Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Soul Calibur - je v současnosti lepší bojovka?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal Jonáš

Recenze pro DC
Budeme se snažit i nadále něco z Dreamcastového háje přinášet. Příští týden se můžeš těšit například na NHL2K2.
0/0
21.3.2002 10:10

Abron

Co?
Hral to tady, krome recenzenta, vubec nekdo? Nevim jestli je to nejlepsi bojovka ale v kazdem pripade je to skvost. Jinak nevim jestli v CR jeste nejake krabice se SC jsou. :-)Silne o tom pochybuju. Jinak mohli by ste psat vic recenzi na kvalitni Dreamcast hry. Nemate jich teda moc. Dekuji
0/0
21.3.2002 0:12

.mEDITh.

Soul Calibur predbieha jednoznacne wshetky Tekkeny......suhlasim s autorom clanku-jednoznacne najlepshia bojowka....(zatial:)ked sa namco neprekona samo....)
0/0
14.3.2002 11:07

elanius

Pánové bavíte se uplně o ničem.Soul Calibur je zatím nejlepší bojovka jakou jsem kdy hrál.Graficky byl už překonán,ale co se týče hratelnosti a spádu hry nemá konkurenci.
0/0
12.3.2002 20:12

Psenda

jojo

moje rec :)

0/0
13.3.2002 12:39

7r37

sc je super ale myslim ze jiz prichazejici vf4 bude takova bomba ze sc zaslape hluboko pod zem. no a ani nemluvim o tekken 4. a samozrejme se blizi i cs2.
0/0
11.3.2002 20:11

Keitaro

hmmm
Verim ze Soul Calibur je pecka, bohuzial som ho nikdy nemal moznost hrat, moja naj. bojovka je zatial TTT. Ale ze by to bola najlepsia grafika aj dnes? To sa mi nechce verit... Prikladne sa pozri na DOA3 alebo VF4, na tie uz podla mna SC nestaci... Iste je ze som velmi zvedavy na SC2, ten si uz zrejme zahram...
0/0
10.3.2002 3:03

Michal Jonáš

VF4,DOA3 proti SC
Určitě s tebou souhlasím, že VF4 má lepší grafiku, ale je to bojovka beze zbraní narozdíl od SC a release má v Americe až 19.3.2002, tzn. že v době psaní článku ještě nevyšla. Takže do škály titulů s nimiž momentálně SC "soupeří" ho nezahrnujme. Také přebírá značnou část systému boje, komb, postav prakticky beze změny ze starších dílů, takže i tím ji nepovažuji za inovativní novinku. A DOA3 je také myslím beze zbraní, taktéž krapet nastavované kaše s lepší grafikou a bez multiplayeru je dle mého názoru hratelnost a výdrž podstatně nižší, než u SC. O grafiku ani tak moc nejde, je jasné, že po několika letech může být překonaná, ale stejně i dnes je u SC bombastická. A hratelnost i zábava je v SC vrchovatá. Řeknu ti, že bojovky nemám jinak moc v oblibě, ale SC jediný mě dokázal opravdu zaujmout. SC je totiž originál, nic neokopíroval z jiných her, šel vlastní cestou a je hratelný jak pro jednotlivce, začátečníky, tak i jako multiplayer, nebo pro zkušené hráče. Zkrátka je přístupný pro všechny a to je myslím to hlavní.
0/0
10.3.2002 9:33

Zdenek Musil

nerozumim
Rikas, ze nemas moc rad bojovky, ze si pred hranim SC nevenoval zanru pozornost a presto srovnavas systemy komb, boje atd. Rikas, ze VF a DOA uz nejsou tak originalni... Byly predchozi tak dily tak slabe, ze se vlastne nedaji srovnavat nebo je opravdu boj beze zbrani natolik degraduje? To mi prijde jako odmitat srovnani NFS s GT jen proto, ze se tam proste jezdi necim jinym - i kdyz tak jako tak jde o zavody. Je vazne tak nutne rozdelovat zanr bojovek na ty beze zbrani a se zbranemi? Kam by pak zapadl treba Last Blade 2, kdyz tam jsou oba 'systemy' boje a taky je to vyvazena hra, oblibena krome hratelnosti i pro vynikajici grafiku a choreografii. Ano, do uplne jine kategorie, protoze to je sice bojovka, ale pouze 2D a navic 'jen' automatova arkada - jedine snad, ze bys chtel porovnavat pribeh nebo dokonce vyzdvihnout volitelne styly boje plus treba ziskavani sily pro specialni utoky. A s tim vsim pak i hratelnost... Docela rad bych prece jen chtel v takovem clanku od nekoho v bojovkach zainteresovaneho nejake srovnani slyset, protoze kdyz nekdo da hre tolik procent, pritom jednim dechem tvrdi, ze ho bojovky az na tuhle jedinou vlastne neberou a ze konkretne u SC je singleplayer skvelej, zatimco u jinejch je hroznej (souhlasim s tim, ze pribeh pomuze, ale je to prece jen porad bojovka...), ze o grafiku ani tak moc nejde, ale presto je u SC bombasticka, hratelnost, ze je vrchovata a SC je original vsech originalu, prestoze kazdy na prvni pohled udajne pozna jeho pribuzensky vztah ke starsimu Soul Edge... (?) Pardon, ale mluvit takhle nekriticky o (4 roky stare) hre ve mne vyvolava dojem, ze sis celkem nahodne zhral SC, objevil bojovky a pln nadseni si napsal tenhle clanek. Predstavu o SC, jejiz vytvoreni melo byt patrne ucelem tohoto clanku to uplne potlacilo.
0/0
10.3.2002 21:09

