Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autorovi se osobně omluvil za ukradenou hru, po 19 letech mu zaplatil

aktualizováno 
Shivam Bhatt byl v roce 1997 chudým studentem, a titul Diablo se proto rozhodl ilegálně zkopírovat. Když pak návrhář hry David Brevik o vzniku značky letos v březnu přednášel na akci Game Developers Conference, rozhodl se Bhatt během závěrečných otázek o nápravu.

Shivam Bhatt a David Brevik na společné fotografii | foto: David Brevik

Za svůj čin se omluvil a za hru zaplatil. Kromě morálního vykoupení to navíc pro Bhatta byl způsob, jak se rozloučit se zesnulým přítelem. Od toho totiž ilegální kopii instalačního CD získal a kamarád již zemřel na rakovinu.

Bhatt se proto během Game Developers Conference spontánně rozhodl odčinit svůj prohřešek z mládí. Původně se postavil, aby Brevikovi položil dotaz spojený s Diablem. V tu chvíli ho však napadlo, že by situaci mohl využít ještě i jinak.

V e-mailové konverzaci se serverem Kotaku pak zpětně napsal: „Položil jsem mu otázku ohledně Battle.netu a během jeho odpovědi jsem začal prohlížet peněženku.“ Napočítal v tu chvíli částku, kterou titul stál před devatenácti lety, a tu Brevikovi předal.

„Jako středoškoláci jsme příliš peněz neměli a moje máma by mi hru jako Diablo nekoupila. Kopírovaní proto bylo řešením,“ objasňuje Bhatt své pohnutky.

Bhatt tehdy s kamarády pořádal herní seance, kvůli kterým počítače sváželi na jedno místo. A právě Diablo se stalo jedním z prvních projektů, které si skupina pro síťovou zábavu oblíbila.

Brevik po přednášce za omluvu poděkoval na Twitteru a později zveřejnil také dokument s původní koncepcí prvního Diabla (přečtěte si, jak se hra měla lišit).

19.března 2016 v 00:30, příspěvek archivován: 24.března 2016 v 14:59

Well that was surreal. I totally went and paid @davidbrevik for the copy of Diablo I pirated in 1997. pic.twitter.com/lcR1GNnbgc

Autor:


Témata: Diablo, Twitter


Nejčtenější

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Škoda Octavia 1.6 MPI...
Škoda Octavia 1.6 MPI...

r.v. 2005, naj. 153 000 km, benzín
149 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.