Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Final Fantasy X – první dojmy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aaa

Cestina nebude ..

Uryvek z dungeony.cz

čeština do final fantasy nebude

Je mi líto, že to musím oznámit, ale čeština do FF7 nebude. Od zhruba 5 - 10 % překladu začala hra padat (či se vůbec nespustí) a ačkoliv se mi to po Vánocích podařilo zastavit, po přeložení několika dalších dialogů se situace opakovala a je tomu tak bohužel dosud. Já sám se sice budu ještě snažit všechno nějak vyřešit, ale nerad bych, aby jste se nadarmo těšili. Pokud znáte člověka, který by byl schopný pomoci, klidně se mi ozvěte (questbook, email), budu jen rád, když se ukáže, že překlad je skutečně proveditelný.

0/0
5.4.2002 23:11

Keitaro

Pepo: No, s tym ze 70% casu vo FF stravis citanim textu a pozeranim scenok, ci uz ingame alebo FMV som to (mozno) trochu prehnal. V kazdom pripade je to myslene v pripade, ze budes nasledovat pribehovu liniu a nebudes plnit rozne sub-questy, zbierat sub-itemy a zbrane, proste robit veci ktore niesu k dohraniu nutne. V takom pripade by taky pomer aj celkom mohol sediet pretoze FF je hra spravena tak, ze ked niesi uplne nemehlo , nemusis 10x loadnut hru ked bojujes s nejakym bossom (a ze ich je tam pozehnane) a takisto ked dobre citas/pocuvas rozhovory, nestane sa ti ze by si zakysol a nevedel ako dalej. No tak ci tak ta mozem uistit, ze prave rozhovory ktore rozvyjaju pribeh su to najzaujimavejsie co FF ma a su prave tou vecou, ktora inym RPG tak velmi chyba.
0/0
1.2.2002 19:20

Mato

Tiez sa musim pridat k tejto hadke ,ktora bezi o nieco nizsie.Osobne si myslim,ze rpg na PS 1 su ovela(OVELA) lepsie ako na PC.Aby som to ujasnil,pod pojmom PS1 rpg myslim JAPONSKE rpg(ku ktorym sa ziadne USA alebo Europa vytvory nemozu ani priblizit).Samozrejme ,ze su na PC dobre rpg(BG,planescape,fallout) ,ale oproti takemu FF su max.zanedbatelne.A viete v com to je?Japonske rpg maju dusu!! (mozte si o tom mysliet svoje ale je to uplne jedno...).Nakoniec pre PC zarytych dodavam,ze hry odjakziva hram len na PC !! ale ked som objavil ff7 a ff8 na PC ,vedel som ,co som tak dlho na PC hladal!Odvtedy hram dalej hry na PC,ale takisto PS rpg cez Emulator(proste je to droga).Ak na to budem mat,tak si hned obstaram PS2 a ak niekto sa nechce iba obycajne pri hrach hrat(ako na PC),ale aj hladat sam seba(uvedomenie a pochopenie) tak nech ide do toho tiez(na PC to nikdy nedosiahne)!!!
0/0
31.1.2002 19:28

Keitaro

True..... Presne takto to vidim aj ja. Tiez mam odjakziva PC a ked som si zahral prvu FF(7), zistil som ze na Japonske RPGcka nic nema...
0/0
31.1.2002 19:37

Mato

No to si myslim,ved sme jedna rodina na Doupeti
0/0
31.1.2002 22:58

Sir Loon

Director + Keitaro: jestli jste o tom ještě nikdy neslyšeli, tak existují speciální preview a review verze (novinářské), aby se recenze daly psát s předstihem.

SolidSnake: hele pane chytrej, nejdřív si znovu pořádně přečti recenzi (zvlášť to že demo dost krátký) a pak zkus určit, jak dlouho tu hru kdo hrál.

0/0
31.1.2002 16:47

director

OK. Ale 2 mesiace pred uvedenim hry na trh? Ak je to novinarska verzia, tak preco neodpovedal autor clanku?
0/0
31.1.2002 17:24

solidsnake

Loone, Loone, Loone. Nejdřív si přečti CO jsem napsal, KOMU a K ČEMU. Příspěvek nemá absolutně co dělat s Martinem a jeho prvními dojmy na FFX, takže nevím o čem mluvíš pane chytrej.
0/0
1.2.2002 15:46

tatos

čeština

Vidím že někteří zarytí hráči na PC nikdy nepřipustí že by na jiné platformě než počítač mohla existovat  lepší hra a to co pochází z konzole  je póvl.Protože jsem měl možnost hrát i na PSX  vím ,že tak  jako je nejlepší závod aut serie Grand Turismo tak i FF je hra kterou stojí za to  si zahrát.Můžete nesouhlasit,můžete protestovat,ale to je tak jediné co proti tomu můžete dělat.Anebo si tyto hry někdy zahrát a pak kritizovat.To je asi důvod proč se nikdo nechce pustit do překladu  i když  FF není tak rozsáhlý jako BG nebo Planescape Torment.Nebo se snad někdo rozhoupe?Což takhle FF8.