Michal Jonáš

SC a ostatni
Neříkal jsem, že bojovky nemám rád. To bych si tuto recenzi nebral, ale každý má svůj oblíbený žánr- určitě i ty. Když někdo zbožňuje závody typu GT a pak píše o GT, múže být trošku zaujatý ke kladnému hodnocení. Můj případ je takový, že bojovky hraji již poměrně dlouho na PS, DC, počítačích, ale když bych si měl koupit super bojovku, nebo jinou super hru, koupím si jinou a poté bojovku. Nevidím na tom nic špatného.  Já jako hráč, který se staví k bojovkám velmi střízlivě, můžu klidně a bez zamlžení porovnávat s jinými tituly, než zanícený fanda žánru. Skutečností je, že Soul Calibur je dlouho jediná hra, která dokázala na víc než jedno odpoledne zaujmout mě i ostatní na rozdíl od jiných (i kvalitních titulů). Každá hra je originální u prvotního dílu, možná někdy i u druhého, ale několikátý díl v sobě nemá tolik originality jako první. SC2 zcela určitě nepřinese tolik nových či originálních prvků jako SC. A stejné to je i s ostatními. Poslední VF nepovažuji za kdovíjak bombastickou novinku, pouze série přechází na nové platformy.  A to srovnání jsi asi špatně pochopil, nesrovnával jsem SC s VF4 a DOA3, protože se připravují do prodeje. A co se týče starších dílů, tak netvrdím, že jsou špatné, ale zastávám názor, že SC je povedenější, proto takové hodnocení. Je to můj názor a jestli považuješ jinou hru za nejlepší v žánru, je to tvoje věc a právo.  A s automaty jsem SC opravdu neporovnával, bral jsem na zřetel pouze konzolový trh. Porovnávat automat a konzoli dost dobře nejde. Právě přístupnost pro všechny vrstvy hráčů v SC je devizou, kterou jsem jinde marně hledal. Ty možná nehledáš v bojovkách hloubku, asi se jenom "mlátíš", pak opravdu stačí jenom zajít do herny, ale tituly jako SC možná nepochopíš. Já už z mlácení vyrostl a tak hledám v bojovkách asi něco víc než ty. Soul Edge šel sice SC příkladem, ale hry jsou to jsou hodně odlišné, podstatně více než VF3 s VF4. A konečně, jestli odsuzuješ hru podle jejího věku, tak je tato diskuse bezpředmětná. Pozn. moje prvni bojovka byl Fist na C64.
0/0
11.3.2002 13:48

Zdenek Musil

tak to uz vubec nerozumim....
Kdyz nekdo napise (cituji/pastuji): "Před hraním této hry jsem žánru nevěnoval mnoho pozornosti" a "bojovky nemám jinak moc v oblibě" tak mam proste trosku problem pochopit, ze budes hru oznacovat slovy "bezpochyby nejlepší bojovka pod sluncem všech dob, modla všech vyznavačů tohoto žánru" a pote dodavat, ze "bojovky hraji již poměrně dlouho ". To k tomu 'nedorozumeni'. Jestli to chces jeste nejak kulantne vysvetlit, tak budu rad, ale predem se priznavam, ze to bude chtit hodne prace mne presvedcit :))) Vatu preskocim, VF mi pripadal docela slusnej a dodneska si ho semtam dam, stejne jako Tekkena, ale i Art of Fighting, Last Blade atd. Ano, hratelnost nerozlisuji podle platforem. To bych totiz nutne musel dospet k tomu, ze by vzdy posledni vykrik techniky byl soucasne zarukou nejvyssi hratelnosti, coz je nesmysl. Proto mi take vylet za utracenim minci na automatech prijde jako daleko dostupnejsi zabava, nez kupovani jeste stale dost drahe konzole. Ok, pokud ti prijde SC povedenejsi nez jine tak nemam nic proti. Za celou dobu jsem taky proti SC nerekl ani slovo; kritizuju zpusob, jak se k SC stavis... Ta poznamka o 4 roky stare hre jednoznacne souvisela s tim, co sem napsal v tomtez souveti pozdeji a co jsi zjevne prehledl. Co se tyce meho nazoru na bojovky: ciste o samotnem mlaceni to mozna mohlo byt driv (i kdyz i takovy Ninja byl spis adventura :), ale ve ktere hre dnes je tak malo, ze ti staci jen par her a vis o kazde fatalite, kombu nebo mas k dispozici od zacatku vsechny protivniky a vis jak na ne? Popravde: malokdy necham bojovku dokud ji nedohraju aspon za vetsinu alespon trochu sympatickych postav, nezbastim story a nenaucim se komba atd. ;) Je tedy pochopitelne, ze se povazuju za 'fandu zanru' a velmi nerad vidim, jak se nekdo predem omlouva, ze bojovkam nevenuje pozornost a pak vyplodi (krome vibraci) tak zanicenou recenzi (pokud to recenze vubec byla, dost mozna jen nekomu ve skladu zbylo par neprodanych krabic a tak ti zavolal :) Je mi lito: radeji jako autora recenze bojovky zbastim chlapka, co ze sebe bude delat machra pres fraktury nez redaktora, oznacujiciho se 'bez zkusenosti, ale s o to dokonalejsim usudkem'. Pracuj na tom, superlativy uz umis! :)
0/0
11.3.2002 20:20

