Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Počítačové pirátství nejen v Čechách a na Slovensku

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dddddddddddddddddddddddddddddddd

ddddddddddddddddddddddddddd

:-):-(;-D:-/;-(:-P;-)X:-©8-o;-€;-O(Y)[>-]?!R^RvV

0/0
28.2.2009 12:37

higi

glbugg

jfdf

0/0
13.12.2008 14:56

snake18

250250

0/0
25.9.2008 16:26

jfuvg

kompl

0/0
22.9.2008 13:48

RumFighter

ach jo, Gremline, ty jsi opravdu...

Chápu, že je to tvoje zaměstnání, tvůj zdroj obživy, ale co ty tu nakydáš za nesmysly... To dobrovolný placení, co tu někdo navrhnul, není vůbec špatný nápad. Já jsem klasický případ herního "piráta." Dřív mě PC hry hodně bavily, teď je to o tom, že mě chytne jedna hra za... rok? Dva? Poslal bych firmě peníze za hru, o které vím, že mě chytla a dobře jsem se u ní bavil. Platit 1300+ za třeba sportovní hru, u které vidím, že krom soupisek nezměnili vůbec nic? Platit tyhle peníze za hru, kterou recenzenti pod různými vlivy nahypovali přestože nestojí za nic? Ne... Jde o podobný princip, jako je v současnoti v hudbě. Stáhneš si album, líbí se ti, tak z něčeho jako je vděčnost pak kapele přijdeš na koncert. Víš, co tě čeká, víš, co si poslechneš, víš, že se ti to bude líbit.

Myslím si, že víc než polovina pirátů bere stažené hry jako "dema." Dvě tři hoďky si hru vyzkouší a vidí, baví X nebaví. Hry, které člověka chytnou, nakonec stejně jako origoš doma má.

0/0
12.7.2008 1:26

dalen

Gremlin ma pravdu

Kto ta nuti kupovat nove hry? Jedine ty sam. Tak pred kupou pouzivaj hlavu. Na kazdu hru dnes najdes na internete minimalne jednu recenziu, v diskusnych forach najdes na hru mnozstvo dalsich nazorov, z webovej stranky vyrobcu si mozes stiahnut a vyskusat demo.

Teraz uz mas dostatok informacii k tomu, ci danu hru kupit alebo nekupit. Ak si aj napriek tomu kupis hru, ktora ti nevyhovuje, tak si s prepacenim blbec a svoj hnev vylievaj sam na seba.

To dobrovolne platenie je totalna kravina, ktoru moze napisat iba clovek, co nikdy v nicom nepodnikal. Skus si predstavit, ze zijes iba z vdacnosti druhych ludi. Skus si predstavit, ze kazde rano vstavas s neistotou, ci dnes nieco zarobis alebo nezarobis.

0/0
13.7.2008 7:02

rumFighter

Re: Gremlin ma pravdu

 To jsi moc nepochopil, co jsem napsal. Nestává se mi, že bych si koupil hru, která mě nebaví, protože si jí nekoupím. Koupím si jí až tehdy, co si jí dohraju (a jak jsem psal, aby mě hra bavila natolik, abych jí dohrál, to se stává v poslední době stále vzácněji. Když se podívám okolo sebe, největší "novinku" tu mám Fahrenheita). Potom mám důvod projevit vděk vývojářům a za jejich práci zaplatit.

  Recenze, dema, diskuze... Už jsi slyšel rčení, že co člověk, to názor? Jeden příklad za všechny, Assasin's creed. Pro čtenáře bonuswebu je to fantastická hra, která má hodnocení 90%. Pro mě věc, kterou jsem odinstaloval za patnáct minut. Stejně tak často z dema nepoznáš, jestli hra neni už od druhýho levelu stereotypní.

 

0/0
13.7.2008 12:45

dalen

Re: Re: Gremlin ma pravdu

Velmi dobre som ta pochopil: najprv hru ukradnes a potom rozmyslas, ci si ju kupis. Pritom je ti sumafuk, ze za tou hrou stoja stovky alebo tisice ludi, ktori su zivotne zavisli na peniazoch z jej predaja.

Co keby teba hodnotil tvoj zamestnavatel podla vykonu: 100%-ný výkon =  dostanes vyplatu. Neodvedies 100%-ny vykon, nedostanes ani korunu. A ver tomu, ze takto je dnes hodnotenych mnoho ludi.

Btw, mne pripada stereotypne neustale stretavat typkov, ktori v zivote nic nedokazali, ale pritom pozaduju, aby sa cely svet tocil okolo ich zadku.

