Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Konzole nové generace a PC

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hgf

gf

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="8-o">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
2.7.2008 13:41

fdgh

Re: gf

ec ec dzéé

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="8-o">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
2.7.2008 15:26

michal

Doplnění
Omlouvám se všem za moji včerejší anonymitu, psal jsem ten přispěvek "Konečné řešení" v NETové kávárně a odklepnul jsem to moc rychle. Chtěl bych se všech zeptat na tohle: Tento týden jsem byl v kině na FINAL FANTASY a měl jsem dojem, že všechny postavy ve filmu nepatrně šilhaly. Viděl to někdo? Mám pocit, že Japončíkům evidentně něco ujelo v biometrii lidského pohledu a ten matematický model byl aplikován na všechny postavy. Je zajimavé, že film dělali vpodstatě jen Japonci a žádná postava ve filmu nebyla asijské rasy. Možná, že když by viděli Asiata, žádná chyba by tam nebyla. Každá lidská rasa má dokonalé rozpoznávání obličejů jen u sebe samé, bělochům se pletou černoši, černochům běloši, atd. prý je to dáno mozkovým centrem, které se vyvíjí hned po porodu podle obličejů, které se nad navorozence naklánějí...
0/0
23.8.2001 19:48

Konečné řešení, ne romské otázky, ale...
S pobavením si čtu tyhle nekonečné přestřelky mezi příznivci PS a konzolí, a všiml jsem si jednoho zajimavého psychologického aspektu. Zastánci PC jsou mnohem víc agresivnějsí, vzteklejší, neurvalejší. To vyplývá podle mne z faktu, že bojují předem prohranou bitvu. Pracuji v oblasti profesionál- ního CADu, čili svět počítačů znám víc než dobře, nepatřím mezi ty lidi, kteří se "bojí složitosti počítačů", jak to stále slyším omílat příznivce PC. Dětem jsem koupil před 4 lety Playstation a mohl jsem pozorovat evoluci her na neměnící se hardwarové platformě. Pokud se PCčkáři vysmívají PS1, zřejmě neví, že má procesor taktovaný na pouhých 33 MHz (!), operační pamět 2 MB (!). Takový hardware není možno srovnávat s Pentii a pamětí mnoha desítek MB. Hry pro PS2 se budou zdokonalovat stejným tempem jako u první Playstation a ke konci příštího roku spadne všem zastáncům platformy PC hřebínek. Počítače tady byly a budou dále, ale svět zábavy a her se už teď přesouvá do těžiště konzolí. Jsou k tomu účelu mnohem lépe uzpůsobeny. To už pochopil i velký Bill a proto se zoufale snaží zajistit si místo na slunci. Ovšem s tou jeho koncepcí PC bez PC... :-)
0/0
22.8.2001 19:33

Miser

Re: Konečné řešení, ne romské otázky, ale...
hele brácho, jak už jsem napsal níže, UVIDÍME :)
0/0
22.8.2001 19:43

Psychos

Re: Konečné řešení, ne romské otázky, ale...
Uplne suhlasim. Vykon PS2 je obrovsky a hry budu stale len lepsie. Ale nechapem ako moze byt X-box vykonnejsi ako PS2. Sice ma P3 733 a Geforce 3 a PS2 ma RISCovy procesor 300 MHz, lenze P3 ma 32 bitova a PS2 je 128 bitova a je to uplne ina architektura a X-box je presne ako PC ...
0/0
22.8.2001 19:52

Jindrich Vyskocil

Re: Re: Konečné řešení, ne romské otázky, ale...
PS2 neni 128 bit stroj, ma jen nektere interni procesorove sbernice ci zpracovani na 128 bitech (neexistuji 128 bitove periferie pro CPU) dokonce i stare Pentium I ma nektere interni sbernice dokonce 256 bitove, ale porad je to 32 bit procesor, protoze tak komunikuje s ostatnim HW......
0/0
23.8.2001 8:51

