Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dishonored oživí žánr plíživých akcí. Hru půjde dohrát bez zabíjení

aktualizováno 
Akce Dishonored míchá moderní technologie se stylem z třicátých let minulého století. O oživení žánru plíživých akcí a návratu ke kořenům se rozhovořil herní designér Harvey Smith, který pracoval například na ceněných hrách System Shock či Deus Ex.

Kdo rád tasí zbraně, může. Ale musí počítat s následky. Je tu ale i další výzva: hrou lze projít, aniž by hráč přímo zabil jediného člověka. "Ale vyžaduje to trpělivost," říká Smith. O chystané akci Dishonored, která hráči poskytne širokou škálu možností, jak se vypořádat s herními situacemi, prozradil více v rozhovoru pro PlayStation blog.

"Je snadné proklouznout, zatímco stráže prozkoumávají místo, kam jste předtím hodili láhev," říká Smith. Ale přijdou těžší výzvy. V jedné misi dostane hráč za úkol, aby zabil dva bratry, kteří se snaží uplatit členy parlamentu. Je možné jít přímo do lázeňského domu, kde se nacházejí, a zabít je. Nebo lze splnit vedlejší úkol pro šéfa podsvětí, který se o situaci postará. "Oba přístupy jsou obtížné, ale každý jinak," dodává Smith.

Fotogalerie

Stráže a obecně nepřátelé mají působit realisticky. Když něco zaslechnou, půjdou se podívat. Důležitá je výseč, kterou sledují, byť samozřejmě na dálku vidí hůře. Hráč tak musí mít dokonalý přehled o tom, kam se stráže zrovna dívají. "Je důležité zůstat schovaný v úkrytu a vyklánět se zpoza zdí," vysvětluje Smith. Jak to funguje, nejlépe ilustruje článkové video.

Server se vývojáře dále zeptal, jestli návrat ke kořenům osloví i mladší hráče, kteří nikdy nehráli hry jako Thief či Deus Ex. Smith odpověděl, že má velkou důvěru v mladé lidi, kteří na jeho předchozích hrách oceňují právě nelineární pojetí. "Myslím si, že jsou hladoví po velmi interaktivním, nedogmatickém zážitku," dodal.

Dishonored vychází 12. října na PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Všechny tři verze budou opatřeny českými titulky.

Autor:




Nejčtenější

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System
Nintendo přestalo vyrábět navzdory poptávce retro konzoli NES Mini

Hit loňských Vánoc, retro konzole Nintendo Classic Mini: NES se třiceti hrami se přestala vyrábět.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.