0/0
13.7.2008 13:40

rumFighter

Re: Re: Re: Gremlin ma pravdu

ale můj zaměstnavatel mě hodnotí podle výkonu. Pokud přijde jediná stížnost na kvalitu mojí práce, přijdu o prémie, které mi dělají skoro 50% platu. Proto si sakra rozmyslíš, jak tvrdě budeš v práci dělat. Máš pravdu, je mi naprosto jedno, že za tou hrou stojí stovky nebo tisíce lidí, pokud je výsledný produkt natolik příšerný, že zaplatit za něj nemá cenu. Je mi jedno, že podle tvé logiky je takový rozdíl si stáhnout plnou hru, tedy jí "ukradnout," zahrát si jí třeba deset minut, a nebo si stáhnout jen demo, které nemusí mít vypovídající hodnotu a strávit u něj stejnou dobu. Ta poslední věta od tebe je takovej trapnej útok, kterej sis v rámci slušný debaty mohl odpustit

0/0
13.7.2008 19:42

mondy

Re: Re: Re: Re: Gremlin ma pravdu

Vychazis z ponekud zvracene logiky, ze mas povinnost hrat vsechno, co se ti zlibi, a vyvojari/vydavatele ti to musi umoznit. Ale tak to neni. Pokud te recenze nebo nazory tvych znamych nepresvedcily, ze za to ta hra stoji, tak ji proste nehraj. Proc ji krast? Copak neni dost jinych her, ktere za tech par korun stoji? Chapu, ze se ti nelibi dat 1300 za aktualizovanou soupisku. To by se mi taky nelibilo, ale nedava mi to pravo si tu hru stahnout z netu. Misto toho si radsi koupim treba za 199 nebo 249 nejakou pecku, ktera mi driv utekla.

Samozrejme jestli nejaky vydavatel najede na system "hraj a teprv potom plat", je to jeho vec. Ale o to jde. Je to JEHO vec, ty mu ji nemuzes vnucovat. Do te doby, nez se tak stane, bude tahani warezu porad kradez, at se ti to libi nebo ne.

0/0
13.7.2008 23:36

rumFighter

Re: Re: Re: Re: Re: Gremlin ma pravdu

ale no tak. Proč se mi snažíš podsouvat něco, co jsem nenapsal? Že mi něco takového někdo musí umožnit? Nebo že bych firmám chtěl vnucovat jako povinnost tohle zavést? Vyhýbej se SCIO testům, v pochopení obsahu textu jsi nedopadl na výbornou. Nikdo tu nikomu nic nenutí, vede se debata, zda je reálné a přínosné, vyřadit ze hry vedlejší náklady a umožnit výše zmíněný způsob platby.

Na závěr už jen tolik, že o tom, zda P2P sítě jsou či nejsou legální, tj. zda se jedná krádež (slovo jež vidím velice rád používáš), se vede spousta debat i soudních jednání, jednou vyhraje ten, jednou onen. Dokud se tenhle spor definitivně nerozhodne, o krádež nejde, ať se ti to líbí, nebo ne ;-)

0/0
14.7.2008 5:36

mondy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gremlin ma pravdu

LOL

0/0
14.7.2008 8:45

Earl

Re: Re: Gremlin ma pravdu

hošíku ty mě dojímáš - kdyby se každej řídil tvou pokroucenou dětskou logikou, tak je ekonomický chod a potažmo celá civilizace v troskách - aneb "Oběd mi nechutnal, uteču bez placení", "V tramvaji jsem musel stát, nezaplatím", "Film byl o ničem, chci zpět vstupné", "Časopis mě nudil, jdu ho vrátit", "Mé auto nepředjede sousedovo, šup peníze zpět", "Kniha měla špatný konec...", "Obsah konzervy nebyl dle mých představ..", "V hotelu mají zelené ručníky, které nesnáším, přece za to ještě nebudu platit!" - a tak by se dalo pokračovat do nekonečna

doufám, že to stačilo k plnému uvědomění absurdnosti tvé argumentace

0/0
14.7.2008 10:35

Svoboda

Re: Re: Re: Gremlin ma pravdu

Nevim jak to příjde ostatním, ale ty jsi se teď hodně zesměšnil, neboť jestli jsi opravdu tak šťastný platit za to co ti nevyhovuje a s čím jsi nespokojený, to je tvá logika, ale rozhodně tak nejsou poškozeni všichni.

Já třeba opravdu neholduji placení za něco, co mi zdaleka nepřinese požitek ekvivalentní ceně.

A pokud dnes u spousty her nevychází vůbec demo, tak je pravda že by se na takovou hru mohl člověk vybodnout hned, ale lze o její zpracování projevit zájem jejím stažením, které u mě výrazně zvyšuje šanci na její zakoupení. Protože prostě nebudu kupovat zajíce v pytli.

