Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Válka konzolí

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zmrid
0/0
8.10.2004 20:27

Martin Válek

Vy čůráci pomrdejte se všichni když ste se na mě vysrali!
0/0
26.8.2004 19:52

Kenon

Může mi prosím někdo říc kde se dá sehnat FFVIII v češtině?A le pochybuji že by to mohlo být.Předem děkuji za odpověď.
0/0
26.8.2004 19:48

Spáčil Jan

Re: thru the eyes of ruby

Reaguji s menším zpožděním; trochu moc práce a reakce na určité příspěvky jsou přeci jenom poněkud náročnější na čas a přemýšlení.

Potenciál her... no podle mě je prostě tohle médium novým, zcela plnohodnotným uměleckým žánrem, nabízející prostor pro prakticky cokoliv. Stačí poptávka, resp. dostatečně vyspělý trh, a můžeme na toho Godota skutečně čekat jaksi naživo;)). prostředky, které "hry" nabízí jsou daleko před tím co nabízí film, knihy, plátno... resp. oni nabízejí všechno tohle jaksi dohromady. To je maso, o kterým mluvím... nicméně je třeba začít postupně. Na plátně jsme taky hned neměli Bergmana. Kostru už dnes zvládne i Acclaim... šablony jsou vytvořeny a jsou dostatečně transparentní. Nicméně samozřejmě je kostra a kostra. Potenciál trhu je jiná věc... to, že dnes už konzole nejsou jen konzole je jedním ze způsobů jak nepřímo deformovat trh tak, aby byl poněkud otevřenější novým věcem. Konzole už nejsou konzole a hry už přestávaj být pomalu jen hrami. Řekl bych, že když se budem dívat pozorněji, tak se dá říci, že tohle se fakticky děje.

Neřekl jsem, že mají větší impakt, ale že spotřebitelé potřebují/ chtějí aby měli větší impakt. haló efekt. Prodej klesá... trh je rozředěnější. Jednoduché principy, které zpřístupní hru všem bez rozdílu už jaki nezabírají jak dřív, resp. ti starší už nechtějí jen kostry na který si to svý maso nabalí obrazně řečeno každej. I když uvidíme nakolik zaboduje Sony s Eye Toy. Možná se pletu a třeba zabírají, jen to chce na ně jít odjinud. Prodejnost her neklesá... co klesá je výše prodejnosti nejúspěšnějších titulů (převážně v Japonsku), ale celkově počet prodaných her řádově roste. Obrat herního průmyslu rovněž roste. To JE pozitivní.

Ad technika. Tohle už bereš moc abstraktně. Japonský RPGčka koncepčně nejsou vhodná pro online hraní (chybí jaksi bezprostřední hratelnost, staví na něčem jiném...). Ty co vhodná jsou ovšem potřebují k chodu prostor kam si ukládat nemalé množství informací, které by zpětně mohlo být promítáno zpátky do programu, aby se udržela konzostentnost a byla možná kýžená "následková proměna" herního světa. K tomu 8MB na paměťovce moc nestačí. Nicméně s tou druhou částí souhlasím (ideje a technika).

Víš já nemyslím, že by naše prostředí potřebovalo identitu Magiteka tolik jako ji potřebuješ ty sám. To prostředí bez ní zvládne existovat. Já si nejvíc vážím dobrejch lidí.

0/0
12.9.2003 14:45

magitek

konvergence
Ne, já asi chápu co máš namysli, to v čem se ale budeme lišit je fakt (a musím přiznat že se možná mílím), ale osobně chápu tu konvergenci všeho do her jako únik před dalším rozvojem, vždyt přeci konvergovat vše (zprávy, dvd, filmy, internet, knihy, hudební průmysl...) do jednoho to mě osobně nepříjde nijak geniální (mimochodem PS3 by měla bejt mega konvergence a PS4 bude možná s ledničkou...) ale tohle nikam nepovede, to je jen a jen únik (Eye Groove hmmm usb gameboy camera jak inovativní :))), kterej nyní utíká před inovací ale potom, potom bude utíkat sám před sebou (koho to bude bavit?) podívej já neříkám že to není zajmaví ale hry beru jako hry, to srovnání s filmem my moc nesedí (jinak já bergmana moc ne asi nejsem in a nebo mám nízkou inteligenci, a nebo obojí, já raději Ridley Scotta, [oh magiteku ty omezenej primitíve]) ad RPG ano japonská rpg ale byla založena na hratelnosti (ještě u FFVII), to co je nyní je mimo jiné velkej problém kterej právě především FFVIII započala(mimochodem FFVIII byla Sakaguchiho druhá krev, mimojiné kvuli ní- koncept- to prasklo). Herní trh roste ano v USA a evropě a taky bude růst (v těchto regionech, především v evropě a jinde), protože tam se ty hry dostali později. Ale to je právě ono nač mít 40GB HDD na hru, proč ne 8MB (nebo 8Mb), znamená to tedy že vítězem bude ten jehož hra poběží na 250GB (no aby nebyl jednou potřeba JBOD) Ad Magitek, no možná jsi blíže pravdě než myslíš, jinak mi řekni co to jsou dobří lidé... P.S. ....PS5 bude ve dvou verzích, Female (incl Dildo), Male a možná se (pokud bude zájem) oběví exclusivní verze Shemale :))) To bude konvergence.
0/0
14.9.2003 15:55

