Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Vaše zkušenosti se základní deskou ASUS A7V

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Šmarda

Interní IR na ASUS a7v8x

CHtěl bych se někoho zeptat na zkušenost s připojením Inter. IR k desce a hlavně na oživéní v biosu. Podle manuálu

stačí jen přepnout jednu položku ale u jiných bios toho bývá víc. Já ale víc nenašel. Nevíte někdo? Dík Paja e-mail:paja.biker@volny.cz

0/0
25.9.2003 9:12

Stanley

reakce na článek taktování durona 750 na desce asus
Chtěl bych přispět svojí zkušeností. Mám taky durona 750, ale desku Soltek sl75- kav. Durona jsem taktoval jenom pomocí fsb - na 113 Mhz. Tady jsou výsledky ze Sisoft Sandry 2000: CPU benchmark: Dhrystone - 2650 MIPS (1606700) Whetstone - 1180 MFLOPS (634905) multimedia benchmark: Integer MMX - 2819 it/s Floating-Point 3DNow! Enh - 3606 it/s memory benchmark: cpu/memory bandwidth 410 MB/s fpu/memory bandwidth 451 MB/s cpu - integer stream results breakdown assignment - 435 MB/s
0/0
9.2.2002 16:17

Mirek Beran

To David Hanousek (pozdě, ale přece)
Asi už to není aktuální, ale objevil se mi stejný problém s deskou Asus CUSL2-C + Celeron 800MHz. Zkoušel jsem ho trochu přetaktovat. Vše bylo v pohodě až do 126MHz FSB. Na 127MHz FSB se mi po zapnutí taky ohlásil alarm na teplotu. Po restartu však nikoliv. Po zapnutí jsem zjistil teplotu CPU v BIOSu na 80 stupnich, ale velmi rychle klesá a zastaví se na 36 stupních. Po restartu má stále 36 a ten vysoký nárůst se nekoná. Bohužel jsem neměl čas na hlubší prozkoumání, ale napadají mne tyto možnosti: 1. Chyba čidla v CPU (nepravděpodobné, ale nelze vyloučit bez otestování jiného kusu) 2. Chyba desky. Po zapnutí propustí do CPU víc voltíků a pak se to rychle stabilizuje (proto dojde ke krátkodobému přehřátí) = nejpravděpodobnější 3. Chyba zdroje. Prakticky totéž jako bod 2. Tuto sestavu již ale nemám k dispozici, takže otázka zůstává otevřena.
0/0
29.5.2001 20:25

David Hanousek

Re: To David Hanousek (pozdě, ale přece)
Jsem rád, že BonusWeb čtou lidi z HW praxe a přispívají do diskusí :-). Informace jsou to rozhodně cenné - jednak jako důkaz toho, že tento problém není záležitost čipsetu, a jednak proto, že se v obou případech jedná o motherboard Asus, což nemusí být náhoda. Tip 2 vypadá skutečně nejpravděpodobněji.
0/0
29.5.2001 22:18

Mirek

Pro autora
Doporučil bych zkusit i jiný (nejlépe několik) CPU. Vysoká teplota se mi prostě v tomto případě nezdá. Ta myš to dělá jen při opouštění BIOSu, nebo i jindy (při zapnutí nebo po resetu) ???
0/0
27.1.2001 23:03

David Hanousek

Re: Pro autora
Více CPU bohužel nemám. Problém s myší se už dlouho neobjevil - pravděpodobně byl vyřešen upgradem BIOSu. Objevoval se jen po spuštění počítače - po resetech nikoli.
0/0
28.1.2001 9:43

David

Poslední zprávy
Díky všem za příspěvky :-). Zkusil jsem znovu a snad lépe propojit můstky a ještě jsem je pro jistotu zafixoval kouskem lepicí pásky, ale situace zůstává stejná. Mám 2 hypotézy: 1) slabé chlazení - chladič je sice v době pípání ještě studený, ale pokud má deska vestavěné čidlo někde velmi blízko čipu procesoru, je možné, že v tak krátké době zachytí pro něj nepřijatelnou teplotu. 2) nedokázal jsem dostatečně kvalitně propojit můstky L1 - proti tomu ovšem svědčí to, že jsou všechny multiplikátory nyní detekovány správně. Vyčerpal jsem všechny své současné možnosti. Pokud časem získám lepší chladič nebo mě napadne nějaké jiné řešení, zkusím to znovu.
0/0
9.1.2001 18:06

misha

mys
nechci se chlubit, ale s tou mysi - ze ji nedetekuje, se mi to stava take a dokonce casteji, po zmene taktu a restartu dokonce nedetekuje ani klavesnici
0/0
9.1.2001 13:44

