Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Grafické karty firmy Matrox

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marek marek

Jak zjistim fps
Nazdarek Mohl by mi prosim nekdo poradit jak zjistim kolik FPS mam v Unreal Tournament 2004 Diky
0/0
10.4.2006 14:26

nedam nedam

2 Roland
Kecas picoviny mam S4pro i TNT2pro a na S4 Unreal Turnament mam 15fps a navic chybi spousta efektu.. TNT2pro - 70fps vsecky efekty.
0/0
5.9.2002 0:57

jey tee

AMD1700,DRV5,512(266) Gf3TI20064MB (210-460takt).....jam myslim ze tech 50 fps taky udelam....zase to moc dramatizujou:o/ 1024x768x16 a rozumne detaily.Uvidime
0/0
4.7.2002 14:03

Assur Devastator

Mam skoro rovaku zostavu , akurat na karte mam 128MB DDR a taktujem na 220x460 . Myslim , ze ten engine Unrealu nebol este vyladeny - predsa je to len testovacia vzorka , ved este nebolo vydane ani demo .
0/0
5.7.2002 17:31

Graetar

Unreal poběží! :)
A jak! To by bylo, abych z toho nevyždímal aspoň 55 framů...  Jsem zvědav, co provede DooM...
0/0
3.7.2002 12:42

DJ. Skokan

UT 2003
Mam UT 2003 doma, ale je omezenej jen na 14 dnu, zkousel jsem uz vsechno i projit registry, ale furt ne a ne to nejak osdit. Nezkousel jste to nekdo doma???? 
0/0
2.7.2002 20:08

Mirek

Trocha kritiky

Tak si rikam, ze jsem se dlouho neozval :)
Mam pripominku k prvni casti (Unreal Tournament 2003 a grafické karty). Je hezke, ze na pul stranky hodis vysledky ruznych karet, ale je to na nic pokud k tomu neuvedes jediny udaj o zbytku sestavy. Promin, ale takto si obrazek o tom, jestli mi UT2003 pobezi opravdu neudelam :-(

Uvaha o poctu FPS je dobra (vystizne napsana).

0/0
2.7.2002 13:42

David Hanousek

OK
Máš pravdu, Mirku - umíš se ozvat na správném místě . Jistý odhad o použitém typu procesoru si čtenář může samozřejmě z kontextu udělat, nicméně je podstatně lepší, bude-li v článku explicite uveden. Doplnil jsem. A díky za pochvalu .
0/0
2.7.2002 15:05

Roland

Rekace na článek FPS.
Jo asi jsem to neuvedl ale já měl v té diskuzi namysly průměrné a minimální FPS tedy hlavně ta minimální. A třeba u té ATI narozdíl od nVidie nedochází k takovým poklesům když se objevím na náročné scéně. A tak nějak jsem z hlavy loudil FPS při UT mapě Lava Giant která je vcelku dost náročná. Ale z praktického hlediska mě zajímá to nimimální FPS na těch nejnáročnejších scénách aby nekleslo pod 35
0/0
2.7.2002 11:09

mega borec

jestli to mela bejt narazka na me (tv-25fps) tak na svoji obhajobu bych tady rad uvedl ze jsem to myslel stejne jako ty:). asi sem to popsal trosku neobratne. spis mi prisel zajimavej konecnej soucet framu pri pouziti motionbluru.
0/0
2.7.2002 8:52

mega borec

docela by me zajimalo kdo vubec prisel s tim ze ve hrach by melo stacit 25 snimku k plynulemu pohybu. pravdepodobne se nekdo domnival ze kdyz to staci u tv tak to musi platit i pro renderovanou scenu u compu. jenomze asi nejak pozapomel ze pri zaznamu na kameru pohybujici se objekty "disponujou" takovou vychytavkou-motionblurem. takze i pri tech 25(24)fps je obraz doopravdy plynulej. a vsadil bych se ze engine hry kterej by tutu featuretku umoznoval by pri 25szs dokazal navodit pocit naproste plynulosti. jenze je tu takovej mensi problem. podle 3dfx k spravne fungujicimu motionbluru comp potrebuje spocitat vzdycky 4snimky namisto jednoho(podle specifikaci voodoo5). takze jednoduchejma poctama dojdu k tomu ze bych tech snimku potreboval nakonec 100. coz by tak nak priblizne odpovidalo i tomu kdyz chci hrat naprosto plynule nejakou tu 3dakcicku(ikdyz bez toho krasnyho lehce rozmaznutyho pohybu). coz treba u q3 je otazkou zivota a smrti:). vazne.
0/0
28.6.2002 10:28

