Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diablo 3 nás nezklamalo, je totiž návykové

  1:11aktualizováno  1:11
Společnost Blizzard opět zazářila a dlouhé čekání na její další titul se zřejmě vyplatí. Hratelná ukázka Diabla 3 na výstavě Gamescom v Kolíně nad Rýnem nabídla rychlou a dynamickou akci, která je skvělou alternativou k World of Warcraft a balíčkem chytlavých herních mechanik.

Diablo 3 na Gamescomu v německém Kolíně

Založit postavu v této hratelné ukázce znamenalo začít na deváté úrovni s libovolným povoláním. V našem případě volba padla na lovce démonů, který je jakýmsi duchovním následovníkem amazonky z předchozího dílu. Ta vládla zejména šípům a kuším, silnou stránkou však byla i hra s oštěpy.

Postava se po startu hry objevila s kuší v rukou a v kobkách nasáklých rudou barvou. Nepřátele bylo možné likvidovat prostřednictvím dvou schopností a třetí sloužila ke hbitému pohybu.

Diablo 3 na Gamescomu v německém Kolíně

Diablo 3 na Gamescomu v německém Kolíně

Lovec démonů disponoval výbušnými šípy, které krátce po zásahu explodovaly a kromě zasaženého protivníka poškodily ještě monstra v jeho okolí. Druhou schopností byl šíp, který pro změnu zpomaloval chůzi nepřátel.

Boj pak ještě zjednodušovala pohybová schopnost, díky níž se lovec démonů elegantním skokem mohl vzdálit nepřátelům. Tato postava je zjevně vhodná pro boj na dálku, nedisponuje totiž velikým množstvím životů a v partě kromě poškozování pomůže zpomalováním či úplným zastavováním nepřátel.

Dovednosti jsou provázané

Během ukázky získal lovec úroveň, a dostal se tak na číslo deset. Proto bylo možné si zvolit ještě čtvrtou schopnost a volba padla na ohnivý šíp, který v dráze svého letu zapaloval zem. Tato dovednost činila z bojiště peklo a společně s ostatními schopnostmi umožňovala taktický boj s temnými protivníky.

První šíp často zpomalil nepřátelskou skupinku a lovec démonů v dávkách střídal výbušné šípy se zapalováním země. To příchozí protivníky vystavilo nepříjemnému poškození. V případě nebezpečných setkání s kostlivci, zombie či rozličnými rohatými pak postavu zachraňovaly hbité úskoky, a hráč tak měl při správné kombinaci schopností nad bojištěm plnou kontrolu.

Mezi dovednostmi tedy existují nepsané vztahy a boj na vyšších úrovních zjevně umožní velmi taktické souboje.

K hráčům šetrnější

Monstra opět umírají po desítkách za minutu a akce pěkně odsýpá. Sílu nepřátel je i tentokrát možné rozeznat podle barvy jména. Mimo základních bílých jsme narazili i na odolnější modré a velmi silné unikátní potvory. Barva jména také určuje jejich schopnosti a silnější protivníci si tak postavu například přitáhnou k souboji na blízko či na ni odrazí její šíp.

Diablo 3

Diablo 3

Příjemného vylepšení doznalo ovládání boje. K levému tlačítku myši se váže jedna schopnost, na pravé tlačítko je možné přiřadit další dvě a přepínat mezi nimi tabulátorem. Další dovednosti se pak používají stisknutím čísla, ke kterému jsou přiřazeny. Hráč tak má okamžitě k dispozici velkou řadu schopností.

Lahvičku doplňující život lze tentokrát aktivovat jen jednou za určitý časový úsek. Životy však doplňuje okamžitě. Postava se také může uzdravovat prostřednictvím hojivé energie, která se občas objeví po zabití nepřítele. Během ukázky se však tato léčivá energie objevovala jen velmi sporadicky. Při opatrném postupu hrou se tak některé postavy zřejmě mohou udržovat na živu téměř bez lahviček.

V případě smrti se hráčova postava objeví u nejbližšího záchytného bodu, kterým byl v tomto případě začátek kobky. Oproti předchozím dílům již není třeba objevit svou mrtvolu, a získat tak ztracené vybavení. Postava se u záchytného bodu jednoduše oživuje i s vybavením.

Diablo III

Diablo III

Zdá se tedy, že jsou některé aspekty hry oproti předchozím dílům k hráči vlídnější. V tomto duchu se také nesly předměty, které tentokrát nevyžadovaly určitý počet bodů v síle či jiné statistice. Vzhledem k tomu, že se ve třetím dílu statistické body po získání úrovně rozdělují automaticky, dává taková změna smysl.

Celkově se zdálo, že hráči tentokrát budou mít nad vývojem postavy menší kontrolu. Klíčem k individualizaci by měly být runy, které umožní například proměnit speciální efekty různých dovedností. Z magického útoku se tak může stát například kouzelný štít.

Grafika je temná

Herní mechanismy působí navzdory zjednodušením chytlavě. Vývojáři se zřejmě snaží nabídnout individualizaci, která neumožní vytvořit slabou postavu bez možnosti změny, jak tomu bylo v předchozích dílech. Souboje jsou velmi zábavné a síťová hra, která nebyla v testované verzi přístupná, titulu ještě dodá další rozměr.

Diablo 3

Diablo 3

Grafika v pohybu vypadala výtečně a kobka v ukázce byla i řádně diablovsky temná. Zvolená stylizace hře vyloženě sedí a je zjevné, že Diablo 3 poběží svižně i na starších počítačích.

Vývojáři také vizuální podívanou osvěžují většími či menšími detaily. Pokud postava například zabila nepřítele výbušným šípem, mrštil ho smrtelný výbuch po místnosti a nebožtík pak v oblacích kouře dopadl k zemi. Jindy kobky zpestřovaly zamřížované části podlahy, ze kterých čas od času vyšlehly plameny. Proměňovaly tak rozložení bojiště, dodávaly místnosti atmosféru a dokázaly řádně potrápit hráčovo zdraví.

Ukázka Diabla 3 na rozdíl od nového Battlefieldu naplnila naše očekávání (první dojmy ze síťové hry 64 hráčů v Battlefieldu 3 přineseme příští týden). Diablo 3 se hraje skvěle, dobře vypadá a slibuje opět zábavu na dlouhé hodiny. Škoda jen, že Blizzard ještě neoznámil datum vydání.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.