0/0
13.12.2008 19:25

rumFighter

Re: Gremlin ma pravdu

Nerozumím, kde vidíš rozdíl mezi tím, jestli zarobíš X nezarobíš, u platby přímé a nepřímé. Oni snad mají jistotu, že vydají X tisíc kusů a že je prodají? Herní průmysl s něčím takovým dřív nebo později bude muset přijít. Boom internetu stále pokračuje, pořizuje si ho stále víc a víc domácností, stále víc lidí objevuje P2P sítě. Stejně tak lidi leniví, než si dojet do obchodu, radši si vše objednají z netu a nechají dovézt. Představa, že si sedíš v křesílku, klikneš a hraješ je pro hodně lidí lákavá. Jediný, kdo by na tom tratil, jsou řetězce ala JRC. Samotným herním firmám opadnou hromady nákladů navíc

0/0
13.7.2008 12:45

dalen

Re: Re: Gremlin ma pravdu

Vsak o tom pisem, ze herni vyvojari a vydavatelia nemaju istotu, ze im predaj hry vrati investicie, ze budu mat zisk.

0/0
13.7.2008 13:41

zekinth

jak se to vezme...

Mám doma za poslední dva roky nejméně tři hry které by na mém PC měly fungovat a nefungují nebo fungují špatně. Technická podpora pro tyto hry se mnou řeší kraviny a dívá se na mne jako na někoho kdo začal hrát pc hry předevčírem. A co bych taky chtěl za tři nebo pět stovek že ano? A to není pirátství? Není pirátem taky ten kdo vám za peníze nabídne ke koupi produkt o kterém již s předstihem ví, že je neoptimalizovaný nebo nějakým způsobem špatně funguje8-o?

0/0
12.7.2008 0:07

zdrzhgg

nhjrtt

[>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-]:-):-(

0/0
27.6.2008 17:16

lkoo

kkhgg

V:-©X

0/0
23.5.2008 13:59

Marty

Kecy, kecy, výmluvy

Pirátství není správné, ALE co způsobuje jeho rozkvět? 

Je důležité si uvědomit, že pokud někdo prodává vysoko nad cenou, tak to také není v pořádku. Hra za tisíc korum, to je moc, obvzlášť, když ji máte za pár hodin dohranou a v horším případě ji můžete jen párkrát nainstalovat, při nejhorším vás prostě unudí v půli.

Jsou státy, kde DVD se hrou stojí tolik, co dobrý oběd. Dobrý nápad je platit, až za čas strávený hraním připojením přes internet.R^

A ještě jedna věc. Silně pochybuji, že všichni policisté doma nemají žádný nelegální software! Schválně, kolik z nich má ve svém PC legální Windows?:-©

Jak může člověk kárat za něco, co dělá sám?

0/0
23.4.2008 10:33

Earl

Re: Kecy, kecy, výmluvy

kecy, kecy, výmluvy

0/0
23.5.2008 19:28

zekinth

Re: Kecy, kecy, výmluvy

Se řeší takové žabomyší války ale jen blbec jako já který kupuje hry v obchodě ví kolik za poslední dva roky vyšlo her které fungují špatně a zákazník byl tedy okraden. Kolik opravných pečů na stovky her, kolik nekonečných dopisování s technickou podporou a přitom je to tak jednoduché. To pirátství dnes funguje oběma směry. Tak je to!

0/0
12.7.2008 0:16

jirka

blbec

(Y)

milionář je blbec

0/0
27.2.2008 20:16

JAROSLAV SLEPICE

XYCYXC

JAKTO ŽE SMI ZABIL BABIČKU8-o;-€;-O[>-][>-]?

0/0
13.2.2008 12:52

indian indian

hmmmmmm

docela by me zajimalo jak se v cechach resi nebo asi spis neresi internetove sireni softu a her, touto cestou to sice neni zlaty dul ale uplne legalni to takz neni, s tezi si dokazu predstavit ze nekdo monitoruje trafik na share sitich. vzhledem k vyvoji internetu, rychlosti a jeho dostupnosti zachvili posilani CD za prachy nebude zlatym dolem , tak co pak policie bude delat?? jestli o tom nekdo neco vi tak to sem fouknete,

