Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Defender of the Crown – návrat do Anglie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza Markovič

Defender
Svého času mne tato hra fascinovala a na svém PC AT jsem s ní strávil celou řadu nocí, když naše první dcera dýchala první vzduch domova po příjezdu z porodnice a v noci bývalo rušno. Dnes je na střední škole. Hra je báječná a 35% si opravdu nezaslouží. Do této diskuse jsem se dostal právě proto, že jsem ji kdesi vyhrabal ze starých 5.25" disket a bohužel mi padá ve chvíli, kdy se přepíná grafika v rytířském souboji. A tak jsem se vydal na internet najít Win verzi a ejhle! Jsem opravdu šťastný že existuje ve zcela totožné verzi ovládání a prostředí, 3D objekty atd. by mne jen rušily. Vedle Sokobana a Grand Prix od Accolade to byla moje nejoblíbenější hra a vím, že zdaleka nejen moje. Honza
0/0
17.9.2005 16:30

pavel renek

fuj
Hral jsem to, je to dobry, ale 35 procent je tak akorat. V dnesni dobe by mohla mit tahle hra uspech mozna tak na mobilnim telefonu. Chtel byc taky videt kdyby se u nas tahle hra prodavala treba za petikilo, kdo by ho za tu ctvrt az pulhodinu hraciho casu dal.-
0/0
28.8.2002 17:40

Vladislav Růžička

To all grandpas... :-)

Proboha živýho. Já jsem mimochodem opravdu Anglii v jedenáctým století nezažil (-to von Chaos-). Já nevím, věřím, že ve vašem pokročilejším věku musíte všichni živit rodiny, děti a někteří i vnoučata, ale opravdu nevím, co chcete, když si prohlídnete jenom závěrečný hodnocení, ani se nenamáháte zvládnout tři řádky verdiktu (kde máte napsáno že si klidně můžete těch čtyřicet přidat).

Neřekl jsem, že ta hra není zábavná, ba přesně naopak. Jenže je opravdu triviální a nemá trvanlivost adekvátní dnešním špičkám. Nemůžete ji prostě srovnávat například s dokonalou Civilizací III, stejně jako Pac-mana nemůžete srovnávat dejme tomu s AvP.

jo a PS: -to David Hanousek- Já myslel, že náš nový korektor umí anglicky....

0/0
24.8.2002 15:58

David Hanousek

1) Nevím, co má Defender of the Crown a názory na tvou recenzi do činění s živením rodin.

2) Věty typu "rozlišení 1024 x 768 je asi tak všechno, co by se hodilo do tohoto desetiletí" nebo "během celé hry nenarazíte na jediný 3D objekt" (proč by tam proboha musely být nějaké 3D objekty?) jsou jakožto východiska pro hodnocení zcela pomýlené. Hra může klidně běžet v 640x480 a nemusí vůbec pracovat s 3D akcelerátorem, a přesto může být zábavnější než jiná hra, která běží v 1600x1200 a generuje jeden 3D objekt za druhým. Kádrování her prostřednictvím výše uvedených hledisek na ty, které se hodí do současnosti, a na ty, které ne, pokládám (mírně řečeno) za nemoudré.

0/0
25.8.2002 19:02

Vladislav Růžička

ad 1. Prostě protože jsou tak neuvěřitelně zaměstnaní, že si kromě dvou cifer a znaku procenta nestihnou ani přečíst dvě věty verdiktu.

ad2. To je prostě konstatování. Smiř se s tím, že dneska se hry s trvanlivostí DotC hodí akorát tak do freeware. Kdyby to nebyla remasterovaná verze a byla zamýšlena jako plná hra, nedej bože ještě za nějaký prachy, tak bych to úplně ztopil.  Už potřetí tady opakuju, že ta hra je zábavná, ALE KRÁTKÁ. Z pohledá dnešního hráče si myslím, že těch 35 je tak akorát. Co se týče věty: "Hra může klidně běžet v 640x480 a nemusí vůbec pracovat s 3D akcelerátorem, a přesto může být zábavnější než jiná hra, která běží v 1600x1200 a generuje jeden 3D objekt za druhým.", absolutně s ní souhlasím. Je to totiž typ absolutní pravdy, která nic konkrétního neříká (viz. "Auto může klidně být z roku 1956, a přesto může být rychlejší než auto z roku 2002"). Abych tě uklidnil, musím dodat, že to bylo pouze konstatování o technické úrovni hry, které hrálo v konečném hodnocení jen minoritní roli. Jen mě tak napadlo, proč hra vlastně zabírá 480MB...?? Když jsem si tak prohlížel obsah CD a adresář s vlastní grafikou, zaujalo mě, že jsou například některé animace vytvořeny opakováním pouhých DVOU framů atp. A na tuto skutečnost jsem chtěl poukázat, protože mi přišla zajímavá. Co mě ale rozčílilo, byla skutečnost, že si hra ani neumí přepnout rozlišení monitoru a běží si v jakémsi okně.

