Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

AMD a jeho produkty... Kdy rozdrtí Intel?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CPUNADRZENEC

VY MAGOŘI

8-oMě zarazi to ze tady rozvadite debaty jako prase a ani nevite Athlon XP 2500+ ma jadro Barton (je to jeden a ten samej procesor):-© pak jsou dalsi jadra troughtbread a mozna jeste dalsi(Y)

0/0
2.2.2008 22:30

CPUNADRZENEC

Barton, nebo Athlon

0/0
2.2.2008 22:24

Juraj Hreusik

AMD 64
Kupil som si novy AMD 64 3400, s akým procesorom Intel sa dá vykonom porovnat ?
0/0
9.12.2004 12:29

David Gena

RE:
No preci 3400GHz !!!    (Je to brano obecne)..  Ve hrach je A64 lepsi, ve specializovanych programech o neco horsi..
0/0
9.12.2004 16:28

Juraj Hreusik

to vážne ?
V recenziach som čítal, že ten môj AMD 64 3400 beží na 2,2 GHz, tak potom neviem. Ale aspoň viem že som si dobre vybral, mal som predtým Prescott 3,0 Ghz 800 FSB 1 MB cache, bol však veľmi hlučný a stabilne sa pri hrách prehrieval na 74 stupňov.
0/0
10.12.2004 8:54

David Gena

RE:
Tak to mozna stacilo zmenit chladic a ne celou platformu... Jinak A64 jsou opravdu takto rychle i kdyz maji pouze 2.2GHz..
0/0
13.12.2004 14:14

Juraj Hreusik

Dakujem

Dakujem ti velmi pekne, konecne som mal cas ten Athlon otestovat, je to fakt parada, bezi na 2,4 GHz a vykonom nezaostava ani trochu v hrach za Precsottom. Aj vdaka tebe som sa rozhodol. Na ten povodny procesor by som mohol dat jedine vodne chladenie.  Doteraz som bol odporcom AMD, nazor som vsak zmenil. Este raz vdaka.

PS: Teraz uz s radostou planujem kupit Athlon FX na socket 939, aj s doskou.

0/0
13.12.2004 15:31

Petr Beníšek

co to trochu nataktovat
ja mam Althlon XP 2800+ a de mi to na 2,3 ty se musis dostat nad 2,5Mhz
0/0
4.1.2005 7:43

Jan Hruška

Mám či nemám
Zdravim mám desku ASUS A7N8X Deluxe a je tam možnost si flashnout BIOS. Novy BIOS je uz na svete ale nevim jestli po flashnuti mi nepropadne zaruka na desku. Prosim o odpoved.
0/0
9.12.2004 11:07

Mirek    

Bez obav. Tedy pokud flash BIOSu probehne uspesne.
0/0
9.12.2004 12:26

Jan Hruška

Dekuji, jdu na to
0/0
13.12.2004 11:29

Bob Marley

taktovanie
mam barton 2500 (fsb166) dosku msi K7N2 Delta-L s ultra chipsetom  a ramky apacer cl 2,5 400MHz viete mi niekto poradit co treba nastavi v biose a ake napetie je potrebne aby mi to slapalo na na200 fsb skusal som to taktnut ale nepusti mi viac ako 1900mhz a aj to potom vytuhne ak dam 200fsb tak vytuhne bios  ak vie niekto prisom poradte dik
0/0
7.12.2004 16:36

David Gena

RE:

Kazdopadne dej FSB rovnou na 200MHz a zvedni (s rozumem) napeti... Rozhodne to chce slusny chladic..  Pokud se v tom ale nevyznas pozvi na zkusenejsiho kamarada, bude to s mensim rizikem.

0/0
8.12.2004 10:49

Bob Marley

dik
s rozumom to je o kolko asi ? a netreba nastavit agp,pci a pod...staci chladic do 3.4GHz?
0/0
8.12.2004 12:21

David Gena

RE:

Max 0.2V, To co je treba nastavit ci nenastavit nevim, lisi se to s ruznymi zakl.deskami.. Chladic staci..