0/0
30.1.2002 23:20

Pepa

Naucte se cist, vazeny. Nic takoveho tady nikdo nenapsal.
0/0
31.1.2002 8:30

koudelka

To by ses divil kolik textu je ve FF. Videl sem extrahovany vsechny texty BG1 a FF7 a ve FF7 je jich vic! I kdyz se to na prvni pohled nezda. BTW: na prekladu FF7 se pracuje ale jeste to potrva... podivej se na finalfantasy.dungeony.cz
0/0
1.2.2002 0:47

Keitaro

Pepa & Miser
Caute hosi ktori ako vidim niektory diel Final Fantasy kompletne dohrali. (alebo sa mylim?) Pepo: --To podvadeni jsem myslel tak, ze clovek proste jde, nikde nikdo, a najednou lup! a jsou tam tri prisery. To je podle meho zastaraly koncept, v tehle dobe naprosto neobhajitelny. Zastaraly koncept? V Japonskych hrach sa pouzival aj stale pouziva a zastarale je to mozno pre cloveka, co takyto styl nepozna a nieje mu vlastny. Najprv si dohraj(!) niektory diel FF a potom mi povedz svoj nazor. RPGcka niesu len BG, M&M, Wizardry a ich klony... pokym som si nezahral FF som si to myslel tiez a ked som hral prvykrat FF7, tiez sa mi to zdalo "divne" to mi ver. Ale casom som zistil, ze takemuto subojovemu systemu sa nic nevyrovna. Je velmi takticky a ma nespocetne mnozstvo kombinacii aj napriek napriklad tomu, ze si v obmedzenom priestore v podstate sa nemozes hybat. --Boje me nebavi vubec, proste proto, ze jsou zdlouhave a vypadaji nerealisticky (jeden svihne, chvili nic, druhy svihne, chvili nic, treti umre). No mna kupodiva boje bavia asi tak tisickrat viac ako u takeho Baldur's Gate (ktory som dohral, IMHO celkom dobra hra ale oproti FF "len" obycajne RPGcko). Ze vyzeraju nerealisticky? Pocul si uz o termine Manga? (ano, iste sa ti vybavuje Pokemon) FF je hra urobena kompletne v tomto style a aj v takej FF8 alebo FF10, kde postavicky nemaju velke oci a celkove nespravne fyzicke proporcie tela, proste su take "realistickejsie", vsetko ostatne podlieha tomuto stylu a to je jendo z kuziel, ktore v sebe seria FF ma. Skus si zohnat filmy ako Noir ci Neon Genesis Evangelion, alebo ti nazaciatok staci Princezna Mononoke ktoru najdes dokonca aj vo videopozicovni a aj ked ta sa na klasicku mangu podoba malo, mozno pochopis ze to nieje len Pokemon a styl celkoveho pojatia FF sa ti zapaci. A este poznamka - co je divne na tom ze jeden svihne, jeden sekne atd... to si este nikdy nepocul slovo turn-based? :)) --A vzhledem k tomu, ze na hodinu hrani je 40 minut souboju, 15 minut volneho pobihani a 5 minut sledovani scenek, neni pro me o cem uvazovat. Dalsia ukazka toho, ze si FF nehral (za hranie povazujem hru dohrat pretoze ked dobre rozumies anglicky, hra ta tak vtiahne ze neprestanes kym nedohras). Povedal by som, ze bojovanim stravis tak 20% casu hry, 10% casu stravis hladanim a pobiehanim a zbytok rozhovormi a ako ty hovoris sledovanim scenok. A prave tie scenky, ktore su v inych hrach oproti FF take neosobne a obmedzuju sa v podstate len na strohe citanie textu, su to najlepsie, co FF moze ponuknut pretoze dohromady tvori nadherny celok a vskutky nezabudnutelny zazitok. (A ze ho nezabudnes, za to ti rucim, skus si precitat recenziu na FF9 na konkurencnom serveri od isteho pana Zavrela a mozno si do z malej casti budes vediet predstavit.) Miser: --TO NEJLEPSI ??! Vzdyt to se dalo prekousnout tak mozna u WIZARDRY VII, ale ne u takhle nove hry ! Misere, preco si sa vobec do tohoto clanku pozrel? Aby si si dokazal ze zostanes pri PC a na konzolu nesiahnes? Ked ti tak strasne vadi, ze konzolu nemas (zavist?) tak na konzolove clanky nepozeraj pripadne ak si aj nejaky pozres, nemusis hned hodnotit to, o com nic nevies. Ked hru dohras, potom sa podel o nazor. Zozen si na PC take FF8, mas to za par kacek a ak vies dobre anglicky, som si isty ze sa ti to zapaci. Najprv ale musis zahodit predsudky... Tesim sa na odpoved a snad od teba mozem cakat nieco zmysluplne... peace
0/0
30.1.2002 22:06

