Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Podílíte se na vývoji her? Jak se na to díváte vy?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomcat

Proc sakra....?
Sorry ale tenhle clanek mi prisle uplne zbytecnej.Se vsim co tam bylo souhlasim ale to uz sem vsude slysel stokrat.Tomcat
0/0
28.11.2001 17:50

ISman

asi nema cenu k tomuto povrchnimu clanku nic moc dodavat, jen napr. ten fakt, ze ALFA verze je KOMPLETNI HRA, ktera je hratelna od A do Z, tedy ne 2 levely jak pise autor - staci se zeptat, ne? je prece tolik spratelenych vyvojaru...
0/0
7.11.2001 10:09

JanKlat

nejde jenom o hry
V zasade je zde popsana podstata jakehokoliv vyvoje v dnesni dobe. Kdyz zamenite slovo Vydavatel se slovem Investor da se zjednodusene rict, ze tento system je obecny. Pri vyvoji na zakazku je investorem defakto zakaznik.Pri vyvoji produktu je investorem kdokoliv, kdo je ochoten investovat. Nejcasteji to byvaji velke softwarove firmy, ktere v pripade zdaru produktu, firmu spolknou. To plati i o freewarech a opensourcech. Prikladu se da najit mnoho..treba VNC, LINUX apod. Zkratka doba, kdy se ve dvou lidech za pomerne kratkou dobu dal dat dohromady slibny produkt, ktery se pak bohate spenezil je tytam a my vyvojari jsme odkazani na bohate investory. V mnohem je to skoda, protoze spoustyu softwarehousu u nas se vydava cestou jistoty, to jest delanim softu na zakazku. Tim se rizika oproti vyvoji vlastniho produktu mnohonasobne snizuji. V podobnych firmach se pritom nachazi tymy s dostatecnym potencionalem na vyvoj produktu. A vlastni produkt je zaklad softwarehousu.
0/0
7.11.2001 9:51

Ondřej XXX

To jsem teda zvědavej na ten článek o podílu pro distributory a vydavatele.
0/0
7.11.2001 9:41

da se to hrubymi cisly vyjadrit takhle: stat 22% k zakladu dane, prodejce 30% z prodejni ceny, vydavatel 90%, zbytek pro vyvoj a v nem vetsinou vice jak 50% pro majitele vyvojarske firmy, co zbude se rozhodi mezi umelce... [samozrejme ze to nehodi 100%, jen uvadim hrube pomery] - napr. 1ks hry ~ 100Kc pro vyvojare [50Kc se rozdeli mezi tvurce], tj. 900Kc pro vydavatele a cena je 1000Kc, s dani a ziskem pro prodejce ~ 1590Kc pultova cena....; pri prodeji 500.000ks to dela pro kazdeho z vyvojoveho 20ti clenneho tymu cca 1 milion a ctvrt... **** jde jen o nastin, vse zalezi na titulu, reklame, kde se to vyrabi, kolik na tom dela lidi, proste ekonomikaaaaaaaaaaaa
0/0
7.11.2001 10:17

Jeste jeden "detail"
Je ale treba rizt, ze vydavatel - ten hamoun co shrabne vetsinu penez - takto zafinancuje 10 projektu, jeden se prodava skvele, dva solidne, dalsi tri jsou mozna beckove tituly dalsi se nepodari dokoncit, tym se rozpadne popripade konkurence vyda o mesic drive titul s podobnou tematikou ale propracovanejsi. Co jste uvedel plati pro ten nejlepsi. Na spouste projektu ale prodelaji. Na dryhe strane ten "chudak programator, na ktereho zbydou jen drobky z royaltees" dostane svoji vyplatu kazdy mesic a kdyz ne, tak odejde k jine firme aniz by po sobe nechal dokumentaci a nekdo se vyznal v jeho praci.
0/0
7.11.2001 11:49

Ondřej XXX

Jo, jo, přesně tak, jen úspěšní přežijí! :-)
0/0
8.11.2001 9:27

v nekterych firmach to tak funguje, v jinych ne - zalezi na smulvnim vztahu, dobrych smlouvach a dobrem managementu... - navic ty drobky nejsou zas tak male a vyplaty programatoru jsou taky docela slusne... * apropos vetsina her na sebe vydela, miliony prodelava jen malokdo (viz. Daikatana)
0/0
8.11.2001 13:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.