Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Jak vidíte historii RPG vy? Které hry vám učarovaly?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

comm

Moje prvni RPG co jsem kdy hral byl Fallout 1, a ten me do sebe vtahl jako nic jineho, proste ani do ted se mi jeste nestalo ze bych kvuli nejake hra vstanul treba ve 4 hodiny rano a jeste nez pujdu do skoly tak si zahral ... Projel sem ho asi 3x, jakmile prisel druhy dil, uz me to tak nechytlo, ale bavilo me to vic nez vsechno jine .. ten sem projel asi 5x... Proste svet Falloutu se mi libi nejvic. Nej RPGcka dela jednoznacne BlackIsle, dalsi RPG co sem dojel byl Planescape... super grafiky, perfektni hudba a zvuky, taky hodne good BG jsem jeste nehral, takze nevim.... ale nejveci shit je radoby RPG diablo ... to je hnuj ...
0/0
26.6.2001 19:20

cowgaR

autor je, ako som sa vyjadril uz u ultimy 8, ...., neviem ci plakat ci smiat sa... Inak, tieto RPG, ajajaj, to uz je doba, hmm, ta best, ta rozvinuta...nechcite tu spominat "1.cast" akoby Champions of Krynn ci Pools of radiance...ach jaj, zase viest tu diskusiu je zbytocne...
0/0
21.6.2001 3:53

cowgaR

Re:
hehe, tak co som narychlo zbehol comments...musim sa opravit, autor je natom relativne este dobre, ale co to tuna za lamaci pisu...=) To uz nas fakt nahradili 13 rocne deti typu Fallout ci Baldurs best??? Co nic nevideli, nic nehrali, anglicky nevedia ..atd? Ludia, nemate vlastny nazor, vytvorili vam ho magaziny...ale brat vam ho nebudem, kedze som hral 10tku+ RPG pred tym nez vobec Dungeon Master[fakt iba priemer] vysiel...a potom...ach jaj.. A rebricek nebudem davat, VSETKYM by vam to nic nepovedalo, este by ste skomolili ich nazvy umelci:) -=Worship me :)=-
0/0
21.6.2001 4:01

necroman

Baldurs gate
Nevite o nejakym sajtu, kde bych mohl hrat online Baldurs gate?
0/0
19.5.2001 19:05

Ghost

Eye of the Beholder 1-3
mě ukázal světlo žánru RPG EoB. hlavně první dva díly. To byly první hry, ve kterých jsem si piplal postavičky a došel jsem s nimi až do finále posledního dílu (i když byl slabší než první dva)
0/0
24.4.2001 11:52

Crusty

Black Isle
Do RPG jsem se zblaznil teprve nedavno takze starsi tvorbu moc nezmam ale to co provadi BLack Isle do Rpg je dokonalost sama ti lidicky tomu fakt docela ruzumijou!!!!!!!!!
0/0
23.4.2001 23:56

Pavel Pribyl

Re: Black Isle
Jo,jo. Black Isle jsou fakt profici. Nicmene po tom, co jsem se dozvedel, ze o pkracovani Tormenta nebo jine hre ze sveta Planescape se ani NEUVAZUJE (!) u me tahle firma hodne klesla.
0/0
24.4.2001 10:37

Hellhammer ---

Re: Re: Black Isle
Pokračování PT je nesmysl.
0/0
19.5.2001 20:26

Prokop Singer

Realms of Arkania (dobrá a špatná zpráva)
Každý kdo má rád svět Das Schwarze Auge (ROA) ,at nastraží uši.Mam 2 zprávy. Ta špatná: firma Attic se pravděpodobně rozpadla a nedočkáme se tedy ROA 4 ani ohlášené hry LMK ta dobrá:jiná německá firma Ikarion dělá hru v DSA světě jménem ROA:Armalion a vypadá to velice slibně
0/0
11.3.2001 21:47

bOMAN

NAJ. PRIBEH
Ake RPG malo podla vas najlepši pribeh?
0/0
11.3.2001 19:35

Prokop Singer

Re: NAJ. PRIBEH
Jasně že ROA 3:Shadows over Riva
0/0
11.3.2001 21:41

Carlos

Nejlepsi RPG co jsem kdy hral je Grandia 2 DC a Legend of Zelda SNES
0/0
11.3.2001 17:50

ace

A co Ishar trilogie?!?!?!
Jak se zdá,na něco se tu přece jen zapomnělo............
0/0
11.3.2001 16:37

