Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Co si myslíte o protipirátských ochranách?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

michael erhart

Crack
nevíte kde by se dal sehnat crack na alien vs predator 2
0/0
9.12.2002 15:24

Graetar

Ten článek mě potěšil :)
Právě Lite-On LTR-24102B mám a je to naprosto skvělý smažítko. Přečte cokoliv, vypálí cokoliv jakoukoliv rychlostí v perfektní kvalitě. Tuhle mechaniku můžu jenom doporučit
0/0
20.6.2002 11:19

Entita

Zbytocne
Protipiratska ochrana je uplne zbytocna, pretoze co clovek vymyslel na ochranu CD, to iny clovek (pirat) aj prekona.
0/0
22.1.2002 0:14

Endor

Pirátství?
Rohlík stojí 1,40 Kč a přesto znám lidi co ho raději ukradnou než by za něj zaplatili, takže dokud bude na Zemi žít jediný člověk bude se krást. Chyba software je, že se krade velice dobře a bohužel či bohudík, zatím se jen velmi těžko prokazuje jeho krádež. Je pochopitelné alespoň pro mě, že student pracující na stroji, na který horko težko vydělal na brigádách a hlavní část doplatily rodiče, používá nelegalní software (Win, Office atd.) Naopak je pro mě nepochopitelné, když vidím velké firmy s milionovými příjmy používajícími nelegální software a dokonce pomocí těchto programů sestrojené prezentace vlastní firmy. Ohledně her...nechápu distribuční firmy jak mohou existovat a nepochopit trh, kde největší odběratelé tvoří věkovou hranici 9-20 let to znamená nejméně finančně solventní klientelu a navíc v současně "době utahování opasků". Asi nemá cenu znovu opakovat o kolik se zvedne prodej snížením ceny, navíc když výrobní cena ( média, obal, manual) je směšně nízká oproti ceně programu na něm přenášeném.  Jednoduchá úvaha - BG2 svého času za 1800 ( odhaduji ) koupí v ČR legálně asi 50 000 lidí a dalších 900 000 si ji nelegálně zkopírují. při ceně okolo 600 by si ji koupilo minimálně o 200 000 lidí víc. je jasné že tento příklad je velice imaginární, ale ze svého okolí mohu posoudit, že spoustu lidí kupuje starší levné originální hry i přesto, že již dávno dohrály jejich černou kopii. Za deset let až tu možná" bude trochu lepší kupní síla obyvatelstva a rodina nebude muset počítat každou korunu, se můžeme znovu pustit do debaty o pirátech, kteří berou 30 000 Kč týdně a přesto hrají nelegálně kopírované hry.
0/0
13.12.2001 21:19

M.

Pirátství
Vážení, cítím potřebuse zde vyjádřit. Nevím jak kdo tady, ale já mám už za sebou financování a distribuci několika her a vím co to obnáší. Máte pravdu, že distributor(ři) si nechávají klidně 50% !!!! To mi věřte, někdy i víc, jsou nenažranější než Otesánek. Dnes vývoj v českých skromných podmínkách stojí u té poměrně obyčejné hry cca 1,5 - 2 miliony Kč, když to vošulíte. Jenže pánové, výrobce si nemůže dovolot pálený soft, a tak všechny ty 3D studia, Visual Studio atd.... stoji nekolik set tisíc (!). Grafici, programátoři, hudebníci, pronájmy studií atd... atd... atd... Kdo to nezažil, tak ví prd a klidně pirátí. Pirátství je opovrhování tímto řemeslem a dopadneme tak, že všichni budou krást tak dlouho až nebude co krást, protože nikdo nebude chtít dělat..... Připadám si jak v rusku. A to, že to firmy dělaj pro prachy ? ANO - dělaj to pro prachy, protože proto se podniká, protože se platí daně, protože živíme rodiny, protože živíme stát................protože prostě musíme žít a platit.
0/0
20.11.2001 15:32

