Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Mechcommander 2 - osudová přitažlivost

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jaromir nemec

navod

Nemohl byste mi nekdo stahnout navod na tuto hru??? Zasekl jsem se a nevim jak dal...

Kdyztak mi ho poslete na mail Rayden@buk.cvut.cz

Dďky Rayden

0/0
8.1.2004 11:57

Pavel Bolina

Sháním Mechcommandra 2
Tuhle pařbu bych si docela rád zahrál. Koupit se ale už nedá. Prosím, kdo jste z Prahy a vlastnítu tuhle skvostnou pařbu, ozvěte se mi prosím na email boolean@post.CZ    Nabízím peníze, výměnu či nějakou jinou dohodu... :) 
0/0
13.10.2003 9:59

John Akzok

Editor

Mám malý(stan) problém: Umíte-li někdo s editorem na pište mi prosím na mail (akzok@email.cz) jak mám rozpohybovat nepřátelské i přátelské mechy. Předem děkuji. Nazhle

 

P.S.(alias PeS): Neumím toliko dobře anglicky abych přeložil ten sáhodlouhý text o editoru.

0/0
12.1.2003 20:00

Radek Ravas

Je tady dole krásná diskuze, jestli je ta hra lehká nebo těžká a pod. Mám tu zaručené :-)))) zprávy pro případné kupce nebo ty co si ji budou chtít zahrát. Zrovna to dohrávám.Jsou tam 4. stupně obtížnosti v options. a) akční = jednoduchý mechcommander 1 a 2 stupeň je určen pro ty, kteří chtějí chtějí hrát styl diablo - vezmeme 4 mechy jedno jaké, klíkáme na cíle, mechové je rozmetou, projdeme celou mapu, cestou klikáme na cíle a ničíme nepřátele, zabíráme továrny, občas některý mech opravíme, dokončíme misi. Celou hru dohrajem cca za 5 večerů. b) taktika, strategie 3 a 4 stupeň - tady se hra stává správnou taktikou a strategií. Soupeřovi mechové dost ztvrdnou, často se jim daří kritický zásahy, kdy mi zlikvidujou pilota i mech, musím těžce vybírat dle mise co si vezmu za mechy, po mapě lezu tak, abych využíval kryty, soupeře lákám pod obsazené věže, utíkám z bojů, zabírám resource továrny tak abych vůbec přežil, spravuju mechy s vypětím všech sil, nikdy nedokončím misi s tím s čím sem začal - skoro vždy mi zbyde jen 1 mech. Prostě nervy, boj o každý výstřel. Na 4 obtížnost se mi ještě nepodařilo dojet ani jednu misi. Takže myslím, že obě strany měly pravdu, dá se to hrát jako klikárna nebo zatraceně těžká strategie. Ale hra je to dobrá každopádně. Doporučuje 5 z 5 mechů.
0/0
13.11.2002 13:35

ZeeZ ....

Je to lepsi, nez prvni dil ? (ten se mi libil). Nelinearita deje podle vysledku misi tam neni ? Stejne by se mi libilo, kdyby vetsina strategii mela hodne moznosti, jak se dostat na konec, jako priklad bych uvedl Warhammera:Shadow of the Horned Rat, ten se pekne vetvil. Bohuzel druhy dil byl temer linearni. Sice by to nejspis omezilo animace, ale treba Warcraft3 nebo C&C by se dal v singlu hrat i vickrat, nez jen jednou.
0/0
13.11.2002 13:45

Radek Ravas

No, zrovna jsem si dokoupil i jedničku ale zahrál jsem si jen první misi. Grafika u jedničky je nesrovnatelně horší, ale hratelnost je stejná, řekl bych že se nic moc nezměnilo. Řekl bych že jednička je tak na úrovni obtížnosti č.3 u dvojky. U dvojky je hodně zbytečnejch peněz, příběh je lineární, mezilevelový animace ujdou. Myslím, že ta recenze to vystihla dost dobře. Pokud si hrál jedničku, dvojka je skoro to samý v lepší grafice. A možná i lehčí a přímočarejší.
0/0
20.11.2002 8:35

ZeeZ ....

U jednicky prvni mise nic moc, neda se nic customizovat atd. Az dal je to dobry(MadCat ve treti? misi). Tu dvojku si sezenu, kdyz je to stejne dobry, jako jednicka a navic lepsi grafika... Bal jsem se, jestli to nezkazili, jako treba Earth 2150 vuci 2140. No mel jsem si precist recenzi, na to jsem zapomnel. Diky za info.
0/0
20.11.2002 12:20

Radek Ravas

No, pokud bereš Earth 2150 jako zkažený, tak se ti to asi líbit nebude, protože je to dost podobný, vlastně ten posun je obdobný. Mě se ale Earth 2150 líbí, jen tam pořád bojuju s nepřehledností. Nějak se v ní moc nemůžu vyznat, pořádně nevidím na herní pole.
0/0
20.11.2002 14:24

Mirek    

Nic mi sice do toho neni, ale chtel jsem Ti poslat odpoved a mas plnou schranku.
0/0
13.11.2002 19:14

Radek Ravas

Je to dost dobrý, o čemž svědčí, že jsem se od toho několik dní nehnul. Naprosto geniální hra pro mě, nemám rád ty zběsilý závody jako ve většině RTS. Tady na začátku si vyberu mechy a s nima jedu až do konce mise. Fakt je to dobrý, dovedu si tu hru představit i jako tahovku. Mám za sebou asi 10 misí, trochu se mi začíná zdát, že je to pořád dokola - vylákat soupeřovi mechy, vybít je, obsadit turret control atd. Ale uvidíme, třeba se to bude vyvíjet dál. Jinak je to perfektní. Pokud by ste věděli o linku na web, kde jsou další mise - napiště. Dík.
0/0
11.11.2002 8:08

Radek Ravas

Včera jsem to donesl domů a problémy s grafikou jako tu píšete ostatní. Co je to za debilní hru, kdy ž neumí obsloužit Geforce 2 TI. Microsoft se zase vytáhl. Hnus. Nevíte někdo co s tím? Zkusím přejmenovat vidcard.csv na vidcard.old a když to nepomůže tak nevím. Kde mám najít hardware OEM ID pro GF 2 Ti? V readme souboru je akorát napsáno, abych si stáhl nový ovladače pro svoji grafickou kartu???? HELP.
0/0
7.11.2002 7:08

Mirek    

Tak dej vedet jestli to pomohlo.
0/0
7.11.2002 11:25

Radek Ravas

Jo, přejmenovat soubor na vidcard.old a jelo to normálně. Ufff, to jsem si oddechl. Stejně, je Microsoft normoální - takovej kopanec???
0/0
8.11.2002 14:49

Kunta Kinte

Mam GeForce3 Ti 500 a mam taky problem.Neda se to vcubec hrat.,Nevi nekdo co s tim?

