Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Asheron`s Call - Dark Majesty - lákají vás onlinovky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Tomasek

AC
Verim tomu, ze MUDy se urcite zabavou vyrovnaji graf. propracovanym onl. Ale hlavni podil teto "zabavy" vidim predevsim v komunikaci mezi hraci na prvnim miste a az teprve na druhem samotne souboje s monstry apod. V AC, nebo jine graf. onl. probiha komunikace mezi hraci na stejne urovni jako v MUDu a navic je zde jeste pozitek z graf. stranky hry. Ano je pravda, ze to neni zadarmo, ale verte me, ze to stoji za to. AC se musi videt v akci. Zatim kdokoliv zacal hrat, tak byl AC uplne pohlcen. Jsou to poznatky z praxe. Od doby co jsem pred rokem zacal hrat AC, tak me to uplne prekopalo muj soukromy zivot a navic sem se ani nedotknul zadne jine hry. A to jsem pravidelne paril stragegie atd. Timto sem nechtel nikterat snizit zabavnost jakekoliv jine onl. gamesy, ale AC se proste musi videt v akci ... a potom uz je jen jedna cesta ... absolutni zavislost :)
0/0
25.2.2002 11:57

dorban

To, ze mudy jsou na prvnim miste kominukace a az na druhem miste hra, to neni pravda. Pro nekoho to tak byt muze, ale stejne tak to tak muze byt napriklad na Ultime, kdy nekdo stravi x hodin na trznici a povida si. (AC jsem nehral, nemuzu posoudit, Ultimu sem hral v kuse asi 4 mesice - od rana do vecera :-) A o tom, ze kvuli mudum vyletela rada ze lidi ze skoly, o tom by se daly psat romany. Ja osobne sice skolu dokoncil, ale ac drive naruzivy paran tak jiz 6 let, co se venuji mudum, si zaparim cca 1 hru rocne - a to doma o vanocich, kde nemam internet ;-) Je to proste on-line hra stejne jako AC ci Ultima. A kdyz je MUD udelanej aspon trochu dobre, tak priznaky jsou uplne stejne jako popisujete vy u AC, to mi teda verte :-)
0/0
27.2.2002 14:25

Turlogh O'Brien

Kazdemu podle jeho gusta
Ave, musim souhlasit s Dorbanem a to nejen proto, ze delame na stejnem projektu (http://lit.mudy.cz) ale i proto, ze jeho nazory na online hry jsou nestrannea troufnu si rict profesionalni. V diskusi o online hrach (ne jen o AC jak by se mohlo jevit) mi prijde spravne nadhodit i LiT a vzajemna konfrontace muze obema stranam jen prospet. LiT je na ceskem internetu uz 9 let a delaji ho cesi a delaji ho zadarmo, bez naroku na jakykoliv honorar a jeste do nej investuji nemale penize (hw, pripojeni na inet, cesty na session, telefony, ...). Tezko muzeme kvalitou soutezit s komercnimi projekty ze zamori, kde 10 babek mesicne zaplatit fakt neni problem, kdybychom se mohli venovat LiTu za odpovidajici odmenu, urcite bychom ted byli uplne nekde jinde. Jednoduchost zpracovani a nenarocnost na linku a hw si urcite (i v dnesni dobe, kdy se hw i pripojeni zrychluje) najde sve priznivce. Ja preji Asheronu jeho hrace. Jsem rad za nase hrace, i kdyz jich v posledni dobe neni tolik co drive. A duvod? Jednoduchy. Kazdy vyrobek bez reklamy pada v zapomeni. To se stava i LiTu - a spouste jinych MUDu v Cechach. Pred lety jsme ziskali jiste mnozstvi hracu, jejichz prizen zarucila, ze LIT prezil dodnes. V dnesni dobe chystame vetsi reklamni akce a verime, ze oslovime hrace. My mame co nabidnout. A my to dokazeme! / Turlogh O'Brien
0/0
1.3.2002 12:54

Turlogh O'Brien

jeste dodatecek
Jeste jsem chtel dodat, co se tyce casu straveneho na onlinovkach, kazdy fanda tomu venuje sve "maximum". Ja za poslednich 5 let nehral skoro zadnou novinku a kdyz uz, tak jen ze studijnich duvodu a nejake RPG. Na me drivejsi oblibene strategie ci simulatory uz proste cas a penize nezbyvaji. Take jsem se venoval jinym online hram, ale nektere byly narocne na hw, linku, jine omezene hernim prostorem (slo hrat jen urcitou cast dne ci omezenou dobu) a jine byly prilis drahe. Kdo ma penize, cas a pevnou linku, ten si muze vybirat co mu libo. Ja osobne jsem LiTu jen na tvorbe venoval temer 10.000 hodin casu, hranim predtim jsem stravil take tisice hodin. Hraci na LiTu odehraji mesicne v souctu tisice hodin.
0/0
1.3.2002 13:01

