Diablo III

Hráči se radují z odchodu ředitele Diabla 3. Zastání našel u kolegy

  • 35
Když Jay Wilson, ředitel týmu, jenž stojí za akční řeží Diablo 3, na diskusních fórech hry oznámil, že se v rámci firmy přesouvá na jiný projekt, vzbudil u mnoha hráčů radost. Zastal se ho až Rob Pardo, jeden z šéfů Blizzardu, který se podílel na návrhu většiny her od Blizzardu.

Zatímco někteří hráči Wilsonovi poděkovali za odvedenou práci, mnozí jeho přechod na jiný, dosud neoznámený projekt vnímají jako "nejlepší novinku roku 2013".

Diablo 3

Hra je založená na hromadném pobíjení nepřátelských monster. Jejím motorem je lov lepších a lepších předmětů.

Diablo 3 vyšlo 15. května 2012 na PC (číst recenzi). 

Hráči mu kladou za vinu především přítomnost aukce předmětů v Diablu 3, a to jak za herní měnu, tak reálné peníze. Dražba ukradla část kouzla hry, založené právě na náhodě a lovu lepších a lepších předmětů, říkají.

Po více než sto stránkách příspěvků se ho v diskusi zastal Rob Pardo, který se podílel na návrhu většiny her od Blizzardu. Nyní je jedním z šéfů Blizzardu. "Ze zdejší diskuse je mi velmi smutno," začal.

Místo, kde začíná Diablo III

Poukazuje, že Diablo 3 si jako hráč velmi užil, nicméně dodává, že komunita hráčů okolo si zaslouží ještě lepší hru. "Na Diablu 3 nepřestaneme pracovat, dokud to nebude nejlepší hra ze série," slibuje.

Dále v příspěvku říká, že jako jediný z diskutujících s Wilsonem pracoval. "Najal jsem Jaye, aby vedl projekt Diablo a měl to potěšení s ním pracovat, a to jak při sestavování týmu, tak při návrhu hry," napsal Padro a dodává, že Wilson posunul sérii v mnoha ohledech dál. "Pracoval jsem s mnoha designéry v Blizzardu a Jay Wilson je jedním z těch nejlepších," dodal.

Hráče, kteří Diablo milují, nabádá, aby pokračovali dál ve zpětné vazbě. "Najal jsem Jaye a naznačil jsem mu, jakým směrem by se měl vývoj ubírat. Nesu plnou zodpovědnost za hru, kterou jsme vydali, i její kvalitu," ukončil Pardo svůj příspěvek.

Na vlně vášní

Diablo 3 herní komunitu polarizuje. Jedni hru proklínají, a říkají, že nerespektuje původní sérii, druhý tábor hru a to, kam se posunula, chválí.

Vlna vášní se vzedmula i poté, co se programátor a návrhář prvních dvou dílů David Brevik vyjádřil v tom smyslu, že by neudělal stejnou hru. Chválil způsob, jakým hra vypráví příběh, ale kritizuje mnohé herní mechaniky i dražbu předmětů. "Shromažďování zlaťáků se stalo efektivnější než hledání předmětů," řekl tehdy.

Jay Wilson, ředitel týmu, který stojí za Diablem 3, reagoval na kritiku impulzivně.

Na kritiku reagovali na sociální síti Facebook vývojáři třetího Diabla, nejostřeji pak Jay Wilson. "Fuck that loser," napsal, což v překladu znamená "s**t na toho chudáka".

Za zbrklou reakci se posléze veřejně omluvil. "Očekávám od sebe víc než zbrkle projevované pocity a neúctu k blízkému vývojáři jako je Dave. Zaslouží si větší uznání. Vyjádřil jsem se ze zlosti a v obraně svého týmu i hry. Lidé o mně můžou říkat cokoliv, ale neberu na lehkou váhu, když shazují odhodlání a vášeň Diablo 3 týmu. Dave je skvělý. Vytvořil dvě hry, které mě jako vývojáře ovlivnily nejvíce, Diablo 1 a 2. Jeho vizi Diabla respektuji, ale je to jak řekl v rozhovoru. Diablo 3 tým musí pohánět vize, které věří."


Témata: Diablo