Ace

A co Ishar trilogie?!?!?!
0/0
11.3.2001 16:33

Louda

vivat ALBION!
Myslím že tu všichni trochu zapomínáte na jeden starší titul který má jeden z nejlepších příběhů jaký jsem kdy zažil-je jím bezesporu ALBION. Střídání sci-fi a fantasy, neskutečně tuhé souboje, obrovské dungeony to je Albion.Hraji a podruhé a zrovna umírám ztracen hluboko v podzemí cechu vrahů-kouzelníků Kenget Kamulos. Moje ůcta také patří skvělé sérii ROA, hlavně Shadows over Riva. A samozřejmě neskutečně variabilní Fallout1i 2. VIVAT RPG!
0/0
10.3.2001 15:52

Prokop Singer

dungeony
Bylo by dobrý ,kdyby se takto o dungeonech psalo více (i když ono asi o čem psát když nevycházeji) .
0/0
3.3.2001 0:50

Jiří Erlebach

Baldur´s Gate
Jak já se těšil na Bloodwych, kterej byl jedinej klasickej dungeon na ZXku... Pak na Dungeon Mastera, Ishary, Wizardry 6 a 7, ROA, EOB 2, Albion atd. atd. A pak Baldur´s Gate. Je to ale doopravdy taková bomba? Pro většinu asi je, ale pro mě ne. A to z jedinýho důvodu. Maximální hranice zkušeností. Co to proboha je? To snad ještě nikde nebylo. Když jsem to hrál poprvý, tak jsem plnil všechny questy a přestal jsem postupovat už před hlavním městem, pro co bych to měl ještě hrát, když už nebudu mít žádný kouzla, lepší vlastnosti? Uznávám na netu jsou patche, který tu čepičku odstraní, ale to jsem tenkrát nevěděl. Prostě tohle nechápu. RPG mají pro mě hlavní kouzlo v tom, že si můžu postavu trénovat tak dlouho až je v podstatě nesmrtelná a potom je na tvůrcích hry jestli mě v tom nechají (DM), nebo jestli mě uvedou v opak (W7). Ale nařizovat mi do kterýho levelu postoupí a do kterýho ne? Fuj!!!
0/0
28.2.2001 12:41

Skywolf

Ehm
Taky si muzu nejdriv precist druhou cast nez zacnu kritizovat, co? ;-)))
0/0
25.2.2001 22:49

Skywolf

Final Fantasy, Albion, Planescape Torment
Skoda ze se ve vetsine historii RPG stejne jako v tomhle jinak dobrem clanku nemluvi o konzolovych RPG, ktere maji stejne dlouhou a bohatou tradici jako klasicke, zvlast Final Fantasy serie, ktera uz ma za sebou taky kolem 12 let (kolik ze se ji uz prodalo, 30 milionu?). Skoda ze tady uprostred Evropy jsou ty hry tak malo zname, i kdyz vidim, ze par nadsencu se najde ;-)))
Ja jsem poradne propadnul RPGckum az s Albionem a Daggerfallem, "rat in the maze" dungeony jako DM a EOB me nebavily, a ROA serii jsem tehdy neznal. A pak jsem si v roce 98 na podzim koupil FF7 a nejak jsem nepochopil, jak je vubec mozne, ze nejaka skupina smrtelniku dokaze udelat neco takoveho. Muj respekt vzrostl po tom, co jsem si zjistil vse o cele serii, a vetsinu dilu si zahral. Tym, co kazdym dilem serie vytvari milnik a kazdy dil je lepsi nez predchozi je opravdova vzacnost.
Fallout byl taky bozska hra, a z PC RPGcek mam nejradeji Planescape Torment diky fantastickemu pribehu, uzasnemu prostredi a dokonale moznosti hrat kladaka, zaporaka nebo nekolik variant mezi tim.
0/0
25.2.2001 22:45