                                                                           Dik

0/0
22.8.2002 20:22

Mirek    

Pokud se Ti nechce resit problem podobne, jak jsem to kdysi popsal niz, tak zkus toto:

Prejmenuj " vidcard.csv " na " vidcard.OLD " a spust hru. Mozna Ti to pomuze. 

0/0
22.8.2002 20:41

Drahos Kocian

GeForce4
Mam P4, GeForce 4 a hra je nehratelna. Funguje jenom v rozliseni 640 x 480 a neda se na to divat. Nevite prosim nekdo jak to muzu spravit? Nevysel prosim nejaky patch.
0/0
9.8.2002 8:19

Mirek

Problem
Mam GF3 Ti200 a MC2 je na teto karte nehratelny (jede jen SW rendrovani). Mate nekdo stejny problem ? Nevite nekdo co s tim ?
0/0
16.3.2002 21:50

Mirek

Reseni

Pokud ma nekdo tento problem, tak uz mam reseni a je jednoduche (staci na to cca 10 vterin :)). Najdete si soubor vidcard.csv a pridate do nej tento radek:

0x10de, 0x0201, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000,nVidia,GeForce 3Ti,RenderEqualZ

Ted uz staci jen ulozit soubor a spustit hru. Good Luck !

PS. Na editaci nepouzivejte MS Excel !!! Tento retezec plati pouze pro GF3 Ti200 ! Majitele GF3 Ti500 a nebo nektere karty z rady GF4 a novejsi  si musi najit spravny OEM Hardware ID sami a nebo pockat az MS vypusti Patch.

0/0
17.3.2002 21:51

madcat

Hodnoceni ?!
Jak se zda spletl si odrej maly asi rubriku. Jeho utoky na recenzenta jsou trapne a utvzovani ctenare o JEHO pravde take. Jak jiste ondrej vi(nebot psal do Score) KAZDA recenze je SUBJEKTIVNI. Proto narazky na vysoke hodnoceni nejsou zcela na miste. Dale si myslim, ze MC2 je zamerena na sirsi verejnost obdobne jako treba CC ci RA . Nelze srovnavat MC2 se stolni predlohou ci s MC. Stejne jako nelze srovnavat RA2 s Sudden strike. Prvni MC ci tahove hry na motivy Battletechu byly urceny vyhradne zaritym fanouskum, kteri svet dokonale znaji a rozumi uprave zbryni, modifikaci.... Prvni MC nebyl pro svoji obtiznost a hardcore zamereni prilis popularni a prodejnost nebyla take zadna slava. Proto se asi zrejme MS rozhodl o zpristupneni sveta Battletechu sirsi verejnosti a to je dle meho nazoru dobre. (ono i u MW4 se da vypozorovat akcnejsi pojeti a castecne zjednoduseni) Fanousci to myslim pochopi, vzdyt oblibene DaD jsou ve vetsine her take zjednoduseny. P.S. prumer vetsiny hodnoceni z celeho sveta jak z tistenych tak i webovych recenzi se pohybuje v rozmezi 80-90% - to jen tak naokraj. P.P.S Hra je to jinak skvela a castecne zjednoduseni ji si myslim jen prospiva.
0/0
14.8.2001 14:01

Ondřej Malý

Re: Hodnoceni ?!
Každá recenze, milý příteli, je kombinací subjektivního názoru recenzenta a objektivních faktů. Velkou roli při tom hraje zkušenost recenzenta; pokud vidí, že v recenzované hře není žádný podstatný nový nápad či lepší zpracování a AI/ovládání/grafika/další features jsou ztvárněny hůře, než u konkurenčních titulů, strhne za to body, protože hráč má šanci koupit si za stejnou cenu lepší titul stejného žánru.
Srovnání hry s její předlohou a předchozím dílem je naprosto zásadní. Všimni si, že MW4 se neprohřešuje nijak základním pravidlům Battletechu, dokonce hráči ještě ztěžují navěšování zbraní na mecha (což byla výborná feature a v MC2 z nepochopitelných důvodů není). I kdybych tohle MC2 odpustil, nikdy neodpustím absurdní chyby v AI a překomplikované ovládání. Ovládání je pro strategickou hru jednou z nejdůležitějších features.
O problémech s argumentací "průměrným hodnocením" atd. jsem psal níže. Hodnocení třináctiletého loosera z amatérské herní sajty a zkušeného recenzenta z prověřeného a renomovaného magazínu nemá stejnou váhu.
0/0
14.8.2001 15:48

Blaster

Re: Re: Hodnoceni ?!
"Zkušený recenzent", tvoje recenze z poslední doby jsou příkladem vývoje autora, jež byl popsán v jednom z čísel Levelu ( článek M.Rybky). Sleduju hodnocení, které dáváš hrám v poslední době a opravdu se nestačím divit. V podstatě vše je podhodnoceno, jseš takovým opakem Bonuswebu, jedním příkladem za všechny je recenze Fate of the Dragon. Hodnocení 5/10 už trochu zavání syndromem "přehraného" autora, odchýlil si se od zbytku herních recenzentů na celém světě o dost velký kus. Mám dojem, že taková odchylka by u "zkušeného" recenzenta měla být alarmující. U nás lékařů máme podobný syndrom, jmenuje se "burn out", tzv. "syndrom vyhoření". Rybka ti jistě vysvětlí o co se jedná, je to snad psycholog, mimochodem je rozhodně o třídu lepším autorem. Tvoje příspěvky se vyznačují jedním zásadním faktem, absolutní nadřazeností, pokud si myslíš že jedině tvé názory jsou správné, tak je to na pováženou. Původního MC jsem hrál a byla to fakt dobrá hra, každý ovšem ví, že herní průmysl směřuje k akčnosti, bohužel se to nevyhnulo ani žánru strategií. Co s tímhle trendem chce udělat jeden "renomovaný" recenzent v jedné malé zemičce uprostřed Evropy?
0/0
14.8.2001 19:53