Roland

Pokud se nepletu
Na 25 FPS že je plynulé tuším přišlo právě 3DFX nebo ta skupina formujících se nových akcelerátorů. A Pokud se nepletu tak také ty vodo co měly dva čipy tak přece vykreslovaly prokládane. Takže na tom ta karta docela užeštří dost času. Je to jako dvouprocesorový Počítač. Akorát že tady je to jednodužší a rozzělí si to vypočítávání obrazu. Ale jinak co jsem kde četl tak se nejčastěji pro plynulost to spojuje s promítáním filmu. A záleží na divákovy jaký má zrak a tak se ta plynulost pohybuje někdy v rozmezí 24-36 z čehoš je bráno že ideál pro promítání je těch pokud se nepletu 30 snímků. A tak nějakým způsobem se to dostalo i do her. Možná to není dost přesné ale 5 let je pro mě více než dlouhá doba vzlehem k tomu že jsem schopen zapomenout nebo nějak něpřijmout neporozumět věci i během hovoru. :-) Což ale asi k smíchu není. :-( Ale myslím že o té rychlosti snímků jsme to myslely oba stejně.
0/0
2.7.2002 11:18

mega borec

???
mozna ze sem jenom prepracovanej(ikdyz je teprve utery, to snad jeste ne!) ale nejak my uchazi smysl nekterych tvych reakci. 1. co si nepamatujes 5 let? 2. proc zminujes dvouchipova reseni od 3dfx? neber to nijak zle, proste sem uz asi prepracovanej a musi se na me trochu pomalejs:).
0/0
2.7.2002 13:02

Roland

No
Asi jsem to klasicky zase špatně vysětlil. Chtěl jsem říci jako že 5 let je na mě dlouhá doba a že z hruba před 5 lety jsem o Hardware PC věděl velice hodně. A i dost zkoušel. A těch pět let je doba kdy také jsem se zabíval tím jak je to z plynulostí a jak vznikly různé normy. Nebo že 3Dfx že nějak tohle dokázalo díky tomu že u těhle karet se obraz zkládal že dvou. No a to je právě to že je to tak dlouho že už jsem to skoro všechno zapoměl i spodrobnostmi. Pokud jsem tu odpověď také nezašmodrchal.
0/0
8.7.2002 9:33

Roland

Kdo si počká možbná se dočká.
O tom zobrazování a vracení zraku slepcům jsem také slyšel a viděl ale pokud vím první úspěšné pokusy byly už v USA vněkdy v 95 roce pokud se nepletu. Slepec hovořil že vidí světelné body něco jako má moucha oči neco v tom smyslu. Jsem odpúrce GeForce už jen z principu. :-) A také to že nVidia měla pokaždé ošklyvý vybl.. obraz plus to že ve hrách to má rozdělené asi na 3-4 vyhlazovací zony. Což je fuj. Já si potrpím na kvalitu obrazu ne na kvantitu. Nevím jak je na tom GF4 s kvalitou ale asi to stále nebude takové slavné a jak jsem koukal na x testů kde byla i Parhelia a Radeon 8500. Někde byl R8500 opravdu těsný i za Ti4600 a to jen to pár frames 1-2 a někde i rychlejší. Takže zatím já zůstávám a uvažuji koupi R8500. Ale zároveň velice bedlivě pozoruji Parhelia protože ty testy co se teĎ dělají ji akorát snaží se poškodit a potupit. Ostatně tak se to dělalo před ní i s RADEONEM že?? :-) Chci vidět testy až bude mít Phameria hodové a co nejvíce vyladěné ovladače. I samotná karta po dezignérské stránce vypadá velice zajímavě. A nenápadně úchvatně. To rozložení pamětí opravdu o nečem tedy o budoucnosti nasvědčuje. A také mě zajímá jak se bude chovat při 8xAGP. A vzpomeňte si na začátky. Když se objevila první 128bit grafická karta jak to tehdy vypadalo. Já si myslím že Parhelia neřekla poslední slovo. A teď mi ještě také řekněte kdo z vás potřebuje hru aby mu lítala rychlostí xxx frames?? To jenom vyšinutý člověk. Když už i 35-6 framů je na hranici skutečně plinulého pohybu. Nepotřžebuji a ani nechci kartu která mi dělá stovky framů ale obraz a detaily má hnusné a kostrbaté jako noc. Stačí my když si zapnu na svém Savage4Pro Unreal Tournament a jak jsem se porvé rozplíval nad kvalitou a hloubkou textur. A i rychlost byla minimálně srovnatelná s TNT2Pro ultra. :-) A v 800X600 v high detailech a 16-bit se to i na té největší mapě svižně hejbalo spolu s perfektně ostrým obrazem kam oko dohlédlo a ne s vyhlazovacími zonamy jako u nvidie. Zkrátka doufám ať to Pharmelii a Matroxu vyjde. Dělá kvalitní karty. Tak jako fandím ATI ať je její odpověď na GF4 rázná. A doufám že přijde brzo i VIA s nějakým pěkným kouskem. :-) Však co vím tak čipy S3 neboli Savage ještě neumřeli. A modlím se ať opět povstanou. Také je škoda že to nevyšlo Kyru také mělo špičkový obraz. Ať žije kvalita obrazu s dostačující plynulostí obrazu.
0/0
27.6.2002 10:38