Prokop Singer

Re: Final Fantasy, Albion, Planescape Torment
Jo Daggerfallu jsem taky ze začátku totálně propad,ale později jsem zjistil ,že bez příběhu a s vytrénovanou postavu už nevim co dál dělat.Prostě pořád dokola stejný questy atd. Albion jsem nehrál ,nějak jsem ho zaspal ani nevim jak se mi to povedlo (možná ,protože v tu dobu jsem byl magor do novýho DUKA 3D :-)) ) To , že tě nebavili DM a EOB to absolutně nechápu .Teda chápu to jestliže si to hrál v době kdy vyšel DAGGERFALL. Neznat serii ROA ?? To byla velká chyba. Ještě k Final Fantasy. Mam to doma ,ale vubec mě to nebaví .Nevim proč.Nesnášim ten systém bojů.Ono to ani vlastně sem do diskuze o DUNGEONECH vubec nepatří.
0/0
26.2.2001 0:50

Pavel Pluhacek

tak o vsem
Par poznamek: 1) M&M serie, byly bombasticky. Nemeli sice nikterak vychytanou myslenku a trefne je kamos oznacoval za omalovanky, ale jejich hratelnost byla neskutecna, prave kvuli jednoduchosti - clovek se proste tolik nezasekaval. Pro me je vrchol 7 (14 dni stravenych jen a pouze pred monitorem - to se mnou uz par let zadna hra neudelala), ale miluju i stare dily 3,4. 2) Ze je system shock neznamy??? Opravdu troufale tvrzeni. Pred par tydny jsem dohral SS2 a mensi odkaz na clanek o Doomu ... Jestli mi nejaka hra ukazala, co je to strach pred pocitacem, pak Alone in the Dark a SS. Shodan bytostne nesnasim a z Many mi jeste ted beha mraz po zadech "Your flesh is killing you!". 3) Znate nekoho kdo dohral Wizardy 7 bez podvadeni? Bomba hra, ale nekonecna.
0/0
25.2.2001 13:22

Corwin

Re: tak o vsem
S tím System Shockem maximálně souhlasím. Ta atmosfére je neuvěřitelná. Ještě teď mi běhá mráz po zádech z hlášek zombíků, když po tobě slídily v temných koutech Von Brauna. Ta skepse když ti pořád opakují, že se nemůžeš schovávat navždy a pak se na tebe vrhnou s výkřikem KILL ME!!! Dvojka bylo prostě bomba. Jednička byla taky naprosto super, než si člověk zvyknul na ty zvuky, tak se na každém kroku zastavoval a hledal nepřítele. Co se týče Shodan, tak na rozdíl od tebe já ji prostě miluju. Je ďábelská...
0/0
26.2.2001 9:25

zelial

podle me...
ja bych to videl asi takhle: nej atmosfera: system shocky nej system souboju: betryal at krondor nej system kouzel realtime: dungeon mastery + areny (hlavne dvojka) nej system kouzel turnbased:nic me zrovinka nenapada nej inventar: diabla nej story: fallouty + albion rozsahlost: albion + wizardry nej vylepsovani postavy: wizardry (+wizards&warriors)
0/0
24.2.2001 18:26

Prokop Singer

ještě o DM 2
Podle mě tato hra byla naprosto skvělá a vůbec nezklamala.Nevím proč jí hodně lidí odsuzuje.Je to vylepšený starý DM s lepší grafikou a atmosérou, rozhodně nechápu , jak mohl zklamat příznivce DM 1?Nevíte někdo jestli vůbec ještě existuje firma FTL? jo jestli někdo čtete ( nebo spíše četli,protože nynejší stav je zoufalý) SCORE , tak ten apríl s DM 3 byl fakt hnusnej :o)
0/0
24.2.2001 2:01

schali

Re: ještě o DM 2
Jo,s tim aprilem mas recht, ale na www.dungeony.cz by ho meli celej rok.Prey to vyslo neoficialne......
0/0
24.2.2001 11:37