gef

Neprotiřečíš si trochu? Vývoj hry stojí přinejmenším pár milionů, její distribuce několikk set tisíc (sám's to napsal), to je podle mě 10%, ne 50. A ta cena distribuce je závislá i na délce vývoje a kvalitě produktu??? Teda u hry za 1500 stojí 600 a u hry za 700 stojí 300? To jako, že ty nepovedený produkty se na CD dostanou snadnějc než kvalitní? Eh, v tom případě si du zopáknout těch 17 let škol, aby měly šanci mi překopat synaptický spoje. Pirátství je podlost, ale je hrozně jednoduchý se zříkat jakékoli odpovědnosti za její existenci. Myslim si, že nenažranost překupníků (ještě mi nikdo nevysvětlil pětistovkový rozdíl v ceně jedné hry u dvou českých distributorů), škodí vývojářům daleko víc než samotný pirátsví (už jenom tim, že vytváří podmínky pro jeho rozvoj). Nemám nic proti zisku, ale kdyby pánové prodejci měli trochu víc zoodpovědnosti, vydělali by si stejně (možná i víc), takhle mi to připomíná taktiku "po nás potopa" - nahamounit si co nejvíc v několika málo okamžicích a pak se tu třeba stavte na hlavu (neni to tak dávno, co sem tu někde viděla příspěvek zoufalýho prodejce, kterej tvrdil, že je schopen distribuovat hry za poloviční ceny, ale nemůže to risknout, protože díky pirátství mu neumožní prodat dostatečné množství). Jak jsem řekla, pirátství se nedá schvalovat, protože je to krádež (nejsem svatoušek, ale rozhodně těch pár přepálenejch CD, který stejně nakonec skončily v popelnici nepovažuju za triumf mé existence a nehodlám někde roztrubovat, jaké na to mam právo), ale verze "My jsem ty ožebračovaný chudinky, co za nic nemůžou" je více než zavádějící.
0/0
20.11.2001 16:29

M.

Nemyslím si , že bych si protiřečil. Zde je prostě fakt, že distributor si v čechách řekne 50% z prodejní ceny. To je věc, o který nehodlám diskutovat, protože to tak je a můžu to doložit, vždyť jim dodávám zboží, vím za kolik prodávají a vím kolik můžu fakturovat ............. z toho zbytku se financuje: vývoj, distribuce, rezervy, vývoj dalšího projektu, reklama, platy ...... že toho je trochu moc, o tom není žádná. .... a kdyby měl někdo pocit, jak se pakujeme, tak mohu potvrdit, že za ty 4 roky co to dělám, tak jako producent jsem z toho ještě neviděl ani 1 korunu (!). Všechno sežraly daně, platy, vývojáři, grafici, hudebníci, investice, software atd...atd..atd.... až snad jednou, až se podaří proniknbout na evropské trhy to bude lepší....:o))))
0/0
22.11.2001 10:48

gef

Dyť ti to neberu, navážim se do prodejců, ne do výrobců. Rozhodně se nepodílí na vzniku titutlu stejnou měrou jako vývojáři, proto je zlodějna účtovat si 50%
0/0
23.11.2001 12:49

Byl v jedne Prazske prodejne pocitacovych her a co nevidim, prodavaci obsluhuji u pultu zakaznika a na monitoru PC ktere stoji opodal je spusteny CloneCD a vnem se pali NHL2002....!!!
0/0
19.11.2001 15:58

Dava-Qen

kopie vs original
Podle me tvori porad vetsinu hracske komunity studenti. A ti proste nemaji na to aby si mohli kupovat originalni hry. Ekonomicka situace v Cechach hracum nedovoluje kupovat si originalky. Ja sam jsem jiz dostudoval a ted pracuji, ale porad hry nekupuji. Proc? Portoze za to nestojji. Je velmi malo kvalitnich titulu ktere za to opravdu stoji. Naprostou vyjimnku ted tvori Wizardry 8 o kterem jsem slysel ze vyjde v cestine a za 1000. Fantasticka hra (hral jsem i 7 a tak vim o cem mluvim) za fantastickou cenu tu si urcite koupim. To je ale vyjimka, hodne her vzniklo aby vydelalo nejaky penize ne aby byla vytvorena vyjimecna hra. Verdikt : za kvalitni hru jsem ochoten zaplatit , ale skutecne jen za velmi kvalitni
0/0
19.11.2001 13:46

