Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Jak byste se charakterizoval(a) jako hráč(ka)?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondra Koch

Cisla
Myslim si, ze nektery cisla sou dost prehnany!!!
0/0
31.5.2002 18:57

sklendath

konzole
no co se tyce konzoli, zase bych to tak ruzove nevidel...hardcore hraci se rekrutuji v naproste vetsine z hracu na PC a navic, budoucnost veskerych her je v online hrani...rekl bych, ze dnesni narust oblibenosti konzoli je jejich labuti pisen, ktera se bude vytracet jak budou online hry stale ziskavat na popularite a internet prebirat funkci televize, radia, telefonu atd...
0/0
30.5.2002 19:53

--- Miser ---

...

tenhle argument moc nezabere, protože už konzole této, a tím tuplem té další generace, mají podporu na online hraní zabudovanou

mně se to taky nelíbí  ale co nadělám ....

0/0
31.5.2002 1:44

Jakoubeček ;-)

...
Tak horký to si myslim nebude, protože konzole jsou skutečně jen pro hráče, nejde tam dělat nic jinýho, max mrknout na net, ale tim to končí. Já osobně bych si teda s konzolí nevystačil. A většina her mi připadá takovejch jednoduchejch, nepropracovanejch, a když, tak jsou to hry, který pocházej stejně z PC. A co se týče online, je to určitě fajn, ale doufám, že že to jednou nebude konec pro offline hry, protože ani u onlinovky (Ultima) se nedokážu bavit tak jako třeba u Fallouta nebo z poslední doby Morrowindu. Howgh.
0/0
31.5.2002 19:58

Aiax ...

Ceny a konzole

K cenám - situace je stejná jako v hudebním průmyslu. Ceny her i hudebních CDček JSOU objektivně vysoké, protože náklady na výrobu jednoho kusu jsou podstatně (a jak by řekl pan Klaus - ale podstatně!) nižší než prodejní cena. Distributoři se asi příliš bojí radikálně snížit cenu,  i když logika říká, že by tím dramaticky klesl podíl pirátských kopií, tzn. dramaticky více prodaných her, tzn. větší zisk. Hudební společnosti se sice ještě cukají, ale je to spíše předsmrtná křeč, protože je jasné, že pokud nesníží cenu CD alespoň na polovinu, tak je mp3 rozdrtí (počet prodaných nosičů rok od roků povážlivě, ale opravdu povážlivě :)) klesá). Myslím si, že i hry budou časem zlevňovat - vzpomeňte si, v dobách Visionu málokterá hra stála pod 1300,- a dneska u nás noví distributoři jako CDprojekt, TOP atd. zavedli sympatický trend 900,- až 1000,- peněz za hru.

Ad konzole - plný souhlas s Ravasem: zatím se dá obsah i inteligenční úroveň konzolových her (velmi zhruba!) shrnout do citoslovcí typu: eeen eeeeneeneen brrrrmbrrrm nebo ratatatatakabooom!!! Až výrobci přidají myš a něco podobného klávesnici, bude PC jakožto herní platformě odzvoněno.

0/0
30.5.2002 17:23

kruci

Tak

Nedělam nic jineho nez pařím:) Protože :

1) Zvyšuju odolnost těla (zadnice, oci, hlava, ruce ......................:))

2) Zvyšuju inteligenci (minimálně počítačová postavy:))

3) Nesedim porad u televize, uceni, .....:)

4) Nekouřim, nepiju, sexualně nežiju (leda v počítačové hře:))

5-1000000000000) pokračování příště (datum vydání neupřesněn:)) 