Michal

Re: Re: Re: Konečné řešení, ne romské otázky, ale...
Vždy se uvažuje, kolik bitů zpracuje zpracuje ten či onen procesor na jeden krok taktu, je nesmysl požadovat periférie na tutéž datovou šíři. Takže procesor PS2 je plnohodnotný 128-bitový procesor RISC. Co se týče té různosti vnitřních sběrnic, je pravda, že ta je skutečně vyšší než počet bitů zpracovávaných ALU(aritmet.log. unit), ale v tom případě má např. PS2 sběrnice mezi GPU a videopamětí 2480 fyzických vodičů (slovy dvatisícečtyřistaosmdesát), jedině tak je možno dosáhnout propustnosti 48 GB/sek. Je to o řád víc, než kolik je propustnost u PC, proto v různých specifikacích PS2 na NETu snaživí (a neinformovaní) redaktoři považují tento údaj za omylem posunutou desetinnou čárku a snižují údaj na 4,8 GB/sek. Popravdě řečeno, předchozí definici jsem poněkud zjednodušil, v dnešních procesorech se každá instrukce neprovede na jedno kliknutí taktu, ale je časově rozložena do různého stupně "rozpracovanosti", odborně se tato procedura jmenuje PIPELINING, ale v důsledku, když se procesor rozběhne, po několika taktech za stejnou jednotku času se ve 128-bitovém procesoru zpracuje 4x víc bitů než ve 32-bitovém. Proto je EE v PS2 i na pouhých 300 MHz výkonnější než P3 na 700 MHz. Dále, stále tady PCčkáři píší nesmyslné údaje o rozlišení televizního obrazu. TV nemá žádných 800x600, počet řádků vertikálně je pro PAL 529, horizontální rozlišení v jednom řádku není určeno žádným počtem separátních pixelů, televize ještě stále vysílá analogově, tudíž rozlišení je omezeno jen horní frekvencí videozesilovače a bude podle odhadu několik tisíc (neexistujících) pixelů. Proto to "tlustý prase Novotný", jak tady kdosi neuctivě napsal, není vůbec kostičkovaný :-)))
0/0
23.8.2001 21:09

Jindrich Vyskocil

Re: Re: Re: Re: Konečné řešení, ne romské otázky, ale...
Abych se priznal, tak jsem hw strukturu PS2 nikdy podrobne nestudoval a ani to nemam v umyslu. Davam vam za pravdu v tom, ze PS2 je ci muze byt rychlejsi nez P3/700. Moje nedavna zkusenost (podporena velmi odbornou diskusi) prokazala, ze je prakticky nemozne otestovat ruzne platformy pro urceni jasneho viteze. PS2 odvadi ve hrach spickovou praci a verim ze vyvojari jeste nesahli na dno, ale to same plati i pro PC. Problem a HLAVNI problem PC je v OS. Pokud se OS bude starat skutecne jenom o to o co ma a nebude mne poucovat o tom co by rad :-) tak jsem presvedcen, ze by hry mohli vypadat velmi dobre (viz treba Linux+Quake3 :-) to je maso). Co se tyce rozliseni, sam jsem cetl nekolik rozhovoru na netu, ze pro PS2 se vsechny! hry az na male vyjimky programuji pro rozliseni 800x600. Je to velka uspora vypocetniho vykonu (oproti PC) a toto rozliseni uspokoji jakoukoli TV PAL. Je sice pravda, ze TV je analogova, ale program se analogove programovat neda :-) a nejake vychozi rozliseni tam byt musi... Jinak dekuji za odpoved a mam prosbu. Nevite, kde je pravdive :-) schema PS2 ? Rad bych se na nej opravdu podival. Muzu poslat Itanium a to je hlina. Kdyz se tomu rozumi :-) Mejte se...
0/0
24.8.2001 9:18

mike m.

Re: Re: Re: Re: Konečné řešení, ne romské otázky, ale...
ano, s tema instrukcema je to pravda ... kdo se nekdy hrabal treba v assemblerovy tabulce i takovyho "pitomyho" z80 ... tak vi ze za jeden takt se neprovede temer zadna instrukce .... respektive drtiva vetsina z nich si zada dva a vice taktu ... jenze to plati pro procesory obacne ... takze tech "128 koliku" v konecnem dusledku dava EE obrovsky potencial ... narozdil od x8086 rady ... jinak to tlusty prase sem zminil ja, aby bylo jasno :-) ... a vubec se za to nestydim, pac kdyz ho nahodou zahlidnu jaxe tam poti, tak je mi skutecne zle ... novotnej ve vlastni stave ...
0/0
24.8.2001 11:20

michal

Re: Re: Re: Re: Re: Konečné řešení, ne romské otázky, ale...
Já jsem tu formulaci Novotného nekritizoval, naopak mi to připadlo hodně vtipný... :-))) V předešlém příspěvku má Jindřich pravdu, výstupy grafických karet na TV mají rozlišení 800x600, chtěl jsem jen vysvětlit, jak je to s rozlišením samotné televize. A opravuji: norma PAL má 628 řádků. Jinak lidi, jestli to nevíte, v roce 2005 se přestane v celé Evropě vysílat analogově a bude už jen digitál. Dohodlo se na tom konzorcium Evropských telekomunikací Na přechod tedy budou 4 roky i pak se budou moci používat staré TV přes konvertory digitál-analog., bude to krabička velikosti pouzdra na doutníky a snad to bude stát do 2.000,- Kč.
0/0
24.8.2001 20:22

Hedgehog78

Demo na PS
Mohl by mi nekdo vysvetlit jakym zpusobem se treba u PS potencialni kupujici zakaznik muze setkat napriklad s demem na tu ci onu konkretni hru? Nemam s konzolemi (-ama:-) zatim zadne zkusenosti tak sorry za ten mozna asi dementni dotaz... Dik H78
0/0
21.8.2001 11:56