Ondřej Malý

Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
V čem je Fate of the Dragon nadprůměrná hra, která by si zasloužila více? Bylo v ní něco extra nového a jiného? Byla graficky, zvuky, hratelností nějak signifikantně lepší než konkurenční tituly? Jinak když máš tak rád srovnávání s ostatními sites: CG Online: 2/5; GamespotUS 7.4 (s podtitulem "another RTS with nothing really outstanding to recommend it); Gamezilla 58, Game-Over 77, Gamesdomain 3.5/5, další weby okolo 50-80 (u některých, např. IGN PC, je hodnocení výsledkem velmi divných koeficientů a je nutné přečíst si recenzi, a to jak u těch, kteří FOTD hodně kritizují i u těch, kteří ho chválí :-). Bonusweb 92% (jako jediná site více než 90%, jako jediná site měla recenzi na začátku března, ostatní v dubnu-květnu). Jinak moje recenze samozřejmě číst nemusíš. A Rybka skutečně je o třídu lepším autorem.
Jinak co chci s tímto "trendem", který podle mne tedy moc neexistuje, protože třeba Duna 2 byla stejně "akční" jako všechny jí podobné RTS dneska, nepočítáme-li extrémní výkyvy jedním (Z2) a druhým (Cossacks) směrem, se brzy dozvíš :-).
0/0
14.8.2001 20:59

Blaster

Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
Ukaž mi v dnešním herním průmyslu hru ve které je něco extra nového a jiného. Spočítáš je na prstech jedné ruky, snad Sacrifice, Deus Ex, Flashpoint a dál? Vem si prodejnost takových titulů, Sacrifice nic moc, Deus Ex i přes řadu prestižních ocenění obdobně. Pokud je hra provedena řemeslně dobře a hratelnost je na solidní úrovni tak na inovativních prvcích zas tak nezáleží, viz. Diablo II., prvotní je přece zábava u počítače. Vem si Black and White, sliboval revoluci a nové prvky, a co se stalo? Nudná hra s obrovským hypem, ale rozhodně "inovativní" svým pojetím. Co se týče akčnosti tak nejlépe to dokumentují tržní výsledky prodeje konzolí a akčních titulů na této platformě, stejně tak na PC je jasným důkazem obliba strategií typu RA2 a takřka vymírání tahovek. Př. Battle Isle IV.-The Andosia War není špatnou hrou ale moc příznivců si nenašla právě pro svou rozvleklost a protáhlost. Dříve byla rodina tahových strategií rozhodně ve větším rozmachu, stejně tak žánr adventure. Když se podíváš na žebříčky prodejnosti tak absolutní převahu mají 3D akce a real-time strategie, to ti nepřipadá jako posun k akčnosti? Jinak tvoje recenze si rád přečtu, ale znovu opakuji, že před dvěma roky si psal o mnoho lepším a vyváženějším stylem.
0/0
15.8.2001 0:44

Ondřej Malý

Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
Pozor, nesměšuj hodnocení her v časopisech s jejich prodejností, to je zcela a naprosto odlišná věc :-). Jinak vcelku originálních her není zas tak málo - třeba z nových Arcanum, Startropia, Fallout Tactics, Severance a samozřejmě tebou všechny zmiňované hry. Originalita není jen "originální zpracování", je to podle mne i neokoukané zpracování konceptu či příběh.
Odhadnout, jak se která hra bude prodávat, se dá jen mimořádně těžko. Jinak Diablo II je čtyřikrát větší než původní Diablo (aspoň co jsem slyšel, tyhle hry fakt nemusim), což se dá považovat za POŘÁDNÝ inovativní prvek. Jinak co se týče akčnosti - vezmeš-li globálně VŠECHNY hry, pak je to jasné - vyplývá to z toho, že je furt víc konzolí, na které se rozumně nic jiného než akční věci různého typu dělat nedá. Vezmeš-li ale jen PC hry, najednou zjistíš, že se žádný "pohyb k akčnosti" nekoná. RA2 a jeho pokračovatel Emperor se občas v Top 10 objeví (tento týden myslím už ne), jinak absolutní převahu v žebříčcích prodejnosti má Diablo II (což je, pravda akční RPG) a The Sims (což je ehm... The Sims :-)), drží se v něm RollerCoaster Tycoon (moc akční není) a Flight Simulator 2000 (!!), každý týden prorazí nějaká zajímavá věc - třeba Train Simulator (debutoval na druhém místě v týdnu, kdy vyšel), Tropico (na pátém místě). Tahovky na tom nejsou dobře, to je pravda a asi je to i škoda, čistokrevné adventury nahradily 3D adventure, ve kterých jde udělat lépe "breathtaking graphical effects".
Ono vůbec kouknout se na prodejnost z širšího pohledu by bylo určitě zajímavé, kdybys náhodou ty (nebo kterýkoli náhodný kolemjdoucí zde) byl schopen dodat týdenní nebo měsíční data o prodejnosti her za několik let dozadu v USA a UK (nejlíp do mailu), klidně bych pustil i některou z originálních her své sbírky :-)...
0/0
15.8.2001 1:51