Robotron

V celku souhlasim, Ale nerekl bych, ze se v posledni dobe dela malo kvalitnich titulu. Uz jenom ceske hry (FlashPoint, H&D 1a2, Mafia).
0/0
19.11.2001 14:13

Co tim chces rict? Ze za kvalitu zaplatis a ze nekvalitni vec ukradnes? Nebo je to tak (jak alespon doufam) ze platis pouze za to co uzivas a ze uzivas jenom kvalitu?
0/0
19.11.2001 16:53

Tomas Marny

Vsechny ochrany OTRAVUJI POCTIVE LIDI
Ochrana akorat pridelava starosti poctivym lidem a hlavne jim BERE jejich PRAVO NA ZALOZNI KOPII !!! Vzdy by mela jit vytvorit kopie z originalu a z kopie uz ne. Koneckoncu tak to melo byt i u filmu na DVD nicmene i zde se zase vyjebalo s poctivymi obcany a nikdo proti tomu neprotestuje....
0/0
19.11.2001 11:49

BorekS

Souhlas
S tou zalozni kopii plne souhlasim, pokud dojde k poskozeni originalky (sikovne detske prsty nebo trocha toho rozcileni pri ukladani do krabicky dokazou divy) a nemame kopii, mame co? Prinejmensim problem. A na takovouto kopii mame pravo. To take vysvetluje provoz treba sajtu www.gamecopyworld.com :-))) Jinak nektere hry stoji podle mne za to si koupit, ovsem za lidskou cenu, to je pro mne tak kolem 500 - 700 Kc, coz je ted cena slevnenych titulu. Nekdy to docela prekvapi, jako napriklad u Hidden&Dangerous - CD obsahovalo i patch a cestinu pro opatchovanou verzi... u puvodni starsi a drazsi verze ceske prostredi nehrozilo a to to delali nasi :-))) U Fashpointu uz se polepsili :-))) Ale to mluveny slovo... no nic... Take plati, ze kdyz clovek neco moc chce, udela cokoliv. Nejsem nepritel piratskych kopii, ale u takoveho Return to Castle Wolfenstein nebo Alien vs Predator az vyjdou, beru svazek bankovek a jdu na to. Nez cekat, kdo prijde s kopii...
0/0
19.11.2001 13:21

FCBfan

zrovna AvP bylo o 14 dni driv na FTP nez v distribuci :)
0/0
19.11.2001 14:20

Mefisto

No a?
Jestli nemáš možnost to stáhnout v práci nebo po kabelu, pak ti prachy spolkne SPT. To dám raději za legal hru.
0/0
19.11.2001 14:36

FCB fan

kdybych to sosal 64kbs(jako ze nesosam) tak i kdyby mne to pripojeni stalo pulku co origos, tak si ji taky radeji koupim nez abych to dal zlutaskum. to mas pravdu :)
0/0
22.11.2001 23:08

Bártík

Hry a úroveň
Kvalitní hry, které se opravdu povedly jsem si koupil (např. Civilizace 2, BG2 a Civilizaci 3 koupím též), protože stojím o to aby měly pokračování a chci to tímto způsobem podpořit. Také mám pár pálených her, které nemají cenu ani toho CDéčka nebo CDéček - např. poslední zrůdnost od Westwoodu Emperorská Duna, ne že by předchozí kokotina RA2 byla lepší ale doufal jsem. CD posledního TombRidera, ale skutečně skončilo v koši, nikdo z mých známých ho nechtěl a já jsem potřeboval prázdnou krabičku. Série typu NHL nebo FIFA nesbírám, sportovní hry mě moc nedrží, ale dle ohlasů se udajně platí 1800Kč za lépe zmalované ksifty hráčů těchto "datadisků". Nemyslím, že jsem někomu způsobil nějakou škodu, já bych si tyto hry stejně nekoupil. Pokud se mě ale do ruky dostane dobrá hra a je pálená, tak si origoš koupím z principu , že dobře odvedená práce se má ocenit(Impérium Galactica 2 jsem měl také nejdříve pálenou a teď mám doma i originál).
0/0
19.11.2001 10:39