Dorban

No, ja nemluvim JEN o MUDu Lost in Time, ja mluvim o MUDech obecne, ktere v souctu hraji desetitisice ne-li statisice lidi po celem svete. Lost in Time je jen jednim z mnoha tisic serveru. Po presnych cislech jsem se nepidil, ale maximum on-line hracu v jeden okamzik bylo na jednom MUDu pres 700 (pravda, nase maximum bylo pouhych 54). A jak rikam - hlavne jsem se ozval na protest proti vete:" a od té doby patří do svaté trojice nejoblíbenějších a nejhranějších on-line her na světě" protoze tato veta nikdy nebyla a neni pravdiva. To, ze napriklad na Dark Paradise byva pres 200 lidi on-line a na Lost in Time jen 20-30 vubec nic nevypovida o tom, jak si tyto herni zanry vedou v globale. Dorban
0/0
21.2.2002 17:54

David Vodňanský

Koukám, že adminové a wizardi z LITu si tu dali sraz :-) Nic proti Vašemu výtvoru, ale jestli hraje onlinovku 15-25 lidí (údaje z Vaší statistiky) nebo pár tisícovek je docela rozdíl. Tohle mi spíš připomíná online Dračí doupě s partičkou kamarádů nad hrou. MMORPG je o něčem docela jiném a Vaše reklama mi tady připadá poněkud nemístná
0/0
21.2.2002 12:39

Orias

ahoj
Jenom drobnost, hraje nás v jedno chvíli 15-25, ale jenom čechů. Normální stav na serveru je cca 1200 - 2000 lidí (podle času) a serverů, kde se hraje je je osm, takže v jednu chvíli hraje AC cca 9 - 18000 lidí. Takže o MMORPG tady asi mluvit jde :-)))
0/0
22.2.2002 10:35

David Vodňanský

Zase tolik do toho nevidím, ale po návštěvě LIT stránek jsem měl pocit, že jde o jednu uzavřenou hru, provozovanou na víceméně pokoutním serveru (viz historky o přesunech a "šéfově" PC). Tak kde se tedy LIT vlastně hraje a kde jsou statistiky lidí? Ty Vaše fakt udávají max 25.
0/0
22.2.2002 12:09

Dorban

Mno, dovolil bych si veci uvest na pravou miru: 1) Mutli-user Dungeon (MUD) je hernim zanrem obdobne jako jsou hernim zanrem napriklad RPG, strategie ci letecke simulatory. A LIT je jednim z mnoha zastupcu tohoto zanru podobne jako Warcraft ci Dune jsou zastupci strategii. A ze MUDy nejsou uzavrenou hrou vas muze presvedcit napriklad www.mudconnect.com, kde se mimo jine nachazi seznam nekterych MUDu - a tech je tam v soucasne dobe registrovano pres 1700. Pres 1700 ruznych serveru s ruznymi mudy. 2) co se LITu tyce, tak clanek venovany historii tohoto konkretniho mudu se tyka vzniku LITu a jeho rannych stadii vyvoje. LIT vznikl nekdy roku 1993, tj. v dobe, kdy internet byl do Ceskych zemi teprve zavaden a tudiz je logicke, ze se vse delalo vice ci mene pokoutne. Jinak za poslednich zhruba 5 let prodelal server pouze jeden presun, bezi, dovolim si tvrdit bez vypadku a je umisten takrka na pateri, tudiz rychlost pripojeni vyssi snad ani byt nemuze. 3) pokud v jednu chvili na jednom serveru AC hraje 1200-2000 lidi, tak skutecne nevim o zadnym mudu s podobnou presenci. (ale jen tak na okraj - zajimalo by me, jak to ten server stiha - Ultima se zasekava uz pri zhruba 200 lidech - a neni to pripojenim) Na druhou stranu jen na mudconnectoru je, jak jsem uvedl, registrovano pres 1700 mudu a cisla 17000 on-line uzivatelu v jeden okamzik by tim mudy dosahly uz jen tim, kdyby na kazdem MUDu bylo 10 lidi. A to dokonce i my mivame vic a jsou mudy, kde se presence pohybuje ve stovkach. (napr. Realms of Despire http://www.game.org/ - maximum hracu 842) A to nemluvim o tom, ze ten seznam na mudconnectoru urcite neni uplny. 4) v mem prispevku jsem nechtel rict mudy jsou lepsi, jsou proste jine. A navic pravdepodobne prvni on-line hry vubec. Nelze je proste jen tak opominout, kdyz se bavime o on-line hrach :-) Dorban
0/0
27.2.2002 14:16