Pepa

Jasne, co clovek, to nazor. Ja proste nepatrim k obdivovatelum serie FF, a snazil jsem se popsat proc. Je pravda, ze z FF jsem hral jenom demo na tusim 8 (byl tam na zacatku ples), a to asi tak 4 hodiny. Vim, neni to moc, ale i za tak kratkou dobu by hra mela byt schopna ukazat svuj potencial a vtahnout me. To se nestalo z vyse uvedenych duvodu. A kdyz me hra nebavi, tezko ji muzu dohrat (o to jsem se ze studijnich duvodu snazil u MGS).

Co se tyce recenzi pana Zavrela, obavam se, ze je nemuzu brat prilis vazne, ony totiz nejsou objektivni (muj nazor). Jsou to spis chvalozpevy nez objektivni kritika, faktu malo, same dojmy a omacka.

A jeste posledni vec: pochybuju, ze sledovanim dialogu stravis 70% herniho casu. To by pak uz ani nebyla hra.

0/0
31.1.2002 8:51

Melvin

V tom asi bude ten problem .... to DEMO neni ani pul procento cele hry a chybi tam v nem i nektere vychytavky
0/0
31.1.2002 11:32

solidsnake

Klasický úkaz PCčkářského povrchnímu přístupu ke konzolovým hrám. Kritizovat něco po pár minutách hraní je opravdu ten správný přístup. A že recenze kolegy Zavřela nejsou objektivní? Panebože a která recenze je objektivní.
0/0
31.1.2002 13:03

Pepa

Kazda recenze by se mela snazit byt co nejobjektivnejsi, jinak to neni recenze.   (...)    Myslim si, ze po 4 hodinach hrani si muzu udelat celkem presny obrazek o hre, cili o hernich principech, technickem provedeni, zpusobu vypraveni pribehu, atd. Pokud si myslite, ze se mylim, argumentujte (jestli vite, co to je), ja se rad necham poucit.
0/0
31.1.2002 15:25

Keitaro

Mas pravdu, napriklad taka recenzia na MGS2 nieje velmi objektivna aj ked je tam jasne pisane - k tomuto datu neexistuje hra ktora by vyzerala tak dobre ako MGS2 - nestaci ti to? Co je na tom subjektivne? Proste je to tak a je to fakt... No ale urcite mi viac sedia taketo recenzie ako kritiky, kde autor hlada kazdy chybku a vytyka hre aj najvecsie blbustky...
0/0
31.1.2002 19:34

solidsnake

Objektivita je utopie a snaha o její dosažení je plýtvání časem. Recenze nikdy nemůže obsahovat nic jiného než selektivní výběr kladů a zaporů, který je podmíněn jen a pouze subjektivními skutečnostmi (zkušenosti, osobní preference...). Jinými slovy nikdo nemůže popsat skutečnost, může pouze popsat jak skutečnost vidí a na tom opravdu není nic objektivního. A napsat, že po 4 hodinách hraní (dema) můžeš mít obrázek o kvalitách hry jako je FF, prostě je nesmysl, což pochopíš pouze v případě, že ji dohraješ celou (mě samotného prvních pár hodin první FF, kterou jsem hrál taky příliš nebavila takže vím o čem mluvím). FF tě vtáhne pozvolna, postupně a o to silněji. Není to typ hry, který dokáže zaujmout ihned, ale teprve až zjistíš co je pod povrchem a to za 4 hodiny opravdu nebudeš.
0/0
1.2.2002 15:41

director

Pepa: "Ja proste nepatrim k obdivovatelum serie FF" V tejto vete je vysvetlene vsetko. Len nechapem, preco potom kritizujes styl tohto RPGcka. Ja tiez "nepatrim k obdivovatelom FALLOUTu" (kupil som si ho z jednym casopisom), ale to vobec neznamena, ze je to nudna hra. Prave naopak, podla recenzii vyzera skutocne dobre, len nie je urcena pre mna. A preto som nikdy nereagoval na clanky hier, ktore nie su zaujimave PRE MNA. A co sa tyka p. Zavrela, ja osobne som snim zatial vo vsetkych mnou precitanych recenziach suhlasil, asi mame rovnaky vkus, a to je len dobre.
0/0
31.1.2002 17:10

Pepa

Naposledy muj uchylny nazor.

1) Pokud je tato diskuse pouze pro fanousky FF, omlouvam se vsem za zpusobena prikori.