David

Re: mys
U mě to navíc s přetaktováním rozhodně nesouviselo, protože se to dělo po dlouhou dobu před tím, než jsem na procesor vůbec podíval. V některých A7V bude zřejmě cosi nahnilého :-).
0/0
10.1.2001 0:15

Glebu

Re: Re: mys
Ne že bych se taky chtěl chlubit, ale můj ASUS CUV4X mi to dělá taky, většinou když si s něčim hraju v biosu.
0/0
10.1.2001 20:29

Mirek

Re: Re: Re: mys
Nevím, A7V mi zase tak často pod rukama neprojde (95% prodeje je Intel), ale na CUV4X (a ani jiné ASUSy) si zatím nikdo nestěžoval. Problém bych viděl v nastavení BIOSu. Nemáte tam IRQ12 přiřazeno u některého PCI slotu, nebo podobnou pitomost ???
0/0
11.1.2001 21:01

baloo

Mam taky desku A7V a tohle pípání mě dělalo při špatně prečmáranejch můstkách, pomoh jenom reset a naběhlo to v klidu.Moje teplota 55-58 C Titan M5AB Vcore 1,85. Chce to udělat jedničkou tužkou a ješte ji nalíznout, at tuha změkne.
0/0
9.1.2001 6:58

David

Re:
Jo, řekl bych, že tohle bude ono. Vyzkoušel jsem multiplikátor 9 i při naprosto studeném procesoru a deska pípala, ještě když byl chladič jako psí čumák. Budu muset vyndat procesor a zkusit můstky propojit spolehlivějším způsobem. Bohužel počítač zrovna okupuje partnerka (redaktorka BonusWebu) se svou neméně důležitou prací, takže musím vyčkat ;-).
0/0
9.1.2001 12:02

Jirka

ASUS
Teda nestacim se divit. Koupil jsem si Duron 700 a desku Microstar K7T Pro2 a jedu bez jakehkoliv problemu na 950 Mhz. Nabehne i na 1GHz ale asi po pul hodine hlasi chyby. Vetracek mam obyc za 200 Kc a jedu uz nekolik mesicu. Pocitac je zaplej celej den a mam tam teplotu procesoru 52 °C. Tak nevim proc plasite s tema SUPER vetrackama.
0/0
8.1.2001 23:53

David

Re: ASUS
Je u té desky teplotní čidlo vestavěné v patici procesoru nebo "kabílkové"? Kabílková čidla dávají obvykle o něco nižší teplotu než vestavěná.
0/0
9.1.2001 12:05

Jirka

Re: Re: ASUS
Je vestavene. Motivovali jste me k dalsimu pretaktovani a jedu ted stabilne na 980 Mhz. Zvedl jsem Core na 1,85 V. Teplota stoupla na 58, pri zapnutym SoftCoolingu je na 51.
0/0
10.1.2001 9:23

Mirek

Pro autora
Na Asusu je k dispozici BIOS 1005c z 8.1.2001. Zkuste ho. Já tu momentálně žádnou A7V nemám. :-))
0/0
8.1.2001 19:56

David

Re: Pro autora
Díky za tip - jdu se na to podívat :-).
0/0
8.1.2001 20:06

David

Re: Pro autora
BIOS 5c je tam, odstranil zmatky s detekováním frekvence, ale s multiplikátorem > 8,5 pořád "hoří" :-(.
0/0
8.1.2001 23:12

Seven

A cim to chladite? Chladicem zminenym na zacatku? - Mzslzm procesor
0/0
8.1.2001 18:15

David

Re:
Ano.
0/0
8.1.2001 20:05

corwin

To David Hanousek:
Tento alarm jednoznačně znamená, že se přehřívá procesor...hodnota, kdy se má poplach spustit by měla jít v BIOSu nastavit. Přesto pokud máš na procesoru teplotu blýžící se 70C je to moc. Nevím kolik by to mělo u AMD Duron být, ale optimální teplotu bych viděl, kolem 50 - 60 C. Určitě pořiď větší chladič, nebo se s tím procesorem rozluč... Pokud ti náhodou doma ještě přebývá nějaká 17ka, tak ji hoď do majlu a sem s ní...:-))
0/0
8.1.2001 13:46