0/0
15.4.2006 21:44

Bhagavan

Nadbytek vytváří nedostatek
Bhagaván Tam kde jsou legální výhody, tam je i lež a krádež! Mravenec neokrade mravence, protože zde nejsou žádné výhody. Zlo pácháme proto, že z toho máme nějakou výhodu, elita má díky výhodám nadbytek a tak se směje spodině, která se snaží o to získat nějakou maličkost ( program, písničky, hry, informace ) vše co má skutečnou hodnotu to je zdrarma ( linux, voda, slunce, sex, humor, pravda ). Co je dovoleno elitě, to je zapovězeno spodině, otroctví mutuje tak jako chřipka, svoboda je v neomezeném rychlém pohybu lidí a zboží. Jakmile zmizí nejednotnost, trak zmizí i počítačové pirátství. Skutečným pirátem je zde ten, kdo má nadbytek; moci, slávy, bohatsví, jenže on má svoje profesionální státní ochránce! Já jsem já, ty jsi ty, o tom to je, že dobrota žebrota je. To moje meditace je, ona mi odhaluje, že život to jenom hra je a smrt to konec této hry je, Existujeme v systému přímých úměrností a tak čím větší jsou rozdíly mezi elitou a spodinou, tím větší je zde i kriminalita, čím více se vzdalujeme od přírody, tím více se měníme v bezcitné roboty,......atd. koubavit@seznam.cz
0/0
5.2.2006 13:06

albus brumbál

Vedlejší výdělky
Vím,že je to asi divná úvaha,ale pokud bychom měli viddět i ty co z pirátství těží(nemyslím piráty) došli bychom asi k zajímavému závěru- tak schválně: 1)nejvíce z toho určitě těží výrobci nosičů,protože skoro všechny cd a dvd jdou na vytvoření kopie a ne na zálohu nebo záložní kopii.Ten vývoj těch datových nosičů by asi tak rychle nešel,kdyby nebyl odbyt 2)MP3 přehrávače - výrobci si musí mnout ruce,protože jsem se ještě nesetkal s nikým,kdo by si originální hudební cédéčka graboval do mp3 a kopíroval do přehrávače 3)Výrobci softwaru jako je clonecd nebo alcohol či různé kopírovače dvd,kteří si za svůj soft,který pirátům pomáhá nechají zaplatit,i když se najdou ti,kteří si i to někde ukradnou. To že se po startu objeví,že program není na vytváření nelegálních kopií a výrobce nenese žádnou zodpovědnost je spíš k popukání. 4)Dělá to reklamu všemu co se kolem toho točí.Např.herní časopisy by nešli rozhodně tolik na odbyt,kdyby si je kupovali jen lidé s "čistými úmysli". Je to jen pouhý názor,nikomu ho nevnucuju.Jen mě zajímá reakce.Pokud možno rozumná
0/0
23.1.2006 22:33

Tomas Pegas

suhlasim
mas v podstate pravhu a to hlasenie ze program nieje urceny na nelegalne kopirovanie je len akesi krytie aby ich za to nik nemohol zazalovat .....ono ked si to tak vezmes dajme tomu ze by sa origosky predavali za nejakych cca 200-500 korun mozno by sa ludia nesnazili kopirovat ich ale nech sa na mna nehnevaju dat za cd nejakych 1000-3000 korun je trosku prehanne ......zas na takej vysokej urovni aby sme si to mohli dovolit nezije ani 20% ludi ci uz va slovensku alebo v cechah vratane mna tak.......tiez z tohoto faktu tazia vsetci vyrobcovia napalovaciek a nejedna sa o male peniaze, vsak ved kto by si kupoval ich produkty ked nie v drvivej vacsine pripadov takzvani "pirat" :-)ja sobne nemienim kupovat nic pokial nebudem mat plat aspon 80 litrov potom mozno obetujem na nejaku tu jednu hru mesacne pietilitr:-)
0/0
23.1.2006 23:04

albus brumbál

Přesně
Přesně tak,kdyby to stálo 200-500,tak to stojí za to si koupit.U nás ve škole se začíná trochu rozmáhat "soutěž" kdo má víc originálek(protože vypálit si to umí každej).Rád si koupím hru do 500,kterou můžu pařit po netu(dostanu víc než,kdybych si to vypálil),ale dát za něco 1600 mi přijde přemrštěný.Žádná hra nedokáže bavit tak dlouho,aby za tu cenu stála.Nevíhoda originálních her je taky ta,že vždy musíš mít při hraní cd v mechanice,což spomaluje hraní a ještě to cd musíš někde hledat.Originály jsou i chráněný proti imagům v alcoholu nebo daemonovi(pokud si tam nedám crack,ale tím si originál "špinit" nechci)
0/0
2.2.2006 17:28