Spáčil Jan

Já bych tomu neříkal konvergence, ale evoluce... přirozený vývoj, kterej potkal VŠECHNY umělecké žánry do jednoho. Nevidím co je špatného či negativního na tom nablovat na kostru maso, který dokáže člověka obohatit nejenom nasycením, ale taky jaksi myšlenkově. Nota bene když právě tento způsob servírování je způsobilý ty myšlenky předávat v podstatně stravitelnějším a efektivnějším balení než cokoliv jiného. Nicméně pořád mluvím o masu nabalovaném na KOSTRU. To srovnání s filmem není srovnávání po formální stránce, ale srovnávání vývoje žánru jako takového... lidem dlouho stčili němé černobílé grotesky, ale v moment kdy se přidala barva a zvuk (tedy hlavně ten zvuk), bylo na čase jít I (podtrhuji to i) dál. Já Bergmana taky nemusím, to byl jen jakýsi symbolek toho kam až se dá zajít. No Ridley není špatnej (i když v poslední době nic moc), ale současný number one je Jakson. Peter Jakson:))).

Neřekl bych, že do Evropy a USA se hry dostali později... maximálně bych použil slovo videohry. Nejde jen o čas, ale i o potenciál trhu a ten je logicky větší než v Japonsku.

Nikdo (snad kromě MS) nechce a nehodlá snižovat unitní specifikace hw konzolí tím, že bude dodávat hw periferie různé velikosti, které by k tomu vedli.

Dobří lidé... až zvládnu rozpitvat a zanalyzovat to co intuitivně cítím, dám ti vědět:))). Zatím nemám tu potřebu.

0/0
15.9.2003 9:51

magitek

Přirozený vývoj, ale na ten se dá vztáhnout uplně vše to je strašné ze všeobecnění, i krach je přirozený vývoj, to není vysvětlení konvergence ale jinej paraelní argument, navíc nabalovat maso na kostru je ok dokud je to atletic, jednoduše řečeno, a to co říkáš řekl i např Denys Dyack videohry jsou uměním 21stol. dobrá ale pokud se domníváš že vše vede k tomu aby videohry "apsorbovali nebo absorbovali" všechno umění (světlo na konci tunelu) tak stím já zásadně nesouhlasím už jen proto že každej tunel má konec a na jeho konci je jen a pouze ta představa toho světla, ale to není odpověd to je pouze výmluva, chci říct že já vidím videohry jako jednu ze složek umění která ostatní obohacuje (byt nepřímo) tj videohry jako inspirace, ale nikoli jako vysavač, protože potom mluvíme pouze o tom neštastném plácání se na místě (a tak je to dnes) No jistě videohry nebo ty myslíš počítačový hry (ale počítačový hry nikoho nezajmaj to je fanklub a ne trh, pouze unás je z toho trh a hádej proč...:)), tady je představa že bigN neumožnilo Square a Enixu expansi na evropskej trh, ovšem to je blbost NoE i NoA chtělo (a dokonce i některé hry na zakázku vznikli... a schválně která...pro NoE?) Ad Peter Jackson, rozhodně souhlas (alspon v něčem), jinak já bral Scotta z dlouhodobého hlediska. No času máš kolik chceš....
0/0
15.9.2003 16:07

Spáčil Jan

Ne tenhle vývoj, pokud hovoříme o umění, má své zákonistosti. Stačí se trochu pozorněji podívat a jsou poměrně zřetelné. Výtvarné umění začalo malováním na zdi uhlím, sochařství začalo obráběním kostí, literatura začala čmáráním po zdech, film začal groteskami a krátkými ukázkami. Hry začínají obyčejnou závavou jen pro zábavu. S absorbováním jako ty nesouhlasím, resp. se toho spíš obávám, protože tato unifikace je po všech stránkách ve výsledku ochuzující. Videohry mají potenciál být ve vztahu k předávání obsahu mnohem efektivnější a efektnější než všechny ostatní žánry právě proto, že potenciálně můžou obsahovat silné stránky všech, což není totéž jako absorbce. jsou pouze jeden z žárnů; aspoň pro mě.