0/0
29.5.2002 23:36

sklendath

piratstvi
no, kousek dole je zajimava diskuze co se tyka piratstvi a ceske povahy. Nikdo v te diskuzi, se ale nepozastavil nad jednou veci a tou je samotny vyseuvedeny clanek...v tom jsou totiz popsany vekove kategorie hracu a z cehoz vyplyva pomerne zajimavy fakt, ze v americe hrajou hry dospeli a tim nemyslim 18nactilete, ale nekde od 25+ !!!! A ted mi reknete kdo hraje hry v ceske republice ? 60% 0-16, 30% 16-30, 10% 30+ tyhle informace nejsou z zadne oficialni statistiky, ale priblizne odpovidaji. Kdyz starsi clovek rekne, ze denne hraje 3 hodiny pocitacove hry tak se na nej jeho okoli kouka jako na zaostaleho ve vyvoji. Starsi generace neakceptuje pocitacove hry, jako zabavu vhodnou pro lidi od 18+. Navic kazdou chvili v mediich probleskne sprava typu: za vrazdy ve skole muze DOOM [UT, CS, SoF, Q,...], teroristi cvicili nalety na WTC na pocitacove hre atd...coz vsechny zaprisahle odpurce her jen utvrdi v nazoru, ze kdyz to nemuzou zakzat, tak to aspon poradne ocerni. A ted si vemte dite, ktere prijde domu a misto o nove auticko, knizku, CD s hudbou...pozada o koupi te straslive pocitacove hry, ktera kdyz uz z nej neudela masoveho vraha, tak zavislaka urcite. Samozrejme rodice novou hru nekoupi a navic z pocitace odstrani i ty stare. Co se tyka studentu, ti maji dost problemu aby nasetrili na kazdorocni upgrade pocitace a mohli jeste zajit do hospy, kina....Takze nam tu zbyva tech 10% [ mozna prehnane vysoke cislo ] lidi, kteri maji praktickou moznost si tu hru koupit. Ja sam znam v mem okoli jen jednoho cloveka starsiho 30 let, ktery s klidem prohlasi, ze hraje hry. Tento clovek si taky hry kupuje a nechava vypalit tak v pomeru 2/1. Jasne neti to ideal poctivosti, ale ve stavajicich podminkach nasi republiky to neni rozhodne spatne. Takze, az se v ceske spolecnosti zmeni pohled na pocitacove hry, az je zacnou rodice detem kupovat, az samotni rodice misto 10h maratonu u televize presedlaji za monitory pocitacu a navic klesnou ceny her na nejakych 1000 - 800k za kus [coz ani nahodou neprivede distribucni spolecnosti ke krachu] pak zmizi pocitacove piratstvi, nebo se aspon silne omezi
0/0
29.5.2002 23:17

Bodie

Starší generace
Víš, ona ta starší generace pomalu ale jistě vymírá... Dál už je to jen na Tobě
0/0
30.5.2002 8:59

ZeeZ ....

Tech 10 procent se mi zda dost malo, rekl bych 0-15 :15-30 tak 50:50. Samozrejme pomer, ne procenta z celkoveho poctu.
0/0
30.5.2002 9:26

Miloš Bílek

Ono to bude tim, ze ta generace "nad tricet" neprisla s pocitaci (natoz s hrami na nich) moc do styku a ted uz na tom nehodla nic menit. Situace se myslim zmeni az zestarne ta tvoje kategorie 16-30 (me to ceka za rok), protoze valna vetsina s hranim urcite neprestane. Jenomze v zadnem pripade nejsem optimista co se tyce toho ze by se prestalo min palit - protoze pokud jsem byl az dosud zvykly davat za hru maximalne stovku, tezko zacnu pro dobry pocit najednou kupovat originaly, i kdyz na to treba mam. Proc bych mel kupovat neco, co muzu tak snadno mit i levneji? Podotykam, ze ja takhle neuvazuju (i kdyz na druhou stranu pokrytecky netvrdim, ze doma nemam jedinou paleninu - mam, a neni moji vinou ze se v CR neda TOTSC legalne sehnat) a doufam ze spousta dalsich taky ne, ale jak jsem uz napsal - nedelam si iluze ze ten zbytek hracu  neni vetsina.