Pavel Tomasek

Pocet hracu
Ano je to pravda. Byva cca. 1000+ hracu online. Server to stiha naprosto s prehledem, protoze engine je dobre navrzen. Cely jeden server je rozdelen na tzv. land bloky. Nejsem si jisty, ale myslim, ze pro vetsi dungeony, nebo pro skupiny dungeonu bezi samostatne servery. Bohuzel nevim to presne. Pokud jde ale o pritomnost hracu na jednom miste ve vetsim poctu, tak bych odhadoval, ze server pozna silu linky kazdeho hrace a podle toho pokud nestiha linka, tak u nej vyvola tzv. portal storm a odportuje hrace o land blok dal. Hraju na ISDN a pokud bylo nekde najednou okolo 50 hracu, tak se me to jeste nestalo. Vice sem zatim nezazil. Dereth je opravdu velky :) Na druhou stranu je pravda, ze spojeni obcas trochu nebo vice laguje, ale odhadoval bych, ze to je spojenim za more a ne protoze by moje ISDN nestacila. Da se ale v pohode hrat i na modemu 56K.
0/0
4.3.2002 11:17

Dorban

MUDy
Tak predne k nejhranejsim on-line hram patri predevsim MUDy, z nichz prvni spatril svetlo sveta jiz roku 1979 a od te doby jejich obliba i pocet stale roste a nic na tom nemeni nastup graficky dobre propracovanych on-line her. Po celem svete jsou provozovany tisice srovnatelnych i zcela nesrovnatelnych MUDu (zcela jine svety, zcela jine charakteristiky postav, souboju, magie, ras.. ). MUDy jsou ryze textove, daji se pripodobnit k Dracimu doupeti, kde pana jeskyne dela server. Cisty text navic nema tolik omezeni jako grafika a dava zpravidla mnohem sirsi moznosti jednak pro tvorbu hry a jednak pro fantazii hrace. A co se doby stravene na mudech tyce, tak se tez nejedna o hodiny, ale spise o roky. Ja osobne jsem svuj prvni mud hral pres rok a stravil jsem tam zhruba 2000 hodin. Muj druhy mud - Lost in Time - se tesi z me pritomnosti pres pet let a on-line hodin mam okolo 7000. Pro zajemce http://lostintime.mudy.cz/. Jo a na zaver: 99% mudu je zcela zdarma Dorban
0/0
21.2.2002 12:12

Turlogh

Preferuji Lost In Time

Ave,

onlinovky me lakaji. Velmi. Ale ze vseho nejvic me uchvalit mud Lost In Time. Ja to proste vidim takto:

   Lost in Time je textova hra a je v anglictine. My text nechapeme jako
   prekazku ale naopak jako velkou devizu. Snizuje naroky na hw, herni
   software a dava hraci siroke pole k uplatneni vlastni fantazie.
   Srovname-li text s graficky obdobnymi hrami jako je Ultima, pak musime
   priznat, ze grafika je prehlednejsi a clovek se klikanim nauci rychleji
   hru ovladat. Nicmene tech par prikazu co hrac bude bezne pouzivat
   se nauci za par dni a v pomeru k celkovemu hernimu casu je to opravdu
   zanedbatelne mnozstvi. Lost in Time si lze zahrat z
   kazdeho pocitace na kterem najdete telnet - a to je v soucasne dobe
   kazda distribuce unixu ci windows, k hrani ultima-like her je potreba
   instalace az stovek megabajtu velkeho klienta. Zaverem bych zkusil
   nazornejsi priklad -
       Dokazete rici, zda je lepsi film a nebo kniha?
   Jeste zpet k anglictine, je pro tyto hry vskutku nejvhodnejsim jazykem.
   Prikazy jsou velmi jednoduche, v popiscich lze najit i slozitejsi vetne
   konstrukce ale jsou pochopitelne i anglictinarum zacatecnikum. Lost In Time je VYBORNOU skolou anglictiny. Pripadna neznalost nektereho slovicka neni zadnym problemem, protoze mame propojeni s online internetovymi slovniky,  kde lze preklad snadno a rychle najit.

Pokud se chcete dozvedet vice, zkuste http://lostintime.mudy.cz

Vskutku me pobavilo v recenzi "40 hodin na offline RPG" pripadne vice nez rok na Asheronu. Na Lost In Time hraci travi tisice hodin a cele roky. A vite proc? Protoze je ZADARMO, v Cechach a na kanalech se bezne mluvi cesky.

/ Turlogh O'Brien

0/0
21.2.2002 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.