Discworld - adventura v klasickém stylu

Na scénáři Discworldu se podílel dokonce i sám tvůrce původní Zeměplochy, populární Terry Prattchet, a na celé hře to bylo velice silně znát; překypuje spoustou originálních nápadů, pikantních šprýmů, zapeklitých situací i působivým zpracováním. Už od samotného počátku hraní se budete bavit jako nikdy předtím, to vám zaručujeme.
Discworld

Bezpochyby nebudu přespříliš daleko od pravdy, když rovnou na počátku prohlásím, že čaroděj Mrakoplaš (v originále Rincewind) ze světa Zeměplochy (Discworld) vzešlého z pera spisovatele Terryho Prattcheta je moc, ba hodně moc známá literární postava. Však kdo si také nezapamatoval osobu tohoto čaroděje, který ale paradoxně zvládá pouze jedno jediné kouzlo a veškeré nebezpečné situace zásadně řeší svým osvědčeným způsobem - vezme nohy na ramena. A bylo jen pouhopouhou otázkou času, než se tohoto vynikajícího námětu všimne některá ze softwarových společností a ujme se úkolu stovřit s čarodějem Mrakoplašem počítačovou hru. udělá s čarodějem Mrakoplášem (v originále Rincewind) hru. Jako dočista první ze všech to napadlo Psygnosis a na jimi ohlášený Discworld se předlouho těšily stovky, ba tisíce zábavychtivých hráčů. Čekání to bylo úhrnem nekonečné, ale jak se nakonec ukázalo, trpělivost opět růže přinesla a Discworld se stal jednou z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších her v historii. Discworld Na jeho scénáři se podílel dokonce i sám tvůrce původní Zeměplochy a této komické postavičky, Terry Prattchet, a na celé hře to bylo velice silně znát. Discworld je totiž doslova přeplněný hromadou dráždivých vtipků a žertovností, u kterých se zaručeně bezvadně pobavíte. Už od samotného začátku se začnete uculovat a ke konci, jakmile se do hry řádně vpravíte, již budete ščeřit zuby jako pes na otruby. Humor je jednou z nejsilnějších deviz Discworldu; Terry Pratchet je prostě gigant.

Nyní bych vám měl nejspíš prozradit, co že má vlastně náš milý Mrakoplaš za problémy, že o něm udělali rovnou celou počítačovou hru. Inu, problém je to vskutku veliký, což teď doopravdy myslím vážně. Znáte vy draky? Víte, takové ty velikánské potvory, co si dávají princezničky ke snídani a doutníky si připalují dechem. Znáte? Fajn. No a teď si ještě představte, že jedna takováhle milounká potvůrka lační nejenom sežrat půlku města, avšak navíc se ještě dychtí státi králem! Nuž, není to k popukání? Máte pravdu - není. Někdo tomu musí učinit přítrž a tím někým je shodou okolností, náhod a bůhvíčeho ještě právě náš kouzelníček Mrakoplaš, jehož posláním se ve hře stává draka zastavit. přelstít.

Discworld

Discworld je stylem klasickou 2D adventurou, na něž jsme z minulosti zvyklí, a to nesmírně kvalitní 2D adventurou. Nepochybně si ještě stále dobře pamatujete na všechny ty Monkey Islandy, či z nedávné doby kupříkladu Broken Swordy, tedy hry, které se řadí k naprosté špičce svého žánru. S Mrakoplašem bloudíte po Ankh-Morporku, povídáte si s lidmi, sbíráte užitečné i neužitečné a občas vážně prazvláštní předměty, během hraní se dostanete se dokonce i do paláce samotného Patricije. Pro fanouška původní Zeměplochy - ráj! Ale pokud Zeměplochu neznáte, nezoufejte! I tak se u hry budete neobyčejně bavit, autoři se snažili připravit ji i pro ty nejméně zasvěcené (či zcela nezasvěcené) hráče. Při hraní budete mít vpravdě co dělat, protože Discworld rozhodně nepatří k hrám jednoduchým; nad některými problémy se hodně, ale opravdu hodně zapotíte a než dojdete až na konec a přelstíte draka, vyrostou vám minimálně tři šedé vlasy děda Nevševěda.


Témata: Humor