Ale na tohle tema je tu tusim jina diskuse a lze o nem diskutovat do nekonecna, protoze na druhou stranu je fakt ze novinky jsou tu nehorazne drahy, ne kazdemu vyhovuje cestina a radeji by moznost volby... ale to uz neni o tom jaky je kdo hrac.

0/0
30.5.2002 10:41

sklendath

skola
pocitacove hry bych zavedl jako povinny predmet uz na zakladni skole - neco jako zakladni strategie ve SC/BW nebo taktika v Counter-strikeu...
0/0
29.5.2002 22:38

sleepless ...

Pozor životu nebezpečno
Nenechte se vyrušovat od hraní nikým a nikdy.Hrajeme pořád.Nováčci tak do půlnoci, zbytek počítač vůbec nevypíná.) Zásadně nepouštějte návštěvy dál než za vstupní dveře, vyjímkou je pokud ona osoba nese nový software,rozhodně nedělat přestávky,sedíme co nejblíže k monitoru, hlasitost nastavíme na co největší míru, rodinu a sousedy ignorujte požitek z hraní a atmosféra je na 1 místě, zásadně nevětrat, klidně kuřte, jedině správně zatuchlé hráčské doupě navozuje tu správnou atmosféru při hraní, rozhodně nedovolte slunci jakkoli vstoupit do pokoje, nejlépe funguje dřevěné obložení, docela dobré jsou rolety a závěsy. Takhle nějak to sepsal LLG v excaliburu č. 7. Vždy sem se tím řídil a vždycky budu. Až do smrti. Games forever.
0/0
29.5.2002 19:49

--- Miser ---

...

super :)

když jsem to četl, tak na mě úplně dýchly starý dobrý časy

0/0
29.5.2002 21:32

Robotron ***

Jo jo jo. Ty blaho na presne tohle si z toho Excace taky jeste pamatuju. GAMES EVER AND FOREVER. Jo.
0/0
29.5.2002 22:00

cicous

Zblbnem z toho za chvilu
Didaktik Commodore C-64 Amiga 1200 PC PSX PC PSX2 tak to je tak jak to šlo u mě od roku 1990 do ted.Kdo chce jenom hrat at si koupi Playstation 2 a kdo chce použivat mozek i kjinym věcem než je hrani koupí si PC ale chce to pevne nervy s těma windose.Skrs to hrani za chvilu nevilezem z baraku a nepozname ani sousedy.Vsechno to vyhodte a vyražte do přírody tak jako ja .
0/0
29.5.2002 16:34

Ravas

Ještě něco.
Dodnes nechápu, proč výrobci konzolí nevymysleli něco jako myš. Myslím, že tím by zasadili jednu z rozhodujících ran PC. Mám písíčko už spoustu let, mám ho rád, ale na psaní dopisů by mi stačila i 486. To kvůli hrám každej rok a půl do něj cpu 15.000,- abych byl "konkurenceschopnej". Představa že dám za XBOX 10.000,-, vydrží mi minimálně 3 roky, je pro mě velmi přijemná. U PC mě drží fakt jen to, že Empire Earth, Wizardry, Civilizace, BG a pod. nejsou na konzoli. Jinak bych asi taky neváhal.
0/0
29.5.2002 15:28

Robotron ***

Zvlastni... ja videl mys uz kdysi davno na supernintendu s takovym programkem na kresleni (asi s Mariem), no a od ty doby si muzes koupit mys k jakykoliv konzoli... Ovsem finta je, ze zas v tolika pripadech ji nevyuzijes. To snad jedine az bude ten Linux u PS2 s hdd.
0/0
29.5.2002 15:39

--- Miser ---

...
a nebude to pak PC?
0/0
29.5.2002 15:45

Robotron ***

Kdo vi, kazdopadne to bude peknej bordel a lidi ktery do toho nevidej, budou tak zmateny, ze nebudou vedet vubec na cem sou. hehe
0/0
29.5.2002 15:47