mega borec

fps
hele k tem 35 snimkum, jednou mi kamos(temer-pro-gamer v Q3)  ukazoval postupnym snizovanim ze 120fps az na 30fps a ten rozdil je viditelnej vlastnim zrakem-nedelam si srandu - postrehnutelnej rozdil byl videt uz pri 75fps. jinak podle myho nazoru-radsi kvalitnejsi obraz. a kdyz si zvyknes hrat na neco kolem 40szs tak ti to ani nepride. ale rozdil tam doopravdy je.  
0/0
27.6.2002 14:07

--- Miser ---

přesně
taky jsem někde četl, že lze rozeznat tuším až 60 framů od 25 .... takže nevím nevím Parhelio
0/0
27.6.2002 14:14

TaVERNA

Jak je to vlastne s tim FPS

25 fps ve hre nebude nikdy 100% plynule!!!!!!!!!!!! Vysvetlim>

25fps je plynule (ne spojite plynule) pro oko, ale to uz neplati pro objekty, ktere v obrazu vidime pohybovat se.

Priklad plynuleho pohybu v case:
Pokud pohyb pozadi/sceny ve hre bude trvat treba 0,3s - jako napr. jeden rychly pohyb/otoceni v Quake - tak aby se tento 1 pohyb zdal plynuly, potrebuji aby tuto akci zachytilo prave minimalne 25 snimku. A 25 snimku za 0,3s dava 83fps (25/0,3). Pravda, pokud se obraz pohne o 50 pixelu, asi nic nepoznam, ale pokud to svenkne o 1000 pixelu, coz pri otocce v 1280x1024 v Quake neni problem, tak to pozadi urcite nebude plynule!!!

A ze se to v doomovkach uhyba a toci jen co je pravda. Takze vetsina akci trva mene nez 0,5s. A proto potrebujeme pro plynuly chod hry minimalne 50fps. To je ale asi takove minimum pro kvalitni rezbu.

Plynulym chodem myslim 100% spojite vnimani trajektorie pohybu v case, coz ani frekvence 25 opakovani nesplnuje. Spojite je to az od 50 fps na pohyb, takze teoreticky pro idealni pohyb v rychle hre je potreba dvojnasobek, cize 100fps. Coz je ale opravdu uz docela extrem a pri teto framerate si muzeme jen labuznicit, pac nas nic neroztrha :)))))

Takze si pamatujte, cim vic, tim lip.