Abych to uzavřel. Nechci útočit na vaší modlu. Věřím, že DotC byl ve své době úžasná hra, a že i dnes se s ním může člověk chvíli slušně bavit. Jen mi ten ramaster přišel malinko neprofesionální.

0/0
27.8.2002 20:04

David Hanousek

Defender není moje modla - moje kritika se vztahuje k tvým obratům ohledně toho, co se hodí nebo nehodí do tohoto desetiletí. Z nich jednoznačně vyplývá, že ručně kreslená grafika a absence 3D objektů je něco, co pro tebe není dostatečně "in". Moje tebou zvýrazněná věta říká v kontextu tvé recenze něco zcela konkrétního, a to, že grafickým rozlišením a (ne)přítomností 3D objektů nelze měřit kvalitu hry.

0/0
28.8.2002 18:50

Vladislav Růžička

Ručně kreslená grafika může být sice fajn, ale v Defenderovi se mi za 1.moc nelíbila, a za 2. mi nepřišel systém zpracování grafiky na natolik profesionální úrovni, na jaké by měl při zpracování profesionálním týmem být.

Já myslím, že tvoje věta není konkrétní především díky tomu, že jsi neuvedl název konkrétní hry. Samozřejmě s tobou souhlasím v tom, že grafickým rozlišením a (ne)přítomností 3D objektů nelze měřit kvalitu hry. Grafické zpracování se ale musí PODÍLET na konečném hodnocení kvalit hry. A z toho jsem i vycházel v konečném hodnocení DotC. Jak už ti to mám jinak proboha vysvětlit, že ač jsem vznesl pár udiveně kritických poznámek na grafiku, hodnocení jsem na tom NEPOSTAVIL. Mimochodem klidně bych tam moh napsat, že Robin má dejme tomu červenou místo zelený čepičky, a vznést otázku: "co tím chtěli autoři říct" a vy byste mě chtěli ukřižovat za to, že to byl důvod, proč jsem tomu dal 35...

0/0
29.8.2002 11:30

Vladislav Růžička

PS: Hrál jsi to vůbec????
0/0
29.8.2002 11:31

David Hanousek

Nehrál - a znovu ti opakuju, že moje kritika nesouvisí s Defenderem, ale s tvým uvažováním typu "nečekejte od grafiky žádné zázraky", neboť "Prostředí je ručně kreslené" a "během celé hry nenarazíte na jediný 3D objekt". Ať už jsi to k hodnocení použil nebo ne, tento sled myšlenek je prostě pochybený, a to jak ve vztahu k Defenderovi, tak k jakékoli jiné hře. Pokud vytvoříme k těmto tvým úvahám logickou implikaci, zjistíme, že "Abychom mohli od grafiky čekat zázraky, nesmí být prostředí ručně kreslené a je třeba narazit alespoň na jeden 3D objekt". Těžko akceptovatelný výrok, že?
0/0
30.8.2002 16:27

Vladislav Růžička

Nehledej v tom vědu, jediné co jsem tím myslel v kontextu s tím, že hra je remasterovaná, bylo to, že mohla být remasterovaná lépe. Jinak myslím, že v tak benevolentním jazyce jako je čeština není možné stavět větu jakožto součást nějakého literárního projevu, ne roveň větě jakožto přísně logickému výroku. A ačkoliv o pár odstavců výše tvrdíš, že moje výroky je třeba brát v kontextu mé recenze sám tak vůbec nečiníš.
0/0
1.9.2002 13:02

von Chaos

klasika

Myslim, ze je chyba redakce, ze na tuto recenzi nasadila cloveka, ktery to NEZAZIL. Protoze kdyby byl nekdy hral puvodniho Defendra, vedel by, ze je to hra na kterou se nazpomina - a to predevsim prave diky zde tolik zminovane hratelnosti.

A jestlize dnes nikdo nezpochybnuje DOOM nebo treba TETRIS jako naprosto klicove hry v dejinach herniho prumyslu, troufam si tvrdit, ze Defender je rovnez jednou z nich.

Howgh.

0/0
22.8.2002 13:26

Vladislav Růžička

Já tu klasiku nezpochybňuju, proboha. No a taky si myslím, že kdyby Doom III vyšel v kreslené spritové grafice (klidně i jako remasterovaná verze s vyším rozlišením), bez možnosti rozhlížet se myší a bez dalších soudobých vymožeností, dám mu s gustem těch 30%, přestože jsem se u něj před lety málem upařil.

