Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dishonored 2 má ještě větší ambice než výjimečně hodnocený první díl

aktualizováno 
První díl značky Dishonored sklidil nadprůměrná hodnocení, a pokračování má potenciál být ještě o poznání lepší hrou. Virtuální svět má být propracovanější a tvůrci kladou větší důraz na vertikalitu. Dvě postavy s odlišnými schopnostmi navíc motivují k opakovanému hraní.

Světový průměr pro hodnocení prvního Dishonored se přitom pohybuje okolo 90 % (recenze Bonuswebu). Druhý díl však vykročil odlišným směrem a většina akce se odehrává v novém městě Karnaca, které vývojáři nazývají klenotem jihu.

Prostředí je inspirované Řeckem i Itálií, s nezvyklým množstvím krys se proto tentokrát můžete rozloučit. Obtěžovat vás však budou krvežíznivé mouchy.

Fotogalerie

Práce na hře začaly jednoduchou otázkou: „Co se stane s Emily Kaldwinovou, dcerou zavražděné vládkyně?“

A zatímco v prvním díle byla Emily ještě holčičkou, v Dishonored 2 je dospělou ženou a zdatnou vražedkyní. Navzdory tomu všemu však pokračování má být hratelné i bez znalosti předchozích událostí.

Karnaca je městem s vlastní kulturou. Rozeznatelné je proto podle unikátní architektury a jeho obyvatelé holdují vlastní kuchyni i specifické hudbě. Cílem je vytvoření uvěřitelného světa, kde lidé mají vlastní domovy, oblíbené cesty do práce, a každá oblast se pyšní charakteristickým stylem.

Oproti prvnímu dílu navíc titul přešel na vlastní technologii Void Engine, která má ještě zvýraznit nezvyklý vizuální styl. Tvůrci chtějí, aby hra působila jako pohybující se malba. Například světlo se proto od povrchů odráží netradičním způsobem.

Dishonored 2

Jedna hra, více způsobů, jak ji dokončit

Vývojáři tvrdí, že by žádní dva hráči průchod titulem nikdy neměli prožít zcela identicky. Pestrost náplně ostatně naznačila mise odehrávající se v oblasti Dust District.

V té militantní frakce zvaná The Overseers bojuje s gangem Howlerů. Vůdci obou stran se snaží zavraždit hlavu znepřátelené skupiny a hráč má možnost se k libovolné frakci přidat. Můžete si však zároveň zachovat i neutralitu. Obě strany přitom usilují o popularitu u obyvatel a výsledek mise má ovlivnit i konec hry.

Během videa bylo možné spatřit bouři, která značně omezovala rozhled, a vytvářela tak vhodné podhoubí pro tiché likvidace hlídek. Zatímco za ideálního počasí by vás mohla zpozorovat poblíž stojící stráž, během bouře je vidět jen na několik metrů, a poprava nepřátel proto nemusí přilákat pozornost.

V Dust Districtu navíc elektřinu generují větrné mlýny, které lze deaktivovat a vyřadit tak z provozu například bezpečnostní zařízení.

Tvůrci tentokrát kladou také větší důraz na vertikalitu pohybu. Očekávat proto můžete propracované střechy budov, které umožní detailnější prozkoumávání světa i nepozorované zabíjení.

Dishonored 2
Dishonored 2

Významným prvkem je i možnost zvolit jednu ze dvou postav. Kromě Corvo Attana z prvního dílu je na výběr i nová vládkyně Emily. Nelze mezi nimi však přepínat v průběhu hry, hrdinu totiž zvolíte hned v úvodu, a titul s ním pak musíte dokončit.

Obě postavy události prožijí svýma očima, a zážitky z některých momentů se proto budou lišit. Rozdílné kromě toho mají být i jejich dovednosti, které lze vylepšovat díky propracovaným dovednostním stromům (skill trees). Tvůrci tvrdí, že tak schopnosti hrdiny můžete lépe přizpůsobovat vlastnímu hernímu stylu.

Během odhalování navíc vyčnívala kreativita, s jakou protivníky půjde zabíjet. Pozoruhodná byla například schopnost Domino, se kterou lze provázat několik protivníků, a smrt jednoho tak znamená i smrt ostatních.

Jednotlivá prostředí navíc mají přinášet unikátní prvky. V misi nazvané A Crack in the Slab je jím například zařízení, které umožňuje přepínat mezi přítomností a obdobím před několika lety. K vidění je tak zchátralé, vybydlené a zarostlé panství, ale i jeho dřívější honosná podoba s naleštěnými chodbami, strážemi a původními obyvateli.

Dishonored 2
Dishonored 2

Skrz zařízení lze navíc alespoň částečně sledovat, co se právě děje ve druhé časové linii. Pozorovat tak bylo možné schizofrenní momenty, kdy předvádějící přeskočí do minulosti, zabije v ní strážného a skočí zpět do přítomnosti. Strážný pak nikoho nevidí a bezradně se rozhlíží po okolí. Marně se totiž snaží pochopit, kdo zabil jeho kolegu.

Dishonored 2 tedy působí ambiciózně a přináší řadu svěžích nápadů. Jak výsledek dopadne, bude možné posoudit ještě letos. Hra totiž vyjde 11. listopadu a dostupná bude pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Autor:




Nejčtenější

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.