Nevím, nechám se podat:)).

Kdyby byl souhlas ve všem nebylo by jaksi o čem diskutovat... uniformita je... brrr. No Scott byl dobrej to je fakt. Vetřelec a Blade Runner byli dost goood. Víc už točit nemusel. Uvidíme jak se vytáhne s Alexandrem Velikým.

No obávám se, že tohle je dost nepodložené tvrzení:))).

0/0
17.9.2003 11:29

Ondra Nobody

Od okamžiku
kdy SONY vydala prohlášení, že PS3 bude schopna přehrávat i hry pro PSOne, je pro mě válka Next gen konzolí uzavřena. Protože všechny špičkové tituly můžu přehrát na jediné bedýnce. Takže od znovuvydaných osmibitových titulů jako je Final Fantasy I,II, přes šestnáctibity  (FF 4-6) přes megahity 32bitové éry (Metal Gear, RE, FF, SH , Tenchu, a x dalších, kompletní nabídku PS2 a k tomu ještě hry budoucnosti pro PS3. Tuhle nabídku nemám ani na univerzálním PC. Chci pustit některou starší hru a nemusí to být zrovna DOSový titul a řve, že chce 16 bitový quicktime, jinak se nespustí , jiná neběží na jiných Direct X než na 6, čili sbohem, bez neustálých úprav, reinstalací atd. není moje nadupané PC schopné v klidu a bez problémů přehrávat hry z řekněme 96 roku jak to zvládne PS3. Takže nejenomže bude ideální pro retro pohled na začátky, ale hlavně bezproblémovým přehrávačem těchto titulů. To si myslím, že nelze ničím dohnat. Na tomhle vyhrála i PS2, zpětná kompatibilita, na čem bude stavět Xbox Next a nové N? V roce 2007 bude dost problém sehnat PSOne, takhle budu mít vždy jistotu, že moje knihovnička her nezajde. Emulátory na PC vždy měly mouchy, takže je nepočítám. Čili bravo Sony, zpětnou kompatibilitou až do herního pravěku jsi získala myslím nejenom mé srdce.....
0/0
12.9.2003 0:21

ulukaj ---

Zpětná kompatibilita je dobrá věc, nicméně doufám, že Sony v PS3 nějak vyřeší možnost ukládání pozic PSX a PS2 her na HDD nebo něco, protože shánět v roce 2007 memory kartu pro PSX nebude žádnej med... Už teď je mi to nepříjemný, poněvadž kvůli FF7 musím mít v jinak esteticky velmi uspokojující černé krabici vraženou hnusnou fialovou memory kartu, blééé...
0/0
12.9.2003 9:38

Spáčil Jan

Ano, Sony bez debaty ví jak se své současné i budoucí spotřebitele starat. A výhody, které jí z toho plynou jsou nezanedbatelné. Už se taky těším až si za čas v éře realtime CGI grafiky "zapařím" stařičkého Tomb Raidera. Projet se ve veteránovi má a bude mít v době "vznášedel" neodolatelné kouzlo.
0/0
12.9.2003 14:20

*** ***

Teď jsem se docela zasmál - pokud vím vývoj nejlepšího PC emulátoru PSOne (Bleem) zarazila Sony soudním procesem ještě v jeho poměrně ranném stádiu. Jojo to je ta naše zlatá Sony, která si získává srdce... Zapomeňte - jde o peníze a kompatibilita je naprosto nutný předpoklad pro snadný přechod na novou platformu(a snadné ždímání peněženek dokud nebude dostatek nových titulů). XBox2 by měl být taky kompatibilní s XBox1, u nástupce GameCube je zatím spíš ticho...
0/0
14.9.2003 3:41

