Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Je podle vás Colonization lepší než Civilization?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chupacabras the Great

Nová verzia
Nevie niekto, či existuje nová, alebo podobná hra ako Colonization? Mám na mysli práve ten princíp fungovania kolónií (obchod, materiály, kolonisti, atď.)? Uvítam akékoľvek tipy...
0/0
29.1.2005 12:17

lamal

Re: Nová verzia

ano existuje FREECOL, dokonce je gratis - posudte sam:

http://plnehry.idnes.cz/strategie/freecol.html

0/0
25.6.2008 16:04

Petr Kubat

Reakce na Colonization

Vazeny Tomasi Krajco,

s velkym zajmem jsem si precetl Vas popis hry. Tim spise, ze tuto hru velmi dobre znam a opravdu hodne jsem si s ni pred par lety vyhral. Fakt je, ze se mi po ni zastesklo a zahraji si ji znovu. Vysoce ocenuji Vas clanek, ovsem - nemuzu se zbavit pocitu, ze Vy sam tu hru prilis neznate. Hral jsem totiz Ameriku a dovedl jsem ji ke slusne dokonalosti. Pro Vasi predstavu jsem vydelaval 10 000 za jeden tah ( v okamziku vydelku 999 999 to uz vic neslo ) a mel tolik mest, ze jsem nemohl vic zakladat. Tim se nechci chlubit, ale jen chci, abyste mel predstavu, jak jsem na tom byl. Proto s Vami nemohu souhlasit v nekolika vecech -

1. Rozhodne se vyplati dovazet i Inventured Servants - prave proto, ze je mozne je vyskolit u indianu. A vyplati se privazet i kriminalniky - jak oni, tak Inv. Serv. se mohou dostat do armady a za jejich sluzby mohou poskocit v hodnosti (kriminal - Ind.Ser. - free colonist - veteran soldier) nebo je mozne je dat do uceni a uz jen ve skole postupne meni hodnost. 2. Skoly jsou nesmirne dulezite - jak jinak chcete ziskavat specialisty - nakupem v Evrope? Diky skolam ziskate specialisty sam a zadarmo. Nevim, a ted bez urazky, jestli vubec vite, jak uceni probiha - date specialistu na policko te skoly a pak uz jen cekate nekolik tahu a ze studenta (free colonist nebo niz) se stane specialista, musi byt ale uvnitr mesta.

Proc vam to ale rikam - v situaci, ve ktere jsem byl ja, byl pro me velmi dulezity a drahy jakykoli kolonista - krome vojaku jsem na plose skoro nikoho volneho nemel, vsichni byli ve mestech, samozrejme jako specialiste. Jakmile se "urodil" novy nebo jsem nekoho ziskal (napr. kriminalnika), hned sel do kolonie se ucit a vyrabet. Doslo to tak daleko, ze jsem musel postavit par mest, ktere nedelaly nic jineho nez produkovaly nove lidi, protoze jsem je nemel kde brat.

3. Pocet kralovych jednotek se neustale zvysuje a neni vubec pravda, ze by pocet pomocnych jednotek od dalsiho Evropana byl stejny. Nevim presne uz cisla, co jsem mel ja, uz je to moc dlouho, ale rekl bych, ze pocet kralovych jednotek byl urcite nad 50 vojaku.

Par poznamek - velmi dulezity je kongres a pokud mate v nabidce lidi, ktere nechcete, zmacknete Esc - v pristim tahu mate novou nabidku (muzete davat Esc i vicekrat). Da se zasahovat do souboru a pridat ruzne vlastnosti hry - napr. zrychlit jednotky - udelal jsem to, protoze me nebavil strasne pomaly pohyb. Nasel jsem i misto, kde se da zmenit Amerika a udelat korekce v mape a udelat pruplav v Paname - bohuzel nevim, jak dat urcity znak v ASCI kodu - pokud nekdo vite, jak dat "prazdny smejici se oblicej", dejte mi vedet.

Budu rad, kdyz tento text vezmete jako radu od, myslim si, zkusenejsiho hrace Colonization a pripadne opravite nepresnosti ve Vasem textu. Presto si myslim, ze Vas popis je velmi kvalitni a urcite si zaslouzi oceneni.

                                         S pozdravem           Petr Kubat

0/0
4.1.2002 12:03

Chupacabras the Great

Nová verzia
Nevie niekto, či existuje podobná hra ako Colonization? Mám na mysli práve ten princíp fungovania kolónií (obchod, materiály, kolonisti, atď.)? Uvítam akékoľvek tipy...
0/0
29.1.2005 12:16

lukas

Chtel bych jen říct že Civilizace 2 není od Meiera
0/0
6.6.2001 16:00

Tomáš Krajča

Re:
I když většinu designu má na svědomí Bryan Reynolds, Sid se na hře také podílel.
0/0
9.6.2001 22:17

PikoDrak

WOW :-) Co dodat :)
0/0
11.4.2001 12:33

Beret

Re:
Hale Pikodrak ze Sajbru :)
0/0
6.9.2001 22:19

Petr Kotek

Kéž by...
Kéž by se tak objevila nová verze Colonizace s lepší grafikou, s novými prvky hry apod. Byla to jedna z nejlepších stategických her. Mě se zkrátka líbila.
0/0
27.3.2001 22:15

