Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Digitální distribuce, nebo smrt, tvrdí Peter Moore z Electronic Arts

aktualizováno 
Herní průmysl prý prochází proměnou, při které budou mít vydavatelství na výběr: přizpůsobit se době a přežít, či spoléhat na staré obchodní modely a zaniknout.

Peter Moore, který je šéfem značky EA Sports, v rozhovoru pro server Industry Gamers přiblížil svůj pohled na současný stav herního průmyslu.

"Společnosti, které během proměny obchodního modelu spoléhají na starý model bez změny svých způsobů, v budoucnu vyhynou," tvrdí Moore. Šéf EA Sports mluví o potřebě přizpůsobit se novým platformám, novým způsobům distribuce a nutnosti pestrého portfolia.

A v případě Electronic Arts jsou tyto snahy evidentní: společnost nabízí například řadu svých titulů i pro přenosné konzole, jakými jsou například Nintendo 3DS či PlayStation Portable. Hráči se též mohou setkat s rozličnými značkami na poli sociálních her, jakou je kupříkladu na Facebooku hratelný titul The Sims Social.

Vydavatelství Electronic Arts též letos v červnu spustilo svou digitální distribuci Origin, prostřednictvím které by společnost ráda nabízela i tituly mimo svůj katalog. V budoucnu by tak mohla konkurovat nejrozšířenější digitální distribuci Steam.

"Přejde se na digitální model a budeme dodávat hry z cloudu, dodávat hry přímo na disky a v dohledné době budeme i nadále prodávat mnoho fyzických médií," tvrdí Moore. Podle něj však fyzická média v budoucnu nebudou hlavním způsobem, jak hráčům dodat obsah, a společnost Electronic Arts se tak na nadcházející změny již připravuje.

"Pokud chcete být vydavatelem, který bude pro zákazníky smysluplný i za tři až čtyři roky, měli byste být schopni dodat obsah kdykoliv, kdekoliv a komukoliv," vysvětluje Moore.

Ačkoliv řada lidí brojí proti digitální distribuci Origin, je pro Electronic Arts jako vydavatele logickým krokem a větší konkurence pro Steam může ve výsledku prospět i hráčům samotným.

"Myslím si, že je důležité, aby zákazníci měli možnost volby a Origin takovou volbou je," řekl již v minulosti David DeMartini, který je v Electronic Arts viceprezidentem.

Pokud by však každý vydavatel vyžadoval pro spouštění jeho her vlastní aplikaci, hráči by museli využívat celou řadu klientů s nutností spravovat pro každý z nich samostatný účet. A taková představa nemusí být každému po chuti.

Autor:




Nejčtenější

Dead Rising 4
Rolničky, rolničky, zombie tu jsou zas! Recenze vánoční řežby Dead Rising 4

Nic nemá na vůni cukroví, svařáku a shnilého masa. Letošní vánoční sezona se proto neponese v duchu porcování kaprů, ale zombií.  celý článek

The Last of Us: Part 2
Sony potvrdila suverénní pozici, ukázala The Last of Us 2 či remake Crashe

Společnost Sony slavila v Anaheimu narozeniny své konzole PlayStation a při té příležitosti se neváhala pochlubit svými připravovanými tituly. Největší bombou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.