werbloud obecny

nekdy v roce 1991 mi otec kupoval v nemcich gameboye a uz tenkrat tam byla vetsina her lokalizovana. napr. cely links awakening jsem dohral v nemcine, z ktery mimochodem umim jenom "der, die, das":) kdyz to srovnam s nasim trhem, kde pc hry jsou ofic. prekladany sotva dva roky, je to tak trosku rozdil... treba predstava hry na gba v cestine je tady tak absurdni, ze mi to pride trochu az k smichu. ps3: kdyz si predstavim, jak na ni bude vypadat treba novy gran turismo-no skoda slov. docela jsem zvedavej na intro k gt4, pac u gt2 bylo intro rovnano(celkem opravnene) ku grafice hry z gt3. takze jestli polyphony pojedou ve stejnym stylu... rozumime si:)) o nintendo bych se nakonec nebal-stejnou pozici(a tedy i image hrani hlavne pro deti) mela uz v souboji se segovskym mega drivem, a hle, nintendo je tu stale a sega strouha mrdkvicku:)
0/0
9.9.2003 11:51

Pavel Bulejko

Pozor! Nesnazime se tady prekrikovat, ktera konzole je nejlepsi. Snazime se diskutovat nad stavem trhu s konzolema. Vsechny tri clanky o konzolich jsou skvele. Perfektni shrnuti momentalniho stavu trhu plus strizlive uvahy o budoucnosti.

 

Honza pise, ze hranice preziti je cca 20 mil. Je to pouze pro MS? To ale prece musi zalezet i na vydajich (vyvoj HW, SW, reklama atd.) Soudim, ze takove cislo je jine pro Sony a jine pro Nintendo. Porad doufam, ze N se prehoupne pres tu svoji "hranici" a udrzi se! Taky me napadlo, jestli nahodou N tak trochu neusnulo na vavrinech po tom svem temer desetiletem viteznem tazeni na poli konzoli. Jinak by jim treba doslo, ze z trzniho hlediska mohl bejt z jednoho boku Kostky slot na 16ti bitovy moduly a z druhy strany na 64 bitovy moduly

 

Clanky by taky, mimo jine, mohli pomoci lidem, co se rozhoduji, kterou konzoli koupit. Pocitam, ze vetsina lidi nema na to, aby vlastnila vsechny dostupne HW stroje na trhu. Pro mne by taky nebyl financni problem poridit si vsechny, ale to mi prijde trochu ujety, nebo mozna nejsem hardcore paran, nevim. Nedokazu si predstavit pod televizi tri a vic ruznejch masin. Mozna to funguje v detskym pokoji ale ne v obyvaku dospelyho cloveka (I kdyz verim, ze v Japonsku je to asi norma :-). Doporucuval bych kamaradum, aby si kazdej koupil jinej HW a takto aby si ho mohli pujcovat. Ja to chapu tak, ze Xbox ma vyhodu online podpory, nejvetsi vyber her bude asi pro PS a pro opravdove fansmejkry a mladsi hrace (bez urazky, ba naopak!) je tady GC.

 

Jak uz jsem psal, ja  mam PS2. Jsem trochu zklaman prehravanim DVD(cca 50ti % duvod koupe), ne vsechno PS2 skousne + ten hroznej kraval vetraku. Hrozne rad bych dal prednost GC(nostalgie), ale krome Zeldy mi nema co nabidnout. Primo me "odradila" jednim ze svych launch titulu Luigi Mansion. Nemluvim o kvalite hry!!! Uz se nejak necejtim na tento druh her. Mario Sunshine s bezvadnou grafikou, ktere jsem pohral asi 2 hodiny me taky moc nenadchlo. Mozna novy Mario Carts. U tech jsme na 16-bitech stravili snad nejvic casu. (jak zabavne muze jenom byt prasknout nekomu balonek, kterej krouzi kolem motokary, krunyrem zelvyjednoduse genialniPokud nekdo nevi o co jde, muze si lehce stahnout emulator - cca 1MB plus hru=ROM, cca 1-2MB). Nastesti si GC poridil kamarad (ma 5 let staryho syna spravnej vek na to zacit hrat :-), takze to mam vyreseny. On si zahral MGS2 na moji PS2 a ja se tesim, az on dokonci se synem  Zeldu Wind Waker a ja se vrhnu na nove dobrodruzstvi Linka a spol.