David

Re: To David Hanousek:
Nastavení teploty, která by ovlivnila tento alarm, jsem v BIOSu nenašel. Teplotu mezi 60 a 70 stupni bych za kritickou ještě nepovažoval, ale A7V ji možná považuje. Bohužel nemám k dispozici lepší chladič, abych mohl tuto hypotézu ověřit. 17ky už bohužel došly :-).
0/0
8.1.2001 15:09

Panther

Re: Re: To David Hanousek:
To snad nemyslis vazne ze to chladis tym chladicom co si kupil k Duronu. Ak si myslis, ze ked ti system bezi stabilne niekolko hodin tak je vsetko v poriadku, tak mozno bude musiet Bonusweb v blizkej buducnosti kupovat novy procesor. Jednoznacne tam namontuj nieco lepsie, ten chladic co tam mas, ledva stiha na nepretaktovany Duron.
0/0
8.1.2001 19:44

David

Re: Re: Re: To David Hanousek:
Díky za starost, ale myslím, že těch 800 a něco to v pohodě uchladí.
0/0
8.1.2001 20:01

Pavel Mondschein

Re: Re: Re: To David Hanousek:
Nestras, to radsi zaplatime lepsi chladic nez novej procesor...
0/0
8.1.2001 20:52

David

Re: Re: Re: Re: To David Hanousek:
Tak sem s ním :-).
0/0
8.1.2001 21:32

Mirek

Re: Re: To David Hanousek:
Nastavení teploty v BIOSu opravdu není a dost pochybuju, že by měl procesor při startu tak vysokou teplotu s jakýmkoliv chladičem. Což potvrzuje i to, že po resetu běží. Na 70 stupních je možné být pouze v případě, že chladič pořádně "nesedí", ale pak se do Win vůbec nedostanete. Váš problém asi bude ve špatné HW detekci CPU po zapnutí.
0/0
8.1.2001 20:11

David

Re: Re: Re: To David Hanousek:
Ano, tímhle směrem se ubírají i moje úvahy.
0/0
8.1.2001 20:38

corwin

Re: Re: Re: To David Hanousek:
Zkoušel jsem P3 600 MHz s klasickým chladičem a teplota šla přes 60C skoro okamžitě. Teplotu srazila teprve pořádná dávka silikonové pasty, ale i přes to jsem musel vyměnit chladič za větší (a to nebyl ten procesor přetaktovaný, ale běžel na své původní frekvenci).
0/0
8.1.2001 22:00

Mirek

Re: Re: Re: Re: To David Hanousek:
To jen potvrzuje co jsem napsal. Tedy chladič musí opravdu pořádně sedět. Pokud je kvalitní odvod tepla mezi CPU a cladičem, tak není možné ohřát tak velký kus "hliníku" za tak krátkou dobu na 70. Jinak ale taky doporučuji kvalitnější chladič.
0/0
9.1.2001 8:57

corwin

Re: Re: To David Hanousek:
Škoda, že už ty 17ky došly, snad příště. Každopádně teplotu blížící se k 70C rozhodně považuj za kritickou. Radši kup pořádný chladič, třeba nějaký TITAN, dobře sedí a perfektně chladí. S tím by jsi mohl klidně jet na těch 900 MHz. Každopádně mě udivuje, že v BIOSU nelze nastavit mezní hodnoty teplot, pokud MB a BIOS podporují výstražnou funkci. Nakonec první přikázání overclockera - chladit, chladit a chladit...
0/0
8.1.2001 22:08

David

Re: Re: Re: To David Hanousek:
Díky za radu ;-). Konečně já to, že je to vlivem tepla, vůbec nevylučuju. Nicméně jeden majitel A7V s Duronem mi psal, že jede na 90 (!!) stupnu Celsia a to zcela bez problémů a bez jakéhokoli "hoří" ze základní desky. Inu, není exemplář jako exemplář. Pokud někdy získám lepší chladič, uvidíme, jestli to přestane. Zatím sázím na to, že to na těch 850 a něco uchladím tím chladičem, co tam je - pokud ne, uznám veřejně, že jste měli pravdu, a koupím novýho Durona s Titanem za svoje :-)).
0/0
8.1.2001 23:05