Miloš Bílek

Presne
Presne tak, Bartik mi mluvi z duse. S tim, ze si paleninu pujcim na zkousku a kdyz se mi to libi, koupim, kdyz ne, zadna skoda. Protoze z dem u vetsiny her se stejne neda skoro nic poznat, pokud vubec nejake demo existuje...
0/0
19.11.2001 11:46

Volkswagen

Hm
Takze fajn, kazdej masinu za 50 tisic a je lakomej dat litr za hru - ale je dulezity mit tu nejnovejsi novinku protoze jinak by se mu cela stredni smala ze nevi jak to vypada - PROBOHA LIDE dobri proberte se. Vzdyt jsou to HRY! Copak se bez nich neda zit? Pisete tu jako kdyby jste tim svym zaprdenym hranim zachranovali svet a zli distributori a vyvojari vam v tom prvoplanove zabranovali! Kdyz na neco nemam tak se musim smirit s tim ze to mit NEBUDU, taky bych chtel passata, taky vim ze ma daleko daleko nizsi vyrobni naklady nez fabie ale NEMAM na nej tak sakra budu jezdit fabii a nenecham si od polaku ukrast passata. Howgh. Nejsem svatej - taky jsem mel doma hafo starejch her - prevazne jeste na disketach ale casem si clovek uvedomi ze platit se musi za vsechno
0/0
19.11.2001 9:21

Volkswagen

Hm
Takze fajn, kazdej masinu za 50 tisic a je lakomej dat litr za hru - ale je dulezity mit tu nejnovejsi novinku protoze jinak by se mu cela stredni smala ze nevi jak to vypada - PROBOHA LIDE dobri proberte se. Vzdyt jsou to HRY! Copak se bez nich neda zit? Pisete tu jako kdyby jste tim svym zaprdenym hranim zachranovali svet a zli distributori a vyvojari vam v tom prvoplanove zabranovali! Kdyz na neco nemam tak se musim smirit s tim ze to mit NEBUDU
0/0
19.11.2001 9:16

Volkswagen

Hm
Takze fajn, kazdej masinu za 50 tisic a je lakomej dat litr za hru - ale je dulezity mit tu nejnovejsi novinku protoze jinak by se mu cela stredni smala ze nevi jak to vypada - PROBOHA
0/0
19.11.2001 9:15

sallvajo sallvajov

teda hoši,po přečtení téhle diskuze už nikdy žádnou pálenku a natož třeba zadara. Okamžitě každou hru za 1600 kupuju.I ty ,co po vyjití třeba ani nefungujou a mesíc se pak čeká na patch :)
0/0
18.11.2001 19:42

hvar

necetl jsem vsechno ale jak to ma cd tak se to da prepalit ..... i playstation 2
0/0
18.11.2001 9:15

Lukáš Codr

precti si vsechno :)))))
0/0
18.11.2001 12:16

Robotron

otazka
O obchodu a ekonomice toho zase az tak moc nevim, ale muze mi nekdo vysvetlit, proc se firmy snazi konkurovat piratstvi tim, ze porad zvysujou ceny???? Nemeli by snad logicky snizit??? Podle mne by se chytlo lidi docela dost a kdyby hry byly o polovinu levnejsi, tak by se kupovali dvakrat tolik.
0/0
17.11.2001 22:18

KK

Jasně
A vývojáří se půjdou chodit pást a nadšenci budou opět dělat chodící střílející panáčky v bludišti. P.S.: Nezapomeňte mě zde poučovat o nenažraných distributorech.
0/0
17.11.2001 22:46

Pepa Kokes

Oprav me, jestli se mylim
Ale vzdycky jsem se domnival, ze je lepsi prodat 100 tisic vyrobku se ziskem 10 Kc na kus nez 1 tisic vyrobku se ziskem 100 Kc na kus. Taky jsem z prednasek mikroekonomie pochopil, ze u zbozi s vysokou elasticitou (coz zrejme hry budou) plati, ze se s nizenim ceny o procento stoupne prodej o vic nez procento, tudiz celkovej zisk roste. Jestli to tak neni, tak bych uvital nejaky upozorneni, aby se mohly prepsat ucebnice...
0/0
18.11.2001 8:51