Radek Ravas

No to je snad to samý ne, když se na konzoli neudělá Fallout tak jí nechci. Až na ní bude, tak jí chci. :-)))
0/0
29.5.2002 19:02

Wozeyk

hmm
Jo, tak to jsme na tom stejně! Já si myslím, že konzole na PC stákle ještě nemaj a doufám, že ani dlouho mít nebudou!
0/0
29.5.2002 19:11

--- Miser ---

...
minimálně tři roky? zlatý oči
0/0
29.5.2002 15:47

Přemysl Kohout

3 roky
To sice jo ze ti vydrzi 3 roky a pojede ti na nem vsecko na xbox ALE bude to vypadat jako hra na stara 3 roky pac proste z toho hw uz vic nevyzdimes proste se to nezlepsi kdyzto kdyz si koupis novej comp tak rok budes hrat na full detaily a kvalita bude stoupat a pak se to postupne zastavi a o to de :)
0/0
29.5.2002 19:49

vita novak

jj souhlas

jedině na plný knedlík.detaily na max a pod 124/768/32 nechodit.

jo a fps min 50

0/0
30.5.2002 19:45

Lenny

nesnasim konzole
Jestli to tak pude dsl tak se bude delat cim min her na PC!!nepreziju!!uz ted je vetsina her nejdriv na konzoli a pak na PC!!to je ho***
0/0
29.5.2002 15:25

Ravas

Zase jen prachy.
Jo to je vono, za shit zaplatit 1500,- a pak bejt z toho zhnusenej? Zavedl jsem si jedno pravidlo - zásadně nekupuju hru, na kterou jsem nehrál demo. Pokud se mi líbí a to demo dohraju, mám 100% jistotu, že i originál se mi bude líbit! U her neplatí pravidla jako u jinýho zboží - pokud to zboží nesplňuje účel a má vady, dá se reklamovat a případně vrátit. Jak to udělat u her? Prodejci jsou v suchu, i když dovezou shit, kterej má akorát pěknou krabici, zkuste dojít a říct: "chci peníze zpátky, je to hnus - nesplňuje to účel toho výrobku - není to zábavný, není to hratelný, není to funkční (bugy) a pod.". Jsem zvědavej, co mi na to prodavač řekne. :-)))) Chtělo by to první vyhranej soudní proces a už by to jelo. Trh by se vyčistil od těch šmejdů, co se prodávaj za plnou cenu. Dobrý, ne?
0/0
29.5.2002 15:10

--- Miser ---

...

"Pokud se mi líbí a to demo dohraju, mám 100% jistotu, že i originál se mi bude líbit!"

tak to máš teda dobrý ... podle mě demo totiž na kvalitu plné hry většinou příliš neukazuje ..

0/0
29.5.2002 15:17

Radek Ravas

Nechápu tvojí odpověď. Když jsem hrál demo Dungeon Siege, myslím, že vím dost dobře co vod toho můžu čekat. Zahrál jsem si demo Earth 2150 a koupil. Zahrál jsem si Empire earth a koupil. Shoguna, Gunship, Unreal tournment (jediná 3D co mám), RCH 2000 atd. K tomu přečtu názory na netu lidí co to koupili a jsem komplet doma. A jdu takřka najisto. Pokud hry nepálíš, ono se to ani jinak dělat nedá. 1500 není 5 korun a pěkně tě to pak dlouho štve, když se na ten shit musíš doma dívat. A zahrál jsem si spoustu jinejch dem, který se mi nelíbili a nekoupil jsem. Nechápu jak podle tebe demo neukazuje na kvalitu plné hry.
0/0
29.5.2002 19:00

--- Miser ---

...

demo neukazuje v žádném případě délku hry, ukazuje jenom na kousek místa ve hře, které zrovna může mít dobrou atmosféru a skvélé zpracování, zatímco zbytek může být jednoduše odfláknut ...

demo ti předvede, v jakém je hra zase ELITE-SUPER enginu a nějaký výsek hry vytrženej z kontextu ...

beru, že dema na strategie ukazují "v podstatě celou hru" a tak se při koupi spálit ve většině případů nedá. To je ale dáno spíše tím, že strategie jsou "na jedno brdo", takže co je k vidění v demu, je i v plné verzi.

alles

už je to jasný?

