Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diablo 2 - minireview na hru léta 2000

  12:00aktualizováno  9. července 2001 2:29
Protože se prokousáváme teprve druhým aktem dlouho toužebně očekávaného RPG od Blizzardu a než se probijeme až na konec, ještě to chvíli potrvá, rozhodli jsme se přinést vám zatím článek plný prvních dojmů, který už o Diablu 2 ledacos naznačuje.
Diablo 2

Diablo 2 je bezesporu nejočekávanější hrou několika posledních let a nutno říct, že Blizzardi si s trpělivostí hráčů opravdu nebezpečně zahrávali. Datum vydání bylo několikrát posunuto, a tak jen málokdo věřil červnové tiskové zprávě marketingu o tom, že Diablo 2 je gold. Když k tomu připočteme následné šprýmařské hlášky několika členů Blizzardu o tom, že ve hře se objevil zásadní bug a tato byla stažena z výroby, není se co divit, že tomu řada lidí věřila. Naštěstí šlo opravdu jen o vtip vývojářů a když se v mailboxech novinářů začaly objevovat graficky pěkně zpracované tiskové zprávy o tom, že Diablo 2 vyjde již za 15 dní, a když se hra objevila na warezu, bylo jasné, že pokračování legendárního RPG skutečně přichází. Pátek 30. června byl tím památným dnem, kdy se Diablo 2 objevilo i na pultech herních prodejen v České republice. A protože tento titul netrpělivě očekává i řada našich čtenářů, rozhodli jsme se do recenze pustit hned dva (já a Alenka) a abychom vás nenechali dlouho čekat, Diablo 2 připravili jsme na dnešek minireview. Takže s chutí do toho a... však to znáte.

Vzhledem k tomu, že Diablo 2 je v mnohém podobné svému staršímu bratříčkovi, nabízí se zde porovnávání obou dílů. To, že namísto tří postav je ve dvojce možnost volby z pěti, je už zřejmě natolik známá věc, že nemá cenu z toho dělat nějaké ohromující překvapení. Amazonka, barbar, nekromancer, paladin a čarodějka představují natolik pestrou škálu schopností a dovedností, že je skoro těžké si mezi nimi vybrat jen jednu postavu a odvrhnout tak ty ostatní. Abyste věděli, na jaké postavy jsme se soustředili a které tak budou mít největší vliv na znění právě vznikající recenze, tak já jsem si vybrala Nekromancera a Vreco Amazonku.

Trochu se změnilo kouzlení - kouzla se teď schovala pod speciální schopnosti (skills), kterým postupně přidělujete bodíky a tím se je učíte. Diablo 2 Každá z postav disponuje pochopitelně jinými schopnostmi a jak už jsem psala v preview, je jich u každého hrdiny rovná třicítka. Schopnosti lze dál rozdělit na aktivní a pasivní - aktivní musí postava použít (zakouzlit), kdežto pasivní se automaticky použijí při činnosti, k níž se vztahují. Nekromancerské zaměření zahrnuje například vyvolávání pomocných bytostí nebo proklínání nepřátel, Amazonka může zase využívat jedu u zbraní, které se vrhají (kopí, šípy do luku, nože, sekerky).

Co říct o boji a být přitom po všech těch již vydaných článkách o Diablu 2 ještě originální? Něco by se našlo - nepřátelské potvory přibíhají snad v ještě větších skupinách, než tomu bylo v předchozím díle. Některé z nich mají navíc možnost obživnutí a jediným způsobem, jak jejich reinkarnaci zabránit, je zabití šamana, který kolem sebe s vražednou zuřivostí metá nebezpečné firebally. Problém nastane ve chvíli, kdy máte za úkol zabít celou skupinku šamanů - Diablo 2 v ní musíte poznat toho hlavního (obvykle bývá vyznačen jinou barvou), aby nemohl oživovat své spolubojovníky, a pak teprve můžete zničit ostatní. Každopádně i v Diablu 2 platí, že zbraň, o kterou při boji přijdete, způsobí nepříteli větší úbytek života než ta, která vám i po úderu zůstane v ruce. Příkladem budiž kopí u Amazonky, které v případě, že je použijete jako oštěp a po nepříteli je hodíte, může být pro protivníka smrtelným, kdežto budete-li jej stále třímat v ruce a pouze jím bodat, ke zlikvidování soupeře budete potřebovat tři, čtyři, někdy i pět útoků.

Tak, a teď přichází ta nepříjemná povinnost informovat vás i o nepříliš povedených stránkách hry. Začneme třeba grafikou. Je to tak - ačkoliv z obrázků se všechno jeví dokonale krásné, při reálném hraní se na vizuální kvalitě Diabla 2 podepsalo přece jen poněkud archaické rozlišení 640 x 480. Žádné větší není možné navolit. Obzvlášť travnaté porosty mi tak připadaly neostře rozmázlé, Diablo 2 u kamenných povrchů v jeskyních a sklepních prostorech se tentýž efekt kupodivu neopakoval. V této fázi nejspíš hrálo roli neustálé odkládání hry a tak se není v případě technologické zastaralosti hry čemu divit. Průšvihem Diabla 2 je také fakt, že použité textury nejsou nějak extra detailní a nemohou tak zachránit vizuální vjem do značné míry pokažený nízkým rozlišením.

Hodně hráčů, kterým byl inventář v prvním díle pořád malý, se jistě těšilo na vymoženost ohlašovanou jako vlastní truhla ve vesnici, kam si můžete odkládat peníze a předměty, jež s sebou nepotřebujete stále nosit. Těšila jsem se i já a musím říct, že velikost truhly je pro moje potřeby stále zoufale prťavá. Jediné, co se v tomto směru citelně pohnulo kupředu, je ukládání peněz, kterých se do truhly vejde opravdu velké množství. To, kolik jich tam můžete nacpat, se mění podle toho, v jaké části hry se právě nacházíte - v té první je horní mez zlaťáků stanovena na sto tisíc a s každou další epizodou stoupá. Diablo 2 Samotný inventář postavy zůstal stejně malý, i když nabídka zboží u vesničanů se podstatně rozrostla. Když k tomu ještě připočtete fakt, že předměty nemůžete nechávat jen tak ležet na zemi jako v předchozím dílu, protože po čase zmizí, jsou výsledné skladovací možnosti spíše horší než lepší.

Ránu ze všech největší - prapodivný systém ukládání a reinkarnace zabité postavy si necháme až na recenzi. Pro ty z vás, kteří jste ještě neměli možnost si Diablo 2 vyzkoušet na vlastní kůži, by to mohlo být docela překvapení, protože já osobně jsem se v žádném článku o téhle denervující skutečnosti nedočetla, a tak jsem ze začátku hraní nejdřív jen kulila oči.

Na kompletní recenzi poté, co oba dva dohrajeme hru za svou postavu a navíc řádně otestujeme multiplayer, se můžete těšit nejpozději v průběhu třetího prázdninového týdne, kdy se dočkáte také závěrečného verdiktu a celkového hodnocení.

Diablo 2 Diablo 2 Diablo 2
Diablo 2 Diablo 2 Diablo 2
Diablo 2 Diablo 2 Diablo 2

Autor:


Témata: Diablo, Vtip


Nejčtenější

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.