Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Sky Odyssey - zajímavá letecká odysea

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

masomlejn

Ad. 1 Predevsim jsi opomnel napsat, ze po lepsim dohrani nektere lokace (a+ v krouzku, a+, a) se hranice na niz te otoci autopilot posunuje a hraci plocha daneho levelu se mnohem zvetsi... (2.odstavec) Ad 2. Third person pohled kamery, který je vybran defaultne je naprosto idealni a není třeba jej menit. Tebou proklamovane "podivne uhly kamer" jsou umyslne při turbulenci, bocnich narazech vetru a ve stallu (ztrata vysky a zdech motoru), kamera se umyslne prepne shora kvuli stremhlavemu letu za ucelem chyceni motoru. Figl je prave v bleskove koordinaci pohledu a sledovani nadmorske vysky Naopak si myslim, ze uhly pekne podtrhuji dramaticnost situace a snizeni moznosti ovladani letadla. Ad. 3 Radar je vyhovujici, jelikoz si pomoci L2 muzes prepinat ve dvou modech (jejich kombinace je dostacujici), a pokud v target modu vyhrajes dostatek zlatych medaili, muzes jej jeste vylepsit upgradem Ad. 4 Palivo. V klouzavem letu mas pravdu, to taky nechapu Ale v horach musis vypustit vsechno palivo z toho duvodu, abys MAXIMALNE odlehcil letoun pro prelet velmi vysokeho stitu a k naslednemu klouzavemu doletu na pristavaci plochu. Co se tyce mise s docerpanim paliva na vlaku, tak sis jiste vsiml, ze letoun ma diru v nadrzi a palivo ZTRACI!!! Ad. 4a Vetrne viry jsou opravdu huste, ale nedokazu si jinak predstavit, jak by autori měli zpracovat turbulencni tunel Stret 2 front zpusobuje opravdu silene vetrne viry, ale ve hre to asi lepe nepujde ztvarnit. S lehkym motorovym letadlem si je matka priroda v realu opravdu schopna velmi nepekne pohrat Ad. 5 Grafika je opravdu trochu slabsi, souhlasim, chytre vyuzita vsudypritomna mlha je snad při moznostech PSX2 vysmechem Navíc jsem nepochopil slowdown frameratu v levelu s dolem, když jsem se stremhlav ritil na dno k pristavaci plose Proporcionalni priblizovani mi pripada OK, zrejme jsem te nepochopil. Na druhou stranu jsi mohl vyzvednout kuprikladu detaily vody, vodopadu, vodnich par a maximus je podle me paradoxne vyveden graficky velmi pekne. Prulet jeho kanalizaci a nasledne vyriteni se do bozske krajinky plné trosek ala Rim je vcelku pompezni Antialiasing bych tolik nevyzdvihoval, videl jsem několik blurovanych her na nintendu a musim ric, ze me ta zamlzenost ponekud nesedla. Sila PSX2 her je prave v ostrych barvach a prechodech, blur vyuzity pouze na nektere efekty je idealni (viz. Adrenalin boost v SSX). Celkove to je ale s grafikou opravdu slabsi, v tom ti davam za pravdu. Ad. 6 Absence multiplayeru je jasne minus, myslim vsak, ze hra byla koncipovana pro parany individualisty prave tunami upgradu, novymi letadly, sound tracky atd. Pravda, ve dvou krouhat skaliska a poustet se stremhlav loopingem k vodni hladine, to by bylo opravdu impesivni! Mel ses mozna zminit o dalsich bonusovych letadlech, ufo, bonus sound tracich, specialnich sad obrazku atd. Je to myslim silny motivacni faktor. Celkove se mi proste zda, ze na ctenare tve recenze zapusobi Sky Odyssey jako prumerna hra, a to je mylny nazor. Hlavne se na mne nezlob za kritiku. Nu, tak jsem ten tvuj clanek rozpitval az az. Mej se sqele a scihni F1 2001 od Liverpoolu a Crazy Taxi, stoji obe za to
0/0
6.6.2001 9:30

