Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dishonored oživí žánr plíživých akcí. Hru půjde dohrát bez zabíjení

aktualizováno 
Akce Dishonored míchá moderní technologie se stylem z třicátých let minulého století. O oživení žánru plíživých akcí a návratu ke kořenům se rozhovořil herní designér Harvey Smith, který pracoval například na ceněných hrách System Shock či Deus Ex.

Kdo rád tasí zbraně, může. Ale musí počítat s následky. Je tu ale i další výzva: hrou lze projít, aniž by hráč přímo zabil jediného člověka. "Ale vyžaduje to trpělivost," říká Smith. O chystané akci Dishonored, která hráči poskytne širokou škálu možností, jak se vypořádat s herními situacemi, prozradil více v rozhovoru pro PlayStation blog.

"Je snadné proklouznout, zatímco stráže prozkoumávají místo, kam jste předtím hodili láhev," říká Smith. Ale přijdou těžší výzvy. V jedné misi dostane hráč za úkol, aby zabil dva bratry, kteří se snaží uplatit členy parlamentu. Je možné jít přímo do lázeňského domu, kde se nacházejí, a zabít je. Nebo lze splnit vedlejší úkol pro šéfa podsvětí, který se o situaci postará. "Oba přístupy jsou obtížné, ale každý jinak," dodává Smith.

Fotogalerie

Stráže a obecně nepřátelé mají působit realisticky. Když něco zaslechnou, půjdou se podívat. Důležitá je výseč, kterou sledují, byť samozřejmě na dálku vidí hůře. Hráč tak musí mít dokonalý přehled o tom, kam se stráže zrovna dívají. "Je důležité zůstat schovaný v úkrytu a vyklánět se zpoza zdí," vysvětluje Smith. Jak to funguje, nejlépe ilustruje článkové video.

Server se vývojáře dále zeptal, jestli návrat ke kořenům osloví i mladší hráče, kteří nikdy nehráli hry jako Thief či Deus Ex. Smith odpověděl, že má velkou důvěru v mladé lidi, kteří na jeho předchozích hrách oceňují právě nelineární pojetí. "Myslím si, že jsou hladoví po velmi interaktivním, nedogmatickém zážitku," dodal.

Dishonored vychází 12. října na PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Všechny tři verze budou opatřeny českými titulky.

Autor:




Nejčtenější

Hidden & Dangerous
Klasická česká série Hidden & Dangerous je poprvé dostupná i digitálně

Taktická série Hidden & Dangerous patří do zlatého fondu českých her. Oba díly však vyšly na přelomu milénia a doposud je nebylo možné koupit digitálně. To...  celý článek

Horizon Zero Dawn
VIDEO: Pravěk budoucnosti na poutavém časosběrném videu ve 4K

Podívejte se na časosběrné video z akce Horizon Zero Dawn. K vidění je příroda, robotická monstra i pozůstatky původní civilizace.  celý článek

Uncharted 4
Uncharted bude drsný film, scénárista slibuje kulervoucí akční scény

Je až s podivem, že s ohledem na (ne)úspěšnost většiny předchozích videoherních filmů tvůrci ještě nekapitulovali a stále vznikají nové adaptace oblíbených...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 2 - 21
Krvavý, krátký a předražený. Recenze přídavku k Resident Evil 7

Druhý stahovatelný přídavek k sedmému Resident Evil na sebe nenechal dlouho čekat. Tento prohnilý zákusek je rozříznut na tři kousky a každý chutná úplně jinak.  celý článek

Záběr z reklamy na Nier: Automata
VIDEO: Podívejte se na herní reklamu, kterou v Japonsku nemohou vysílat

Propagační video k titulu Nier: Automata autoři kvůli japonské televizi museli cenzurovat. Zmizely z něj záběry likvidovaných panenek a probodnuté dívky....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.