 

Co se tyce cestiny ve hrach na konzole, tak si nemyslim, ze je to takovej problem. Snad jedine u RPG tituluKazdej by mel umet alespon jeden svetovej jazyk (A, F, S, N) a ty vetsina her podporuje. Cekat, ze nekdo bude dabovat hry do cestiny, kde trh je ve svetovym meritku zanedbatelnej (a kde se mimo jine vesele dari piratstvi), je nesmysl. Otazkou je, zda-li by nove druhy HW nemohli umoznovat (napr. diky harddisku) stazeni a "instalaci" "podomacku" prelozenych textu, tak jak to funguje u PC. ("Slusny ceny" bych cekal, az se hraci zacnou chovat "slusne" ne vazne, problem neni v cene hry, ta je celosvetove stejna, je to samozrejme o zivotni urovni v Cechach. Tady, kde ted ziju, stoji jedna nova hra tolik, co karton cigaret nebo 20 piv )

 

Jinak, jak uz psal Honza, v budoucnu (a ostatne uz i ted) cena konzole nebude hrat roli. To znamena, ze rozhodovani bude zalezet asi opravdu jen na "only" titulech te ktere konzole. A tady asi MS&Sony svede a svadi nejvetsi souboj. Osobne si myslim, ze nam hracum to muze bejt jedno. Konkurence je vzdycky zdrava vec, hlavne pro "zakaznikovu" kapsu o cemz se asi brzo presvedcime po uvedeni PSP. Chtit za GBA pomalu to, co za GC je smela drzost (o hrach nemluve) na kterou N uz jednou dojelo...

0/0
9.9.2003 10:19

Spáčil Jan

Jen drobná poznámka bokem. Ta uváděná 20 mil. hranice prodaných kusů je skutečně velmi obecná a jako taková tudíž víceméně platná pro všechny. Nicméně nejde ani tak o hranici přežití, jako spíš hranici od níž je postavení konzole na trhu pro všechny zůčastněné (především ale pro výrobce) dostatečně rentabilní, což sice pohledem trhu může znamenat totéž, co přežití... ale taky nemusí, jsou-li plány poněkud dlouhodobější a patřičně zajištěny odpovídajícím finančním zázemím (jednoduše Xbox2 bude na 90% i kdyby Xbox hranici 20 mil. prodaných kusů nepřekročil). Na druhou stranu ani při překročení této hranice nutně nemusí být konzole rentabilní; přeci jenom jednak to číslo zohledňuje náklady na výrobu, náklday na prodej-resp. dotace a marketing, jen velmi obecně. Stejně tak obecně zohledňuje pravděpodobnost tržeb na prodaných hrách, což je sama o sobě věc, která je velmi snadno ovlivnitelná řadou faktorů; pirátstvím počínaje, náladami trhu pokračuje a víceúčelovostí konče (pokud si větší procento lidí konzoli nekoupí primárně kvůli hrám...).Nicméně obecně ji skutečně lze brát v potaz jako dosažení určitého milníku, už jen proto, že je přeci jenom v těch horních patrech pravděpodobnosti rentability.

Čeština na konzolích skutečně nijak zásadní problém není, nicméně bylo by to bezesporu určité příjemné oživení domácího trhu už jen z toho důvodu, že proto aby nějaké hry v češtině byli, musí tu být někdo kdo je bude dělat, resp. bude se adekvátně starat o náš malý trh. Něco mi říká, že se přeci jenom her v češtině dočkámě a nebude to trvat dlouho.

Konkurence je bez debaty zdravá... už aby tady PSP byla.

0/0
12.9.2003 14:17

werbloud obecny

no, rozhodne zajimava sada clanku. "problem" nintenda bych ale nevidel az tak cerne, domnivam se ze si v N asi uvedomily co a jak to chteji delat. podle autora clanku vse, co je radne komercni, podbizive a celkove vyhovujici masam je to nejuspesnejsi-to je sice pravda, ale urcite to neni synonymem pro to nejlepsi. nastesti. drzim nintendu palce. jinak si myslim, ze se sony podarilo kolem ps3 vyvolat az takovou posvatnou, mytickou auru, ze jo? ja osobne jsem na ni strasne zvedavej a vsechny dalsi "zkazky" o jeji uzasnosti doslova hltam..:) naproti tomu mi slovo xbox2 nechava naprosto chladnym...
0/0
8.9.2003 13:46

ulukaj ---

Hmmm, je to tak... Na druhou stranu to Nintendo s tou nonkonformitou možná trochu přehání - teď jim třeba vypověděl smlouvu Eidos (viz BW novinky). Jestli to takhle půjde dál, ztratí třeba i EA, ale to se snad nestane... A na PS3 se taky docela těším, nedovedu si představit, jak budou vypadat ty hry, ólalá... 
0/0
8.9.2003 13:50

