Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Die Hard Nakatomi Plaza - v pasti

  12:00aktualizováno  10:58
Smrtonosná past patří mezi akční trháky. O herních zpracováních tohoto filmu se to ale říci nedá. Die Hard: Nakatomi Plaza však vypadá zajímavě. Ve slavném mrakodrapu budete bojovat s teroristy a zachraňovat rukojmí. Hra nekombinuje, jako její předchůdkyně, herní žánry a bude to čistokrevná střílečka viděná očima hlavního hrdiny.

Die Hard - Nakatomi Plaza

Čtyřicetipatrový mrakodrap přepadla skupina německy mluvících teroristů. Jako rukojmí drží účastníky firemního večírku. Nechtějí nikoho vydírat, jejich cílem je 640 milionů dolarů schovaných v obrovském trezoru. Jediný muž je ochoten, nebo spíše nucen, se jim postavit - John McClane - alias Bruce Willis. Rozehrává se děj prvního dílu legendární filmové série Smrtonosná past.

Právě tento film se stal námětem pro hru Die Hard: Nakatomi Plaza, v níž se zhostíte stejného úkolu jako pan McClane. Původně měla být Nakatomi Plaza (tak se onen mrakodrap jmenoval) pouze přídavným modem pro Half-Life. Avšak poté, co lidé z Fox Studios viděli demo, rozhodli se tento projekt podpořit a nechat Piranha Games - autory modu - vytvořit na upraveném enginu LithTech zcela novou hru.

Není to ale poprvé, kdy se Smrtonostná past objevuje na monitorech počítačů. Ovšem ani jedna z předchozích dvou her nestála za moc, a to přesto, že celkem originálně nabízely několik herních stylů v jednom titulu. Die Hard: Nakatomi Plaza se o nějaké nevyzkoušené kombinace nepokouší - bude to čistokrevná střílečka viděná pohledem hlavního hrdiny. To ale v žádném případě neznamená, že v ní nenajdeme žádné novinky. Na rozdíl od předchozích dvou her, jejichž autoři filmy použili Die Hard - Nakatomi Plazaspíše jako odrazový můstek pro vlastní nápady, se bude Nakatomi Plaza držet dějové linie prvního dílu. Ten prý vývojáři viděli více než čtyř tisíckrát. Film má však pouze něco okolo dvou hodin, a tak, i když ve hře narazíte na spoustu známých míst, strávíte přibližně 60 procent času v prostorách, které Bruce Willice navštívil "mezi záběry." Nejlépe to vystihují slova Bryana Ekmana, art directora Piranha Games: "I když to byl hezký film, ukázal pouze deset pater ze čtyřiceti. Kdo řekl, že Nakatomi Corporation neměla třeba lázně?" Podle autorů bude hra tím, čemu se ve filmovém průmyslu říká "directors cut" - filmem sestříhaným podle původní myšlenky režiséra, se všemi scénami, které do něj patří. Kvůli propracovanému příběhu však v Nakatomi Plaza nebude multiplayer a vše se zaměří na dokonalý singleplayerový zážitek.

Přestože byl John McClane hrdinný policista, působil ve všech třech "pastích" poměrně lidským a smrtelným dojmem. Takový pocit máte mít i během hraní. Měla by k tomu pomoci nejen slibovaná filmová atmosféra, ale i dvě hodnoty signalizující, jak na tom John je - stamina (tedy životní energie) a morálka. Staminy bude třeba k rychlým pohybům a skokům. Pokud chcete dlouho běžet a pak střílet, musíte si dát pozor, abyste v kritický moment popadli dech.

Ukazatel morálky se bude měnit podle vašich skutků. Když několika přesnými ranami vyřídíte pár teroristů, vaše morálka stoupne a soupeřům naopak klesne. Ti se pak mohou obrátit na útěk nebo se neodváží k příliš nebezpečným činům. Jestliže se ale nestrefíte a teroristé budou navíc ve skupině, jejich morálka vzroste a stanou se mnohem agresivnějšími.

Die Hard - Nakatomi Plaza

Nepřátel by se však neměly objevovat houfy. Skupina, která přepadla mrakodrap, nebyla velká a všechny její členy, v čele s Hansem Gruberem, byste měli potkat. Herní styl proto bude daleko více o plížení a překvapivých akcích, než o zuřivé palbě a la Quake. Bez výzbroje se ale samozřejmě neobejdete. K dispozici mají být všechny zbraně z filmu, což znamená většinou pistole a samopaly. Raketomet, který se tam také objevil, ale autoři nezmiňují. Ovšem nejen střílením živ je akční hrdina. Během svého dobrodružství využijete i policejní odznak, zapalovač, hasicí přístroj, štípačky a vysílačku pro komunikaci s přáteli i nepřáteli. To naznačuje, že narazíte i na problémy, které pouze střelbou nevyřešíte. Pro jejich zvládnutí bude prý třeba zkombinovat dobrou úvahu s přesně mířenými ranami.

Nakatomi Plaza by měla vyjít ve stejné době, v jaké se odehrával film, tedy na Vánoce. Uvidíme, zda to autoři stihnou. Schválně jestli bude vaším prvním úkolem získat správně velké boty. Více obrázků najdete v této galerii .

Autor:




Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.