Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Digitální distribuce, nebo smrt, tvrdí Peter Moore z Electronic Arts

aktualizováno 
Herní průmysl prý prochází proměnou, při které budou mít vydavatelství na výběr: přizpůsobit se době a přežít, či spoléhat na staré obchodní modely a zaniknout.

Peter Moore, který je šéfem značky EA Sports, v rozhovoru pro server Industry Gamers přiblížil svůj pohled na současný stav herního průmyslu.

"Společnosti, které během proměny obchodního modelu spoléhají na starý model bez změny svých způsobů, v budoucnu vyhynou," tvrdí Moore. Šéf EA Sports mluví o potřebě přizpůsobit se novým platformám, novým způsobům distribuce a nutnosti pestrého portfolia.

A v případě Electronic Arts jsou tyto snahy evidentní: společnost nabízí například řadu svých titulů i pro přenosné konzole, jakými jsou například Nintendo 3DS či PlayStation Portable. Hráči se též mohou setkat s rozličnými značkami na poli sociálních her, jakou je kupříkladu na Facebooku hratelný titul The Sims Social.

Vydavatelství Electronic Arts též letos v červnu spustilo svou digitální distribuci Origin, prostřednictvím které by společnost ráda nabízela i tituly mimo svůj katalog. V budoucnu by tak mohla konkurovat nejrozšířenější digitální distribuci Steam.

"Přejde se na digitální model a budeme dodávat hry z cloudu, dodávat hry přímo na disky a v dohledné době budeme i nadále prodávat mnoho fyzických médií," tvrdí Moore. Podle něj však fyzická média v budoucnu nebudou hlavním způsobem, jak hráčům dodat obsah, a společnost Electronic Arts se tak na nadcházející změny již připravuje.

"Pokud chcete být vydavatelem, který bude pro zákazníky smysluplný i za tři až čtyři roky, měli byste být schopni dodat obsah kdykoliv, kdekoliv a komukoliv," vysvětluje Moore.

Ačkoliv řada lidí brojí proti digitální distribuci Origin, je pro Electronic Arts jako vydavatele logickým krokem a větší konkurence pro Steam může ve výsledku prospět i hráčům samotným.

"Myslím si, že je důležité, aby zákazníci měli možnost volby a Origin takovou volbou je," řekl již v minulosti David DeMartini, který je v Electronic Arts viceprezidentem.

Pokud by však každý vydavatel vyžadoval pro spouštění jeho her vlastní aplikaci, hráči by museli využívat celou řadu klientů s nutností spravovat pro každý z nich samostatný účet. A taková představa nemusí být každému po chuti.

Autor:




Nejčtenější

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.