Aleš

Bohužel si nemyslím, že hry mají tak vysokou elasticitu, aby se vyplatilo snížit cenu třeba na polovinu :-(
0/0
18.11.2001 16:48

gef

Možná to s tim nesouvisí, ale kolik se prodalo Game4U s BG za 300 oproti únorovému prodeji třeba u JRC?
0/0
19.11.2001 9:23

HAwk

Cena her
Obávám se, že pokud by byla takto postavena cena BG od začátku, tak by jsi dnes BG2 nehrál(a). Nevím jestli při platech programátorů v USA a západní Evropě , nákladech na marketing a distribuci by šly ceny her pod 1000 Kč(u nás činí plat progamátora cca 30- 50000 kč/měsíc, vývoj hry trvá cca 3 roky a tým má 10-20 kvalifikovaných lidí což mě v nejlevnějším případě vychází 30000*10lidí *3roky *12=10.800.000 jenom mzdových nákladů v našich podmínkách). U starých kvalitních her jako je BG se spíše jedná o dodatečný zisk spojený s propagací titulu a nikdo zde neřekl kolik za možnost hru distribuovat zaplatil časopis Games4u.
0/0
19.11.2001 10:05

gef

Neřikám, že titul jako BG měl od začátku stát 300 Kč, ale za dva roky její cena neklesla (až Game4U, a nejsíš na tom vydělali víc než JRC za poslední půlrok). Když jsme u BG - jak je možné, že u JRC BG2 stojí kolem 1500 a na GameStore něco pod tisícovku? 5 stovek jen za krabici s českym nápisem a nemožně přeloženym manuálem? Nebo jen namaštěná kapsa distributora? Abysme si rozumněli, neschvaluju pirátství, pokud na něco nemam, prostě si to nepořídim a počkám si, voni vytuhnou :o) (nebo si to seženu z druhý ruky), taky si myslim, že kvalitní tým si zslouží kvalitní ohodnocení, ale přes 40% (ne-li víc) jde do kapsy překupníkům (jako ostatně ve všem)
0/0
20.11.2001 15:02

Pepa Kokes

Jeste dodam
Jeste dodam, ze pokud vim, tak se Heroes 3 Complete, ktery vysly v edici Game4U za 200 Kc, prodalo tolik, ze se musel delat dotisk, aby se na vsechny zajemce dostalo. A to u hry, ktera je v prumeru asi 2 roky stara a da se predpokladat, ze uz ji vsichni maj. Rekl bych, ze to ukazuje cestu, kudy by se ceny her mely ubirat.
0/0
18.11.2001 8:55

Shnoff :-o(

Tak nas pouc Ty. My tomu holt tak jako Ty nerozumime, takze budeme vdecni za kazdou zajimavou informaci.
0/0
18.11.2001 9:09

gog

No to je sice pravda... jenze vsimnete si tech forku... windows jsou jedna velka dira. I po peti letech nejsou patche ktere by zabranily win95 spadnout. Win 95 & 98 proste padaji jak svestky - stale a natrvalo. Ted si vsimnete postoje beznych instituci. Vsecko je ve wordu. U nas ve skole (VUT FEI)? Dokumenty ve wordu, prezentace v powerpointu. Ucime se s Access/FoxPro apod. Naivni predstava ze na to studenti maji je smesna. Jediny pouzitelny system z windows ted je win2000. Nepada 5x do hodiny, nezamrzaji veci... jenze taky si pri trose smuly nezahrajete... mozna winXP... nevim. Vase sance pouzivat neWindows jsou minimalni - i kdyz nekteri kantori u nas momentalne chteji veci v HTML - coz vam dava aspon sanci :) Mimochodem... zacal jsem hrat redmoon-online. A platim - protoze to jinak nejde. MMORPG je budoucnost - a tam se tomu nevyhnete... lec z predstavy placeni minimalne 2000 za kazdou hru/system mi vstavaji vlasy na hlave. Kdyby byly windows bez chyb - klidne. Ne za system s chybama kam se podivate... a stahujete desitky mega patchu... a dalsi... a dalsi :(
0/0
17.11.2001 21:57