Martin Kaller

Re:
Ahojda. Za kritiku se nezlobím. Forma, jakou jsi totiž zvolil, je velice příkladná a máš můj obdiv. Ještě než se dostanu k jednotlivým bodům - tak asi takhle. Nevím, zda-li sis toho povšiml, ale způsob mého ohodnocení vychází ze skutečnosti, že průměr je 50%. Pročež Sky Odyssey má do průměru hodně daleko. Ale pojďme dále. Ad1 - nenapsal jsem to, neboť jsem to ani nezaregistroval a upřímně, nepřijde mi to (stejně jako Free Flight) jako nějak stěžejní herní prvek. Ad2, Ad3 - ani kamera natož radar (nemluvím o upgradovaném) se mi prostě nezamlouvaly a jdou zpracovat lépěji Ad4 - přelet štítu s odlehčeným letounem pochopitelně chápu, nelíbí se mi fakt, že tvůrci mi tady sami nakazují, jak to musím udělat. A nejenom tady. Uvítal bych na PS2 větší svobodu konání, minimálně výběr z možnosti, jakou navrhují tvůrci a nějakou vlastní volbu! Ad4a - upřímně, v letadle jsem neletěl, což je asi kámen úrazu. Jako človíčkovi, který nejraději stojí nohama na pevné zemi mi (laicky) přijdou některé větrné okamžiky hodně zvláštní a přinejmenším meterologicky podivné. Ad5 - grafika je slabší, doskakování pozadí na PS2 trochu zamrzí, na druhou stranu máš pravdu, že jsem zmohl zmínit některé tebou citované detaily (jako rozčísnutí vodní hladiny při těsném přeletu apod.). Co se týče proporcionality přibližování - při takovém průletu kaňonem nevzbuzuje letadlo dojem několisetkilometrové rychlosti a při namíření si to k nějakému objektu je z mého pohledu naprosto neakceptovatelné, jak rychle zmiňovaný objekt přechází z malého tvaru na naprosto monstrózní stavbu. Přičemž špatnou proporcionalitu jsem uváděl též na příkladě pramice na vodě v porovnání s velikostí mého letounu. Navrch nedostatečný anti-aliasing, k tomu jednoduché textury, apod. Ad6 - absence multiplayeru ti, jak vidno taky chybí, na druhé straně je pravda, že jsem zde mohl více rozepsat téma bonusů. Crazy Taxi jsem hrál už na Dreamcastu a F1, byť jsem četl Faridovu pozitivní reakci v Levelu, mne příliš neberou. Každopádně děkuji za upozornění. Dovoluji si udělat takové stručné resumé. Jsou tady věci, na nichž se shodneme, ale jiné, ve kterých se rozcházíme a patrně nedojdeme konsensu. Ale což, je to přese všechno dobrá hra, protože 65% je v mých očích synonymem pro DOBRÉ skóre. Měj se.
0/0
6.6.2001 14:16

Re: Re:
Plně souhlasím s malou svobodou rozhodování na PSX2. Velice mě vytáčí přístup programátorů (i některých majitelů PC) k naší komunitě. Všeobecná představa, že majitelé černé skříňky touží po jednoduchých a intelektuálně nenáročných hrách je totiž MYLNÁ! Mám po krk neustálých konstatování, že konzolisti jsou otupělí hráči spokojení s přihlouplými arkádami... Prošel jsem od roku 1987 všemi herními platformami a skončil jsem u PSX2, tudíž očekávám poněkud rafinovanější tituly, než ty, které zahrnuje běžná produkce. Rozsáhlá pompézní japonská rpg s tunami textů a skvělým příběhem, Silent Hill2, MGS2, logické rychlíky, to jsou věci, kterých se nám prozatím bohužel moc nedostává. Doufám, že se to v nejbližší době spraví. Přecejen PSX2 je prozatím ještě v plenkách...
0/0
7.6.2001 8:11

Masomlejn

Absolutne nesouhlasim s nizkym hodnocenim! Sky Odyssey je do dnesni doby hra s temer nejvyssi trvanlivosti a neni o grafice, je o hratelnosti. Samozrejme, ze do 1. dohrani nemuze byt simulatorem, k mnohem vyssi obtiznosti se dostane hrac po kompletnim dohrani adventure modu, povetrnostni vlivy jsou mnohem razantnejsi na ovladani, pristani za pomoci techniky stall rozdrti podvozek, ovladatelnost se podstatne zhorsi... A hlavne je potreba ohodnotit originalitu (coz se ostatne projevilo ve ve vysokem hodnoceni na ostatnich hernich serverech po celem svete). Pro me osobne je to po F1 2001 jednoznacne konecne hra,ktera za tech straslivych 1999 korun ohromne bavi uz 1 mesic.
0/0
4.6.2001 13:50

Martin Kaller

Re:
Mě 65% nepřipadá jako nízké hodnocení. Ale abych se dostal k jádru věci, které chyby, jež jsem v recenzi uvedl, podle tebe nejsou chybami? Souhlasím, že se to dobře hraje - ostatně v recenzi jsem to zmínil, ale jinak odpusť, pro platformu PS2 by si to zasloužilo mnohem větší škálu herních možností ...
0/0
5.6.2001 11:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.