SCHIFFO.CZc

Re: ještě o DM 2
souhlas, taky nechapu jak se nekdo muze cucet na DM2 skrz prsty, jeste ted si obcas pred spanim prerikavam kouzelny formule jako FULL-IR OH-IR-ROS ZO-EW-KU ci OH-KATH-RA :)))
0/0
25.2.2001 3:54

Milan Bacik

Re: Re: ještě o DM 2
Taky nemas na klavesnici runy a musis to psat anglicky ? I kdyz FULL-BRO-NETA ... .DM2 mel nejlepsi atmosferu ze vsech dungeonu co sem kdy hral (ta hudba v kazdym prostredi).PS taky nemam moc rad izometricky pohled, ale proti gustu ... takze nechapu proc u vice her nejde prepinat mezi izometrickym pohledem a vlastnim.
0/0
25.2.2001 12:38

zelial

Re: Re: Re: ještě o DM 2
>DM2 mel nejlepsi atmosferu ze vsech dungeonu co sem kdy hral
jo, atmosfera vubec nebyla zla - kdyz te za husteho deste v bazine obklicily takovy ty ozivly stromy....

>takze nechapu proc u vice her nejde prepinat mezi izometrickym pohledem a vlastnim
protoze by to bulo velky jaxvina a cekalo by se na to 10 let, nez by tu grafiku nekdo nakreslil

0/0
25.2.2001 14:33

DisasterX

Maybe
Nejlepším RPG co kdy lidstvo poznalo je podle mě Fallout a Fallout II. Možná ho překonal Baldurs Gate nebo Torment, ale pro mě zůstane navěky hrou číslo jedna, ta atmosféra, hratelnost, vývoj postavy. Fallout byl totiž první silně RPG hrou (a to jsem začínal s Atari ST a že jsem tuhej pařan) co jsem kdy hrál a protože RPG žánr je neskutečně zábavný zanechalo to ve mě hluboký dojem. Tak skvělou hru jsem v životě nehrál, co hrál já šílel, musel jsem si to 4-krát důkladně projet abych měl klid na duši. Ale asi nejhlavnější důvod mého šílenství byl svět ve kterém se Fallout odehrával, pro mě je přitažlivější Hi/Old-technika postapokalyptického světa mutací i obyčejných lidí snažící se "přežít" než jeskyně plná skřetů, meč v ruce a kouzelník ve věži. Do světa Falloutu se člověk vžije lépe, je nám blízký. Na začáteku hry jste vrženi do nelítostného světa, kde vám nikdo neporadí a vše si musíte obstarat sami jinak končíte, jak v dnešním životě, je to daleko přístupnější než fantasy, protože máme v podvědomí že v pohádkách přeci ti hodní neumírají. Možná je to velmi absurdní, ale kdokoliv z nás by mohl klidně takovýhle malý falloutovský příběh zažít, klidně může dojít k nukleární válce a vy budete v krytu jediný schopný splnit úkol, klidně bezvýznamný. K tomu že někdy budeme muset pozvednou meč a začít bojovat s kostlivci asi nedojde. Rozhodně se nebráním fantasy RPG, před časem jsem pařil skvělého Stonekeepa a právě teď vedle mě stojí hromada 6-ti CD s právě dopařenou a podle mě dobrou BG I, a už se nemůžu dočkat překladu Tormenta ale Fallout ... . Možná jsem nehrál DM a tak jsem asi špatný soudce, ale Fallout mě poznamenal tak, že na něj budu vpomínat do konce života. PS: Mimochodem Fallout II je bezesporu lepší než 1 a vzpomínat budu také
0/0
24.2.2001 0:50

Lionheart

Re: Maybe
Souhlasim s tvymi nazory na Fallota. Jeho propracovanej postapokalyptickej svet je hodne zajimavej (zejmena proto ze na nej nejsme zvykli jako na klasickej fantasy). Ma vybornej pribeh, dialogy (hlasky na bojisti). Jako celek pusobi verohodne, jen co je pravda, to mu dodava tu spravnou atmosferu. Ale nepovazuju ho za nejlepsi RPG, ani neni jediny s futuristickym svetem.Jeste promakanejsi a zajimavejsi fantasy/sci-fi svet ma Final Fantasy, zejmena dily 7 a 8 ktere jsou na PC. Vsadim se ze si ani jednu z nich nehral............zkus si to, mozna ze prave tohle Fallouta prekona. (u mne se tak jiz stalo)
0/0
24.2.2001 2:17