Ales

konkurence MS
konkurence na poli kancelářských programů je celkem dost. pokud nebudu hóóódně náročněj, vystačím pro psaní dokumentů/práci s tabulkami klidně se Star Office nebo 602 Suite a z nich to bez problémů můžu převést do formátu MS Word. BTW mě osobně Win 98SE nezamrzaj 5x za hodinu :-), běhaj mi celkem stabilně.
0/0
18.11.2001 16:45

BLBOST
0/0
17.11.2001 20:59

Lukáš Ross

Má to všechno smysl?
Stále stejná písnička: Pálit či nepálit, klonovat či neklonovat, být či nebýt... Vážně nechápu, kam se takhle můžeme dostat. Pokud je hra drahá, tak si jí člověk přepálí u kámoše zadara či výměnou, u piráta za kilčo. Uživatele / Hráče prd zajímají právní a ekonomické aspekty, zvláště když samotná vláda se jimi neřídí (zákon o veřejných zakázkách a zneužívání výjimky o vypisování tendrů) a v našich poslancích máme takový model nectnostných příšerek, že kam se hrabe The Nightmare Creatures! Pokud se výrobci ohánějí tím, že na ně čeká krach, když budou piráti dýchat, tak to je nesmysl, protože v dnešním globalizovaném světě stále existuje sociální diference, takže vždycky se najde nějaký zazobanec, který si originálku koupí a umožní výrobci přežít a ještě si vydělat. A co se týče ochran jako takových, tak se kdysi říkalo, že Laserlock znamená konečnou pro paliče. Ale objevil se CloneCD a vše bylo jinak. A navíc v době, kdy v českých rodinách se vedou debaty o tom, jestli PC ano či ne, tak se najednou objevuje fakt, že lidé už jaksi automaticky počítají s tím, že soft si natáhnou na nové PC od "známého", přece za ty švestky (Windows) nebudou dávat dalších pár tisíc. Čili, problém nevidím v ochranách, ale opět v penězích (jak jinak). Když někdo bere 20 litrů per month a druhý je na minimu života, tedy obráceně - životním minimu :-)) -, tak je jasné, kdo bude kvákat klišé o tom, že kopčení je krádež a kdo naopak bude pirátovi líbat ruce. Holt pirátění zde bylo, je a bude a výrobci se musí naučit přizpůsobit se kupní síle obyvatelstva. Prý je u nás aproximovaný příjem okolo 12.000,- Kč. To je teda velký nesmysl, to nejspíš někdo místo váženého průměru spočetl průměr aritmetický, obecný. Jinak by to číslo muselo být o hóóóóóóóódně nižši. A tak mi dovolte, abych zakončil slavným citátem z neméně slavného filmu Slunce, seno... "Já bych se na to nejradši vyprdla, velebnosti!!!!!" :-)))
0/0
17.11.2001 15:01

Robotron

Svata pravda, velebnosti :)
Souhlasim uplne se vsim. Coz se mi stava malokdy :o)
0/0
17.11.2001 15:07

Shnoff

:-))))
0/0
17.11.2001 20:59

Krásně formulováno od L. Rosse
0/0
17.11.2001 19:26

Servantes

Přesně tak až budou origoš hry moct konkurovat cenou páleným tak na ně přesedlám. Je fakt že vývojáři by si zasloužili ocenění, ale i přes to všechno pirátění musí mít ze hry dost peněz. Taky je fakt že k plné hře dostanete pěknou krabici a manuál, ale za jednu takovou originální hru můžu mít pátnáct pálených, při nejmenším, ale i víc, mnohem víc. Za dvě takový origošky můžu mít 512Mb paměti, a to si sakra rozmyslím jestli prachy vrazím do něčeho co můžu mít za bakšiš nebo do něčeho co je šíleně předražený a prakticky zbytečný. Díky pirátům tu přežívají firmy prodávající komponenty! Ať se to zdá sebevíc zarážející je to tak. Kdyby tu bylo úplně vyhlazený pirátství, mohli by si pěkně předražený origošky kupovat jenom boháči. Kdo by zvládl kupovat origoš a při tom třeba vylepšovat počál. Dyť hra může přestat byvit po půl hodině, i když demo vypadalo úžasně. Co potom má člověk dělat když má origoš, v obchcodu ji nevezmou zpátky a ještě se vám vysmějou.
0/0
17.11.2001 20:04

