DirectX omezuje vývojáře. Grafika by podle AMD mohla být lepší

  • 26
Aplikace DirectX od Microsoftu zjednodušuje vývoj her pro PC, AMD (společnost zabývající se vývojem hardwaru) však tvrdí, že DirectX hry svazuje.

Samaritan - prezentace možností současného hardwaru v Unreal Engine 3

Aplikace DirectX od Microsoftu zjednodušuje vývoj her pro PC, AMD (společnost zabývající se vývojem hardwaru) však tvrdí, že DirectX hry svazuje.

Richard Huddy, který je jedním ze světových manažerů AMD, v rozhovoru pro web bit-tech.net prohlásil, že DirectX z velké části ruší hardwarové výhody, které by PC hry mohly oproti konzolím mít.

Pokud by vývojáři měli k hardwaru přístup na nižší úrovni, jejich možnosti by byly daleko větší a narůst by dle Huddyho mohl nejen výkon ale i kreativita. "Zabalit to do softwarové vrstvy znamená bezpečnost a jistotu, ale naneštěství vás to připraví o značnou část výkonu a především možnost inovovat," řekl Huddy.

"Je legrační, že často máme ve srovnání s Xboxem 360 či Playstation 3 minimálně desetinásobný výkon, přesto je zcela zřejmé, že hry nevypadají desekrát tak dobře," prohlásil v rozhovoru Huddy.

Programování nižší úrovně by však oproti využití DirectX vyžadovalo optimalizaci a odlišné části kódu pro různé typy grafických karet. Takové řešení je zajímavé jen pro některá vývojářská studia.

Zdroj: Gamasutra.com, Bit-tech.net


Témata: Playstation 3