Blaster

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
Pokud za inovativní prvek považuješ zvýšení počtu levelů a rozlehlosti map, tak v tom případě je inovativní téměř každý druhý díl daných her. Inovativní je tedy potom i přechod hry z 2D do 3D prostoru, což je i případ MC 2, tak proč si dal téhle hře tak málo, za tuto inovaci si pak zasloužila jistě vyšší hodnocení. Podle mne inovace neznamená větší světy a mapy, ale změny v herním konceptu, tj. především ovládání, příběh a Al. Hra přicházející na trh s inovativním ovládacím rozhraním a strhujícím příběhem, kde proti tobě stojí schopná Al je sen každého gamera, to je inovace sama o sobě, ne jen přidání nových map. Vem si starší počin Force 21, v podstatě první 3D strategie, kde však absolutně ztroskotalo ovládání a Al, výsledkem byl tristní pokus o kterém dnes skoro nikdo neví. To, že se v žebříčcích objevuje občas titul typu Tropico a spol. ještě neznamená převahu těchto her, v podstatě to jsou vyjímky potvzující pravidlo. Třeba Startopia je na první pohled poklidná budovatelská strategie, ale ve skutečnosti se jedná o akční záležitost, která má k "poklidnému" budování poměrně daleko. Zřejmě tě ale o tomto trendu nepřesvědčím, jinak kterou originálku bys pustil? Za posledních pět let mám sbírku snad všech strategií.
0/0
15.8.2001 19:50

Dimitrios Vlasakudis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
Souhlas, naprostý souhlas. Vidím, že tomu opravdu rozumíte... Ale Ondřeje nepřesvěčíte. Ten si myslí, promiň mi to Ondřeji, ale z tvého postoje to je evidentně vidět, že jenom ON má pravdu. ON, ON, ON.
0/0
15.8.2001 22:11

Ondřej Malý

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
Jasně že si myslím, že mám pravdu. Je to až tak neobvyklé, že lidé do diskusí píší to, o čem si myslí, že je pravda?
0/0
15.8.2001 23:00

Blaster

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
Díky za uznání, přesvědčit Ondru Malého je koukám nadlidský úkol. No nic pokecali jsme a jdeme hrát, ne?
0/0
16.8.2001 0:56

Ondřej Malý

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
Napsal jsem to trochu nesrozumitelně, za což se omlouvám - myslel jsem tím, že inovace v podobě 4x rozsahu hry je to pro kupujícího dostatečným důvodem si hru koupit (proto se také mimo jiné dobře prodává Diablo 2). Ještě k rozsahu - platí taková jednoduchá rovnice, že delší hra = více muziky za stejně peněz = vyšší hodnocení, to celé podmíněno tím, že hra není podprůměrná (pak je pochopitelně délka pekelný opruz :-)).
Inovativní ovládací rozhraní - upřímně řečeno, nevím přesně, co si pod tím představuješ. Zrovna u ovládání bych byl s nějakými převratnými novými nápady velmi opatrný. Inovativní ovládací rozhraní vymyslel třeba pro 3D akce MS v podobě toho divného gamepadu, který byl naprostý propadák; 3D akce se ovládají nejlépe myší + WSAD a jakýkoli pokus o něco jiného je zřejmě odsouzen k nezdaru. U strategií je to samozřejmě něco trošku jiného, jedná se podle mne o vhodný interface - srovnej třeba Z2 a jeho nesmyslně se překrývající prapodivné obrazovky, které nejdou vypnout s geniální lištou vpravo Command & Conqueru nebo zcela nedostatečný minus zoom plus dolní panel vylézající do třetiny obrazovky MechCommanderu 2 s "vzdušností" Ground Control. Ideální ovládání pro strategii je podle mne maximálně orientováno na myš s několika pár hot keys, škoda jen, že si to někteří vývojáři stále nechtějí uvědomit :-) Ale to už jsem hodně odbočil od tématu diskuse; nehledě k tomu, že zítra ráno odjíždím na firemní výjezdní zasedání a hned po něm na dovolenou, takže počítač i s tvou případnou odpovědí týden a půl neuvidím...
A k té originálce - pokud hraješ jen strategie, tak to nebude asi nic moc - mám tu jenom Total Annihilation, Anno 1602 i s datadiskem, to obé v němčině :-) a Fragile Allegiance, která je v levných knihách asi za 50,-, takže nic moc... Kupoval jsem si vždycky hlavně adventury, takže mám Blade Runnera, Sherlocka Holmese (Case of Rose Tatoo), Ubika, Ashgana a tak...
0/0
15.8.2001 22:57

Dimitrios Vlasakudis

Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
Výstižně řečeno; jen bych rád dodal, že na MC 2 je evidentně vidět, že Microsoft chtěl směřovat MC 2 k širšímu publiku, takže zvolil akčnější pojetí hry. Jednička byla zbytečně těžká, mnohdy až frustrující. S tím Diablem 2 - přesně tak. Oproti jedničce nepřinesl nic revolučně nového (princip hry je pořád stejný), a přesto je úspěch Diabla 2 obrovský - no, jo, hratelnost je to nejdůležitější. Do recenze na MC 2 jsem napsal, že nepřínáší nic nového, ale je to hodně hratelná a zábavná hra...
0/0
15.8.2001 2:52

Alien

Re: Re: Re: Re: Hodnoceni ?!
No, nevim jak ostatní, ale já si už Level kupuju skoro od začátku a za celý fungování jem neviděl nějakého špatného autora. Přestože většina může mít ze zpráv "z redakce" pocit, že se všichni jenom tak flákaj atd., ve výsledku Je vidět slušnej kus práce - a't už jde o recenze, hardware, nebo cokoli jiného. To potvrzuje i pozice prestižního měsíčníku a prodeje v řádu desetitisíců. A jediný, co mi kdy na Malíkovi vadilo, bylo to, jak věčne leze za Rybkou, jinak nemám vůbec žádný výhrady.
0/0
7.10.2001 22:35

Dimitrios Vlasakudis

Re: Hodnoceni ?!
Hezky řečeno; díky za příspěvek. Jen tak mimochodem. Na jednom, dá se říct konkurenčním, webu, kam Ondřej občas píše, dali MC 2 85%...
0/0
14.8.2001 19:08

brano

minelayer
ahoj mam taky mensi dotaz. ako funguje vozidlo minelayer. neviem ako sa pokladaju miny. co treba stlacit aby ich pokladal. dik za pomoc ak by ste vedeli aj dalsie hotkeys ktore su tam neni napisane v menu aj tie mi prosim prezradte. dik moc
0/0
13.8.2001 12:55

