Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuse

Co říkáte na Strategic Command: European Theatre?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Honza Šíma

28. 7. 2006 20:22
kde sehnat češtinu?
0 0
možnosti

Neni dulezite

20. 9. 2002 11:24
Abych jen nekritizoval...

Ta hra je opravdu dobra, pokud ma ovsem clovek rad tahove
strategie. Ja bych ocenil extremne dobrou AI, i na lehkou obtiznost je
pocitac dost tezky protihrac a pritom se mi zda, ze nesvindluje (jak je
obvykle v jinych hrach), ze hraje za stejnych podminek, jake ma clovek a
tlaci to "chytrosti" - ja mam takove hry rad.

0 0
možnosti

andtom -31

20. 9. 2002 15:39
Podle toho, co píšeš o SC:ET, jsi mně docela navnadil ji zkusit. Nelpím na grafice a třeba taková War in Russia od Matrixgames se mi z válečných her vedených na strategické úrovni hodně líbí. Mám rád, když je ve hře logistika a člověk musí myslet na zásobování jednotek a práci s válečným průmyslem. I když držet v hlavě byť jen přibližné rozmístění stovek divizí a podpůrných svazků na východní frontě + rezervy není nic jednoduchého ... Zdvořile se zeptám, jestli náhodou nemáš hru, kterou žel dlouhodobě nemůžu sehnat: Road to Moscow (také východní fronta na úrovni divizí - kdysi ji recenzoval Rybka ve Score) ?
0 0
možnosti

Neni dulezite

20. 9. 2002 11:17
Recenze je hnus...

No fuj, ta recenze je hnus. Psal to blb, jiné vysvětlení nemám. Očividné
chyby, které hra opravdu má, tam nezmínil (asi ji ani nehrál). Jeho výtky
jsou ubohé a vyplývá z nich jediné - vůbec nepochopil princip hry.

Například tam vytýká, že nelze útočit šesti jednotkami na jednu - ovšemže
lze, dělá se to jako v každé tahové strategii postupným útokem šesti
vlastních na jednu nepřátelskou v jednom jediném tahu a projevuje se to
postupným úbytkem opevnění napadené jednotky a jejími většími ztrátami,
navíc (a to v mnoha jiných strategiích ani není) takto obklíčená jednotka
postrádá zásobování a tak ji můžeš za několik tahů vydudat jenom tím, že se
kolem ní rozestavíš, a zaútočit na ni, až když je velmi oslabená.

Dále tam vytýká malý počet druhů jednotek - tak tohle jsem četl už ve více
recenzích na Strategic Command, ale to je opravdu úchylárna redaktorů
herních časopisů, normálního stratéga to nemůže napadnout. Prostě proto, že
se Strategic Command (jak už z názvu plyne) zabývá strategickým pohledem na
válku (mapuje půlku světa) a ne taktickým, ve kterým bychom si hráli s
jednotlivými panáčky a tančíky. Takže je nesmysl požadovat rozlišení druhu
tanků nebo vojáků, hraje se na úrovni armád a armádních sborů (což ten blb
považuje za dva druhy vojáka, evidentně se ani nenamáhal přečíst manuál
:-)))

Právě kvůli tomu se mi hra líbí, že se soustředí na to podstatné ze
strategického hlediska a mikromanagement nechává v pozadí. To si asi ten
tupík neuvědomil, že armádní sbor se skládá nejen z pěšáků, ale taky z
obrněných transportérů, lehkých tanků, doprovodných a zásobovacích vozidel,
podpůrného dělostřelectva, průzkumu a dalších podpůrných jednotek,
transportní a pozorovací letadla nevyjímaje ... a on by požadoval to celé
vyjmenovat v názvu té ikony, která armádní sbor symbolizuje :-))) Za druhé
světové už byl dobře znám koncept "combined arms warfare", tzn. že
jednotlivé druhy zbraní se navzájem podporují a sbory nebo armády se
skládají právě z různých druhů zbraní. Za tou ikonou armádního sboru tedy
není možné vidět jen skupinu pěšáků. Obdobně třeba u letectva - ta jedna
ikona nereprezentuje jen stíhačky, jak se recenzent mylně domnívá, ale celou
leteckou flotilu (která zahrnuje i útočné letouny, torpédonosné, pozorovací,
lehké bombardovací a to včetně pozemního personálu a strážní služby). Jinak
by nemohli efektivně útočit na pozemní a námořní cíle a nemohli by odolávat
útoku pozemních jednotek na základnu. Ne, nemá cenu to dál pitvat, ten řízek
se tím neměl chuť vůbec zabývat, jenom potřeboval vypotit článek.