Tomas Pegas

tiez mi pride neskutocne otravne stale vyberat cd a prekladat druhe cd podla chuti a to mam tri cdromky........radsej mam predsa len tie image ktrore dvoma kliknutiami natiahnem skoro v momente nie ako cakat kym sa nacita cd ci dvd.....no a hra za 500 sa sice oplati to je pravda ale musi aj prejst nejaka ta doba od vydania kym klesne na tuto cenu co je dost blbe ked v tom case uz ju ma clovek davno prejdenu z nejakeho paleneho cd.....ale zas napr diabla2 ci sacred by som kupil kludne aj teraz :-)
0/0
2.2.2006 21:01

albus brumbál

online
Je pravda,že hra musí být nějakou tu dobu stará,aby na tu pětistovku klesla,ale když jde o online hraní,tak se to vyplatí,protože tam je možné hrát jen s originálkou.Koupil jsem si UT 2004 v edici best of Atari za 399(přestože jsem už to měl vypálené) a to jen kvůli tomu,abych mohl hrát po netu což se vyplatilo.Jinak se mi docela zamlouvá BF1942 se všemi módy a datadisky za 499,který by se měl na xzone už začít prodávat(zase jen kvůli online).Jo a je pravda,že některé hry za to stojí(třeba ty RPG,ale i Locomotion,které jsem si koupil před rokem a hraju ho doteď)
0/0
5.2.2006 12:04

___ Brt ___

Kdo z toho těží?
Ono to není černobílé ;-). Díky vývoji z toho těžíme my - zákazníci. Konkurence a vývoj je zde jen díky poptávce. Vše jsou to jen nástroje a je čistě jen na lidech jestli je využijí nebo zneužijí. Byl bych opravdu nerad, kdybych si vše vyjmenované musel kupovat za mnohem vyšší cenu jen proto, a v menší kvalitě, že se někdo rozhodl chránit trh nějakou nesmyslnou regulací, která by chránila malou skupinu výrobců nebo vývojářů na úkor zákazníků. Nebyl by tu třeba ani Bonusweb ;-) ad 2) Jsem jeden z těch lidí, se kterými jsi se ještě nesetkal. Ale rozmáhají se služby, kde si skladby můžeš koupit legálně. Neptej se mě jaké, ja se o ně nezajímám :-). ad 3) To upozornění u programů není k popukání, ale k pláči. Je tam kvůli hlupákům, kteří nevidí program jako nástroj, ale jako zdroj zla (tohle není útok na tebe). Výrobce Tatrovek naštěstí nemusí ke každému náklaďáku přidávat upozornění, že jejich výrobek není určen k najíždění do lidí na zastávkách MHD a že za případné zneužití nenesou žádnou zodpovědnost. Tam by to snad každému přišlo nesmyslné.
0/0
2.2.2006 19:47

Marek Parek

Taky souhlas
Jj kdyby hry byly levnejsi (musim pochvalit ze dneska uz mnoho titulu slo opravdu dolu scenou ne jak tomu bylo kdysi kdy kazda nova hra stala 1900) tak by se to ani nevyplatilo kopirovat. Jinak jestli muzu doporucit tak co se opravdu vyplati jsou onlineovky u kterych se da vydrzet opravdu dlouho a ta cena zani mi prijde vkldiu.
0/0
21.12.2006 16:35

Naathir

Re: Taky souhlas

Přesně,je zde spousta her v dnešní době v ceně 200-600,ty se vyplatěj téměř vždycky,vyjímečně si koupim hru i ve vyšší ceně do tisíce(když je opravdu dobrá).Jednou sem na jiné diskusi čet nějaký příspěvek od někoho,kdo se málem chlubil s tim,že stáhl novější hru cca asi za 400,z tohohle obcas fakt nemuzu

0/0
25.9.2008 20:20

Bedrich Lovecek

Prachy

Já si mislím že by se dalo pirátství snížit tím že by někdo diktoval prodejcům ceny, protože jsem ještě nepoznal prodejce kterej by na novinkách nechtěl vydělat nekřesťanský prachy řekněte mi někdo proč v měsíci ve kterém hra vichází je dražší o pět stovek než byla její původní cena to už není obchod ale zlodějina a navíc po tom měsíci tu hru vrátí na původní cenu  už se nedivíte proč nám pirátství kvete.

 

0/0
29.11.2005 7:36

Jožka Beránek

deti
Jste jak deti. Copak je NUTNOST mit novinku? Ja si pockam, az je hra za 200 az 300 a koupim si ji (Icewind Dale 1 a 2, Heroes 3 a 4, Baldur's Gate 2). Jako auta: MUSIM mit novy auto za 500 000? Muzu si koupit novy za 250 000 nebo ojetinu.
0/0
15.4.2006 21:52

Marek Parek

pro nekohéo je pro nekoho neni
Myslim ze dost zalezi na tom co dany clovek chce. Pokud nekdo ceka 2 roky nez tvurci vydaji jeho oblibenou hru na kterou uz se tesi z predchoziho dilu tak pochybuju ze by se mu chtelo jeste cekat dalsi 2-vice let nez slevni dany titul na 300kc. Pokud tobe uz o hry moc nejde a staci ti az slevni tak hold hry po tebe uz asi neznamenaji to co treba kdysi (pokud si opravdu zazil paranske roky). Taky si myslim ze existuje dost lidi kteri se tesi na detailnejsi novou grafiku kvuli ktere si kupovali vykonnejsi grafickou kartu. Cekat na to az hra slevni znamena pripravit se o vsechny tyto veci takze mam nato svuj nazor.
0/0
21.12.2006 16:43