Dimitrios Vlasakudis

Re: minelayer
Označte Minelayera, zmáčkněte klávesu V nebo tlačítko v pravém dolním rohu (jsou na něm nakresleny tři miny). Nyní klikněte na místo, kam má Minelayer jet. Cestou bude automaticka pokládat miny.
0/0
13.8.2001 20:46

A je ve hře vůbec minelayer potřeba??
0/0
12.11.2002 11:38

Ondřej Malý

Pár poznámek...
Otázka je, JAKÉ recenze jsi četl. Třeba na Game-Over.net, který osobně považuji za velmi dobrý recenzní web, dali v dvojrecenzi MechCommanderovi 2 něco málo přes 50%. Já osobně jsem tomu dal 6.5. Na tvé recenzi mne zarazilo, že sis nevšiml opravdu dost drsné simplifikace pravidel Battletechu, která byla v MC2 naprosto postavená na hlavu (heating aj.) a stejně drsného zjednodušení a "zakčnění" hry oproti prvnímu dílu. Jinak příběh - nevidím v něm nic extra; atmosféra & mise - připadá mi to stejné, ne-li horší než v jedničce - náplni prakticky všech misí je destrukce něčeho, v jedničce to bylo trochu variabilnější (hledání, recon, ale hlavně dva možné body výsadku, které umožňovaly různě vychytat taktiku). Ovládání - když pominu 3D, které je obecně na ovládání horší (zkus si zahrát nějaké starší 2D strategie a pochopíš, co tím myslím), problémem MC2 je například neodstatečný minusový zoom, obrovský a zbytečný spodní panel (minimálně jeho pravá část), nutnost při každém pohybu mačkat mezerník pro běh... nic takového se v recenzi neobjevilo... Dále - totální inflace peněz, a možnost prakticky hned od začátku kupovat ultrasilné mechy s totální výzbrojí, dva zeusové se v prvních misích vypořádají s jakýmkoli množstvím urbanmechů a podobných sraček - to je pěkný průser. Neexistence skirmish módu, ve kterém by se zkoušely kombinace, další průser, tebou opěvované RPG prvky jsou k ničemu, stejně si vycvičíš z obrovského poolu panáků max 5-6, kteří budou na konci hyper elite. Technicky vzato navíc nemůžou být zraněni (což je další drsný prohřešek proti Battletechu a navíc efektivní likvidátor systému více pilotů), a když mi už umřeli, obvykle jsem posral celou misi, takže jsem stejně reloadoval a oživil je... Super extra specializace jsou vážně super extra, jen přichází většinou v době, kdy už je nepotřebuješ (v polovině hry je specializace na small arms, medium mechy apod. vcelku zbytečná, máš lepší stroje). Všechno pak podtrhuje jednak NESCHOPNOST mechů si automaticky pomáhat (zkus to, uvidíš, v mnoha případech na sebe serou), jednak jejich TOTÁLNÍ NESCHOPNOST pálit za ústupu - musí se zastavit, vystřelit a pak ustoupit - za tohle jsem strhl, upřímně řečeno, ve svém hodnocení bod. Nekomentuji tvé "tipy" nasadit extrémně drahou fixní artilérii, která je extrémně na prd - minelayer stojí polovinu a udělá dvojnásobek práce. Jinak můj názor je, že BW hry obecně brutálně přehodnocuje, u MC2 a mnohem více kdysi u Three Kingdoms přestřelil extrémně... BTW, příteli, HRÁL JSI vůbec původního MechCommandera?
0/0
12.8.2001 22:10

Dimitrios Vlasakudis

Re: Pár poznámek...
No, tak tady se neschodneme. Já ti můžu na tvé argumenty napsat protiargumenty (některé tvé připomínky - např. ohledně artilérií - tady záleží na obtížnosti, na jakou jsi hrál; zakčnění hry - tímto směrem se ubírá většina RTS; odlišnost od Battletechu - proč se jako ve všem musí Mechcommander a Battletech shodovat? - mi připadají zcestné) - tahle diskuze by nikam nevedla a vůbec se mi nechce ji začínat. Původního Mechcommandera jsem samozřejmě nehrál, Mechcommander 2 je první strategie, kterou jsem v životě hrál (pod těmi čtyřmi články, které popisují historii žánru RTS, budovatelských a tahových strategií jsem sice společně s Tomášem Krajčou podepsán, ale ve skutečnosti ty články napsal zcela někdo jiný); jestli BW přehodnocuje - ano, všem hrám dáváme o 30 - 50% více, než si zaslouží. Tvůj příspěvek mi připadá postavený na hlavu a ačkoliv patříš k nejlépe píšícím recenzentům u nás, tak se mi zdá, že podobné příspěvky by sis měl odpustit. Jestli si opravdu tak dobrý, což jsi, tak si to nepotřebuješ dokazovat tím, čím si to dokazuješ. Hodnocení her je věc názoru a od toho tady máme tři papírové a dva internetové časopisy o počítačových hrách (Doupě a BW, ostatní nepočítám) - čtenář si z několika recenzí na jednu hru udělá obrázek sám a já jsem mu podal jeden názor. BTW: Až příště budeš mít něco k mému hodnocení, tak mě prosím kontaktuj na mejlu, a ne v diskuzi. Předem díky.
0/0
13.8.2001 0:35