0/0
29.5.2002 19:13

Radek Ravas

Já ti rozumím. Nicméně můj postup: demo+ohlasy hráčů : mi funguje. Když se kouknu vedle PC, mám tu tak 25 originálek a z toho tak 2, který bych radši zašlapal, jinak to jsou moji oblíbenci a podle nálady různě beru kteroukoli. Ale je na tobě, jak to děláš ty.
0/0
29.5.2002 19:23

--- Miser ---

...

však sem říkal, že na strategie a tomu podobný to může bezezbytku fungovat ...

navíc ty čteš i recenze -> takže tak moc demům nevěříš

-> a je pravda, že když si mrkneš na pár článků, tak většinou vedle nešlápneš ...

0/0
29.5.2002 19:42

--- Miser ---

...

a co se týče vracení her: kdyby byl prodejce ve zrovna dobré náladě a nevyhodil tě rovnou, klidně by ti řekl, a u soudu by to podle mě taky v pohodě zabralo, že "zábavnost" je jev čistě individuální, subjektivní a tudíž, ehm, neprokazatelný

to by si každej koupil hru, vypálil, okopčil manuál a pak s úsměvem vrátil, že je to nehratelnej šit  - odpadli by starosti se sháněním kvalitního piráta

analogie: zkus se vrátit do obchodu s rohlíkem, že ho chceš vrátit, že ti nechutná

0/0
29.5.2002 15:23

Ravas

Vycházíš z předpokladu, že je každej podvodník. Proč? Pokud vím, spousta západních supermarketů jede na to, že vrátíš zboží, které nejen, že není úplně vadné, ale se kterým prostě nejseš spokojen. Proč všichni z Čechů děláte zloděje a podvodníky, když to funguje jinde , bude i u nás. Pamatuješ, když po revoluci byly v supermarketech igelitový sáčky zadarmo? První měsíc chodili všichni domů s nabitejma kapsama igelitových pytlíků. Všimne si jich dneska někdo.?
0/0
29.5.2002 15:33

--- Miser ---

...

Proč? Protože sem se narodil, a nějakej ten rok žiju, v ČR.

Tady co není přivařený a nejlíp zabetonovaný, je do rána pryč . Jak je sebemenší přiležitost se na něčem napakovat, zákon nezákon, využije se jí .

Aby se naše mysl a chování staly více, hm, "západními", a mohli se aplikovat např. takový zázračný supermarkety, jako popisuješ, to bude ještě nějakej ten pátek trvat..

 

 

0/0
29.5.2002 15:43

Radek Ravas

Asi žejem každej s někým jiným nebo jinde. Anebo čechy vidíte moc černě. Nenechám si to vod Vás namluvit. Všechno je jen věcí zvyku a času. Souhlsaím s tím, že lidi jsou "zkurvený" (příhodnější slovo mě nenapadá) komunistickým režimem, ale nevěřím, že je slušnost tak hluboko, že se nedostane nahoru. Ale možná za ty paladiny hraju moc často :-))))). Jo MISERE, ten rohlík - pokud bude stát 1500,- já ho nakousnu, bude kyselej, hrudky mouky v něm a ještě bude o 1/3 kratší tak ho rozhodně vrátím. Teď slibuju, že až si zase koupím shit, krátkej, s mizernou grafikou, zabugovanej tak ho dojdu vrátit. A budu chtít peníze - co Vy na to pane Polách. Když chcete za hry normální peníze, musí taky splňovat podmínky normálního zboží.
0/0
29.5.2002 18:52