Viděl jsem už mnohem kvalitnější recenze, kde se zabývali skutečnými
problémy. Například nemožností sdílet výzkum mezi anglií a amerikou, malým
průmyslovým potenciálem USA, možností posilovat i jednotky v zámoří bez
nutnosti námořního transportu atd.

0 0
možnosti

otakar schon

20. 9. 2002 13:14
odbornik
Dekuji za prispevek do diskuse. Skoda, ze jste se nechal trochu unest a misto konstruktivni kritiky se snizil k osobnim invektivam. Nemuzu poprit, ze NEJSEM kovanym tahovym strategem, nikdy jsme nic takoveho netvrdil, od toho zde jsou jini. Jen jsem jednu dobu velice aktivne hral tahove strategie od talonsoftu. Co se tyka utoku nekolika jednotek na jedinou, pak vjsme myslel akce, ktere lze provadet v talonsoftich strategiich, tedy ne postupny utok, ale soucasny utok v podobe ztece. Jiste, v meritku SCET to asi uplne neodpovida, ale presto mam pocit, ze kombinovany utok z vice stran by mel mit vetsi vliv na vysledky utoku nez jak tomu je v SCET. Co se tyka druhu jednotek, tak manual jsme opravdu cetl, je na cd vpdf. I kdyz se hra venuje cele evrope, myslim, ze podrobnejsi cleneni jendotek by vubec nebylo na skodu. Co kdybyste se prinutil opustit piedestal hardcoroveho odbornika na tahove strategie a vzil se do pozice cloveka, ktery tyto hry hraje okrajove. Znamena to, ze nema pravo se k takove hre vyjadrit? BW neni strategy planet , je to obecny herni magazin, ktery je urcen vsem, proto se fanouci simulatoru F1 mohou rozcilovat, ze v recenzi na efjednicky nasli hromadu faktickych a do oci bijicich chyb. tech si ale vsimnou jen oni, ne normlani hrac. Kazdopadne myslim, ze bude nejlepsi, kdyz s espojite s petrem proskem nebo s Vrecem a nabidnete jim sve sluzby v oblasti tahovyhc strategii, tenhle rizek se totiz do recenzovani tohodle typu her vubec nehrnul. Ota Schon - Xentar
0 0
možnosti

Letecz Petr

20. 9. 2002 8:22
čert vem grafiku...
...hlavně že člověk není stále otravně omezovám stejnými misemi s omezeným počtem kol jako v jiných "strategiích". Na této hře ( v podstatě je to pro Windowws předělaný stařičký Clash of Steel - ke stažení zdarma na theunderdogs)) je nejcennější právě to, že člověk má naprostou svobodu toho co bude dělat, kam  zaútočí, pošle posily apd. To mně v ostatních strategiích strašně chybí. Akorat těch typu jednotek by fakt mohlo byt vic.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

novinky 14. 4. 2024 16

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 113

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

magazín 12. 4. 2024 94

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 8

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

novinky 11. 4. 2024 29

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Druhá sezona Falloutu potvrzena, seriál masivně zvýšil zájem o hry

novinky 19. 4. 2024 6

Seriál Fallout od Amazonu, který vznikl na motivy známé herní postapokalyptické série, se dočká...

Pátá sezona seriálového Zaklínače bude tou poslední, slíbil Netflix

novinky 19. 4. 2024 10

Kvalitou upadající seriál Zaklínač od Netflixu dostane už jen dvě další sezony. Filmaři přislíbili,...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 113

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 8

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...