Ondřej Malý

Re: Re: Pár poznámek...
Otevřu oči a jen zírám...
Takže od začátku. Artilérie nefunguje na blízko, narozdíl od min, které rozšmelcují všechno nad 35 tun, obtížnost neobtížnost. Na to, jak je drahá (za zajatý resource barák a 12K bodů máš obvykle 1 artilérii, ale až 3 minéry!), je až příliš k ničemu. Tvé protiargumenty by mne BTW docela zajímaly, protože většina toho, co jsem tam napsal, je skutečně CHYBOU, vzniklou v 50% odfláknutím betatestingu, která hráči hru OTRAVUJE. Tvé uvažování, že jsou-li nyní všechny RTS "akční" (což mimochodem pravda zrovna není), nebudeme to na další kritizovat, je jemně řečeno zvláštní.
A teď ta nejdůležitější, dá se říci, otázka dne - PROČ by se měl nikoli ve všem, ale ve VĚTŠINĚ pravidel MechCommander a Battletech shodovat? Nu protože MechCommander je postavený na licenci Battletechu, který má určitá ZÁKLADNÍ pravidla - heating, zraňování pilotů, možnost ustřelit rozumně mechům cokoli (v MC2 hrubě simplifikovaná a v podstatě k ničemu). Hry se licencují proto, aby si je koupili HLAVNĚ lidi, kteří mají třeba rádi stolní hru, film, atd. - ti vidí, že tohle je titul, který staví na jejich oblíbeném světě a jeho zákonitostech. Pokud je na krabici napsáno "Official Battletech Universe Product", lidi, kteří žerou Battletech, si to koupí a očekávají, že dostanou přibližnou počítačovou verzi stolních her, určitě trochu zjednodušenou, ale stále bude vidět, že si to z Battletechu nebere jenom mechy a střílení. Nemluvím tady o nezapojení drobných features, mluvím o likvidaci opravdu těch ZÁKLADNÍCH pravidel, která přispívají k VYVÁŽENOSTI hry. Oni lidi, kteří designovali Battletech, tím vymýšlením pravidel pár měsíců strávili a věděli proč. Takhle jsou v MC2 například neuvěřitelně silné energetické zbraně, když se nemusíš starat o heating, můžeš si jich s heatsinky navěsit na mecha kolik chceš. 2x-3x assault mech s 6x C/ER PPC a pár ťunťama na blízko je mašina smrti, pak už jenom chodíš a střílíš, žádná taktika...

Jinak to, jak jsem dobrý, mi ukazuje každý měsíc výpis z účtu. S Bonuswebem a přehodnocováním to není jen můj názor, shodnu se na tom s několika dalšími lidmi z branže. Pokud tě nemám k čemukoli v článku kontaktovat v diskusi, k čemu je pak diskuse? Takhle udělám Vrecovi aspoň 1xUIP a minimálně 10 pageviews...
0/0
13.8.2001 8:28

Dimitrios Vlasakudis

Re: Re: Re: Pár poznámek...
1. Artilérie miny můj názor je takový, tvůj zase makový. Neshodneme se a zdá se mi trochu divné, že ty tvrdíš, že jenom ty máš pravdu. Miny i dělostřelectvo mají něco společného a něco odlišného. Mech s jump-jety ti miny klidně může přeskočit, ale když "dopadne" na zem, tak ho může artilérie máznout. Někdy jsou lepší miny, někdy artilérie s tou se ale nemusíš otravovat, je lehčí na manipulaci. 2. Odfláknutý betatesting padala ti ta hra? Sekla se ti? Je to ovládání natolik nekvalitní, že se frustruje? Odpověz si sám 3. Ano, RTS se ubíral, teď už ani tolik ne, k zakčnení je to způsobeno tím, že většina lidí nechce u počítače uvažovat. Tahovky pomalu vymírají, protože je nikdo nechce hrát. Takže na té akčnosti, všeobecnému zrychlení strategií a na tom, že lidi neradi u počítače uvažují,něco bude. 4. Odpověď dne stolní Battletech jsem hrál natolik dlouhou dobu, že jsem pochopil, že převést ho do nejmenších detailů na počítač je zhola nemožné (např. to, že Mech může uchopit strom a používat jej jako kyj atd.). Navíc je Mechcommander RTS a ne tahovka, což stolní Battletech je, takže nemůžeš požadovat úplnou shodu. 5. Recenze je čistě věc subjektivní. Vždy se najde alespoň jeden človíček kterou nějakou hru považuje za něco super extra a nějaký druhý za pakárnu. Recenzent by se měl na hru objektivně podívat, popsat ji a říct svůj názor. Mimochodem, běž se podívat na neoseeker, kde jsou odkazy na recenze, a vyhledej Mechcommanedera 2. Uvidíš, že průměr je kolem 83%. Já jsem MC 2 dal 93%, což je normální zhruba desetiprocentní odchylka od normálu. 6. Pokud se shodneš s několika lidmi z branže, tak na tom asi něco bude, ale já jsem jen externista a do BW píšu poměrně krátce, takže s tím musíš za Vrecem, ale vůbec si nemyslím, že by to bylo tak žhavé. 7.Ano, diskuze je k diskutování, ale rozhodně ne ve formě, v jaké si ji představuješ ty. Kdyby z tvých přípěvků vymizel povýšený tón, tak bychom se mohli rozumně bavit. Můžeš mi prosím říct, proč si ten přípěvek napsal? Aby jako lidi věděli, že Ondřej Malý je fakt dobrej recenzent a že fakt dobrej odborník? Anebo si chtěl rozumně diskutovat, což asi ne, protože tvůj příspěvek by měl úplně odlišnou formu hnedka by si neútočil, snažil by ses mi vymluvit to a ono, já bych ti na to odpověděl. Prostě pohoda, a ne takové sprosté útočení a také to, že ze mě děláš blbce.
0/0
13.8.2001 20:43

