo 2 Expansion Pack

  • 16139
Co nového se dá čekat od expansion packu k Diablu 2? Tentokrát vám to prozradím hned tady - dvě další postavy s novými schopnostmi, speciální předměty pro každý typ postavy, větší truhla, více kombinací v Horadric Cube … a možná ještě něco.
Diablo 2 Expansion Set

Počítám, že tenhle článek si otevřou hlavně ti, kterým se Diablo 2 líbilo a kteří se možná i dopracovali až na konec hry, kde pokořili samotného Diabla. Nikoho tedy asi nepřekvapí, že místo hlavní záporné postavy se uprázdnilo a že v chystaném pokračování ho převezme Diablův spojenec Baal, aby nebylo nutné Diabla tahat ze záhrobí ani provádět nějaké reinkarnační kejkle. Touhu po neomezené vládě nad světem měli ostatně oba démoni společnou, takže o zábavu budete mít postaráno stejně spolehlivě, jako by na trůnu jeho pekelného veličenstva seděl Diablo. Rozsahem by se tento pátý akt měl podobat prvnímu či druhému aktu, ale v žádném případě nebude ani tak rozlehlý jako akt třetí, ani tak úsporný jako akt čtvrtý.

A začneme informací ze všech nejdůležitější - expansion pack bude možné hrát jen s postavou, která dokončí originální hru. V případě, že byste si raději zvolili jednu z těch nových (moment, k tomu se hned dostanu), nezbude vám nic jiného, než s ní projet celou hru znova od začátku. Tak a jsme u nových typů postav. Kromě pěti původních (barbar, amazonka, paladin, čarodějka a nekromancer) přibudou ještě dvě další - druid a assasin (úkladná vražedkyně). Specializací vražedkyně jsou bojová umění a kladení pastí, přičemž obě možnosti vypadají dost přitažlivě. Bojové umění je reprezentováno nejrůznějšími výpady a výkopy, které nahrazují boj se zbraněmi a dávají prostor pro hromadu nových animací vaší postavičky. Kladením pastí (ohňové, bleskové …) zase budete moci ušetřit spoustu zdraví i energie, protože stačí někde nachystat léčku Diablo 2 Expansion Seta pak už do ní jen nalákat nic netušící oběti. Druidovy možnosti se odvíjejí od jeho dvou základních dovedností - morfování a vyvolávání pomocných bytostí. Vyvolávání je známou věcí už od nekromancera, rozdíl je jen v tom, že zatímco nekromancer si přivolával samé nemrtvé potvory, druid má raději společnost obyčejnějších živých tvorů - havranů, vlků nebo medvěda grizzlyho. AI těchto pomocníků by přitom měla být o něco lepší než těch, kteří byli k vidění po boku nekromancera. Kromě toho dokáže druid poručit třeba vinné révě, aby obtočila nepřátelské končetiny a zpomalila jejich postup nebo aby jiná jedovatá rostlina rozsévala svůj jed do protivníkových řad. Morfování pak neznamená nic jiného, než že se váš hrdina dočasně změní na vlka nebo medvěda, čímž rapidně stoupne jeho bojová výkonnost. Nevýhodou je, že ve zvířecí podobě nemůžete používat žádná jiná kouzla.

Jako jedna z důležitých novinek expansion packu musí být jmenována přítomnost speciálních předmětů vztahujících se k typu postavy. Pro barbara bude tímto předmětem nový typ helmy, pro amazonku speciální rukavice, pro paladina štít, pro čarodějku koule (když jí bude mít v ruce, zvýší to její magické schopnosti), pro nekromancera totemová hůl (s účinkem stejným jako u čarodějčiny koule - její použití zvyšuje magické schopnosti nositele), pro vražedkyni pařáty (k čemu jsou pařáty, to je snad jasné) a pro druida zvířecí kůže (které se nosí na hlavě místo helmy).

Diablo 2 Expansion Set

Předměty s přihrádkami na drahokamy také nezůstanou beze změn. Za prvé se rozšíří jejich počet, a tak budete moct drahokamy nacpat skutečně do všeho - do zbraní, brnění, štítů, helem, rukavic, bot, opasků i prstenů. Za druhé bude možné do všech předmětů přidat víc kamenů, než tomu bylo v původní hře, a za třetí se uvažuje o tom, že kromě drahokamů a lebek přibudou k tomuto účelu ještě runy. O jejich účincích na předměty, na které budou použity, se zatím nic neví. Autoři se pustili i do reorganizace předmětů, které tvoří dohromady s jinými celé soupravy. Měli dojem (a to oprávněný), že shromáždit kompletní sady bylo v původní hře velmi těžké (obzvlášť v singlepalyeru na to většina lidí kašlala a hledala radši pořádné unikátní kousky), a tak se rozhodli to hráčům trochu ulehčit a jednak zmenšit počet předmětů v každé sadě a jednak předměty rozmístit poněkud blíže u sebe.

Změny se naopak nedotknou rozlišení, které i nadále zůstane 640x480. Jak jste zvyklí z originálu, i tady si budete moci k některým questům najmout pomocníky, kteří vám za patřičný obnos podají svojí pomocnou ruku. Stesky po větším inventáři vyšly protentokrát naprázdno - autoři je odmítli s tím, že chtějí hráče motivovat k jasným rozhodnutím a ne k tomu, aby s sebou každý tahal tunu náhradních zbraní a výstroje. Jako útěchu můžete brát to, že aspoň obsah truhly se snad dočká dvojnásobné velikosti. Pravděpodobné je i to, že Horadric Cube bude znát nové kombinace předmětů, takže bude možné si vyrobit nové věci, a že se ve hře objeví i nové oltáře (shrine). Co z toho nakonec opravdu najdeme ve finální verzi, na to se musíme počkat minimálně do poloviny příštího roku.

PS: Chcete-li se pokochat obrázky, množství screenshotů z připravovaného datadisku můžete najít tady, případně pak zde. Nejpěknější wallpapery (pozadí do Windows) si pak můžete vybrat a stáhnout odsud.