2) Mam-li srovnat FF8 a Fallout (ktere jsem hral radove stejnou dobu), zdal se mi Fallout lepsi. Pripadal mi HERNE promyslenejsi a konzistentnejsi (pomerne propracovane realie atd.). Ale je pravda, ze na tahove boje ja proste nejsu.

3) Recenze neni ani tak od toho, abyste s ni souhlasili, jako spis od toho, aby sdelila vsechna dostupna fakta tem, kteri hru neznaji a rozhoduji se, jestli ji koupit nebo ne (zvlast kdyz hry jsou na nase pomery skutecne velmi drahe). Web, kde pusobi pan Zavrel, neni orientovan az zase tak profesionalne, ale chcete-li se podivat, jak se dela profesionalni recenze, kouknete na avault.com

0/0
1.2.2002 9:58

director

ad1) ked niecomu nerozumiem ani po odskusani, tak sa do toho nepletiem. ad2) ja som neporovnaval tieto 2 hry, len som chcel poukazat na rozdiel medzi tymito dvoma TYPMY hier ad3) prave preto, ze cena hier je dost vysoka, tak ma moje rozhodnutie o kupe hry podla Martinovej recenzie nikdy nesklamalo. napr. Legend of Dragoon (podla Gamespot 6.4/10, by som si to nikdy nekupil a aka by to bola chyba).
0/0
1.2.2002 11:08

Mato

Ked to nevyjde spolu s MGS2 na PC tak si to hodim!!(viete na koho sa potom mozte odvolat :-))
0/0
30.1.2002 18:58

Keitaro

Ze na PC vyjde MGS2, to je mozno tak 1% sanca. Ale ze tam vyjde FFX tak to nieje ani tolko :) Tak radsej zacni sterit na PS2 ^_^
0/0
30.1.2002 22:10

MaláRuka

Jo je malá šance. Tyhle tituly musejí být PS2 only, jinak by  PCčkářů nic nenutilo koupit PS2. Marketing je holt marketing.
0/0
31.1.2002 13:39

Mato

A co tak konverzie?
0/0
31.1.2002 19:19

Pepa

FF
A to je prave to. Pribeh v serii FF muze byt skvely, propracovany a emotivni jak chce, ale ta hratelnost... se mi proste nelibi. Je to zdlouhave, podvadi to a koukat po dvestectyricateosme na uplne stejnou scenku vyvolani nejakeho elementala (nebo co to je) je naprosta uchylarna.
0/0
30.1.2002 9:34

Nitramdor

Nevsim jsem si nekdy, ze by FF podvadelo. Ale zdlouhavy mi vyvolavani elementalu(apod) a zacatek a konec bitvy prisel. Aspon tedy od FF7 vyse. Co jsem ale cetl recenze na FFX, tak to ma byt vse kratsi a rychlejsi nez drive a ma byt i urcita moznost interakce (u tech elementalu). Jinak FFX byla na vsemoznych sajtach vyhlasena jako nej za minuly rok. A dostala cenu Gold Satellite (coz mi nic nerika, ale ma to byt pry uspech). Podle recenzci o tom lide mluvi jako o nejlepsi FF z nove doby, ale kdo vi...
0/0
30.1.2002 13:15

Pepa

To podvadeni jsem myslel tak, ze clovek proste jde, nikde nikdo, a najednou lup! a jsou tam tri prisery. To je podle meho zastaraly koncept, v tehle dobe naprosto neobhajitelny. Boje me nebavi vubec, proste proto, ze jsou zdlouhave a vypadaji nerealisticky (jeden svihne, chvili nic, druhy svihne, chvili nic, treti umre). A vzhledem k tomu, ze na hodinu hrani je 40 minut souboju, 15 minut volneho pobihani a 5 minut sledovani scenek, neni pro me o cem uvazovat.
0/0
30.1.2002 14:41

Martin Jakl

To je prave na FF to nejlepsi.
0/0
30.1.2002 14:55

Miser

:)
TO NEJLEPSI ??! Vzdyt to se dalo prekousnout tak mozna u WIZARDRY VII, ale ne u takhle nove hry !
0/0
30.1.2002 19:08

MaláRuka

FF8 sem dohrál. Ze začátku mi to taky přišlo divný a ujetý, ale nějak jsem se do toho dostal a začalo mně to bavit. Nakonec jsem ale našel takovou strategii, že na 3. a 4. cd jsem se u toho zase královsky nudil...  A to jsem nepoužíval elementály, protože to jejich objevování byl fakt opruz. V tom s tebou souhlasím.

0/0
31.1.2002 13:45

director

Len by ma zaujimalo odkial mate to Pal-ove DEMO, ked FFVI este ani nevysla, pretoze ja ho chcem tiez.
0/0
30.1.2002 8:07

Keitaro

To by inak vskutku zaujimalo aj mna kedze je stale Januar (leden) a toto demo ma vyjst az na konci prveho stvrtroku. hmm
0/0