Diablo 3

Diablo 3

Diablo 3 nebude možné hrát bez internetu a betaverze zabere hodinu

  • 219
Hraní Diabla 3 bude vyžadovat neustálé připojení k internetu. Řada herních funkcí je totiž pevně svázaná se síťovou hrou a postavy budou uložené na serverech společnosti Blizzard, která titul vyvíjí. Předejít tak chce podvádění, zajistit bezpečnost účtů a chránit se před softwarovými piráty.

Diablo III zahrne úspěchy (achievements), vyhledávání veřejných her pro spolupráci s neznámými hráči či vytváření zápasů pro souboje hráčů. Dále nabídne žebříčky nejlepších hráčů, vytvářené na základě zápasů v jedné z několika speciálních arén.

Nabídne i funkci Real ID, která umožňuje přidat do seznamu přátel herní účet namísto konkrétní postavy. Takové přátele pak uživatel vidí nezávisle na hraném titulu a může je zvát do her například ve Starcraftu 2 nebo právě v Diablu 3. Obtížnost hry se následně upraví v závislosti na počtu připojených postav.

Novinkou jsou prapory, které ostatním hráčům napoví něco o vašem herním stylu a dosažených úspěších. Ačkoliv si hráči mohou jejich vzhled přizpůsobovat, jsou zatím vidět pouze na obrazovce sloužící k volbě postavy. Mezi hrdiny však nově půjde vyměňovat předměty prostřednictvím truhly, která je v rámci jednoho účtu přístupná všem jeho postavám.

Pro šanci na přístup do betatestu je třeba vlastnit účet pro službu Battle.net, kde hráči mohou projevit zájem o účast. Blizzard následně některé z nich vybere a šťastlivcům zašle pozvánku. Betatest zahrnuje pouze krátkou část z úvodu hry a jeho dokončení zabere okolo jedné hodiny herního času. K dispozici v něm bude všech pět povolání.

Diablo 3

Jednoduchost především

Bojový systém má mít oproti předchozímu dílu lehce pozměněnou dynamiku. Součástí budou opět dovednosti, jež půjde neustále sesílat. Využívat však půjde i speciální schopnosti s velmi pomalou obnovou, přičemž síla takových dovedností bude devastující.

Postupná proměna herních mechanik také potvrzuje, že Blizzard na hře neustále pracuje a uvedení do prodeje nezávisí jen na datech vydání datadisků k World of Warcraft. Zásadní změny totiž doznal například systém schopností, který nově nabízí více svobody. Vývojáři totiž ze hry odstranili veliké množství pasivních dovedností, jež dříve sloužily k úpravě postavy.

Každý hrdina během hry získal celkem devadesát bodů, které do těchto dovedností mohl investovat. Systém byl však komplikovaný a nejspíše mu chyběla patřičná elegance. Mimo šesti aktivních dovedností tak postavy mají již jen tři silné pasivní schopnosti, které vystřídaly oněch devadesát bodů.

Dovednosti se nově odemykají získáváním úrovní a dovednostní body ze hry zcela zmizely. Sadu aktivních schopností lze navíc libovolně měnit a nový systém by tak v sobě měl kloubit jednoduchost a flexibilitu. Změny herních mechanik však nemají negativně ovlivnit možnosti o originální herní styly.

Diablo 3

Slouží k tomu runy, které ovlivňují sílu dovedností a proměňují jejich účinky. Runový systém tak například umožňuje proměnit tradičního čaroděje v bojového mága, specializovaného v boji na blízko.

Taková postava musí obětovat některé silné dovednosti, jejichž efekt prostřednictvím run zcela promění. Z jednoho útoku na dálku se tak například stane magické brnění, jiný přidá útokům léčivé schopnosti a poškození odráží na protivníky. Další dovednost pak pro změnu zanechává ledové stopy, které slouží ke zpomalování nepřátel.

Diablo 3 hráčům také šetří čas, a uvolňuje tak více prostoru akci a zábavným činnostem. Postavy totiž nově disponují kamenem pro návrat do města, kotlíkem pro prodej předmětů na libovolném místě či kostkou, jež předměty promění na řemeslné materiály. Hráči by tak měli strávit méně času zbytečným běháním po městě a více se věnovat například vlastnímu vytváření předmětů, které vylepší jejich postavu.

Výraznější příběh

Třetí inkarnace červeného roháče Diabla by se také měla více soustředit na příběh. Série tradičně upřednostňovala akci a hon za lepšími předměty. Děj tak byl jen elementem v pozadí, na který se nekladl důraz. A třetí díl to hodlá změnit.

Diablo III video

Vývojáři však mluví o nenásilném zahrnutí příběhu, které by onen důraz na akci nemělo potlačit. "I když se nezastavíte a nebudete poslouchat text úkolů, bude kontext světa a vašich činů zřejmější a bude se spřádat způsobem, který podle mě není nešikovný," řekl Chris Metzen, jenž je ve společnosti viceprezidentem kreativního vývoje.

Společnost tvrdí, že se jí podařilo objevit rozumný kompromis mezi předchozími díly a hrami více zaměřenými na děj. Počet slov se však vývojáři snaží omezit a děj chtějí vyprávět elegantními způsoby. Jedním z nich jsou audio záznamy, které lze poslouchat během likvidace nepřátel. Na posouzení takového přístupu si ale ještě budeme muset pár měsíců počkat. Alespoň v minulosti se však to čekání vždy vyplatilo.