Roman Placek

reakce
Ovšem Chasminc je ubohej-anebo jěšte v pubertě,ale z toho snad časem vyroste!Tipoval bych ,že je mu tak do 20 let -to jsou muži jěště stále malí chlapci.Ahoj.
0/0
8.9.2003 11:47

Roman Placek

hry na konzole
Jinak s Alexem plně souhlasím.
0/0
8.9.2003 11:44

Roman Placek

hry na konzole
Ahoj.Je zábavné číst tyto diskusní články.Jinak se na věc dívám asi takhle ,je optimální mít x-box,ps2,cube ,gba a  pc doma.dnes je vše samozřejmě otázka peněz.Potom nemá cenu rozebírat jednotlivé konzole.Jako každá žena má něco jiné než ta druhá-ne?Člověk nesmí dát na povrchní dojem-hlavní je se bavit u konzolí(i u těch žen)!S pozdravem ...Roman.
0/0
8.9.2003 11:43

Chasminc

XBOX
Stejne nej konzole je Xbox(ma nej tituly a nejhezci grafiku)PS2 je uz ubohej!
0/0
7.9.2003 12:05

Alex

Vyserte se už konečne na válku konzolí ...

Los-Gameros, ja nechápem prečo sa stále všetci dohadujete ktorá platforma má najlepšiu grafiku, výkon a kdejake shitoviny. Ak má niekto názor, že suprová grafika robí suprovú hru, tak potom

Moju osobu serú inakšie veci ako je grafika a výkon, prečo sú hry také drahé, prečo nemajú aspon české alebo slovenské titulky, nedajbože aj dabing. Na PC to nieje problém ale na konzolách ano. Kurva zahrat si Metal Gear 2 v češtine-slovenštine to je múj hráčský sen.

Verím tomu že keby hry vychádzali lokalizované a zo slušnými cenami tak by ludia kupovali viacej originálne hry.

PS: Som Snílek ja viem ... apropo ak vijde MAFIA  z českým dabingom ja osobne si kúpim originálku, to nekecám

forever games

0/0
7.9.2003 7:08

--- Miser ---

...

no vidíš, a pro mě je to noční můra :)

0/0
7.9.2003 11:26

ulukaj ---

Myslim, že Mafia bude komplet anglická... A pochybuju, že by se pracovalo na dabingu MGS3...
0/0
7.9.2003 21:51

bigman

x box nemá kvalitné hry
x-box nemá poriadne hry čo sa týka hratelnosti. A výkonovo nič moc. Radšej si zahrať gamecube ktorý má skoro taký výkon ako x-box a pritom má najviac exkluzívnych titulov ktoré zato stoja. P.S krytici nech si zahrajú a uvidia.
0/0
6.9.2003 16:30

Ondra Nobody

Ten boj o systémy

mi přijde absurdní. Možná proto, že mám doma PSOne, DreamCast, N64, PS2, GCube, Xbox i GBA SP (samozřejmě PC GF 4)  Když se na to podívám realisticky, pak samozřejmě, v dnešní době, kdy vychází v podstatě mimo "only" titulů vše pro všechno, jde o hloupý spor o pár polygonů. Paradoxně někdy  číselně nejslaběí PS2 ukazuje nejlepší práci. Faktem je, že Xbox jsem si pořídil jen a pouze kvůli tomu, abych viděl, jak na něm poběží Doom 3, Half Life 2 a opravdu jedinou hrou, kterou jsem se na něm dosud bavil, je Halo, ano Splinter Cell je tu nejhezčí. Jinak když se podívám kolik zábavy zatím dal ten který systém, pak tato generace může jít do stoupy.  Všechny nejoblibenější tituly (Série Final Fantasy, Resident Evil) Vagrant Story, Front Mission 3, MGS atd. atd. mi dala PSOne. A  pokud mám mrknout na současnost, je tu MGS2, FF X,  Silent Hill 2-3, ICO, Devil May Cry, Onimusha, LOTR TTT atd. atd vše z PS2. Xbox mi dal jen a pouze Halo. U GameCube se bavím takřka u každého titulu. Resident Evil remake, ZERO, Star Wars Rogue Squadron, Rogue Leader, Pikmin, Zelda. Kdybych musel volit ale jeden jediný systém,jednoznačně bych si vzal PS2.(nemluvím o PC a možnosti emulace).