 

0/0
24.8.2002 16:02

7r37 ...

hehe
tohle sem hral na zx spektru a byl to toal narez. klidne bych si to ted zahral. hehe aspon ze me vzdycky neco prekvapi. hehe. SUPR HRA mimochodem
0/0
22.8.2002 0:45

PLATARI PLATARI

Redaktori...

...nad tim, co rikaj redaktori se tu vy/my, znali, temer radsi nerozcilujte... Ja tudle hru znam jen podle nazvu, nikdy mi rukou neprosla, ale redaktori Bonuswebu (nekteri, vetsina?) stare hry proste NEZNAJI... viz. "Arcade Volleyball", "Bombjack", "Paperboy" nebo jak se to jmenovalo na tech plnych hrach....

Cau Petr. ATARI zdar! 30 let.... :-)

0/0
21.8.2002 18:21

Jan Prochazka

Tahle hra byla opravdu super. Neexistovala kazetova verze na Commodore C64 , takze jsem musel chodit za stastnejsimi kamarady z floppy mechanikou. Pozdeji jsem presel na Amigu a to byla bomba, PC verze uplnej odvar (zvuk i grafika)...ale to nakonec bylo u vsech her. AMIGA forever

 

0/0
21.8.2002 13:33

David Hanousek

Pro autora

Mladíku, nejsem tvůj prarodič, a přitom jsem tuhle hru před léty hrál na své Amize, a to velice rád :-). Ano, herní systém i grafika jsou jednoduché, to ovšem u takového Tetrisu taky, že? Podstata hratelnosti, která by dle mého soukromého názoru měla být hlavním kritériem hodnocení, tkví opravdu v něčem jiném než v 3D objektech.

PS: Ten útok se jmenuje "Ferocious", nikoli "Fericious" :-).

0/0
21.8.2002 12:14

tk77

Tak to je goog joke. 35% Tak to snad nemyslite vazne!!! Docela by me zajimalo, jestli dotycny jeste hral tuhle hru na amize nebo atarku. Pokud ano tak by hodnotil jinak. Kazdej kdo VI neco o starsich hrach si to sezene, protze tenkrat to byla totalni bomba. I kdyz jsem to 7 let nehral tak stejne se na to tesim jak prase. huh chlapce, chlapce 35% ? 
0/0
21.8.2002 11:45

Karel Plus

Dobra hra
Autor clanku asi nezna zadnou klasiku a nevi, co je to hratelnost.  3D grafika nema nic spolecneho s tim, jestli je hra dobra nebo spatna. Ja sam jsem tuto hru hraval na Amize, kde vypadala sqele a dobre i zvucela. V te dobe vladlo PC chrclakem (cti PC-speakrem) a mizernou CGA/EGA grafikou.  Jsem rad, ze nekdo predelal hru do noveho kabatku na PC.
0/0
21.8.2002 11:24

fantomas fantomas

Hodnocení 35 % ???
Hodnocení 35 % ??? Pane redaktore, pokud je pro Vás hra špatná, protože v ní není, dle vašich slov, "jediný 3D objekt", je to smutné. Ale ostatním hru vřele doporučuji, protože tzv. remastering se skutečně povedl - truecolorová ručně kreslená grafika ve vysokém rozlišení je pastvou pro oči, a přitom zachovává úplně stejný design jako verze původní. Totéž platí o hudbě, zvucích, animaci. Nešlo tu o to, vytvořit novou hru, ale digitálně oprášit absolutní klasiku, která by, ač se skvělou atmosférou, hratelností a rozmanitostí, mohla ve své CGA či EGA podobě asi jen  málokoho oslovit i dnes. Je to podobné jako s obnovenými premiérami úspěšných filmů - obsahově téměř úplně totožné, ale technicky zdokanelené vzhledem k možnostem doby. Hodnotit by se tedy mělo dílo původní a dále přínosy remasteringu, ne jej podceňovat jen proto, že už tu jednou bylo. 100%.
0/0
21.8.2002 10:31

f_u_k_i

?!?!?!

Zdrafim,

 

tato hra by mela dostat minimalne 70% a proc? Z jednoho velkeho a neprehlednutelneho fakt a tim je HRATELNOST! A ta je si myslim (a vzdycky mela byt) nejdulezitejsi. Uz puvodni verze byla uzasne chytlava a pokud je tato stejna pouze predelana...tak se musi parit stejne..

I kdyz pravda... dnesni hraci jsou o dost jini a u nich grafika hraje dost velkou roli a kde nejsou filmecky neni hra.

0/0
21.8.2002 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.