Boman

Re: Maybe
Fallout 2 je uplne super hra to musim s ťebou suhlasit a je tiež veľmi realna. ale podla mna je super RPG aj Final Fantasy 7.Len keby bol v češtine.
0/0
24.2.2001 14:09

Milan Bacik

Re: Maybe
Co mas proti kouzelnikum ? igano domine ...
0/0
25.2.2001 12:34

DisasterX

Re: Re: Maybe
Já ? Nic, já je mám vlastně docela rád
0/0
8.3.2001 19:16

Lionheart

Final Fantasy - kdo nehral, nevi.....
Jak se tak koukam, vetsina z vas tady zboznuje ROA3, Bladury nebo Fallouty. No, ja sem jako skutecny RPG fanatik hral vlastne vsechny tady spominany hry. Tak zaradem: MIGHT & MAGIC - hral sem jenom M&M 6 a 8. Ze zacatku to bylo hodne dobry ale od takove 25 urovne sem prestal - jednoduse to bylo hrozne nudne a zdlouhave, nezabavni. WIZARDRY - okusil sem jenom sedmicku a byla hodne dobra no neradim ji mezi sve nej. hry. DIABLO - tohle hral snad kazdej a ja osobne si myslim (a hodne z vas urcite taky) ze to neni RPG, je to akce s prvkami RPG - no, jednicku sem dohral vickrat a tehdy sem to celkem dost zral ale s odstupem casu se na to divam jako na samy mlaceni a kouzleni, chybi tomu pribeh.......pak se mi do rukou dostala dvojka a to je ten nejvetsi opruz jakej sem hral - tomuhle se rika stereotyp. FALLOUT - tohle je skutecne vynikajici hra. Osobne se mi vic libi jednicka, dvojka mne ke konci kapku prestavela bavit ale tak jako tak je to vyborna hra. BALDUR'S GATE - tak tohle je moc diskutabilni serie. Je kolem ni hodne povyku, skvele hodnoceni vsech magazinu, AD&D pravidla......No ale zahral sem si prvni dil a mam z toho smisene pocity. Pribeh docela ujde, grafika je, i kdyz 2D, moc dobra. Ale system boju, i kdyz sem velky fanda AD&D, se mi nejak nelibi. A pri rozsahlosti hry je pribeh nedostacujici, neudrzel mne u hry moc dlouho. Dvojku sem zatim nemel moznost okusit (pry je lepsi jak jednicka) ale abych pravdu rekl, po jednotce ani nemam chut..... PLANESCAPE: TORMENT - tohle mne bavilo podstatne vic nez BG ale stejne, jedine co mne vskutku zaujalo byl pribeh, ten byl vazne hodne dobrej. VAMPIRE: THE MASQUERADE REDEMPTION - tohle je podobnej pripad jako s Diablem - pres skvelou grafiku, docela dobry pribeh a temnou atmosferu je to pri bojech porad to samy - ale oproti Diablu 2 je to parada. FINAL FANTASY - no. Za prvni bych chtel rict ze sem PCckar a ne konzolista, nemel sem nikdy zadnou konzoli. Takze - v roce 1998 se mi dostalo pod me paranske pracky demo hry s podivnym nazvem - Final Fantasy 7. Nevedel sem o co jde a ze zvedavosti sem to zkusil. Docela se mi to libilo (byla to hratelna ukazka boje) a tak sem si poridil plnou verzi. Hra se rozklada na 4-ech CD plnych nadhernych animovanych sekvenci (na tou dobu samozrejme), neskutecne bozske hudby ktera navozuje tu spravnou atmosferu a hlavne pribehu ktery mezi zadnym RPG nebo jakoukoli jinou hrou nema konkurenci. Bohuzel, konverze se moc neblyskla a jelikoz je hra puvodne z PSX, prerenderovane pozadi sou v malem rozliseni. Jinak je hra plne akcelerovana (boje jsou totiz zobrazeny ve 3D). Jeji pokracovani, Final Fantasy 8 sem ocekaval s neskutecnou radosti a je tak skvele jak jsem si predstavoval. Opet nadherny pribeh (po sedmem dilu ten nejlepsi), uzasne animovane sekvence (nejlepsi co sem kdy videl - a ze sem toho videl hodne - i ty opevovane animace z Diabla 2 jsou proti temhle amaterskou fraskou), krasna hudba a hodne dobra grafika. Na obech techto hrach sem spoznal genialitu japonskych tvurcu a kouzlo neskutecne premysleneho epickeho pribehu ktery vas donuti k necekanym vecem. Breceli ste uz nekdy u filmu? Nebo snad u hry? Nekdo mozna jo ale malokdo, ja taky ne. Nejsem zadnej zmekcilej hosanek ale co s vami nadela tahle hra, tomu by ste neverili. Jen vam reknu, ze citlivejsi povahy se pri tehle hrach v jiste situaci rozbreci, tvrdaci jen uznale ostanou chvili beze slov se smutkem v srdci. Vazne, vim ze to zni divne ale da se neverit vlastnim pocitum? No, zda se ze sem toho uz napsal az-az (tohle ani neni diskuze ale recenze :)). Takze jenom zaverem - v Cesku ani u nas (jo, sem ze Slovenska, predem se omlouvam za gramaticke chyby :)) neni tahle serie moc oblibena (ve svete de o jednu z nejprodavanejsich serii, ne li vubec nejprodavanejsi) protoze je na PC pomerne neznama a taky je potreba dobre ovladat anglicky jazyk - dialogy ve hre jsou klicove. Ten kdo nehral nekterou z tehle her, at si to zkusi. Az dokonce se nebude moct odtrhnout od pocitace. Kdyz tak premyslim, jedina vec ktera mi u FF7 a FF8 vadi je to ze ma konec. Ale tak to uz obvykle byva.
0/0
23.2.2001 22:40