0/0
8.12.2004 16:52

Bob Marley

dik snad sa podari

 

0/0
8.12.2004 21:05

Duri Cherry

Ja mam barton2500+ dosku Epox 8VTAI (Via KT880) a ked dam zbernicu na 200mhz a napatie na 1,75V tak to fici v pohode, akurat si musim kupit lepsi chladic, lebo teplota pri vysokom zatazeni stupa na 60stupnov, a v lete to bude aj viac. Ale zalezi to dost od dosky, epoxy su lepsie na taktovanie ako MSI. Kamos pretaktoval bartna2500 z 1833 povodnych mhz na 2333mhz, co je viac ako 3200+(2200mhz), ale on ma procesor z tych prvych a nema zamknuty multiplikator (ja mam).
0/0
7.5.2005 14:21

Petr Beníšek

AMD uz Intel rozdrtil
64bitovejma pracesorama ani 3,8 Mhz od Intelu neni dost dobrej
0/0
7.12.2004 13:34

martin dudik

potrebujem poradit

Bol som u kamarata a ten ma AMD Athlon 2000+ a po spusteni dxdiag mi vypisalo ze plny vykon ma 1.7, pricom ja mam AMD sempron 2600+ a plny vykon mi ukazuje 1.8. To znamena ze vykonovy rozdiel medzi 2000+ a 2600+ je minimalny? Viem ze on ma Athlon a ja Sempron ale aj tak rozdiel vo vykone sa mi zda minimalny. Poradte mi prosim lebo som z toho totalne zmagoreny? Alebo je 2.6 ovela lepsia?

Bola to zbytocna investicia? Semprony su lepsie ako Athlony? A ku ktoremu Athlonu by ste Sempron 2600+ prirovnali? K Athlonu2500+?

0/0
21.10.2004 15:52

David Gena

RE:
Jde o to, ze PR rating "+" Sempronu se vztahuje k novym Celeronum D a ne k Pentiim. A tudis ho maji proti Athlonum nadhodnoceny. Jednoduse Sempron 2200+ = cca Athlon 2000+..  Rozdil ve frekvencich je opravdu tak maly 1.67 vs 1.83GHz v pripade tvych CPU...  Je to dano castecne tim ze Semprony pouzivaji rychlejsi zbernici a to jim trouchu pomaha.  Je v tom sice gulas, ale za to muze pouze AMD.. 
0/0
21.10.2004 16:39

martin dudik

Som z toho magor
Takze teoreticky by sme mohli porovnat Sempron 2200+ s Athlonom 2000+. Ale ja mam 2600+, cize teoreticky by sme mohli porovnat tak isto 2600+ k Athlonu 2000+??? Takze som zbytocne kupoval 2600+ a mohol som kupit o nieco lacnejsi Sempron 2200+ namiesto 2600+? Alebo Aj 2600 sa nejak zvlast lisi od 2200?
0/0
21.10.2004 19:21

David Gena

RE:
Samozdrejme !!!   Semporon 2600+ se da vykonem srovnat s Athlonem 2400+...   Vzdy je rozdil 200...
0/0
22.10.2004 10:25

Asysy :::

To se mi nějak nezdá to co si teď řekl. S přibývající frekvencí se musí podle mě prohlubovat i rozdíl.

0/0
22.10.2004 22:12

Duri Cherry

Kedze procesory AMD maju nizsiu frekvenciu a dosahuju vykony procesorov intel, museli to z marketingoveho hladiska zacat oznacovat inak. Athlony konkuruju p4 a semprony celeronom. Rozdiel medzi athlonom a sempronom je v tom, ze sempron je odlahceny athlon (ma mensiu L2 a pod.), cize v matematickych operaciach su pomalsie. To pocitis najma pri kodovani napr. mp3, alebo do divx a pod. A k tym frekvenciam Athlonov, existuje Athlon 2600+ s 266mhz zbernicou a Athlon 2600+ s 333mhz zbernicou. Vykonovo su podobne, avsak ten s 333mhz zbernicou ma nizsi takt!!! Takze je jednoduchsie pozerat na to ich oznacenie a brat to, ze je to vykonove oznacenie. A porovnavat procesory sa da len pri konkretnych testoch. Skus pozriet www.anandtech.com alebo www.tomshardware.com....
0/0
7.5.2005 14:17

Lubomír Moráň

Teplota!!!
Tak sem našteloval 2400XP,místo Athlona 1700XP a jede v pohodě.Koupil jsem CPU Cooler master cladič ,který chladí do 2800XP.Ale mám malej Case a teplota je 57stupnů Celsia.Je to špatný???Protože když šáhnu na chladič tak docela pálí.
0/0
23.7.2003 15:11

ByzaX ...

Taku teplotu mam po pretakteni XP1800+ na XP2600+ pri 1.7V. Ta teplota 57 sa da prezit, ak ide o max. teplotu pri zatazi a ak je vsetko stabilne. Videl som ludi co mali i viac, tak ma to prestalo desit. Inak mat uzavretu bednu bez dobreho prudenia vzduchu je dost zly napad najme teraz v lete. Potom ako som vcera pribil na bocnu stranu bedne 2 vetraky, klesla mi teplota na 50-51 stupnov co je pri teplote vzduchu 30 stupnov celkom slusne. Takze bud si vyriesis problem dobrou ventilaciou alebo vodnym chladenim.
0/0
23.7.2003 15:36

wiruz .........