Glebu

Re: Re: Re: Re: To David Hanousek:
Myslíte si někdo, že mi nepřetektovanej celeron@566 může dělat teplotní výkyvy mezi 60-35 stupni, nebo to je blbost. Senzor je zabudovanej (Asus CUV4X)
0/0
10.1.2001 20:54

Mirek

Re: Re: Re: Re: Re: To David Hanousek:
Může, 30-60 stupnů je běžný rozsah pracovních teplot a záleží jen na kvalitě chladiče a kvalitě jeho připevnění na CPU. Teplota na které Celeron spolehlivě padá je zhruba mezi 80-90 stupni (záleží taky na kuse). Kvalitní chladič u přetaktovaného CPU pouze pomáhá udržet teplotu v rozumných mezích. Mám tu např. Celeron 600@1035 a rozsah teplot je mezi 28-30 stupni (po startu v BIOSu) a max 56 stupni (5hodin 3DMark2000 v dávkovém zpracování testů).
0/0
11.1.2001 20:10

Balroque

Re: Re: Re: Re: To David Hanousek:
ono to s tou teplotou na A7V nebude tak horky :-) Mel sem doma 2 desky A7V a k tomu este jeden MSI K7T PRO2-A a jen jsem je v compu prohazoval. Oba Asusy ukazovali cca o 10 stupnu vic. Mam takovej pocit ze jim to ukazuje blbe. Navic kdyz si sahnes na procesor tak pri 60 stupnich je uz sakra rozpalenej coz taky neodpovida. Znami co maj Asus tak neni vyjimkou teplota okolo 65 stupnu a bezi v pohode.
0/0
11.1.2001 23:41

Mirek Beran

Re: Re: Re: Re: Re: To David Hanousek:
Nevím jak je udělané čidlo na MSI K7T PRO2-A, ale MS - 6163 Pro a MS-6153VA udává teplotu CPU sice nižší než ASUS (P3B-F, CUSL2), ale bohužel i nižší než je skutečná !!! Zajímalo by mne jak jste si sahnul na CPU pod chladič a zjistil, že při 60 stupních není rozpálenej ???
0/0
12.1.2001 16:33

Mirek

Re: Re: Re: To David Hanousek:
Nastavení mezní teploty v BIOSu jde třeba u MSI, GIGABYTu, QDI, ale u ASUSu opravdu ne. Lze tam pouze ignorovat hodnoty (teplotu, napětí, otáčky). I při nastavené volbě ignorovat však deska hodnoty předává, pouze nespouští alarm. U ASUSu nikdo nepředpokládá, že by někdo provozoval CPU bez chladiče, nebo ho neuměl nasadit. V OS je pak možno použít mnoho utilit na čtení hodnot ze senzorů = nastavit mezní hodnoty a akci při dosažení této hodnoty od alarmu po vypnutí systému. S Titanem nelze než souhlasit a nejlépe ze série Majesty. Nejen že dobře sedí a chladí, ale on i dobře vypadá :-)))
0/0
11.1.2001 21:25

Kirov

FIC AZ11
Vidíš, vidíš Davide , kdydys místo všudypřítomně vychvalovaného Asusu koupil AZ11, tak by sis ušetřil spoustu času. Já jsem na ni namontoval Durona, deska vše nadetekoval a šlape jako hodinky. Na svoji cenu (pod 5000 Kč) má i slušné parametry - viz. odkaz: http://www.fica.com/products/motherboard/Socket462/AZ11.stm
0/0
8.1.2001 13:22

David

Re: FIC AZ11
Jenže AZ11 neumožňuje měnit multiplikátor, takže bych si nezataktoval :-).
0/0
8.1.2001 15:12

Re: Re: FIC AZ11
Mel sis tam dat ABIT KT7 - mam uplne stejnou sestavu (teda kro toho bordu) a jsem maximalne spokojen - taktuju si jedna basen.
0/0
8.1.2001 21:50

David

Re: Re: Re: FIC AZ11
ProCa ABITy neprodává, jinak bych ho tam dal :-).
0/0
8.1.2001 21:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.