Pavel Hrabal

Re: Final Fantasy - kdo nehral, nevi.....
Jo tak FF jsem bohuzel nikdy nehral (a myslim ze je to skoda), ale docela ti verim, protoze japonci jsou na pribehy borci.
0/0
24.2.2001 13:33

Boman

Re: Final Fantasy - kdo nehral, nevi.....
FF 7 má najepši pribeh zo všetkých hier ktore som hral /druhy naj. je Fallout 2/ Neskutočne prepracovaný plny zvratou atd. FF 7 som hral len na PS a myslim že na konzole lepšie sadne.
0/0
24.2.2001 14:16

SCHIFFO.CZc

Re: Final Fantasy - kdo nehral, nevi.....
hmmm nejak nevim, me FF od sebe odkoplo (podle me) totalne trapnym a uhozenym ovladanim pres vyblbly rolovaci konzolovsky menu ... mozna to byla skoda a bylo by ted o jednoho fanouska FF vic :)))
0/0
25.2.2001 3:47

Pavel Hrabal

System Shock
Teda nemuzu si odpustit tuhle poznamku. SS 2 byl urcite dobrej, ale prvni dil byl podle me jeste mnohem lepsi a pri prohlaseni ze byl pomerne neznamej se mi vari krev :))
0/0
23.2.2001 21:45

vac

Dark Side Of Sword Coast ????????
huh, myslel jsem ze hry na enginu infinity mam naprosto vsechny, vetsinu jsem uz dohral, ale o tomhle datadisku slysim poprvy, o co de ?? mate ho nekdo ??????????????? vac
0/0
23.2.2001 15:52

  Mawerick

Re: Dark Side Of Sword Coast ????????
Pokud vim, tak je to volne stazitelnej datadisk z inetu, muze si ho stahnout z www.teambg.com
0/0
23.2.2001 19:09