Marek Parek

a jeste...
Vono nejde o to mit novinku ale hru ktera poskytuje neco noveho je peknejsi vychytanejsi jde vni delat vic veci proste nabizi vic. Vsechny hry ktere uvadis mam treba ja osobne dohrane snad 100x (byly super) a uz to sou proste stare hry kterych sem si v te dobe uzil az az. a tak je to se vsemi tituly ktere mne zaujmuly do roku 06 pak uz zbyvaji jen ty novinky. Pokud clovek opravdu hraje hodne tak mu nic jineho nezbyva nez hrat jen novinky a nebo hrat nekolik her porad dokolecka nez mu ztoho... Taky mam dost zaporny nazor na dost vyrobcu her kteri uz delaji dnesni hry jen pro penize (minimalni zmeny = vysoka cena). Kdybych si mel koupit kazdou hru co kdy vysla kterou sem chtel hrat tak bych utratil desetitisice za uplne sracky ktere se tvarily jako super hry avsak po druhem levlu zacly byt stereotypni a v mnoha pripadech se znich velice brzo vytratilo to co tam melo byt tak nej jak tvrdili vyrobci. Kdyz ktomu prictu ze v demoverzich casto byvaji ty nejlepe udelane casti hry (zacatek) recenze sou kolikrat prehodnocene tak si myslim ze vyrobci si zato muzou sami tim jakym stylem se dneska hry delaji a nabizi zakaznikum. Dalsi vec... V mnoha pripadech by piratstvi dalo povazovat za reklamu k hram, moznost si hru pred zakoupenim originalky vyzkouset jestli je opravdu takova jak tvrdi vyrobce atd. Vemte si kdo ma dneska hru jako jeden z prvnich ? clovek ktery ceka az se zacne prodavat v CZ nebo clovek ktery si to stahne z US kde se uz mesic prodava? Prave tito lidi pak muzou jeste pred vydanim hry dat informace jestli ta hra je super nebo neni a muze tak k danemu titulu nalakat spoustu lidi k zakoupeni origose. Tvrzeni ze na piratstvi vyrobci prodelavaji miliony bych zastaval opravdu jen vpripade ze natom nekdo vydelava jako zmineny clovicek v tomto clanku. Pokud jde jen oto ze si ji clovek stahne zahraje a smaze tak nevidim jediny dukaz ze by natom vyrobci neco prodelali. (pokud clovek na to nema penize tak si to proste nekoupi). Ale jak rikam: Todle se nevztahuje na lidi kteri si hru zkopirujou za ucelem vydelku! PS: Nepodporujte piratstvi Hrejte hry ktere vydrzi dlouho Hry ktere zato stoji Hrejte MMO hry :)
0/0
21.12.2006 17:41

Jožka Beránek

diktat
Jeste k tomu diktatu: TO SNAD NE!!! Pak se muzem vratit v case . . . "stary dobry komunisti, ...."
0/0
15.4.2006 21:54

Stojičkyn Jakotyč

Nápad jak (možná) snížit pirátsví
Mám svou vlastní představu jak by šlo snížit pirátství. Ale je to jen můj názor, nikdo to neozkoušel (bojím se, že nikdy neozkouší), ale plácnu ho sem a jsem zvědavej na vaše názory: Vycházím z toho, že se ještě nepodařilo vyvynout ochranu, která by zabránila pirátství. Prostě kdo chce, tak hry kopíruje a zatím neexistuje nic co by mu v tom zabránilo. Ale i tak firmy pořád na svoje CD cpou ochrany, který pouze otravujou poctivý zákazníky a dá se říct, že je i odrazujou (koho nadchly Rootkity od Sony? Nebo když zjistil že mu Starforge instaluje skrytý ovladače? to zajisté piráty k originákám nepřiláká). No a nakonec je třeba zmínit, to že koncová cena her je naprosto přemrštěná oproti tomu, kolik z jedné prodané hry dostanou skutečně vývojáři. Ten zbytek jde pouze do kapes "příživníků", kteří se na hře jako takové vůbec nepodíleli. No a můj navrh by byl následujíci: Firma by vytvořila hru a okamžitě by ji dalal volně na internet ke stažení. Bez ochran apod. Jen by u ní bylo uvedený něco jako: "Doporučená cena: 250kč." Hráč by hru stáhnul a podle toho jak by se mu líbila, by firmě poslal peníze. Ideálně těch 250, pokud by byl nadšenej, tak třeba 400 a pokud by ho hra zklamala, tak by jim poslal 50kč. Zní to úchylně, že? :-) Ale jde o to, že dobrovolný placení funguje už teď. takhle by to bylo úplně totéž, jen oficiálně. Ti co za hru zapalatit nechtějí za ni nezaplatí tak jako tak. Ti, kteří si uvědomují, že aby mohly vznikat nový hry, tak je třeba z aně zapaltit a i teď chodí dát 1500 za novou hru, by těch 250 zajisté i nadále za hru věnovali. Možná by se našlo i víc hráčů co by za hru zaplatili, protože tím ,že by hra byla přímo na netu a ne v obchodě, tak by cena mohla být brutálně nižší, a přstože by hráč zaplatil třetinovou cenu, tak samotnej vývojář by dostal víc. Vydělali by oba dva. Jedinej kdo by prodělal by byl "příživník" v podobě distributora a prodejce. No a originálky by tak mohli i dohnat jiný než finanční výhody pálenejch věcí. Hráč by nemusel čekat o týden dýl, než si bude moci sehnat originálku, nebyl by obtěžovanej studipníma ochranama. Co myslíte, mohlo by to fungovat, když by to nějaká firma riskla? Jak říkám, dobrovolný placení za hry funguje už teď. Jen neoficiálně. A přece jen - pro vývojáře je i desetikoruna pořád lepší než pirátksá kopie, ne?
0/0
28.11.2005 14:36