--- Miser ---

...

možná by sis měl sundat růžový brejle

ad 2) co je mizerná grafika, kdo určí jak je hra dlouhá/krátká, kdo určí její hratelnost? tady nejsi na západě, aby nad tím mávli rukou a vrátili ti prachy ... sice se tomu tady říká střední evropa, ale já bych to spíš nazval východní evropou v srdci v evropy

normální zboží bohužel nejsou hry ... např. u bot je každému zcela zřejmé, že se rozpadly (třeba vlivem deště etc.) takže ti (ale i to není rozhodně podmínkou) peníze vrátí... U her to určit zkrátka nejde. Viz výše.

0/0
29.5.2002 19:06

Radek Ravas

Počkej nejseš ty náhodou z Čech. Už dopředu hledáš proč to nejde. :-)))))((( Hledej spíš jak to udělat. Dívej se na to obráceně. Určitě potvrdíš, že princip možnosti vracení je správnej, chce to jen trochu domyslet a věř mi, že na to taky dojde. Zatím, je to tak žádaný zboží a tak prudce na vzestupu, že to nikoho moc netrápí. ALe normální situace ve hrách rozhodně není. Je tak?
0/0
29.5.2002 19:18

--- Miser ---

...
jo .. pokuds tím myslel, že hry nejsou běžné zboží
0/0
29.5.2002 19:49

Zdeněk Polách

re: vo ja na to
Ale Radku, vždyť já za hry peníze nechci, mě je to jedno, nejsem vývojář ani vydavatel, maximálně moralista  Já souhlasím s modelem try & buy, čili stáhnout si demo nebo hru z warezu (teď si asi naštvu herní vydavatele) a pokud se mi líbí, tak si ji koupit. Jenomže většina Čechů si hru koupí od warezáků, stráví u ní třeba 100 hodin času, pak je omrzí a originál už si nekoupí - ale já se domnívám, že jak už jsi řekl výše - pokud u hry strávím 30 a více hodin času, tak i kdybych už ji více nehrál, měl bych si ji koupit, protože zábavu jsem si za ty peníze užil a za všechno se platí. Proč by tedy autoři her měli pykat za to, že v Čechách jsou zloději? Ono se o tom špatně dohaduje, nejsem ani na jedné straně barikády, spíš někde mezi, ale mám blíž ke snaze vydavatelů her o zvýšení počtu originálně prodávaných her.
0/0
29.5.2002 19:20

Radek Ravas

Jo, omlouvám se za lehce irelevantní a ostrej ton předešlýho příspěvku. Asi to oba myslíme dost stejně. Kupuju originály, a chci aby to tak dělali všichni. Ale chápu i to, že dát za hru 1500,- je na poměry Čech prostě moc. A jsou vlastně dvě možnosti, buď to většina Čechů nebude hrát vůbec (a budou poctivý) nebo budou pálit (a budou křivý). Ale než se minimálně zdvojnásobí platy, jinou možnost nevidím. Jen nevěřím, že jsou Češi horší než jiný národy.
0/0
29.5.2002 19:32

Miloš Bílek

Taky muzou cekat, jak jsem uz psal nekde niz. Ta zhava novinka bude tak za pul roku prece jen o neco levnejsi a navic uz jakz takz opatchovana a s vychytanyma mouchama. Pokud se nekomu nechce cekat, jeho vec, musi se rozhodnout mezi tebou uvedenymi moznostmi. Problem je v prostupu lidi, ne jenom v tom ze na to nemaji a troufam si tvrdit, ze ani dvojnasobny prumerny plat pri zachovani soucasnych cen tomu nepomuze. A mas pravdu ze to neni problem jenom Cechu - jenomze jinde je to procento "poctivych" podstatne vyssi, a zase si nemyslim ze by to bylo jenom pomerem cena:mzda. Kdyz k tomu prictes fakt ze novinky maji v CR proti zbytku sveta (a piratum) podstatne zpozdeni, pokuseni je o to vetsi. Ale to uz je jina diskuse.