A wwo tom to je. pa pa


 

0/0
27.6.2002 17:50

Martin Levay

Díky za vysvětlení
Díky za vysvětlení, ale proč ideální pochyb, když v texturách stejně vždy poznáš práci počítače, monitor má světlý plastový rám a sedím na židli a přitom mám být běžící chlápek s těžkým sapíkem v ruce a místo něj mám myšítko co svítí, ale ne na obrazovku, ale na podložku potažmo desku stolu? Proč se tedy nesoustředit na maximální vtáhnutí do děje třeba běžícím pásem před monitorem, 12kg těřkým "joystickem" v ruce jak mířím na monitor, na kterém tedy poběží těch "dokonalých" 200FPS. Počítač je tak rychlý, jako je rychlá nejpomalejší součástka v něm, stejně tak je simulace tak dokonalá, jako je nejslabší komponenta v simulaci. Není zrovna ovládání klávesnicí a ne nohama to slabé místo? Nebo mačkání plochého tlačítka myši místo frézou zdrsněné spouště 5kg těžkého kvéru? Jinak s tebou souhlasím, teď však musí domastit poslední level ve Photoshopu 2D na dvou monitorech na G450 Dualheadu :-) a pak s tchánem na pivo. Mimochodem si po čtyřech letech strávených před dvouma monitorama(Philips Brilliance Trinitron 109P 19"+ MAG Trinitron 17") nedokážu představit, že bych dělal grafiku na jediném monitoru. Divím se, jak vůbec někdo může pracovat na jediném monitoru a v poslední době často dokonce na jediném LCD, který nedodržuje pod různými úhly barvy(některé ano, ale za cenu dvou až tří profi monitorů :-) a navíc je neuvěřitelně pomalý, když k LCD nevýhodám přičtu ještě jediné rozlišení, tak se fakt divím všem těm "módním vlnám" jak lidi blbnou a kupujou oviny za úděsné prachy. Howgh Jdu na to pivo. Nebo spíš tři. ML
0/0
27.6.2002 18:32

Petr Jindra

FPS
Jo já vím. ale ta mez je 25-35 záleží na daném typu člověka. Ale obecne se dá považovat že 30 snímků za sekndu má být plynulé. Nejsem blázen hrát Hru v 1280x1024 je to hloupost a zbytečnost. Mě postačí bohatě těch 1024x768 32bit Stejně grafika je vyblitá. Q3 je u mě po technické stránce pěkná slabota. Engine možná dělá oblouky ale vše ostatní je slabota. A je vidět že programátoři si moc práce nedaly ani z kompaktibylitou. Takže jsou frames a frames. Q3 si na savage nezahraju. UT jo. A nezahraji si žádnou hru co ja na Q3 engine i když poslední která mě opravdu vcelku chytla je Jedi Knight Outcast 2. Všechna rychlost FPS záleží na tom jak dobří jsou programátoři. A tak kde je karta jinde výkonostně chaná jinde bohatě stačí. UT je přímo vzorovým úkazem. Co všechno se z karet dá vyždímat. Takže podle mě opravdu na plynulé hraní bohatě stačí 60 FPS a kartu co je vyzrálá tak jako třeba ATI RADEON 8500. A při složitejších scénách si dokáže poradit a moc FPS neztrácí. :-) A Parhelia podle mě zdaleka neřekla poslední slovo. :-) A podle výsledků co jsem vyděl její výkon by mohl celkově narůst min o 20% Dle mého odhadu. :-) Záleží na šikovnosti a zručnosti tvůrců programů a her. A taková Haegemonia na 3 obrazy nebo i Quake 3 je velice lákavé. že bych začel šetřit na monitory?? :-)
0/0
28.6.2002 9:35