Juraj Smondrk

A co Betrayal at Krondor
Chcel som prispiet aj ja svojou troskou do mlyna. Takze presiel vacsinu spominanych RPG, a su naozaj skvele. Ja osobne mam velmi rad Betrayal at Krondor, ktory je mnohymi nedoceneny. Truhlicove hadanky, prepracovane suboje, silny pribeh, ktory je este o triedy lepsi ked clovek pozna realie sveta z kniznej predlohy. Jedine RPG ktore som presiel 3 krat.
0/0
23.2.2001 13:55

David Drahý

??Wizards & Warriors??
Je tu diskuze především o starších hrách, ale co Wizards & Warriors? Někde jsem o ní četl, že je to typ hry který osloví všechny hardcore RPG pozitivní hráče. Co si o ní myslet?
0/0
23.2.2001 12:47

Vodnik

Drobné připomínky
Jen krátce: Might and Magic začíná podle mne pro většinu hráčů až dílem číslo 6, který byl také jednoznačně nejúspěšnější. Datadisk k Diablu II zmíněný v textu jako hotová vydaná věc vyjde teprve v létě 2001.
0/0
23.2.2001 11:10

Marvin

Nové RPG
Žánr RPG mně učaroval hned od začátku. Pařil jsem Dungeon Master jako jednu s prvních her vůbec. Pak přišlo všechno možné ( nezařazeno chronologicky ) - série EOB , Arena, ROA2: Star Trail, ROA 3:Shadows over Riva, Wizardry, Lands of Lore a pak také System Shock, Fallouty a spoustu dalších jsem zapomněl uvést. Všechno to byly suprovní gamesy. Proč to všecho však píšu: musím se ztotožnit s názorem Prokopa Singera o tom, že nové RPG typu Baldurs Gate mě prostě neberou. Já nevím čím to je, zpracováním asi ne, protože izometrický pohled není zase tak špatný ( viz Fallouty nebo Diabla ), ale prostě se do toho nějak nemůžu dostat. Mám BG už asi rok a půl a za tu dobu jsem to zkusil začít hrát asi 3x a pokaždé jsem toho nechal. To, že bych RPG hry opustil není pravda, nedávno jsem hrál M&M7 a docela mě to bavilo a to je zrovna snad jeden ze slabších dílů série, občas ještě hraju Diablo 2, ale to zase není "pravé" RPG. Prostě nevím, ale Baldurs Gate mě prostě nebaví. Nejlepší tři, co jsem hrál jsou asi: Dungeon Master System Shock Fallouty
0/0
23.2.2001 9:06

Julius Rácz

Moji favorite.
Jelikoz tohle je jedna z diskusi, ktere vypadaji opravdu duchaplne, neodolam a taky si trosku prihreji polivcicku. Na mem zebricku pomyslnych nej-RPG stoji zatim docela pevne serie Might & Magic a Final Fantasy. Spoustu jinych, zde opevovanych her, jsem zatim nemel moznost otestovat, ale po takovemto doporuceni s tim zacnu rychle neco delat:-)
0/0
22.2.2001 8:17

Prokop Singer

Re: Moji favorite.
jo bys měl .Zapař ROA 3:Shadows over Riva a móóžná ten hřích ještě napravíš.
0/0
22.2.2001 19:31

