Blizzard datadisk odhalil na německém herním veletrhu Gamescom. A kromě filmové ukázky nabídl i první záběry ze hry.
V datadisku se objeví nová prostředí, nepřátelé a maximální úroveň postav se zvýší na sedmdesát. Navýšení úrovňového stropu přinese nové dovednosti i runy a paragon úrovně se nově vztahují na všechny postavy na účtu a nemají žádný limit.
Sestavu navíc doplní křižák, který je bojovníkem na blízko. Vývojáři ho přirovnávají k paladinovi z druhého dílu.
Úhlavním nepřítelem tentokrát bude anděl smrti Mathael, který z nepřátel může vysávat duše. Mathael sice chce zlikvidovat démony, lidi však také nemá příliš v lásce. Diablo zůstává uvězněný v kameni Black Soul Stone, Mathael však touží po jeho síle.
Novým prostředím je Westmarch, inspirované gotickými místy na západě. Westmarch je příběhem padlého města a hráč má za úkol jej zachránit. Ředitel herního návrhu Josh Mosqueira datadisk označuje za temnější. Zdá se, že to platí pro příběh i vizuální pojetí. Prostředí v ukázce je totiž svou barevností podobnější spíše druhému dílu.
Změny by se měly dotknout i systému předmětů. Z monster jich bude vypadávat méně, ale více jich bude užitečných. Ve hře se objeví i Smart Drops, tedy předměty, jejichž statistiky se upraví podle hráčova povolání.
V titulu také naleznete speciální kobky určené k získávání vzácných předmětů. Jeden průchod prý zabere okolo patnácti až dvaceti minut.
Blizzard také slibuje přepracování obsahu pro postavy na maximální úrovni. Údajně zde bude jak trávit čas i po dokončení příběhové složky.