Semtex

Doplnění
Takže, jen tak pro informaci, právě zde (BonusWeb), nebo to bylo Doupě, ale spíš tady, se před jakous takous dobou (myslím, že v létě) objevil článek o cestě jednoho redaktora přes dálný východ (Asii) a jak při procházce (teď nevím která to byla metropole, jestli Bangkok) narazil na halu honosící se názvem obsahujícím PC (čí Computer), tak se s velkou vervou pustil do ní a na co nenarazil. V té době novinky a trháky (Např. Black and White) za cenu, v přepočtu 100-150Kč, a to s originál obalem, klíčem, atd.
0/0
19.11.2001 15:52

Davor

Poctivost?
Pochybuju ze lidi kteri se tady nejvice bouri proti piratstvi nikdy nemeli piratskou hru nebo program.Co takhle Windowsi he?Opravdu je mate orginal?Je nesmysl aby nekdo daval za hru neco okolo 1500 kdyz ji muze mit u kamarada za 100 ne-li min.Souhlasim s tim ze pokud by cena jedne hry byla okolo 500-600,- piratstvi by znacne kleslo.Ale at mi nikdo nerika ze nikdy nemel nejaky crackly program nebo neco na ten zpusob :))
0/0
17.11.2001 14:45

KillMeeeee

Samoobsluhy a jine hloupe prirovnani ...
nevim proc kradez her a podobnych veci kde se porusuje dusevni vlastnictvi srovnavate se samoobsluhama a autama a rikate ze to s tim chodi jinak, pokud vim .... tak se tady krade v podstate vsechno ... v samobsluhach a aut se ztraci kazdy den docela dost ... ta skoda je minimalne srovnatelna ne-li vyssi ...
0/0
17.11.2001 11:59

30$ je 1000Kc, ale taky pro ne to jako u nas 200. Takze ten nepomer je dost velkej. Urcite by si lidi kupovali originaly, ale kdyz muze sehnat hry misto za 1800 za 100, tak se ani nedivim. Kdyby staly treba tech 500, tak uz hodne lidi zvazi, jestli se jim vyplati nejaka palenka nebo original se vsim.
0/0
17.11.2001 10:59

Ales

cena v USA
No jo, pro Amíky je to jako pro nás 200 peněz, ale stejně pálej a pirátěj stejně jako u nás. Spousta lidi by si hry za nižši cenu koupila, ale míru pirátství to nesníží na nulu, nekterý lidi si prostě originálku nekoupí, když to můžou mít přetopený.
0/0
18.11.2001 16:38

přesně tak
Absolutní souhlas, přesně tak.
0/0
19.11.2001 14:17

david

Je to tak, kdyby orig. hry stála tak 200-300 Kč, tak bych si jí rozhodně koupil, ne jen z důvodů orig. balení a různejch manuálů, atd. Ale hlavně kvůli dostupnosti, mám sice kamaráda (říkejme mu pirát), ale ten bydlí na konci města a kdybych si měl vybrat a) Cesta přes celý město (autem=benzín), zabitá hoďka, cena 100Kč nebo b) Koupím si hru v hypermarketu, který mam před barákem a kam stejně každý den chodím na nákup za cenu 300Kč, tak neváhám ani minutu!!! A v okruhu mých známých je to podobné. Nejsem sice ekonom, ale mám takový pocit, že ve finále by na tom byl větší zisk než dnes kdy na orig. hru může spousta z nás zapomenout díky ceně.
0/0
19.11.2001 16:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.