RaV

Colonization
Obě hry jsou super a souhlasím s autorem článku, že jsou obě dost jiné. Colonization je pravý obchodnický ráj, je tam spousta možností. Civilizace je zase spíš o boji. Obě se mi líbí stejně. RaV
0/0
26.3.2001 11:13

Corwin

Colonization je boží, propracovaná, ale s Civilization bych ji nesrovnával, protože Civilization je zaměřená na vývoj velé civilizavce, kdežto COL jenom na osídlení a podmanění ameriky. S chutí si zahraju jak CIVku tak COL a Alphu Centauri. Nicméně mám dojem, že Colonization je velmi jednoduchá. Dokonce se mi ji podařilo dokončit s jedinou kolonií, která dokázala vyprodukovat dostatečné síly k poražní královských vojsk hned po vylodění.
0/0
26.3.2001 10:27

Tomáš Krajča

Re:
Ale ano, to je přesně to, co jsem chtěl říci! To byl právě její problém, že ji všichni srovnávali s Civilizací - a většinou to nedopadlo dobře, protože na první pohled vypadá podobně, i když v jádru je o něčem úplně jiném. A s tou obtížností - jseš si jist, žes to hrál na nejvyšší stupeň obtížnosti? :-)
0/0
26.3.2001 19:13

Corwin

Re: Re:
Jsem si naprosto jist. Měl jsem pro sebe takový malý ostrůvek, kde jsem měl všechno co jsem potřeboval. Moje armáda vesele plenila indiány a privateery přepadaly co se dalo, takže o zlato a zboží nouze nebyla. Na ten můj ostrov se nikdo moc necpal, takže jsem v klidu budoval armádu a v bojích s těmi indiány moji vojáci získávaly zkušenosti. Problém byl jenom ke konci, kdy jsem králi zničil všechny lodě a on nemohl přepravit zbytek expedičních vojsk z Anglie. Naštěstí to po delší době pochopil a vzdal to.
0/0
27.3.2001 8:39

Tomáš Krajča

Re: Re: Re:
OK, už chápu. Ono se to dá zvládnout, když se najde příhodný ostrůvek... před hodinou a půl se mi to povedlo... Jak dlouho už Kolonizaci hraješ?
0/0
27.3.2001 19:32

corwin

Re: Re: Re: Re:
No už jsem si ji dlouho nedával, ale jsem odkojeny už starou dobrou Civkou. Kazdopadně jakmile vyšla a přečetl jsem si recenzi v Excaliburu, musel jsem ji prostě mít. Pokud náhodou někdo touží po češtině do Colonizace, může si stáhnout moje dílko z http://corwin.web.worldonline.cz.
0/0
28.3.2001 10:04

ne
0/0
25.3.2001 18:14

Kdo to ma sakra cist? Neslo to zkratit? Ja si chcu precist o starsi a dobre hre. Ne klasiku kombinovanou s navodem a se zbytecnyma kecema. Petku jsem samozrejme uz udelil.
0/0
25.3.2001 0:16

Tomáš Krajča

Re:
Ok, chápu, že se mé články nemusí líbit každému. Přesto si budu stát za svým článkem: uvědomte si, vy, milý anonyme, že jsem SPECIALISTA na klasiku. Tudíž ode mě lze očekávat delší a podrobnější články. Aby potom popis samotné hry nebyl jen sucharským výčtem údajů, zpestřuji pravidelně své články "zbytečnými kecy", o kterých si myslím, že článek zpestřují a činí jej čtivějším. Neubírám vám právo na vlastní názor, ale hluboce s ním nesouhlasím. Pětku si klidně udělte, to mě nerozhází... Příště byste se ale mohl pod svůj názor alespoň podepsat, abych veděl, s kým mám tu čest.
0/0
25.3.2001 13:14

RoS

Re:
Pozri sa,ked nechces citat,tak to necitaj. Ked si chces precitat,jak hovoris, o starsej dobrej hre,tak potom to citaj. Kolonizacia je starsia? Je! Je dobra? Je! Tak o co ide?! Myslim ze tie "zbytocne kecy" velmi dobre navodili spravnu atmosferu v clanku. A navod? V clanku su len popisane moznosti hry, neda sa zrejme hovorit o navode,kedze ten je obsiahnuty v stostrankovom manualy. Podla mna je clanok napisany velmi dobre. Bodaj by boli vsetky take. Jednicku som samozrejme uz udelil. P.S.: podla mna je civilizacia sice vyborna,ale kolonizacia proste fansticka!
0/0
26.3.2001 1:07

da Phyt

Re:
taxi cti jen uvodni stranky na bonuswebu tam mas u kazdyho clanku tak 5 vet dys vic neumis!!!! jinak colonizace je to nej co kdy sid a majer udal;)
0/0
26.3.2001 8:23

Tomáš Krajča

Re:
Díky za podporu, hoši... :-)
0/0
26.3.2001 19:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.