Fpohode,  XP vydrzi do 90°C, to je ale uz kriticka teplota a nedopurucuje se !!!
0/0
23.7.2003 15:39

FRAG MAN

nejlepsi chladic na takovy takt je Spire Falconrock II. stoji kolem 300 kc je do 2600+ a ma jen 20db takze neni vubec slyset. tech 57 stupnu je jeste dobry kdyby si vymenil za vetsi case tak budes mit tak 45 stupnu. nebo si tuhle aspon otevri a hned mas tak 5 stupnu dole . jak jde do 70 stupnu tak je to good a nemusis mit strach 
0/0
24.7.2003 18:55

*de* *de*

3D

caute, kolik by tak mel mit system   -   Athlon XP 2500+ Barton 333, GF4 ti 4200, 512 MB RAM kingston DDR400,

HDD 120GB Seagate 8MB cache   -   bodu v 3D Mark 2001SE ?

0/0
23.7.2003 8:24

David Genser

RE:
12500b...
0/0
23.7.2003 12:46

*de* *de*

díky
0/0
23.7.2003 14:43

ByzaX ...

Skor by som to odhadoval na 10000-11000. GF4 ti4200 je v 3DMarku2001 o cosi lepsia ako Radeon 8500/9100 a tem ma okolo 10000.
0/0
23.7.2003 15:39

FRAG MAN

ja mam s Prolink GF Ti4200  v 3d marku 2001Se 13506 bodu a to mam jen Athlon 1800+@2173.5. kdyz mas lepsi procak tak 3000+ nebo vis, udelas s touhle grafarnou i 15000bodu .
0/0
23.7.2003 19:16

David Genser

bla bla....
To jsi trochu prepalil ne ???  15000b ma tak R-9700pro nebo FX5800u..
0/0
24.7.2003 9:23

FRAG MAN

prepalil?? tech 15000 je pro tuhle grafarnu hranice ale da se udelat . musis ji ale mit vytocenou z defaultnich 250/500@aspon na 300/600 a jak jsem rikal procak mit pres 3000+ nebo 3.2Ghz kdyz beru Pentium 4. a taky mit system vyladenej jen na tenhle test. to znamena Windows XP, direct X 8.1 a nejaky good detonatory 40.72 nebo 41.09 a nebo 42.51. 
0/0
24.7.2003 18:48

Brutalic ...

15 000 v 3D Marku 2001 neni problem, ale pri hrani nekterych her Detonatory ladeny na nejvyssi vykon v 3D Marku blbnou. S Athlonem 2800+ taktnutym pres 2300 Mhz a GeForce 4 Ti4800 pri 305/620 jsem mel pres 15000.
0/0
22.10.2004 11:01

Stanislav Němec

paprk
no já mám 14500 bodů se sestavou Athlon 2800 XP Barton, 768 MB RAM a GeForce FX 5900 Ultra 256 Ram. takže těch 15000 s 4 Ti je nesmysl at je taktovana jakkoliv
0/0
8.12.2004 17:09

Raziel_ ...

z5 k BARTONU
FRED MED DIK ZA ODPOVED,JO JAKEJ KOUPIT BOXOVANEJ NEBO NEBO S VLASTNIM VETRACKEM ?
0/0
20.7.2003 21:50

David Ježek

Zpět k tématu

Zdravím všechny,

název diskuse je poněkud zavádející. NIKDY se totiž nestane, že by jeden výrobce rozdrtil druhého, oni prostě budou nadále koexistovat a dělat si svoje CPU pro svoje sockety. Milovníci extrémního oc. budou kupovat intel a milovníci levných systémů s nepatrnou možností tak vysokého oc., avšak dostatečným výkonem pro všechny hry budou kupovat AMD.

Já sám jsem měl vžy AMD (počínaje DX4/100@120, přes K6-233@266 až po dnešní  Duron 1200@1333 - 10*133FSB)  a samozřejmě vím, že kdybych měl P4-2,4@3,6GHz, tak bych byl největší borec v ulici, ale to je asi tak všechno. Na kompu bych dělal stále to samé, jen holt ty filmy z TV (asi tak jeden měsičně - mám divný vkus) by se encodovaly do DivX rychleji. Za ty prachy mi to však nestojí

Toto jednoznačně ukazuje, že přestože bych klidně doma provozoval Intel, nikdy k tomu nedojde, protože AMD vždy sráželo cenu tak, že i přes často dost podstatně nižší výkon oproti intelu vždy nabídlo dostatečně rychlé CPU pro hry i multimédia. Za tím si stojím, neboť, při všech svých upgradech jsem zvažoval otázku, zda AMD či intel:

1) DX4-100 jsem koupil jen proto, že zrovnane měli DX5-133 a i to DX5 bylo tehy levnější než iDX4-100

2) K6-233 stálo tehdy 2500 a i200, který by na tech 266 běžel taky stál 3500

3) Duron1200 stál tehdy 1800 a výkonově odpovídající Tualatin Cel. 1000@1300 resp Cel4-1700@2000 stál o 1000 víc.