Budoucnost? Počkejme na to, kdy dostanou hlavní vývojáři první kit PS3, ten rozhodne, kdy bude konzole pravděpodobně na trhu. Pokud ještě letos, pak nad Xbox Next lámu hůl a přeju šťastnou cestu do hlubin. Pokud ale PS3 předběhne, s možnostmi Microsfotu ho rozhodně nečeká osud Segy. Pak to bude nahnuté s PS3. I když, kdo ví. Zdálo se, že dalšího MGS se dočkáme až u PS3 a bing ho, je tu hra, která překonává grafikou současné PC trháky...bude -li PS2 ONLY, pak  to je sakra motivace při rozhodování. Resident Evil měl být už jen na Nintentdu, ale bing ho podruhé,  je tu RE Outbreak, řešený i pro singleplayer jako plnohodnotná hra. V Capcomu už letěly hlášky, dementující o práci ONLY pro Nintendo u titulů jako PN 07(?) a dalších ....čili ten hnusnej slogan SOny "Nepodceňuj sílu PlayStation" sedí dokonale jako p..... na hrnci.... 

0/0
5.9.2003 13:12

ulukaj ---

Sákryš...
A já zrovna začal uvažovat o X-Boxu (co třeba Star Wars: KOTOR?), no nic... A co GBA, jsou na něm nějaký pecky?
0/0
5.9.2003 14:50

Spáčil Jan

No ono se nebojuje ani tak o systémy jako o peníze a bojují především ti, kdo se je snaží vydělat. A z nich pak těží ti, kdo vedou ony žabomyší války o kvalitách/nekvalitách jednotlivých systémů... ty jsou místy skutečně neuvěřitelně absurdní, ale jaksi patří k věci a k naší povaze.

PS3 kity budou k dostání co nevidět (kdo má zájem?:))), technické specifikace by už k mání u těch významnějších vývojářů být měli. PS3 letos na trhu nebude zcela určitě a nebude na něm ani v roce příštím. Xb2 pravděpodobně PS3 předběhne, ale nemyslím si, že by to výrazněji pomohlo.

0/0
5.9.2003 15:13

Petr Weby

Ma cenu koupi ps2?
ma dnes cenu koupit ps2? nebo neco jineho?
0/0
5.9.2003 16:16

Kebmbekl Kimbel

Ja ze sve zkusenosti bych ji koupli ,ale pokud ses trpelivejsi hrac a mas dost penez tak si pockej na rok 2005 kdy vyjde PS3!
0/0
5.9.2003 18:17

*** ***

K tomu MGS3 - vypadá perfektně, ale není to tím, že by měla PS2 nejlepší hardware - všechny ostatní platformy by to zvládly taky. Vtip je v umění vývojářů a exkluzivitě.
0/0
10.9.2003 0:35

Pavel Bulejko

Chtel bych pochvalit clanek Jana Spacila. Stejne jako on hledam odpoved na otazku: "Co se to u vsech certu deje s BigN?!?" Vlastnil jsem 16ti bit SNES na pocatku 90 let (cca od 1992) a v te dobe to byl jasnej kral. Klusal si to svym tempem a dokazal prevalcovat treba i technicky vyspelejsi veci (Jaguar...) Pamatuju se, ze tenkrat bylo reklam docela dost (samozrejme nemluvim o CR). Konkurence byla taky - Sega. Uspech PS bude, podle mne, asi opravdu o rychlosti uvedeni na trh a zpetne kompatibilite (co ted s tema 16-bit cartrigema, leda stavet z nich domecky...) I ja si ostatne poridil PS2 a to hlavne z duvodu moznosti DVD prehravani - ze by dalsi duvod uspechu? Rad bych pripomnel, co uz tady bylo davno receno - obrovskej uspech Tomb Raidera, kdy o Ocarina Of Time nikdo poradne ani nevedel a pritom to je nepochybne lepsi hra ze stejny doby. Ci-li: hrace uz omrzel brichaty Mario s knirkem a zeleny trpaslik Link, ted je zajem o prsa Lary a tvrdacky hlasky Solid Snaka :-)

Nikdo nemuze dnes rict, ze se historie nebude opakovat a ze se za 10 let nebudeme ptat: "Co se to u vsech certu deje s PS?!?"