Ondřej Malý

Re: Re: Re: Re: Pár poznámek...
1. Mech s jump-jety počítače ti nikdy v singlu miny nepřeskočí (odzkoušeno) Dokonce je to takový trouba, že jde PŘÍMO kupředu - to dělali pouze ruští vojáci a ještě proto, že za nima opatrně pochodoval politruk s nataženým Makarovem. Multiplayer je věc jiná.
2. Betatestoval jsi někdy hru? Betatesting neznamená jenom "na mé konfiguraci hra padá/nepadá v tomto místě". Znamená to i to, že vývojářům napíšeš, co ti připadá na hře špatné a co by měli změnit, navrhneš další features zjednodušující například ovládání a přehlednost apod. Tady mi poněkud nedochází, jak je možné, že tam MS nechal věci jako je úděsný quick save/load, neuvěřitelně dlouhé nahrávání (to je věc cacheování atd.), nutnost mít neustále stisknutý mezerník, aby se mechové aspoň trochu hýbali, nesmyslná pravá část panelu, na kterou jsem nikdy nesáhl, nemožnost "vypnout" opraváře (máš-li dva poškozené mechy, klikneš na opraváře a pošleš ho na jednoho mecha a pak klikneš na dalšího mecha, furt je zatrženej opravář, takže ti jede k tomu dalšímu mechovi - což je neskutečná pruda, zasekávání mechů v repair-bay, nemožnost je tam poslat dávkou, atd. atd... další věci popsal někde tady dole Brutus
3. Kdyby lidi nechtěli u počítače přemýšlet, neprodávají se tak masivně věci jako je RollerCoaster Tycoon, The Sims a budovatelské záležitosti vůbec; nejde o to, že by lidi nechtěli přemýšlet u her, oni s nimi nechtějí "soupeřit". Proto se optimální délka mise rovná jedné polední přestávce, ale to už hodně odbočuji, mimoto toto moudro není z mé hlavy...
4. Ještě jednou si prosím pořádně přečti, co jsem napsal. Nechci NAPROSTOU shodu s pravidly Battletechu. Chci ale minimálně širší shodu s naprostými ZÁKLADY, které determinují vyváženost pravidel. K nim jednoznačně patří třeba heating, který je v MC2 postavený na hlavu. Mimochodem, zaujalo mne, že jsi MC2 jako hráč Battletechu hodnotil kladně, četl jsem pár čtenářských recenzí na různých sites, poznámek apod. a ve valné, dalo by se říci drtivé většině lidé, kteří říkají, že hrají Battletech, se k MC2 stavějí velmi negativně
5. Argumentovat "průměrným hodnocením" je nepříliš šťastné - existuje bilion špatných recenzních sites, pár průměrných s několika dobrými autory (např. Gamespot) a několik dost kvalitních - za všechny Game-Over.net, Action Trip, GamesDomain UK.
6. "Přehodnocování" her je dáno podle mne nedostatečnou praxí recenzentů - jednoduše pokud vidí recenzent nějakou herní feature už po osmé, nepřikládá tomu nějaký zvláštní význam, naopak pokud ji vidí poprvé a líbí se mu, vyskočí hodnocení nahoru, navíc neviděl-li konkurenční tituly, leccos recenzované hře odpustí. Hra tak není hodnocena v širším kontextu, hodnocení navíc v rámci časopisu "influje". Průměr by měl skutečně být u 50 či řekněme u 65 maximálně, 93% je v tomto kontextu hra, která je tak převratná, že skoro redefinuje celý žánr, což MC2 tedy rozhodně, rozhodně není.
7. Příspěvek jsem napsal jako "poznámku k recenzi", a to proto, že už to byla několikátá recenze, u níž mi připadalo, že se autor značně sekl. Všimni si, že jsem popisoval features hry, které jsi v recenzi vůbec nezmínil a které považuji za velký průser. Rýpu mnohem více do recenze, než do autora...
0/0
13.8.2001 22:15

Dimitrios Vlasakudis

Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek...
1. Ano, nepřítel není natolik chytrý, že by ti přeskočil minové pole, ale párkrát se mi stalo, že mi ho přeskočil nebo obešel, byť zcela náhodou (např. poslední mise a Renardův Atlas). Já ti tvoji pravdu nevyvracím, přesto si myslím, že artilérie je lepší. Pokud se ale někdo chce patlat s pokládáním min, tak proč ne? 2. Že píšu teprve půlrok neznamená, že nevím, co je to betatesting. O úděsném loudu a sejvu sem se zmiňoval a opravy mi teda moc nevadily, ale neříkám, že jsou vyřešeni zrovna nejlépe. Co se ještě týče betatestingu můžu ti vyjmenovat plno her, které snad ani betatesting vůbec nezažily (např. RA2 přehnaná síla letadel) a to považuju za velkou chybu. Ne, že je vpravo dole zbytečný panel. 3. The Sims mám takový dojem, že tohle nemá s myšlením vůbec nic společného. Tohle je hra dělaná pro všechny i pro něžnější pohlaví (taky že znám pár případů) i pro menší. No, nevím, kdy a kde se musí v Sims uvažovat je to spíše pohodová hra pro odreagování. RollerCoasterTyccon tohle je, myslím tři roky stará hra, takže bych s ní moc neoperoval. Ber spíše příklady ze současnosti. Vem si třeba, kam Westwood směřuje své hry. Řekni mi prosím alespoň jeden název nějaké RTS (ber takové, kde máš základnu, těžíš, atd. prostě to klasické schéma), max. rok staré, kde úspěch tak trochu založen na uvažování, taktice atp., a ne na tom, že postavíš třicet mexasilných jednotek a klikneš na nepřátelskou jednotku či budovu. 4. Prosím tě, jak by si chtěl jinak vyřešit přehřívání Mechů? Tak jako v Battletechu? Vždyť to by byla pěkná otrava MC je RTS a BT tahovka, takže nevím, nevím, ale nějak to splácat dohromady, aby byli příznivci Battletechu spokojeni, podle mě nejde. Já to beru spíše tak, že běžného hráče, který BT nezná, zaujme prostředí a Mechové, což je věc, která se v ostatních RTS neobjevuje. 5. Možná, že se mýlím, ale třeba na gamespotu byla recenze na MC 2 docela odfláknutá. 7. Jestli napíšeš takový příspěvek, tak je to v pohodě, ale ne takový útočný, jako byl ten prvý. Co se týče hodnocení her vždy a všude (ne, vlastně v Levelu se to nikdy nestalo) se něco najde. A fluktuace hodnocení kolem průměrné hladiny U skoro každé recenze se dá najít ona odchylka, ať už kladná, či záporná, od normálu. A obvykle bývá maximálně do deseti procent, myslím si. Bohužel, ti nemůžu ukázat nějaký příklad ze současnosti, neboť jsem si dlouho žádný papírový časopis nekoupil. Ale jen tak namátkou Rolland Garros 2001 (sportovní hra, tu si asi hrál) dostává kolem 40%, ale párkrát jsem viděl hodnocení vyšší, někdy i moc. Pokud bych zašmátral v paměti, tak bych možná našel pár příkladů ze Score v dobách, kdy si v něm působil, ale je to dávno, je to jiný časopis, takže nic. 8. Vidím, že rád pomáháš ostatním, aby se zlepšovali. Takže, jestli můžu, až budu něco recenzovat (což se právě děje), tak ti napíšu mejla a ty mi poradíš, kolik té hře dáš ty, tedy pokud ji budeš recenzovat, a já dám hodnocení podle tebe Nebo ještě lépe počkám na recenzi tvou a podle ní napíšu potom recenzi já. Taky bys měl začít psát klasiky, ať ty svoje můžu psát podle těch tvých.
0/0
14.8.2001 10:46

