Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Digitální distribuce, nebo smrt, tvrdí Peter Moore z Electronic Arts

aktualizováno 
Herní průmysl prý prochází proměnou, při které budou mít vydavatelství na výběr: přizpůsobit se době a přežít, či spoléhat na staré obchodní modely a zaniknout.

Peter Moore, který je šéfem značky EA Sports, v rozhovoru pro server Industry Gamers přiblížil svůj pohled na současný stav herního průmyslu.

"Společnosti, které během proměny obchodního modelu spoléhají na starý model bez změny svých způsobů, v budoucnu vyhynou," tvrdí Moore. Šéf EA Sports mluví o potřebě přizpůsobit se novým platformám, novým způsobům distribuce a nutnosti pestrého portfolia.

A v případě Electronic Arts jsou tyto snahy evidentní: společnost nabízí například řadu svých titulů i pro přenosné konzole, jakými jsou například Nintendo 3DS či PlayStation Portable. Hráči se též mohou setkat s rozličnými značkami na poli sociálních her, jakou je kupříkladu na Facebooku hratelný titul The Sims Social.

Vydavatelství Electronic Arts též letos v červnu spustilo svou digitální distribuci Origin, prostřednictvím které by společnost ráda nabízela i tituly mimo svůj katalog. V budoucnu by tak mohla konkurovat nejrozšířenější digitální distribuci Steam.

"Přejde se na digitální model a budeme dodávat hry z cloudu, dodávat hry přímo na disky a v dohledné době budeme i nadále prodávat mnoho fyzických médií," tvrdí Moore. Podle něj však fyzická média v budoucnu nebudou hlavním způsobem, jak hráčům dodat obsah, a společnost Electronic Arts se tak na nadcházející změny již připravuje.

"Pokud chcete být vydavatelem, který bude pro zákazníky smysluplný i za tři až čtyři roky, měli byste být schopni dodat obsah kdykoliv, kdekoliv a komukoliv," vysvětluje Moore.

Ačkoliv řada lidí brojí proti digitální distribuci Origin, je pro Electronic Arts jako vydavatele logickým krokem a větší konkurence pro Steam může ve výsledku prospět i hráčům samotným.

"Myslím si, že je důležité, aby zákazníci měli možnost volby a Origin takovou volbou je," řekl již v minulosti David DeMartini, který je v Electronic Arts viceprezidentem.

Pokud by však každý vydavatel vyžadoval pro spouštění jeho her vlastní aplikaci, hráči by museli využívat celou řadu klientů s nutností spravovat pro každý z nich samostatný účet. A taková představa nemusí být každému po chuti.

Autor:




Nejčtenější

The Division
Na filmu podle hry The Division bude pracovat Oscarem oceněný režisér

O scénář i režii snímku The Division se postará Stephen Gaghan, držitel cen Emmy a Oscar. v minulosti napsal scénář řadou sošek oceněného filmu Traffic -...  celý článek

Gravity Rush 2
RECENZE: Gravity Rush 2 je další parádní exkluzivita na PlayStation 4

Jedna z nejlepších her pro handheld PlayStation Vita se dočkala pokračování, které jde mnohem dále než originál. Na první pohled možná vypadá obyčejně, ale...  celý článek

Gabe Newell
Šéf Valve odpovídal na dotazy fanoušků. Vybíráme to nejzajímavější

Vyjde někdy Half-Life 3? Nejčastější dotaz fanoušků Valve je zároveň otázkou, která i po internetové diskusi s ředitelem společnosti Gabem Newellem zůstala...  celý článek

Raft
Ve hře na přežití Raft bojujete proti hladu, žízni i dravým rybám

Ve hře na přežití Raft se ocitnete v ještě horší situaci, než je ta, kdy jste sami na pustém ostrově. Jediné, co vás odděluje od smrti v oceánu, je jedna...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.