TaVERNA

FPS

Souhlas, 25-30 je plynule, ale neni to plynule spojite. Pri takove rychlosti bys potreboval nejakou synchromizaci na paprsek monitoru, aby spojite vnimani oka bylo to prave. Ale to by musela byt frekvence stale presne 25, 30 nebo 50,60. Tento vjem uvidis na vsech starych videohrach, kdde se pouzivaly 2D sprity, ktere byly plynule diky synchronizaci s TV. Ale o to se staral prave graficky chip. Vzpomente si na Amigu, ta mela pro spojite vnimani v te dobe nejlepsi predpoklady, ktere se hojne vyuzivaly prave v programu SCALA. (To jen pro drive narozene). Takze pokud nasadis frekvenci radove od 50fps (tj 2x), je hodne pravdepodobne, ze vse pojede spojite plynule, protoze frekvence je tak vysoka, ze to oko nepozna a u objektu, ktere se budou pohybovat pod 0,5s si toho vetsinou nevsimnes. Ale vsimnes si toho u pozadi. Urcite se vam nekdy stalo, ze jede pouadi plynule a najednou to zadrhne a hned to jede plynule. To se stane prave tehdy, kdyz hra jede na konstantni fps, pak se najednou obraz zpomali  treba o 2-3 fps a oko si toho vsimne, pokud sleduje traektorii toho predmetu, u pozadi to prakticky vnimame stale i kyz okrajove. Proto je pri vysokych fps treba 80fps vetsi sance, ze pri spomaleni framerate nedojde k vypadku snimku, ketry by oko zaregistroval. Blbe se to vysvetluje. To je prave ten idealni pohyb - spojite vnimani. Jinak hrat hru 1280x1024 je mozna zbytecne, ale v dnesni dobe 20" monitoru bych rekl, ze je to skvele. Zkus se nekdy podivat do Annonce, kolik stoji 20citka monitor z druhe ruky. Vejdes ses urcite do 7.000,- Nema cenu kupovat novy velky a drahy monitro, zivotni pouzitelnost monitoru je mnohem vetsi nez evoluce PC.
Jinak DualHead je supr vec, sam jsem profi-grafik a nedam na nej dopustit.

0/0
28.6.2002 11:37

Roland

Hm koukám že tomu taky hodně hovíš. :-) Jakpak bych neznal AMIGU :-) Já začínal na C64 pak přes AMIGU a teď PC. A přibližně myslím že vím o čem mluvíš. Myslíš to že je optimum mít frekvenci obrazu na určitem poměru k FPS že?? nevím jak jsou ty zprávné poměry. A já 20 ani nechci co z tím nemám ani zatím víkonnou kartu jen Savage4Pro ale zato ten obraz je úchvatný jen škoda že jediná hra kde je perfektní optimalizace je Unreal Tournament. A jak donutil nVidii implementovat tu technologii co ma savage. Ale zatím co jsem viděl na GF2MX je tu hrůza. Zkoušel jsem nějak zapnout u geforce aby měla komplet scénu ostrou a ne ty 3-4 renderovací zony. A stejně se mi to nijak nepovedlo obejít a furt tam byla u sebe ostrá pak rozmazaná a ještěvíc rozmazaná atd. Mě stačí kvalitní plochá 17 hlavně abych si nezkazil oči a neboleli mě. A mám i vyhlídnutý a to Philipse 107P20 a nebo Samsunga SyncM750 nebo kolik to přesně je. Otázka zní jak na to ušetřím :-) Protože kartu potřebuji docela fest. Ale asi dám přednost monitoru :-)
0/0
28.6.2002 13:55

TaVERNA

Kvalita zobrazeni
Jojo, presne tak. Ja jsem pred nejakym rokem propadl hrani v Unreal Tournament, coz se dalo slusne provozovat na Matrox g400 dualhead a obraz ve 32-bit byl super (800x600). To same jsem pustil na RIVA TNT2Ultra a nedalo se to porovnat. Je pravda, ze Matrox (i ATI) maji nejlepsi zobrazeni. To bez pochyb. Ale je super si to napojit pres RGB -  (nebo v nejhorsim pripade S-VHS) na TV s Trinitronovou obrazovkou (Sony Trinitron, Panasonic Quintrix, Philips blablabla) o uhlopricce 72 a vic cm. Nasadis tam 800x600 a je to parada, ale musis mit kvalitni TV-OUT, coz nema ani jedna GeForce. Je to trochu skoda, kdyby GeForcky mely kvalitu obrazu od Matroxe, asi by vznikla nejdokonalejsi karta. Dneska uz hry prakticky nehraju, pac na to fakt nemam cas, ale to poznate az budete pracovat, kdyz jsem jeste chodil do skoly, bylo to jinak, kde jsou ty casy :))) Takze ja osobne bych si koupil Matrox Marvel nebo pockal pul roku na vyladenou Parhelii. Ale pokud nekdo chce fakt jenom hrat, asi bude lepsi horsi ta nVidie.
0/0
28.6.2002 14:24