Ondřej Malý

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek...
1. Když ti ho jednou přeskočí (i náhodou), tak ho tam lehkým mechem podruhé zavedeš, od toho si ho beru na každou misi :-)
2. Panel je to nejmenší, inflace peněz, strašlivé "povyšování" panáků, nutnost mít neustále stisknutý mezerník či umělá inteligence wingmanů to nejhorší. Pokud by byl betatesting k něčemu, tohle tam není nebo je vyřešeno lépe.
3. Kohan: The Immortal Sovereigns, Cossacks: The European Wars, Ground Control. O RCT jsem mluvil, protože se stále velmi dobře prodává. Jinak MC2 není klasická RTS, je to Squad Based RTS, což je rozdíl. V tom se podobá třeba mnohem více Ground Controlu, než klasickým Dune2 klonům. Kvalit této hry samozřejmě v žádném případě nedosahuje.
4. Jako v MechWarriorech. Když dlouho střílíš energetickými zbraněmi, přehřeješ se a hotovo. Panáci by nesměli střílet, aby se nepřehřáli, nesměli by v případě hrozby přehřátí energetické zbraně používat - vyvážila by se tim jejich výhoda v podobě nekonečného množství nábojů (tedy pokud si zapneš limited ammo u balistických zbraní, jinak je to jedno). Jak jsem řekl před tím - MC2 je primárně cílen na hráče Battletechu, sekundárně na všechny ostatní (tím není vyloučeno, že druhá skupina bude větší než první).
5. Mluvil jsem o kvalitě magazínů en bloc, nikoli o kvalitě jednotlivých recenzí na MC2.
6. jaksi chybí, takže 7.: Viz Michalův příspěvek. Tvé laborování s "odchylkami" je naprosto zcestné; přitom pochopit Gaussovu křivku není až tak obtížné, je to základní středoškolská matematika.
8. Obávám se, že tvůj pokus o ironii by byl na místě, pokud by tvá recenze byla kvalitní.
0/0
14.8.2001 12:07

Dimitrios Vlasakudis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek...
Už mě to s tebou přestává bavit, resp. už mě to absolutně nebaví. Tahle diskuze sklouzává do úplně jiné roviny, než by měla. Klidně piš další a další příspěvky, já ti ovšem na ně už nebudu odpovídat (ale klidně si tady povídej s ostatníma), ať už do nich napíšeš cokoliv. Abych tě potěšil, musím ti říct, co chceš, a asi i tvůj kolega, celou dobu slyšet: Ohledně MC 2 máš ve všem pravdu; jsi ten nejlepší recenzent u nás (tedy společně s Michalem Rybkou); já jsem úplný debil, kretén a nevím co ještě; Bonusweb je banda analfabetů a amatérů. Tak. Přeji ti mnoho pěkných recenzí, měj se hezky. P.S.: Teďka zrovna recenzuju hru Empire of the Ants. Kolik by si jí dal ty?
0/0
14.8.2001 19:03

Ondřej Malý

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek...
Já to věděl! Post nubila, Phoebus!
0/0
14.8.2001 21:03

Michal Rybka

Re: Re: Re: Re: Pár poznámek...
V principu souhlasím s Ondřejem, jen bych dodal cosi k EHM "desetiprocentní" odchylce od normálu. Hodnocení her nemá charakter rovnoměrného, ale normálního rozložení. Podívej se hochu na Gaussovku a spočti si, jak velké chyby se dopustíš, když místo "83" což je "kurevsky hodně" dáš "93", což je "opravdu extrémně hodně". Mimochodem, to nic nemění na faktu, že MC2 je loosersky průměrná záležitost. To, že hodně začínajících autorů Bonuswebu chronicky přehodnocuje neskutečným stylem je problém začátečníků, kteří toho moc neznají. To, že jim dává Bonusweb prostor, aniž by je nějak školil nebo supervidoval, je problém amatérského vedení webu.
0/0
13.8.2001 23:25

cowgaR

Re: Re: Re: Re: Pár poznámek...
hehe, dnes som zbehal cca 100 "sites", BW beriem tak povediac "po-ceste", je mi vcelku ukradnuty, ale hopsa nejake to tipy-triky tak hopsa look, trocha lame, trocha look a hopsa comments-zname tvare... takze ti to poviem rychlo Dimitrij, si strateny clovek, este ze si externista...rychlo sa niekde "zasi", nechapem ako moze mat Maly s tebou vobec trpezlivost... Ak by som bol psycholog[Rybka?], tvoje reakcie by som vedel krasne rozobrat... Takto ti nemam vazne co povedat lebo si bud negramotny alebo si UPLNE VEDLA... toto je proste lol
0/0
14.8.2001 2:04

aro

force feedback
mam dotaz: podporuje hra foce feedback ? .. konkretne forcefeedback 2 ?
0/0
30.7.2001 0:02

Dimitrios Vlasakudis

Re: force feedback
Pokud vím, tak ne.
0/0
30.7.2001 0:23

Inteligence slona?
Vlastní jednotka není schopna obejít klikaté opevnění a zasekne se ve výklenku, taky mi místo přejití přes brod u kterého stojí klidně rázuje na bráněný most. Kolikrát zoufalé, ještě že tam dali aspoň tem jedem save.
0/0
28.7.2001 20:40

Dimitrios Vlasakudis

Re: Inteligence slona?
Ve verzi, kterou jsem dostal k zrecenzování, byla inteligence v pohodě a to, o čem tady píšete, se mi nestalo jenom jednou, takže ten slon souhlasí :o)
0/0
29.7.2001 0:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.