Dishonored oživí žánr plíživých akcí. Hru půjde dohrát bez zabíjení

  • 3
Akce Dishonored míchá moderní technologie se stylem z třicátých let minulého století. O oživení žánru plíživých akcí a návratu ke kořenům se rozhovořil herní designér Harvey Smith, který pracoval například na ceněných hrách System Shock či Deus Ex.

Kdo rád tasí zbraně, může. Ale musí počítat s následky. Je tu ale i další výzva: hrou lze projít, aniž by hráč přímo zabil jediného člověka. "Ale vyžaduje to trpělivost," říká Smith. O chystané akci Dishonored, která hráči poskytne širokou škálu možností, jak se vypořádat s herními situacemi, prozradil více v rozhovoru pro PlayStation blog.

"Je snadné proklouznout, zatímco stráže prozkoumávají místo, kam jste předtím hodili láhev," říká Smith. Ale přijdou těžší výzvy. V jedné misi dostane hráč za úkol, aby zabil dva bratry, kteří se snaží uplatit členy parlamentu. Je možné jít přímo do lázeňského domu, kde se nacházejí, a zabít je. Nebo lze splnit vedlejší úkol pro šéfa podsvětí, který se o situaci postará. "Oba přístupy jsou obtížné, ale každý jinak," dodává Smith.

Stráže a obecně nepřátelé mají působit realisticky. Když něco zaslechnou, půjdou se podívat. Důležitá je výseč, kterou sledují, byť samozřejmě na dálku vidí hůře. Hráč tak musí mít dokonalý přehled o tom, kam se stráže zrovna dívají. "Je důležité zůstat schovaný v úkrytu a vyklánět se zpoza zdí," vysvětluje Smith. Jak to funguje, nejlépe ilustruje článkové video.

Server se vývojáře dále zeptal, jestli návrat ke kořenům osloví i mladší hráče, kteří nikdy nehráli hry jako Thief či Deus Ex. Smith odpověděl, že má velkou důvěru v mladé lidi, kteří na jeho předchozích hrách oceňují právě nelineární pojetí. "Myslím si, že jsou hladoví po velmi interaktivním, nedogmatickém zážitku," dodal.

Dishonored vychází 12. října na PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Všechny tři verze budou opatřeny českými titulky.