Pokud chce výrobce téměř čehokoliv zaujmout potenciální zákazníky, má k tomu řadu možností. Jednou z těch nejjednodušších a zároveň nejefektivnějších je umístit svůj produkt do ruky nebo do blízkosti pohledné ženy.
Funguje to například u automobilů, spotřební elektroniky a co si budeme povídat, vždyť i na ty herní výstavy se člověk kvůli hezkým hosteskám těší ještě o něco více.
V případě her to dosud platilo nejen s hosteskami, ale i se samotnými herními hrdinkami. Až dosud se totiž mělo za to, že pokud se ve hře vyskytují vnadné dívky, mají takové tituly mnohem větší šanci na úspěch, ať už je vlastně jejich kvalita jakákoliv.
Nejznámější herní hrdinkou je asi Lara Croft ze série Tomb Raider. Traduje se, že její kypré poprsí vzniklo tak, že grafikovi při tvorbě jejího modelu "ujela" ruka s myší. Ať je ale pravda jakákoliv, celá série se mohla pyšnit skvělými prodeji a Lara to dotáhla dokonce až na titulní stránky zahraničních společenských magazínů.
Zdálo se tedy nezpochybnitelné, že pohledné dívky hry dokážou prodat. Ostatně dalším příkladem budiž hra Dead or Alive Xtreme 2. Její hratelnost je v podstatě někde na hranici rozumné snesitelnosti, ovšem důležité je, že tam celou dobu koukáme na děvčata v bikinách. A když už jsme u toho, tak i původní série bojovek do značné míry sází právě na roztomilé holčičky.
Nyní se ale zdá, že je situace přesně opačná, tedy že jsou ve hrách ženské hrdinky spíše kontraproduktivní. Tvrdí to tedy alespoň jeden nejmenovaný bývalý zaměstnanec vydavatelského domu Activision, respektive studia Treyarch.
Magazínu Gamasutra se svěřil, že v minulosti, konkrétně v roce 2007, byla v Treyarchu ve vývoji hra Black Lotus. Odehrávala se v Hong Kongu a hlavní hrdinkou byla Asiatka vymodelovaná podle známé herečky Lucy Liu. "Byli jsme dost pyšní na to, co se nám už podařilo udělat, a práce postupovaly velice dobře."
Pak ale na trh přišly hry Halo 3, Call of Duty: Modern Warfare a Assassin's Creed, které se staly prodejními trháky roku. A to přivedlo šéfy Activisionu k přesvědčení, že Black Lotus nebude úspěšným produktem. "Byli jsme uprostřed prací, ale Activision celý projekt zrušil. Řekli, že holky hry neprodávají," postěžoval si vývojář.
Jiný zdroj ovšem zase uvedl, že dívčí hrdinka nebyla tím hlavním důvodem pro zrušení Black Lotusu. Existovalo prý i řešení s hlavním hrdinou mužem a svou roli v tom mělo sehrát i plánované vydání titulu True Crime: Hong Kong.
Zmíněné zdroje se ovšem shodují, že Activision nadále sleduje úspěchy her jako Bayonetta či Wet, aby si dále potvrzoval svou teorii, že hry s ženskými hrdinkami se neprodávají tak dobře jako s hrdiny mužskými. Tím pádem je i značně omezena kreativita vývojářských studií, které pod křídly tohoto vydavatele tvoří nové tituly.
"Pokud vedení Activisionu v daném roce neuvidí, že mezi pěti nejprodávanějšími hrami je nějaká s ženskou hrdinkou, tak se v jejich portfoliu hry s ženskými hrdinkami zkrátka objevovat nezačnou," uzavírá bývalý zaměstnanec studia Treyarch.