Pavel Mondschein

Re: Demo na PS
Dema byvaji na zvlastnich, samostatne neprodejnych CD (dostanete je zaroven s nejakou plnou verzi hry), jako prilohy casopisu apod. Ale jakmile budou konzole mit HDD, bude mozne je stahnout z internetu stejne jako dema pro PC.
0/0
21.8.2001 17:01

Petr Panoš

Re: Re: Demo na PS
Ale ovsem, ze budeme stahovat z netu... :))) to by se nejdriv musel "odklidit" bordel v telekomunikacnich sluzbach v CR, prekopat kabely, zavest novy pripojky a nahodit solidni ceny.....takze muj odhad na poradnej rychlej net i pro konzole je plusminus 2010....at zije broadband! :))) sorry lidi za tu ironii, ale ono to jinak nejde...
0/0
21.8.2001 18:04

Miser

UŽ BY TO SNAD STAČILO
------------------------------------------------------------------- Mám pocit, že by tohle nesmyslný dohadování mělo skončit, protože je naprosto zbytečné a bezpředmětné. NIKDO z nás neví, jestli nakonec přežije/zvítězí/bude mít lepší hry/ PC nebo PS, XB a nebo GC. Tohle tajemství nám dokáže odhalit jen budoucnost, COŽ ZNAMENÁ, že zdejší nekonečné tlachání ve styl PC je lepší, PS2 je nejlepší atd. nemá pražádný smysl. Počkejme několik let na konkrétní fakta (ne jako tu někdo vykřikuje: všechny hry co jsou na PC se připravujou i na PS apod.), potom se budou moct smát buď PC, PS, XB nebo GC hráči. ------------------------------------------------------------------------------ Snad jste to pochopili.... SEE YA LATER
0/0
21.8.2001 11:08

mike m.

Re: UŽ BY TO SNAD STAČILO
to je pekna blbost .. .protoze ne vzdy se prosadi nejlepsi reseni ... viz napr standard vhs, winshits, .... a nakonec treba i psx vs. n64 a dreamcast ...
0/0
21.8.2001 11:19

mike m.

grafika ...
kdy uz konecne pcckari pochopej ze kvalita grafiky na konzolich neni omezena rozlisenim televize ... kdyz koukate v telce na tlusty prase novotnyho tak ho taky nevidite kostickovanyho ne .. ??? .. jedina brzda to je ve strategiich (maly jednotky) a pri cteni malyho textu ... tam by se vetsi rozliseni jiste hodilo ... ale jinak vetsiho rozliseni neni treba .. .podivejte se na gt3 a srovnejte s nfs 1024x768 ....
0/0
21.8.2001 11:03

Jerrry

Re: grafika ...
Seš kretén ne ?Novotnej je dobrej,tlustý prase seš ty..Co si myslíš,že ty konzole zvládnou ?Jeden velkej 3d čtverec..A připojení na internet ?? Možná...To je asi pařba hrát furt Maria přes internet...
0/0
22.8.2001 19:21

mike m.

Re: Re: grafika ...
az nekdy uvidis konzoli v akci tak paxe k tomu vyjadruj ... nicmene pokud je novotnej dobrej taxe k tomu radsi uz nevyjadruj ...
0/0
23.8.2001 20:45

Jan Přibyl

Konzole místo PC???
PC hry budou, protože konzole jsou jen na ně, a já neznám nikoho, kdo by používal komp jen na hry. Mimo to max. rozlišení televize 800x600 taky není the best. A když už někdo tvrdí, že grafika nerozhoduje, tak proč si kupuje PS2, ať si zůstane u Atari 800 a paří Boulder Dash (ach, to byly časy ). A to nejdůležitější, hry na konzole se těžko přepalují, což snižuje jejich popularitu nejenom v naší zemičce. Já sice pirátství nepodporuju (čekám, až hra zlevní na pár set), ale proč by někdo měl koupit hru za dva litry, když za dvě pětky může koupit prázdné CD (vypalovačku může dnes mít každý).
0/0
20.8.2001 19:18

nmfklnmlb

Re: Konzole místo PC???
Nejlepší byl ZX Spectrum :-) Pamatuju jak sem ještě za komunizmu pařil super pecky na kazetách. Byli to super hry hlavně proto že se u nich musela zapojovat představivost. Mimochodem i v tý době byli videohry a měli grafucky lepší hry a stejně počítačový hry neumřeli.
0/0
20.8.2001 19:49

Psychos

Re: Konzole místo PC???
Existuje vecicka zvana MODChip, ktora umoznuje hranie napalenych hier na PS2 ......
0/0
20.8.2001 20:23