Nejsem zazobanej synáček a každý upgrade pečlivě zvažuji (K6 jsem měl až do září 2002 - 5 let). Kdybych to nepotřeboval kvůli škole, tak bych měl K6 klidně ještě další 5 let - na MP3,WMA,OGG, DivX do 45kbs to stačilo, stejně tak na hry typu Diablo2, SShock2, Q3A (samozřejmě s 3Dfx Voodoo).

Rád bych se ještě vrátil k přetaktovávacímu potenciálu intelu. Tvrdím, že jen díky tomu intel slaví takový úspěch v domácím segmentu. Samozřejmě se vždy najdou ortodoxní inteláři, kterým nyní vzkazuji: NO FLAMEWAR! - toto je pouze můj názor, ne pokus jak očernit intel.

atd... už je to moc dlouhý

0/0
7.7.2003 8:41

David Genser

RE:
No Intely jdou pretaktovat sice dobre ale pokud si vzpominam tak Duron 600 bezel v pohode na 900MHz. Dale pak XP 1700+ (BO) temer nikdy neni problem 2600+, ale i 3000+ neni vyjimka...  Taky slusny overlockersky potencial ne ????
0/0
7.7.2003 10:50

Luke Skiwalker

Čau lidi, chci si přetaktovat procesor mám Athlona 1700+, DFI AD 73 PRO, 512 DDR,160GB HDD. Nevíte kde seženu nějakej návod?
0/0
5.7.2003 15:16

wiruz .........

Maly vykon??
S takovou strojovnou bych to snad ani nedelal, to uz ti vykon nestaci?? No, ale nejprve bych si zjistil jakou ma teplotu CPU, pak bych postupne zvedal FSB. Nejprve tak po 5MHz no a sám uvidis jak to poslape! Napeti ale zvedej jen velice obezretne a opatrne!  Cuuus a napis jak jsi dopadl!  Ja sam jsem OC 2,4GHz a podarilo se mi to na 2,861!!  Tak docela dobry, ale musel jsem tak dat lepsi chladic cca za 1200Kč. Má 6000ot/min, ale držim teplotu na 49st.C!!    Jo, ale bacha ja mam Intel Pentium 4!!
0/0
6.7.2003 22:02

Luke Skiwalker

Jo to je možný já vím, že ten můj Athlon umí až 2900+!!!!!! Ale já bych potřeboval návod pro blbečky!!! Já jsem úplně v pr***. Je to ostuda s mejma skušenostma ale já nevim kde mám pro přetaktování co hledat a jak to měnit.
0/0
6.7.2003 22:08

Assur Devastator

Ak mas PC pomenovane SKIWALKERCOMP , tak mi od Teba uz 2x prisiel mail s virusom W32.Sobig.E@mm . Je to primitivny virus , pretoze na jeho aktivanciu je potrebne otvorit rucne subor v prilohe , co robia iba totalni lameri
0/0
7.7.2003 6:03

Mirek    

Ani bych se nedivil
0/0
7.7.2003 8:39

Luke Skiwalker

CO ŽE???????????????????????????????Já sice mám pojmenovaný počítač SKIWALKERKOMP ale  ŽÁDNÝ virusy nerozesílám!!!!!!!!Já ani žádné virusy neshromažďuju!Co to ja za kravinu??Kdy ti to přišlo poprvé?Mě totiž někdo poslal mail kde byl na přiloženám soubory s názvem your_details nějaký divný soubor, kterej neměl koncovku ale můj AVG mně nic nehlásil tak sem to nechal bejt!
0/0
7.7.2003 20:33

Assur Devastator

To bol prave ten virus Sobig  A Tvoj AVG s databazou z minuleho roku ho mohol poznat len tazko
0/0
7.7.2003 20:46

Luke Skiwalker

Hm............fakt dobrý, co mi poradíš?
0/0
7.7.2003 20:48

Mirek    

Asi tak .... no a hned potom si alespon zaktualizuj AVG a otestuj cely system, protoze s timhle pristupem ten Sobig asi nebude jedinej :-))
0/0
7.7.2003 21:56