Psenda

Nechapu jak muze bejt nekdo tak omezenej a chytat druhy lidi za slovo .. pane profesore .. ja hraju bojovky uz tak dlouho ze by ti z toho rostla trava z usi :) - SC zatim fakt nema konkurenci ve svem odvetvi a ve 2D je kralem jeste porad SSF2 Turbo

na tve odpovedi vidim ze jsi velice fundovany clovek ktery vi presne co to je psat recenzi a taky koukam ze zanru bojovek fakt hrozne rozumis .. spis mi ale pride ze si Jan Amos Komensky ... podle toho jak rozebiras jeho stavbu recenze a vety v ni pouzite :)

0/0
12.3.2002 11:22

Zdenek Musil

zradlo :)
Jo tak ty si mne dostal, ty si ten pravej :))) Hele nelibi se mi jak to napsal a jak se nechal rozebrat. Takze jsem mu to napsal - a totez si udelal i ty, takze 1:1. Ze to nechapes ty neni projev omezenosti z moji strany ;) Mimochodem dalsi kterej si nevsiml, ze sem proti SC nic nenamital... Zato zjevne nejvetsi machr na bojovky siroko daleko :) Odvetvi bojovek = podle tebe 3D zpracovani? No a k tomu rozboru: ty sis fakt nevsiml tech hovadin? Ja si myslel, ze kdyz to tam pastnu vedle sebe, tak uz to pochopi uplne kazdej... Taaaak nic, skoda ;) Slibuju, ze priste az tu uvidim podobnou slataninu, tak uz nebudu za slusnyho, ale naucim se taky pouzivat tuhletu jemnou ironii a narazky jako to umis ty, abych mohl bejt za chytryho i kdybych nahodou nemel jak :)
0/0
12.3.2002 18:16

Psenda

Psi zradlo :)

no hele ... me je uplne jedno co tam do te recenze napsal .. spis me rozsekavaj typci co neco rozebiraj a sami nic nenapisou ... to je vse :)

ze proti SC nic nemas to je mi jasny .. nejsem silenec a umim cist

a .. nepochopil jsem tvou namitku ...

Odvetvi bojovek = podle tebe 3D zpracovani?  - prosim vysvetlit :)

btw: .. je videt ze sem te nedostal jenom ja .. ale ze je de - facto jednoduche te dostat protoze delkou svych elaboratu sam podtrhujes svou existenci :))))

0/0
13.3.2002 12:31

Psenda

zkouska
hele .. abych ozkousel tvou kompetenci v teto oblasti .. prosim vysvetli mi zasadni rozdili mezi 2D a 3D bojovkou :) - takovy maly domaci ukol :) .. jestli me posles do haje .. prosim .. sam ja bych to udelal :))))
0/0
13.3.2002 12:35

Zdenek Musil

2d - 3d
V tom bude urcite nejakej chytak, zejo!? :) Ale ne, do haje te neposlu, ty si velky zvire, jednou se budes hodit az budu hledat dobrej flek a ty shanet nekoho ukecavaciho :)))
0/0
13.3.2002 14:15

Zdenek Musil

odvetvi
Na to 'odvetvi' se ptam kvuli tehle vete "SC zatim fakt nema konkurenci ve svem odvetvi a ve 2D je kralem jeste porad SSF2 Turbo". Nechce se mi verit, ze bys za 'odvetvi' dosazoval neco jako 'pocet dimenzi', tak se ptam :) Jo a k ty delce elaboratu... vono to chce napsat toho hodne, aby se v tom dotycnej ztratil, ulitl atd. a pak sel lip nachytat :)
0/0
13.3.2002 14:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.