Teorie XboXu,
Myslím že conzole XboX neboli vlastně microsoft vůbec nemá v úmyslu nějak zlikvydovat PC jako herní platformu spíš mu jde o zničení ostatních conzolí. XboX není vlastně nic jinýho než PC v malé krabičce kde nejsou žádný sloty a všechno je pěkně imlementováno na jedné desce. Pokud jde o emulátor XboXu tak se mu Microsoft vůbec bránit nebude a ani bych se nedivil kdyby ho sám Microsoft udělal a prodával ho. Podívejte se na to z jejich pohledu když někdo bude používat emulátor a pokud si bude samozřejmě kupovat originálky (ale to je na jiné téma) tak za hru zaplatí třeba o 500,- navíc oproti PC hrám protože Microsoft bude prodávat soji konzoli pod cenou stejně jako to dělá Sony, Nitendo a prostě všichni výrobce videoher. A tuto srátu musí dostat spátky na prodaných hrách, proto jsou ty hry pro konzole třeba o 500,- drašší. Abych se vrátil spátky k emulátoru prostě když si Pcčkář koupí hru na XboX aby ji doma hrál na emulátoru tak taky zaplatí o 500,- navíc a přitom si žádný XboX nekoupil proto jsou tyto peníze pro Microssoft vlastně jaksi navíc což je určitě pro Billa Gatese skvělý. Prostě podle njrůžovějšího snu Billa Gatese by to na světě mělo vypadat asi ta že pro ty co nerozumějí, nezajíma je nebo jim připadá práce s PC příliš složita a chtějí si víceméně jen hrát udělá krabičku XboX ve ktrém je třeba 1Ghz procesor ,128 MB Ram, GeForce 3 grafickej čip, 10 GB HDD a za 5 let jim udělá XboX 2 kde bude třeba 5Ghz procesor 512 MB Ram, GeForce 8 grafickej čip, 70 GB HDD. Pcčkáři si do těch pěti taky doupgradují své počítače. Takže obojí vyjde nastejno akorát že u jednoho to za vás provede microsoft a u drůhýho si to uděláte sami. Microsoft má ovládnutý téměř celý svět PC díky jejím operačním systémum apod. No a kdyby ovládnul i svět herní zábavy byl by to super monopol nemyslíte? Prostě PC pro toho kdo nechce jen hrát a XboX pro zbytek. XboX proto předpoklady má a určitě né jen pro jeho silný výkon ten není tak důležitý. Především vývojáři her se nemusejí učit nějaký nový tip programování převod her s PC a obráceně bude velmi snadný. Rozšiřitelnost XboXových her o různé Addony, češitiny a jiné různé rosšíření bude též snadné protože je bude moc udělat každý kdo bude mít doma PC. XboX má HDD proto se budou moci různá rozšíření kam uložit. U ostatních konzolí to nebude tak horké kupříkladu PS2 žádný HDD nemá (v základní výbavě) k programování na PS2 potřebujete speciální Kid který je drahý a jen tak každýmu ho Sony nadá. A co je nejhorší že i kdyby Sony udělalo něco jako programovací jazyk který by rozšířila pro amatérské programátory kteří dělají tu sílu a množství trvalo by to delší dobu než by se to případní programátoři naučily a v tu dobu již bude základna na XboX daleko daleko ve předu protože se nikdo nebude moc zdržovat z učením něčeho nového. Závěrem bych řekl že nesnášim konzole ale uznávám že tu byli a budou. XboX neberu jako nepřítele ale spše naopak. Myslím že programátoři dostanou příležitost vyladit hry pro PC ( vlastně pro XboX :-) na určitou konfiguraci. Tudiš kdo bude mít PC se stejný vybavením nebo lepším bude mít jistotu že mu hra poběží stejně.
0/0
20.8.2001 17:38

xman

smarja, snad je spravne cesky konzola podle vzoru zena, mnoz. cislo konzoly..konzole je des
0/0
20.8.2001 15:01

mike m.

Re:
tak o to bych se docela i hadal .. nesem sice graduovanej cestinar ale nechapu proc by nemohla bejt konzole podle vzoru ruze ... osobne si prave myslim ze "konzola" je chybne ...
0/0
20.8.2001 16:14

Lionheart

Re: Re:
No ja cestinar nejsom vobec pretoze som Slovak :). Ale iste je, ze po slovensky je to "konzola" a po cesky "konzole" a aj ked nepoznam ceske vzory tak byt to snad mala byt ruze ne? ....
0/0
20.8.2001 21:25

evilmind

Re:
www.emulators.cz" target="_blank" rel="nofollow">Konzole nebo konzola?
0/0
21.8.2001 8:46

Dimik

Re:
Je to tak. Spisovna cestina zna pouze tvar "konzola" dle vzoru "zena". To slovo samotne ani nemusi mit nic spolecneho s pocitaci. Jde o oznaceni predsunute ridici casti libovolneho slozitejsiho mechanismu - tak tomu ostatne puvodne bylo i v anglictine resp. francouzstine. Napr. u soustruhu se ceske oznaceni "konzola" pouziva uz nejakych 100 let.
"Konzole" dle vzoru "ruze" je vazne hybrit a kdyz uz ho nekdo mermomoci musi pouzivat, at to aspon pise jako "console".
0/0
22.8.2001 20:30

mike m.