Prokop Singer

Realm of Arkania 3:Shadows over Riva a o nových RPG :-(
ROA 3:Stíny nad Rivou to byla PECKA opravdu BOMBA.Nejlepší systém bojů,atmosféra ,vývoj postav,HUDBA a asi ještě něco navíc.Tahle hra mě prostě totálně chytla a byla a pro mě a ještě je nejlepší , co kdy bylo na herním trhu. Podle mě totálně smutná kapitola jsou nové RPG jako BG,Diablo (to ovšem neni DUNGEON a kdo tvrdí,že je tak nemohl nikdy hrát DM) ,které mě odrazují hnusným izometrickým pohledem zeshora a tím i ztrácí atmosféru. a rozhodně vývoj postav není takový jako dřív.Prostě a jednoduše , jakožto dungeon fanatik,hry jako PLANESCAPE TORMENT,BALDUR´S GATE nehraju i když se ted rozmáhají a bohužel se asi k návratu viděných dungeonů nedočkám ( možný jenom zřídka kdy) At se konečně někdo vzbudí a udělá zas něco jako ROA. Dokonce jsem psal do Atticu a řekli mi že bude díl 4 ,ale popravdě tomu moc nevěřim....Kéž by Ještě je tu Morrowind , ten bude určitě skvělej ale TES jsem nikdy nezbožnoval tak jako ROA,DM 1 a 2 Ale bohužel mě štve , že jsem zameškal hry jako Ravenloft,Dungeon Hack,druhý díl ROA Star Trail -jednoduše jsem o těchto hrách četl jako 8 letý kluk ale ani jsem nevěděl kde si je koupit...škoda Nevíte náhodou někdo jak takovéto hry ted sehnat??? Bojužel v dnešní době nikdo nechápe krásy , jaké já a pár dungeon fanatiků vidí (spíše vidělo) na dungeonech, jko atmosféra ,sžití se svou milovanou partou atd.Dnes každý paří akční RTS strategie atd. nebo když už , tak aspon mnou nenáviděné tzv nové izometrické dungeony ( možná jsem moc kontroverzní ale tento styl je absolutně proti dungeonům, jak v atmosféře tak v sžití se se světem,prostě mi to nesedne) To jsem se trochu nostalgicky rozepsal ...kdo to dočetl až sem tak díky :o) Ale zas si nemyslete ,že bych nic nehrál i mezi akčními a novými hrami jsou světlé výjimky ,ale doufám ( asi marně ) ,že se ještě někdy vžiju do dungeonu tak jako dříve... PS.ROA3 je nejlepší , co kdy bylo.
0/0
22.2.2001 6:23

Pavel Hrabal

Re: Realm of Arkania 3:Shadows over Riva a o nových RPG :-(
Musim te opravit ROA2: Star Trail je urcite lepsi :))) (skoda zes nikdy nehral)
0/0
22.2.2001 21:04

SCHIFFO.CZc

Re: Realm of Arkania 3:Shadows over Riva a o nových RPG :-(
naprosto souhlasim ze SOR byla famozni hra (pred cca 6 tydny jsme si ji jen tak z nostalgie ze starejch sejvu dtrihnul) tahle hra ma totiz NEJGENIALNEJSI system souboju a to prepnuti z 1st person pohledu na izo3D s "natazenou" siti ctverecku pro pohyb a vali se na tahy v uvahu se samozrejmne bere i to jestli dotycneho vidite ci a muzete tak na nej strilet z luku ci kouzlit, proste parada, presto ale nesouhlasim ze to je nej dungeonek tim je jednoznacne DUNGEON MASTER 1&2 z pera FTL jinak ti doporucuju zkusit BG, IWD ci PT muj pocatecni odpor k izo3D radoby dungeonum se zmenil v mily navyk hlavne k IWD ikdyz si v nem tezko kdy "vychovam" nejakyho MON Master Wizarda co by cca 10 firebally upekl Chaose ci Dragotha :)))
0/0
23.2.2001 5:18

WarlockFX

Re: Realm of Arkania 3:Shadows over Riva a o nových RPG :-(
Mám naprosto opačný názor. Isometrický pohled mi připadá naprosto úžasný. Právě hraju BG2 a je to jedno z graficky nejpovedenějších RPG co jsem kdy viděl. "Moderní" 3D texturované hnusy mi připadají naprosto odporné a díky takovému zpracování jsem se nebyl schopen donutit hrát Arenu déle než hodinu a s Morrowindem to dopadne zřejmě taky tak. Jediné 3D RPG co jsem dokončil je MM6 a 7 (měly svého času asi nejlepší engine) . Ještě jsem se donutil dohrát asi 1/2 Lands of Lore II s tím, že jsem zapnul cheat a chodil minimalizujíce pohled směrem k monitoru :( BTW Nezapomínejte na Stonekeep. Jestli bude druhý díl stejně dobrý jak první možná zmobilizuji sílu své mysli a snad se odpoutám se od té grafiky. A Knights of Xentar taky bylo zajímavé RPG :) Závěrem: Věčnou slávu LOL a EOB2. Věčné zatracení shitu Diablo II.
0/0
23.2.2001 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.