michal seidler

viš problem je vtom že natura lidi v post komunistickych zemich a nejen u nich (řekl bych že to je problem ,,vice či meně ,,,celeho světa) je takova že když je něco za dara tak proč za to platit ja si myslim že vydělek by ještě klesl protože by přestali platit  i ti co doteď platili ..a ani bych se nedivil ......daš mi sve třeba auto stim že snim budu měsic jezdit a pak ti dam 20 000 i když tě stalo 100 000 stim že vic nemam nebo nechci dat ??? asi ne že ??!! aaaaaaaaaaale jinak slušny pokus ..
0/0
28.11.2005 21:52

Stojičkyn Jakotyč

Já vím, že lidi neradi platí. Ale to z čeho jsem vycházel, je to, že dobrovolný placení her funguje už teď - akorát neoficiálně, ale kdo nechce ten neplatí. Takže lidi, co za hry neplatí teď by neplatili abi potom. To je mi jasný. Ale oproti nynější situaci yb to vlastně nebyla ztráta. To by zůstalo tak jak je. No a pak je druhá skupina, která za hry platí. Ne proto, že by jí to činilo radost zbavovat se peněz. Ale prostě ví, že pokud mají vznikat nový dobrý hry, tak je třeba vývojáře podpořit. No a já myslím, že tihle by platili dál. Asi takhle: Pokud někdo čeká na hru o dva týdny dýl než je první porátská na netu, potom za ni dá 1500kč a nakonec je za to odměněnej tím, že si to nemůže ani zazálohovat, musí sjíždět originál CD v machanice a občas mu to nainstaluje skrytej SW - tak proč by tenhle človkě nebyl ochotnej zaplatit menší částku, za pohodlnější sehnání hry (stažení z netu bez ochran)? Vždyť by získal vlastně uživatelky příjemnější zboží. A když platí teď za horší, tak myslím že by platil i dál. Nemluvě o tom, že pokud by se ze hry vyřadil distributor a koncovej prodejce, tak by cena šla rapidně dolů a přitom by vývojář dostal větší částku. Já bych třeb fakt rád stáhl z netu hru bez prudících ochran a zaplatil 500 místo toho abych čekal než ji u nás uráčí dát do obchodů, pak pro ni jel a vysolil 1500.
0/0
28.11.2005 23:17

Gremlin  

Kdyz jsi uz udelal takovou hezkou analyzu ze strany zakaznika, zkus udelat totez ze strany vyvojare. Zalozis si novou firmu na vyvoj hry. Najmes si 15 lidi a budes jim platit 2 roky plat (abys na to mel, vezmes si uver). Po 2 letech mas hotovou hru a das ji k volnemu stahovani na internet s prosbou o dobrovolny prispevek. Pirati jak jsi rekl, ti stejne nezaplati nic. Takze ted doufat, ze normalni platici klienti poslou alespon nejake drobne. No a ted z tech platicich klientu zacni odkrajovat. 80% z tech lidi vubec nebude tusit, ze jsi nejakou hru vyvijel a dokoncil. Z toho uvedomeleho zbytku dalsich 70% zrovna nezajima ten typ hry, co jsi vyvijel. Dalsi cast lidi nema internet nebo nema rychlou linku (maji jen modem), takze si to nestahnou. Zustava par procent z normalnich kupujicich, co si tu hru stahnout. Polovine z nich se ta hra nebude libit, takze nezaplati nic. Ten zbytek ti zaplati nejake halire.