poznamka ...
jeste mensi poznamka k tomu jak je pc levne .... pred tremi lety jsem si koupil celerona 300 mhz ... v tu dobu bezkonkurencne vykonne pc (no .. mozna uz ho mam dyl) ... stalo me tehdy 40 000 .. pohoda ... behem roku vykon uz byl prumerny ... abych si udrzel uroven taxem upgradoval ... nova deska s bx chipsetem, celeron 400, 32 mb ram navrch .... to me stalo dalsich 10 000 ... za dalsi rok sem potreboval novou grafiku .. tehdy nova voodoo3 za 4500 ... takze kdyz to shrnu za tech 40k mam ted minimalne 2 ps2ky a za tech 15000 za upg behem roku a pul mam minimalne 7 perfektnich her na ps2, ktery mi ten rok a pul bohate pokryjou ... a jeste jedna vec ... co se da a neda koupit za 20000 (co se pc sestav tyce) vim az velice dobre jelikoz jsem jeste donedavna pocitace prodaval .... takze ... v pocitaci za 20 000 budete vetsinou radi kdyz jakz takz rychle rozchodite office 2000 ... prihledneme-li rekneme k pokroku do dnesniho dne ... pak vam office2k sice behat budou ... ale soucasne hry si na tom URCITE nezahrajete tak aby se dalo hovorit o hrani ...
0/0
20.8.2001 12:14

Tom Hykel

Re: poznamka ...
Naprosto souhlasim. Pokud jde o cenu herniho PC a cenu PS2, do dvaceti tisic se zadny slusny PC poridit neda a kdyz si k cene prictete jeste vsechny nutne upgrady, PS2 vyjde financne mnohem lepe. A s faktem, ze budoucnost hrani patri konzolim, nikdo nic nenadela, protoze spotrebitele si zadaji jednoduchost obsluhy, zadne problemy s kompatibilitou atp.
0/0
20.8.2001 15:45

Psychos

Re: Re: poznamka ...
Uplne suhlasim
0/0
20.8.2001 20:26

Lord KUKO

Re: Re: poznamka ...
Ano do 20 tisic sa slusne PC zohnat neda to je pravda. Ano PS2 vychadza z tohto pomerne lacnejsie ale len na prvy pohlad. Ked si kupite PS2 musite s k nemu kupit velmi vela doplnkov ale to samo o sebe moc cenu nezvisuje lebo aj na pc musite kupovat dalsie dodatocne veci ale berme to tak ze ste naruzivy hrac (7 dobrych hier mi na rok a pol urcite nevydrzi mozno takn na 2 mesiace) tak budete chcet hrat co najviac vsetkych perfektnych hier ale problem bude ze 7 ich bude na PS2, 5 na GameCube, 10 na PC, 6 na Xboxe a co teraz? Nakupim vsetky konzole na trhu aj s PCckom? Ale to ma bude stat sakra o moc viac nez neustala upgradacia PC. Radsej ani nehovorim ze budu aj dalsie generacie konzol a kazda bude mat tie svoje super hry. To vsekty pokupim alebo ma vyde lacnejsie neustale upgradovat PC na ktorom si ostatne konzole zaemulujem a tym padom aj vsetky dobre hry z ostatnych platforiem aj zahram? Tak co bude na konec lacnejsie? A okrem toho som zvedavy s tou jednouchostou obsluhy konzo. PS1 je jednoducha ale PS2 v kompletnej vybave (hdd, programy, net, spravovanie veci na hdd) podla mna moc jednoducha nebude ze?
0/0
20.8.2001 22:49

Lionheart

Re: Re: Re: poznamka ...
No, treba brat do uvahy ze ten kto si kupuje hry originalne dobre vybera a dokaze si danu hru lepsie uzit ako ten, co si kupit za raz za mesiac 5 CD od pirata ... O emulacii som uz hovoril svoje, pockame kym bude dobre funkcny emu na PS2 a uvidime (ked sa toho dozijeme) A dalsia vec - ano, so vsetkymi doplnkami neni PS2 take jednoduche ale nezabudaj na jednu vec - ked si niekto kupi PS2 ako konzolu kvoli tomu ze s PC nevie zaobchadzat, nema problem - vlozi disk a hra sa mu spusti. A ak sa tomu niekto rozumie (a genius to nemusi byt kedze je to jednoduche ako facka) tak si aj pospravuje subory na HDD (kedze to bude urcite take intuitivne ako napriklad spravovanie SAVEsov na memory karte ...) ...
0/0
20.8.2001 23:59

mike m.

