Marek Byrtus
20. 4. 2001 16:31
Pochopil autor význam Quake na PC
Pane Mlynář.
Vážně začínám pochybovat o tom, že jste někdy hrál Quake III na PC.Možná jste ho pouze zkoušel, ale určitě nehrál. Když přimhouřím oči nad tím, že celý článek nese obrovské známky zaujatosti proti PC-což je logické u skalního zastánce konzolí- nemohu překousnout otočení nevýhod a technologických omezení/zjednodušení, ve výhody.Viz:
"Možná by se zdálo, že bez podpory USB klávesnice a myši půjde hratelnost částečně ke dnu, ale opět musím konstatovat, že to není pravda. Hra je natolik benevolentní, že nemusíte mít zaměřeno přímo na soupeřovu hlavu, abyste jej skolili. Soupeři tedy mají jen jednu zásahovou zónu, která lehce přesahuje jejich těla, což ve výsledku přináší nebývale rychlou akci."
Opravdově "hrát", se Quake bez myši a klávesnice NEDÁ!!! A to, že objekty mají jen jednu zónu zásahu, která ještě přesahuje je samotné, a nedá se přepnou/vypnout na zón více=přesnějších, je jedním slovem UBOHOST! A v zásadě porušuje význam Quake.Jako důvod omezení pro ty ovládací pahýlky, které většina konzolí primárně používá, to beru.Ale nedá se s tím hrát "QUAKE"!!!
"...vyzdvihnout i další přednost arén. Mnohem méně se mi oproti PC stávalo, že jsem spadl do hlubokých propastí, jež znamenají smrt, a to i přes zmíněné ovládání gamepadem."
Když je někdo nemehlo, tak se s tím just nedá nic dělat.Jenže právě ty hluboké propastičky se dají skvěle využívat k likvidaci nepřátel. A když už chcete hrát Quake bez propastí, tak vám měli autoři udělat level, který by znázorňoval tělocvičnu. Rovný jako deska.Možná i pokrytý žíněnkami, aby náhodou nedošlo k poranění, kdyby jste zakopnul o svou vlasní nohu...
A takových věcí by se našlo více.Prosím, nedělejte z nevýhod/omezení výhody. A nesnažte se deformovat fenomén jmenem Quake, kterým bezesporu je.
PS: Ukažte tento článek na nějaké Quake párty a čekejte na reakce