0/0
30.5.2002 10:54

Robotron ***

Z Čechů nikdo podvodníky a zloděje nedělá... Oni takoví jsou... (obecně). Těžko někoho převychováš po prohnilim komančskym režimu, kde kdo nekrad okrádal sám sebe a rodinu.
0/0
29.5.2002 15:45

Miloš Bílek

Pokud vim tak to vraceni zbozi se kterym jsi nespokojen funguje i tady. Akorat si nevzpominam ze bych kdy slysel ze toho nekdo vyuzil i v pripade her... i kdyz je takove reseni jako je popsane vyse (koupit, prepalit, vymenit nebo vratit) nabiledni a vskutku ceske...
0/0
29.5.2002 16:29

Matthew

Ceny her vs Zivotnost
mozna pripspevek tak rikajic mimo misu ale nelibilo by se mi poridit si gamesu cca za 1200,- az 1600,- Kc a dojet ji za pul az jedno odpoledne. Co s ni pak ? a lozit negde po bazarech apod na to jsou lidi obecne liny. Nexci obhajovat zadny piractvi, ale doba je takova ze autori ( distribucni spolecnosti ) chteji za sva dilka prachy za ktery si toho hrac moc neuzije. Snad jeste v zanru RPG je situace dobra. Osobne povazuju delku dohrani hry 30 hodin jako NAPROSTE MINIMUM. P.S. ted me tak napada ze s nasvtevou bordelu je to skoro stejny. za cenu rovnajici se jedne hre si clovek dopreje pomijejici prozitek ( a delce trvani ani nemluvim :))))
0/0
29.5.2002 14:39

CeBrk

Ksakru, 1,5% pokles prodeje her na PC a 8,3% nárůst prodeje her na konzole... tak to tu herní budoucnost nevidím moc růžově...

"A co vy? Proč hrajete, na jaké platformě, jaký žánr a jak dlouho? Jakým směrem se bude podle vás vyvíjet herní průmysl v budoucnu, jaký máte ke hrám vztah a co plánujete ve své herní budoucnosti vy? Podělte se s námi o své názory v diskusi pod článkem." - Fíííha, tolik otázek... Vreco, ty seš nějak moc zvědavej :-). Hraju, protože mě to baví (to asi každého, ukažte mi někoho, kdo se do toho nutí :-)), pařím zásadně na PC a hlavně hardcore RPG a promakané hry z vlastního pohledu. Přiznávám se, že mám odpor ke hrám, kde je hlavní hrdina sledovám z předem umístěných kamer (nevím jak se tomu správně říká), nebo z pohledu třetí osoby. Člověk se pak jen zlobí na neschopnou kameru, jenž ukazuje všechno možné, jen ne to co je třeba (mluvím hlavně o akčních hrách, například u adventury to nevadí). Hmm... a jakým směrem se bude vyvíjet herní průmysl v budoucnu? No, jen doufám, že konzole nevytlačí PC do segmentu pracovních strojů a že budou obě platformy v rámci herního průmyslu existovat pospolu... ať si každý vybere, čemu dá přednost... A co plánuji ve své herní budoucnosti? Co bych měl jako plánovat? :-) Já se nachávám nenápadně unášet evolucí herního průmyslu a nechám se překvapit, co mi (nám) herní budoucnost přinese...