Re: Re: Re: poznamka ...
o emulaci uz skutecne nema cenu mluvit ... to proste zaprisahlym pckarum nevysvetli ani nekdo jako ja, kdo o tom vi docela dost ... no nic .. jinak ke hram .... pokud si neporidis kdejakej palenej brak tak ti sedm her vydrzi pekne dlouho .. ja sem ted o prazdninach si znova slehnul ff7 ... zabralo mi to neco pres padesat hodin cistyho casu ... a to zdaleka jeste nesem nabusenej tak abych zvladl final bosse .. tudiz nakejch 15 hodek mi to jeste veme ... v tom nesou zapocitany loady kdy sem hral neco znova pac me vykostili ... a sem presvedcen o tom ze clovek kerej treba chodi do prace, skoly a vubec je nejak v kontaktu se svetem taxe proste k hrani mimo weekendy na vice nez tri hodky nedostane ... tudiz treba takovy ff mu vydrzi na dobry dva mesice urcite ... pokud si bude chtit vyhrat se vsemi krasami ktere takovato hra nabizi tak i mnohem dele ... a kdyz si vzpomenu treba na takovy GT3 ... ta hra je v podstate nekonecna ... a vzhledem k rozsahlosti si dovolim tvrdit ze i za ty dva litry je uplne zadarmo .. !!! ... je to proste o volbe a vyberu ... i ten blbej RE2 ti zabere pri hrani za vsechny postavy a se vsemi moznostmi peknej casek ...
0/0
21.8.2001 11:17

Hedgehog78

PC-PS...
Hej lidi prestante blaznit, je prece absolutni nesmysl, aby se na PC prestali delat hry. Nedovedu si predstavit co by asi delaly Intel, AMD, Dell, Comfor, Autocont a dalsi. Z ceho by zily? Dyg spousta velkejch firem by sla do kytek, kdyz si lidi co hry hrajou na PC prestanou kupovat kazdy druhy rok pocitac a kazdy rok upgrade komponentu a prejdou na konzole. Tam bude nejaka silna lobby to mi verte. Jen at se klidne na PS a ostatni konzole presunou ty zdimace penez, co delaj prumer a s velkou reklamou z nas tahaj penize za nedokonale hry co brzo omrzi. Mne osobne by stacilo, kdyby na trhu zustali firmy co maji opravdovy zajem o PC hry a produkovat tituly jako Thief, Close Combat, H&D, OF, JA2, Diablo atd...... H78
0/0
20.8.2001 12:03

Lionheart

Re: PC-PS...
No mas pravdu, ani ja si neviem predstavit co budu robit, zrejme budu svoje PC predavat firmam ktorym su konzole nanic a par tych zarytych PCckarov snad ostane. Nikto nepovedal ze sa hry na PC prestanu robit, nie. Ale bude menej takych dobrych kuskov ako doteraz ... A pre tvoje info - hry ako Thief 3, H&D 2, Age of Empires 2, Commandos 2 apod sa pripravuju na PS2 ...
0/0
20.8.2001 21:16

Jindrich Vyskocil

Pro autora
Nevim, kde kupujete PC vy, ale za 20 tisic poridite Durona se 17" monitorem s DPH a to neni prumerny PC. Pokud si pridate pouhe 5000 mate to s GeForce2 a v AC3. Je hezke na nekoho hazet spinu, kdyz ani nevite co to stoji. Problem s hrami na konzolich je uplne jinde. Cely trh s konzolemi vznikl proto, ze stupidni vetsina platicich trhu neni schopna ovladat pro svou zabavu neco slozitejsiho nez je prave konzole. A v USA to plati dvojnasob. A kdyz to zainteresovanym firmam sype, tak toho nenechaj. Ale presto Vas obdivuju, ze v tak technicky nadane zemi diskutujete na tak bezvyznamne tema jako jsou konzole. Spise si myslim, ze jste se potreboval na BW nejak predvest, tak jste rozhazel trochu spiny na PCckare a oni se v ramci diskuze zaslouzi o dost uspesny clanek, ktery je podle mne uplne zcestny a o nicem. Jindrich Vyskocil
0/0
20.8.2001 11:59

Zdeněk Polách

Re: Pro autora
Zkuste prvni trosku zapremejslet, pak zjistit, co by mel obsahovat herni pocitac, pak si spocitat, kolik to muze stat (vcetne DPH) a pak nas zacnete teprve z neceho obvinovat, OK? Kdyz mi tady dolozite, idealne seznamem jednotlivych dilu vaseho herniho PC se 17" monitorem i s cenou vsech dilu a vejdete se do 20 tisic Kc vcetne DPH, omluvim se a reknu, ze nas clanek byl zcestny a o nicem a ze jsme jen chteli kydat spinu na PCckare. Souhlasite?
0/0
20.8.2001 12:49