Mno a ty jsi ted v situaci, ze mas na krku bankovni uver, kde musis platit splatky vcetne uroku a nejak nikdo ti ty penize neposila, nebo jen smesne drobne... ---> bankrot, tesilo nas, muzes jit spat pod most 

0/0
30.11.2005 20:29

Miroslav Beran

Dobrovolné placení

Zapomínáš na jednu podstatnou věc, a to, že nejen vývojář se podílí na hře. Co lokalizace her, co různý platformy, co autorský práva u her podle něčeho. Komu bys například posílal ty dobrovolný peníze, když kupuješ japonskou hru s lokalicací do angličtiny podle čínský knihy? Vývojářům v Japonsku, překladatelům v Anglii, nebo by zákazník či výrobci určovali poměr?

A druhá, neméně podstatná věc, kdo by platil servery, jejich ochranu atd? Myslím, že místo toho, aby brali peníze distributoři v obchodě, by je brali distributoři na netu, protože zajistit bezpečnost portálu je mnohem dražší než vytisknout krabice a vylisovat pár disků. A věř tomu, že by si tu měl každý týden pár takových distribučních serverů nabouraných. A jak by tento problém řešili menší vývojové týmy? To, co by platili distributorovi, by tak jako tak museli platit distributorovi na síti, nebo by platili méně, ale zato by neměli tak bezpečný server, neměli by reklamu, prakticky by je to zlikvidovalo.

A na argument, že to funguje už teď, jen neoficiálně. Ano, to máš pravdu. Protože teď to není tak viditelná záležitost, tak není potřeba ji dostatečně chránit. Kromě toho děje se to buď u autorských produktů, kdy není problém s dělením placení, o vše se stará autorský tým, nebo u titulů, kde se neplatí za hru jako takovou, ale za její hraní, tedy online tituly.

Věř tomu, že jakmile by se to začalo používat komerčně a masově, okamžitě by to přitáhlo houfy lidí, kteří by naprosto změnili podmínky, a už by se nejednalo o tak levnou a jednoduchou variantu, jak ji prezentuješ.

0/0
29.11.2005 6:30

Bedrich Lovecek

xxl
Já říkám že jedinej kdo si nezaslouží paníze ze hry jsou obchodníci u nich to začalo a končí chtěj si jenom nahrabat já si vždycky počkám až ta hra vijde v německu a koupim si ji ve srovnání z našima cenama opravdu za pusinku a vyplatí se mi to i když zaplatím poštovný tak co v čem to je že jeden prodává levněji jak ten druhý
0/0
29.11.2005 7:45

Milan Gottvald

Distributor
Problem je v tom, ze distributor neni jen prizivnik, ktery bere penize za nic. Distributor treba dva roky financuje vyvoj, a to chce samozrejme vratit. Vyvojari jako Valve uz ted maji dost penez, aby si vyvoj dalsi hry zafinancovali sami, ale to je tezka vyjimka, a proto pak veskere vydelane penize spadnou do kapsy jim (ostatne jsem nepostrehl, ze by cena Half-life 2 byla dramaticky nizsi, nez hry ktere jdou pres distributora). Nikdo nebude vyvyjet roky hru, bez prijmu, aby ji pak dal na internet, a cekal, jestli mu nejakej dobrovolnik prihodi nejakou tu korunku.
0/0
29.11.2005 8:16

Gremlin  

Zajimavy clanek...

Dneska na iDnes vysel celkem zajimavy clanek: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A050524_202414_domaci_miz

Par citaci: "Poměrně často musí policisté od adresáta dohledávat v moři českého internetu jeden konkrétní počítač. Z něj odeslal svou zprávu třeba vyděrač. Většinou najdou internetovou kavárnu, ale i to už je stopa. "Pachatele, který takhle rozšířil jeden výhrůžný dopis z Ostravy, jsme odhalili za tři dny. Internet není tak anonymní, jak se na první pohled zdá," vysvětluje Kuchařík."

"Nově platí povinnost internetových operátorů uchovávat data o tom, kdo z jejich klientů se kam přihlásil. A to ne dva měsíce jako dříve, ale půl roku."

0/0
25.5.2005 8:57

Jožka Beránek

priznani
taky se priznam: Je mi neco pres 30, jmenuju se Standa a myslim to uprimne. A nedavno jsem prisel o misto! Takovy uprimny clovek!
0/0
24.5.2005 18:55

Jan Sebek

dvě myšlenky...

které se tu stejně asi probírali...

1.stejně se mi zdá, že na tom pirátství ten Microsoft vydělal

2.pirátství pro vlastní potřebu jo či ne ?

P.S. a ještě mě napdadlo: Proč se k filmům a hudbě přistupuje jinak než k software ?

0/0
24.5.2005 16:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.