0/0
29.5.2002 13:16

Přemysl Kohout

piratsvi v cr
Myslim ze na toto tema bylo jiz hodne napsano ale stejne si neodpustim. V americe stoji hra na PC priblizne 50$. Platy rekneme tak 2000$ coz vychazi ze kdyby si clovek nekoupil nic jineho tak si tech her koupi 40. U nas je odpovidajici plat rekneme 15 000 a kdybych si za to mel koupit 40 her tak me vyjde 375Kc. Az budou nove hry stat 400 nemam strach ze si je lidi nebudou kupovat.
0/0
29.5.2002 12:19

Zdeněk Polách

platy a piratstvi
No, ja si nemyslim, ze nizke platy by mely byt pricinou toho, ze se budou veci vic krast. To je jako bys rekl policajtovi: nemohl jsem si to auto koupit, tak jsem ho slohl, protoze Americany to stoji ctyri jejich platy a ja bych na nej musel setrit patnact mesicu.
Jinak pokud jde o ty prijmy, tuism, ze v USA je prumerny plat 1200 USD, novinka stoji 45-60 USD vc. dane (ta je na kazde hre cca 5 USD (8,25%), cili novinek si koupis v USA cca 20. U nas je podle poslednich pruzkumu prumerny plat 16 tisic, 20 her by sis tedy koupil, kdyby staly 800. Je fakt, ze tolik stoji jen minimum, ale hodne se tomu blizi hranice 1000,- Kc za hru a tech uz v Cechach vychazi opravdu hodne. Takze myslim, ze v cene uz vymluvu moc hledat nemuzes (nehlede na to, ze her za 600,- Kc a mene tady najdes taky dost).
0/0
29.5.2002 12:35

Miloš Bílek

V podstate souhlas, nac krast kdyz si muzu pockat, az na to budu mit, tj. az zlevnej. Akorat mam ten dojem, ze prumerny plat 16 tisic je hrubeho, takze ten prepocet trosku pokulhava...
0/0
29.5.2002 13:25

Zdeněk Polách

re. prumerny plat
a myslite, ze v USA to uvadeji v cistem?  Jinak ale ja si myslim, ze srovnavat co se nam hodi s USA a co se nam nehodi srovnavat s jinyma je nesmysl. Kazdej stat je jinej, lidi v nem jsou jini, podminky v nem jsou jiny... Na Americe se mi spousta veci libi, spousta veci nelibi, stejne jako na Cechach. Ale rozhodne se dajit i v Cechach fajn veci - treba ceny tech her. Jejich vydavatele u nas nemohou za ekonomickou situaci statu, jich se totiz svetovi publisheri na tohle neptaji.
0/0
29.5.2002 13:56

Nesouhlasím
Nevím kolik je Váš plat pane Polách, ale trochu mi připomínáte ty nahoře, co jsou dost odtržený od reality. Nepřesvědčujte mě, že Čech má stejnou kupní sílu jako Američan nebo Němec nebo si budu myslet, že nejste při smyslech. Prům. plat v USA 1200 dolarů? To ste se učil ještě za komančů ne? Demograficky se Češi chovají dost podobně jako lidi v záp.Evropě, kdyby sme měli peněz co Němci, nebudeme hry krást ani o procento víc. Srovnávat kradení auta za 400.000,- s cd za 1000,- je opravdu hodně kulhající přirovnání (to už snad ani nekulhá). CD si seženu za půl dne a vypálím za půl hodiny a navíc se nemusím žádnýho policajta bát, až se budou takhle lehce krást auta a nikdo to nezjistí, okamžitě polovina automobilek zkrachuje. Dungeon Siege za 45-60dolarů, ale ale, na vidím nabídky na cenu úplně jinou. Že by sme koukali každej jinam? Souhlasím plně s tím co píše p.Kohout. Odpovídající cena by byla 400,- za novinky 600,- Kč. Pak si koupím měsíčně dvě tři hry a věřím, že i spousta dalších, pálit budou jen studenti. Nedělejte z Čechů větší zloděje než jsou jinde. Je mi jasný že potřebujete, aby se Vám tržby zvedaly, jenže prvně musí mít lidi na "důležitější věci", až na ně v pohodě bude, budete bohatnout i Vy.
0/0
29.5.2002 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.