Lionheart

Re: Re: Pro autora
Tak vazne neviem, kde kupuje pocitace pan Vyskocil. Len samotny "neznackovy" 17" monitor vas vyjde na minimalne 8000 (mam na mysli novy - konzola sa da tiez kupit na inzerat). A okrem toho - mate pravdu - Duron povedzme 650 (za tu cenu) nieje priemerny pocitac - je to podpriemerny stroj jelikoz je to to najlacnejsie co mozete zohnat ...
0/0
20.8.2001 21:10

Re: Re: Pro autora
Souhlasim. Ja osobne kupuji dily pro pocitace pouze u dvou prodejcu. Nevim, jestli muzu rici jejich jmena (kvuli reklame), pripadne je napisu na vyzvy pozdeji. Udelal jsem si presny propocet ke strede minuleho tydne. Bohuzel oni vydavaji akt. ceniky vzdy ve stredu (takze to bude v utery dosti zavadejici, ale budiz. Zakladni deska je od firmy ECS (K7VZA) v cene 3355 Kc, Cpu je Duron 750 Mhz v cene 1881 Kc, 128 Mb Ram v cene 720 Kc :-), HDD 10 GB za 3160 Kc,FDD, klavesnice, mys, cooler celkem za 1077 Kc, Cdrom (52x) za 1480, Skrin (ATX, 3+2) za 1086 Kc, VGA TNT2 16 MB za 1206 Kc a monitor 17" (Targa) za 6942 Kc. Coz je suma sumarum 20 907 KC vcetne DPH. Za cenu 24 522 Kc Mate GF2 MX200 a SB Live 5.1 navic. Pripoustim ze to neni do 20 tis. s DPH ale za 20 907 s DPH. Toto je podle mne slusny pocitac na hry. Jestli si nekdo mysli (a ma v podstate pravdu) ze se da poskladat za vic lepsi stroj (sam mam neco mnohem lepsiho) tak si ho pravdepodobne nekoupil za sve. Je mi 30 let a kduz jsem v roce 81 zacinal na ZX 81 bylo nas malo a bylo nam fajn. Dneska mam rodinu a zustala mi jen tato zaloba, ktera mne i zivi a musim si na stroj vydelat jak se da, ale kdyz mne muj syn pred casem pozadal o konzoli nebo PC aby mohl hrat, koupil jsem PC, nebot nejsem silenec abych platil neco tak hrozne predrazeneho v pomeru cena vykon (vseobecne). Az mne jednou myj syn pozada a auto aby se naucil ridit, nekopim mu autoskolu, kterou vyhodim az to bude umet, ale naucim ho to sam... No nic, porad si myslim, ze konzole jsou a mozna i budou v sirsim meritku u nas (CR) porad na okraji.... Jindrich Vyskocil
0/0
21.8.2001 11:02

Lukáš Codr

je to o penezich
tvorba kvalitnich her neni rozhodne umeni, jak se tu nekdo v diskuzi napsal, ale tvrdej byznys, takze vyhraje ten, kdo bude mit vic penez - a to jsou v hernim prumyslu jiz ted konzole (tezko nekdo bude nutit vyvojare, aby vydelavali nekde min - nebo si myslite, ze by tvurci GT3 neudelali svoji hru pro PC, kdyby se jim to vice vyplatilo?) je mi to jako PCckari neprijemne, ale takhle to bohuzel je .... proto si take hodlam koupit GameCube (a nez mi tu zacnete nadavat, tak vezte, ze jsem na GameCube jiz nekolik her hral, takze vim, o cem mluvim...)
0/0
20.8.2001 0:31

Lionheart

Re: je to o penezich
Ano, je to presne tak ako hovoris. Aj ja som mal doteraz len PC ale vyvojarom sa jednoducho viac oplati vytvarat hry na konzole takze cim dalej tym viac ich s tym zacne alebo na PC vyrabat uplne prestane. Bol by hlupak ten ktory by to neurobil ... A ohladom toho Gamecube - asi si bol na E3, ja som bohuzial mal moznost hry na CG len vidiet a vazne nevyzeraju zle - su fakt dobre? ...
0/0
20.8.2001 0:58

Lukáš Codr

Re: Re: je to o penezich
popsat hry na GC je dost tezky - me napriklad uchvatil Luigi's Mansion ... to je proste starej dobrej mario, ale vylepsenej o spoustu novejch prvku, ktery umoznuje hlavne skvela 3D grafika z GC mam pocit, ze narozdil od honby za co mozna nejlepsi grafikou jako u jinych konzoli (i kdyz i u GC je opravdu skvela), se autori zamerili hlavne na to, co novyho se da na tu grafiku naroubovat ... jsou proste uplne jiny nez teba na XB nebo PS2
0/0
20.8.2001 1:33