Roland

No nesouhlasím. Obecně měla S3 nejlepší kvalitu obrazu. Matrox Eceloval a stále kraluje ve 2D kvalitě. A ATi je nebo byla tak nějak za nimy. Ale po pádu S3 a také KYRA a po vidání nowých karet od Matroxu G400 a výše a také ATi stali krály kvylity obrazu tyto dvě značky.
0/0
2.7.2002 11:22

Defensor

:))))))))))
Cituji: "Pravda, pokud se obraz pohne o 50 pixelu, asi nic nepoznam, ale pokud to svenkne o 1000 pixelu, coz pri otocce v 1280x1024 v Quake neni problem, tak to pozadi urcite nebude plynule!!!" Dost spatny priklad nemyslite? Vazne se domnivate, ze pri posunu 33 pixelu za 3 setiny sekundy si toho oko vubec vsimne? Podle vas by v tom pripade veskery rychlejsi pohyb objektu na filmovem platne byl trhany, ano, to tvrdite. Filmova kamera totiz snima 24 snimku (!) za sekundu a stejnou rychlosti promitacka obraz produkuje v kine. Takze jak je to vlastne s temi FPS?
0/0
3.7.2002 9:47

TaVERNA

fps
To je pravda, ale kdyz svenknes filmovou kamerou, tak se ti ten obraz rozmaze mezi policky a oko to zblbne, pri tak rychlem pohybu si toho nevsimnes stejne jako si toho nevsimnes jak pises, ze to trva 0,03s, ale prave o tom to je. Nevsimnes si toho, nevsimnes si, ze neco skube - a to je dobre, to je ten cil. Pokud bys renderoval animaci pro film, pouziva se tzv. motion-blur, ktery rozmaze rychle se pohybujici objekty, aby napodobil chovani filmu pri kratke uzaverce. To jak jsem se zde rozepisoval o FPS bylo obecne o plynulosti pohybu za urcity cas. Jak pise autor clanku, ze musime mit vetsi FPS ve hrach, protoze film je mezi snimky rozmazan a ve hre je kazdy snimek ostry. Onen motion-blur ve filmu musime zakonite nahradit nejakymi snimky ve hre. Nesledujeme komplexni obraz, ale sledujeme objekty, ktere se v obraze pohybuji a to je tak trochu rozdil. Podle meho nazoru je dulezite, ze dany pohyb za urcity cas musi pojmout minimalne tech 25 snimku. A paklize ten pohyb je kratsi nez 1s, dostavame se pro plynulost mnohem vyse.
0/0
3.7.2002 10:48

mega borec

KONEČNĚ!!
konečně že už to někoho napadlo dat to (triplehead) i do karet pro hrace. stejne ten vyvoj de hrozne pomalu co? meli by stim neco delat protoze timhle snecim tempem se asi virtualni realitky nedoziju:)) napr. uz asi pul roku si setrim na grafickej implantat do hlavy-je prej pripojenej primo do sitnice-takze mate obraz v celym "wokne". btw: tuto neni sranda ale realita-prvni kousky toho implantatu sou zkouseny na slepcich-dobrovolnicich. arghh uz se nemuzu dockat!!
0/0
17.5.2002 10:24

Bodie

Data přímo do hlavy
Už asi před rokem jsem viděl dokument o slepém chlápkovi, kterému vědci připojili výstup z kompu přímo do hlavy. Obraz snímala kamera, z té šel do počítače (který měl chlap na boku na opasku) a odtud kabelem někam na spánkovou kost, kde byla zdířka. Sice viděl pouze stíny (v šedé), i to je však pro slepce poměrně velká změna. Takže nezoufej, dočkáš se (první televize taky byly pouze čb)
0/0
27.6.2002 7:19

--- Miser ---

jj
ten dokument jsem taky kdysi viděl (tuším na SPEKTRU, tehdejším MAXu (?)) a ten obraz fakt nebyl nic moc (rozlišení tak hrubě pod 160x120) - ale to už bylo dávno, takže dneska je už k dostání třeba i 320x240x16 barev (ne bitů) 
0/0
27.6.2002 14:11

mega mecha_borec

sem s tim, uz mam nasetreno 36,50Kc. snad to bude stacit.

 

 

0/0
28.6.2002 19:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.