Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diablo 3 nebude možné hrát bez internetu a betaverze zabere hodinu

aktualizováno 
Hraní Diabla 3 bude vyžadovat neustálé připojení k internetu. Řada herních funkcí je totiž pevně svázaná se síťovou hrou a postavy budou uložené na serverech společnosti Blizzard, která titul vyvíjí. Předejít tak chce podvádění, zajistit bezpečnost účtů a chránit se před softwarovými piráty.

Diablo III zahrne úspěchy (achievements), vyhledávání veřejných her pro spolupráci s neznámými hráči či vytváření zápasů pro souboje hráčů. Dále nabídne žebříčky nejlepších hráčů, vytvářené na základě zápasů v jedné z několika speciálních arén.

Nabídne i funkci Real ID, která umožňuje přidat do seznamu přátel herní účet namísto konkrétní postavy. Takové přátele pak uživatel vidí nezávisle na hraném titulu a může je zvát do her například ve Starcraftu 2 nebo právě v Diablu 3. Obtížnost hry se následně upraví v závislosti na počtu připojených postav.

Novinkou jsou prapory, které ostatním hráčům napoví něco o vašem herním stylu a dosažených úspěších. Ačkoliv si hráči mohou jejich vzhled přizpůsobovat, jsou zatím vidět pouze na obrazovce sloužící k volbě postavy. Mezi hrdiny však nově půjde vyměňovat předměty prostřednictvím truhly, která je v rámci jednoho účtu přístupná všem jeho postavám.

Pro šanci na přístup do betatestu je třeba vlastnit účet pro službu Battle.net, kde hráči mohou projevit zájem o účast. Blizzard následně některé z nich vybere a šťastlivcům zašle pozvánku. Betatest zahrnuje pouze krátkou část z úvodu hry a jeho dokončení zabere okolo jedné hodiny herního času. K dispozici v něm bude všech pět povolání.

Diablo 3

Jednoduchost především

Bojový systém má mít oproti předchozímu dílu lehce pozměněnou dynamiku. Součástí budou opět dovednosti, jež půjde neustále sesílat. Využívat však půjde i speciální schopnosti s velmi pomalou obnovou, přičemž síla takových dovedností bude devastující.

Postupná proměna herních mechanik také potvrzuje, že Blizzard na hře neustále pracuje a uvedení do prodeje nezávisí jen na datech vydání datadisků k World of Warcraft. Zásadní změny totiž doznal například systém schopností, který nově nabízí více svobody. Vývojáři totiž ze hry odstranili veliké množství pasivních dovedností, jež dříve sloužily k úpravě postavy.

Každý hrdina během hry získal celkem devadesát bodů, které do těchto dovedností mohl investovat. Systém byl však komplikovaný a nejspíše mu chyběla patřičná elegance. Mimo šesti aktivních dovedností tak postavy mají již jen tři silné pasivní schopnosti, které vystřídaly oněch devadesát bodů.

Dovednosti se nově odemykají získáváním úrovní a dovednostní body ze hry zcela zmizely. Sadu aktivních schopností lze navíc libovolně měnit a nový systém by tak v sobě měl kloubit jednoduchost a flexibilitu. Změny herních mechanik však nemají negativně ovlivnit možnosti o originální herní styly.

Diablo 3

Slouží k tomu runy, které ovlivňují sílu dovedností a proměňují jejich účinky. Runový systém tak například umožňuje proměnit tradičního čaroděje v bojového mága, specializovaného v boji na blízko.

Taková postava musí obětovat některé silné dovednosti, jejichž efekt prostřednictvím run zcela promění. Z jednoho útoku na dálku se tak například stane magické brnění, jiný přidá útokům léčivé schopnosti a poškození odráží na protivníky. Další dovednost pak pro změnu zanechává ledové stopy, které slouží ke zpomalování nepřátel.

Diablo 3 hráčům také šetří čas, a uvolňuje tak více prostoru akci a zábavným činnostem. Postavy totiž nově disponují kamenem pro návrat do města, kotlíkem pro prodej předmětů na libovolném místě či kostkou, jež předměty promění na řemeslné materiály. Hráči by tak měli strávit méně času zbytečným běháním po městě a více se věnovat například vlastnímu vytváření předmětů, které vylepší jejich postavu.

Výraznější příběh

Třetí inkarnace červeného roháče Diabla by se také měla více soustředit na příběh. Série tradičně upřednostňovala akci a hon za lepšími předměty. Děj tak byl jen elementem v pozadí, na který se nekladl důraz. A třetí díl to hodlá změnit.

Diablo III video

Vývojáři však mluví o nenásilném zahrnutí příběhu, které by onen důraz na akci nemělo potlačit. "I když se nezastavíte a nebudete poslouchat text úkolů, bude kontext světa a vašich činů zřejmější a bude se spřádat způsobem, který podle mě není nešikovný," řekl Chris Metzen, jenž je ve společnosti viceprezidentem kreativního vývoje.

Společnost tvrdí, že se jí podařilo objevit rozumný kompromis mezi předchozími díly a hrami více zaměřenými na děj. Počet slov se však vývojáři snaží omezit a děj chtějí vyprávět elegantními způsoby. Jedním z nich jsou audio záznamy, které lze poslouchat během likvidace nepřátel. Na posouzení takového přístupu si ale ještě budeme muset pár měsíců počkat. Alespoň v minulosti se však to čekání vždy vyplatilo.

Autor:




Nejčtenější

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Ilustrační obrázek
Sraz fanoušků Pokémonů skončil trapasem, lidé vypískali pořadatele

Kvůli výpadku serveru se z největšího srazu fanoušků Pokémonů stala jen veliká ostuda, za kterou se pořadatelé budou muset ještě dlouho omlouvat.  celý článek

Postava Oduly z Shadow of War
Co by na to řekl Tolkien? Shadow of War udělá z obludy sexy krásku

Postava Oduly v chystané fantasy rubačce Shadow of War bude mít na rozdíl od knihy humanoidní postavu. Hodně sexy humanoidní postavu nutno říct.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.