Blaster

Re: Re: je to o penezich
Chlape, jak vůbec můžeš vychvalovat PS2, když máš doma jenom jednu hru? Podle GT3 odepíšeš PC? Proč tak strašně trváš na tom, aby PC jako herní platforma zaniklo? Prostě a jednoduše nemáš peníze na nadupaný PC, tak pomlouváš. Mluví z tebe závist chlapče, to moc dobře sám víš. Říkám ti znova, že 3D akce a strategie na PC NIKDY nezaniknou. A důvod? X-box. Konverze mezi těmito dvěma platformami budou probíhat oběma směry, s tím ostatně Gates počítá od začátku, proto zapřísáhlí odpůrci PC dští na tuhle "konzoli" špínu už teď. Prostě se jim jaksi nehodí do krámu. Proč tady pořádáš hon na čarodějnice? Uklidni se a nech PC na pokoji.
0/0
20.8.2001 19:22

Lionheart

Re: Re: Re: je to o penezich
Blaster: To predpokladam ze hovoris mne. No, vdaka GT3 som zistil ze na PS2 NIEJE horsia grafika ako na PC, to poprve. Zadruhe som zistil, ze tak NIESU lepsie zavodne hry - ale to je zrejme kazdemu jasne. Zadalsie som zistil, ze na PSX (a tym padom na PS2) su lepsie RPG (seria FF, Vagrant Story, Chrono Cross ...) ako na PC a taktiez niektore akcie (MGS, Syphoon Filter). Nehovorim ze FPS a strategie na PC zaniknu, nie. Len logicky tvrdim, ze ak maju vyrobcovia hier k dispozicii 3 rozne konzoly a zarobia tam na hre 5 krat viac ako na PC, tak ju na tu konzolu urobia. A ked to urobia napriklad na PS2 (ktore ma najvecsie ambicie, najvecsiu zakladnu zakaznikov) alebo na Nintendi GC, tak bude konverzia velmi nakladna kvoli odlisnosti systemov. A preto sa im neoplati ...... Je jasne ze klasicke 2D strategie su zatial na konzolach o dost horsie nez na PC kvoli malemu rozliseniu klasickych TV ale priznajme si - kazdy sa pusta do 3D strategii a 2D pomaly zanika tj. nevidim problem ked si k PS2 kupis klavesnicu a mys ... to iste (singleplayerove) FPS - s klavesnicou a mysou je to rovnaka hratelnost ako na PC.
0/0
20.8.2001 21:04

Psychos

Re: Re: Re: Re: je to o penezich
Suhlasim s Lionheartom
0/0
20.8.2001 21:29

Lord KUKO

Re: Re: Re: Re: Re: je to o penezich
Nesuhlasim s Lionheartom a Psychosom
0/0
20.8.2001 22:28

Blaster

Re: Re: Re: Re: je to o penezich
Poslední příspěvek, tohle fakt nemá cenu. Takže já jako nadšenec do strategií koupím myš a klávesnici k PS2. Dobrá. Jak ale budu hrát? Nemůžu být tak blízko u TV jako u monitoru, důvodem je obnovovací frekvence. Pokud budu zírat do TV (50Hz) tak si oči zničím během jednoho roku, navíc pracuju jako oční lékař takže by to byl doopravdy paradox, kam dám myš a klávesnici? Sám jsem to zažil při hraní na PSX, měl jsem myš a ty polohy na koberci byly fakt úděsný, během půl hodiny mě bolelo celý tělo. U PC oproti tomu můžu sedět delší dobu a koukat i z větší blízkosti, vzhledem ke kvalitám svého monitoru (19"Eizo). Navíc jakou nabídkou strategií mě u PS2 přesvědčíš? Kessen 2 je ve srovnání se Shogunem ubohost, a dál? Mám sbírku zhruba 50 strategických her, takže pro mne je momentálně PS2 z tohoto hlediska nulová volba. Chceš říct, že na PC nejsou 3D strategie? Ty si snad opravdu děláš srandu, v poslední době takřka nevycházejí žádné jiné, máš nedostatky. Co ti říkají tituly Earth 2150, Sacrifice, Dark Reign 2, Startopia, Imperium Galactica 2, Battle Isle IV., Emperor, Black and White, Shogun, Ground Control, Starship Troopers aj. aj. to bychom tady byli do zítřka.
0/0
21.8.2001 3:38

Vlastimil Valenta

A když chcete hrát po netu tak si kupte PC, ale to není přece argument proti konzolím. Já vím proč si konzoli kupuji a já si s penězma můžu dělat co chci, takže vy všichni co si jenom hry kopírujete držte hubu, protože jenom závidíte. Podívejte se na trh USA nebo Japonska.
0/0
19.8.2001 23:58

Vlastimil Valenta

A ty argumenty proti konzolím typu "Je konzole užitečná?" nebo "Podiváš se s ní na net?" jsou úplně tupé. To je jako otázky "Je pití piva užitečné?" nebo "Je dívání se na televizi užitečné?"
0/0
19.8.2001 23:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.