Nesem zadnej odbornik, pouze (ted uz jenom obcas, vono po tricitce uz je to tezsi:-) rad "gamesim" (urcite to priste bude MGS 3 - ten filmecek na netu je uzasnej), tak to prosim berte na vedomi (hraci, co neprestavaj soutezit i v realu (mmg) - pozor na rozlisovani realu a virt. - za urazky na netu zadny body neziskate panove :-(

0/0
4.9.2003 15:27

Spáčil Jan

Díky. Inu hráči prostě N vyrostli a věkem se přirozeně mění i potřeby. Zvolená koncepce konzole čistě pouze na hraní evidentně byla chyba. Stejně tak neochvějné trvání N na tom, mít pro své konzole vždy velmi specifická média (cartridge, mini DVD...), které de facto znemožňují a budou znemožňovat zpětnou kompatibilitu a komplikují případnou alespoň elementární víceúčelovost konzole (přehrávání CD, dnes DVD apod...). Sice to eliminuje pirátsví... nicméně bohužel i tohle je podle mě jeden z důvodů, proč GC ztrácí a to důvod nikoliv zanedbatelný. Jinak Ocariny se prodalo tuším něco kolem 10 mil. kusů, posbírala všechny ceny co mohla a dodnes je největší  částí odborné veřejnosti považována za nejlepší hru všech dob... takže zas tak špatné to s ní nebylo.
0/0
5.9.2003 12:11

Pavel Bulejko

Mas pravdu o tom odrustani. Nevis, kolik se prodalo kopii TR1 pro PSX? N64 byla vylozene slepa ulicka. Sice zadny nahravaci casy (pamatujes, kolik si N nadelalo srandy z napisu "wait please- loading"?) a piratsky kopie,  alekdo se smeje naposledI kdyz soucasna kapacita ruznejch memory sticku atd. dava mozna sanci na navrat her na cipy.

Ale hlavne (pokud se nepletu) N64 zase prisla na trh pozdeji nez PSX. Jeste jsem premejslel, jestli soucasny stav trhu N nahodou nestaci. My je porad "litujem" a oni jsou treba se svoji prodejnosti spokojeny a "za vodou". Treba maj porad stejnej pocet "zakazniku" jako pred 10-15 lety. Dneska muze bejt jejich "kolac" jenom 10% ale diky stale se rozrustajicimu trhu to pro ne znamena porad stejnej pocet hracu jako v dobach, kdy 16ti bitovej Super Mario Wold bylo to nejlepsi z nejlepsiho (no, v 2D plosinovkach mozna porad jeste je)

Jsem zvedavej, jestli se N necha prevalcovat i na poli handheldu. To uz by pak byla vylozene ostudaPak by N nezbylo nic jinyho, nez to co udelala SEGA stat se pouze producentem/vyvojarem her.(inu, pred deseti lety bych taky neveril, ze Sonic bude behat na N strojich :-)

0/0
5.9.2003 13:08

Spáčil Jan

Kolik se prodalo TR to po pravdě přesně skutečně nevím, ale nemyslím si že by to bylo číslo srovnatelné s číslem odprodaných kusů Ocariny (i když ani tady si nejsem zcela jist, jestli uvedené číslo není Ocarina+Majoras Mask). Technicky N64 byl omyl pouze díky cartridgím... nebýt jich mohla možná situace vypadat poněkud jinak, ale to je přeci jenom dost velké zjednodušování. Pozdější příchod N64 vůči PS bych neviděl jako příliš zásadní faktor, resp. mnohem větší problém byl, že N64 přišlo mnohem později než původně mělo... takže z časového hlediska způsobily problémy především odklady (nicméně odklady jsou taky pouze důsledek a příčiny odkladů to je téma na delší dobu).

Nemyslím si, že by N bylo spokojeno s pozicí jakou GC má. Stejný počet spotřebitelů rozhodně nemají... SNESu se prodalo řádově víc jak 50 mil. kusů (pozn. bokem kdyžtak mě oprav magiteku;))) na což GC může zapomenout. Navíc především N bolí citelně menší pokles prodejnosti her, což jde ale v ruku v ruce s prodejností konzole (no, i když...).

0/0
5.9.2003 15:06

magitek

everlasting gaze
Tak já bych nerad nikoho opravoval, já myslím že ty články jsou opravdu hooodně super, je pravda že řekněme "filosoficky" bych stím asi ne uplně souhlasil (někdy), na druhou stranu tohle je asi nejlepší co jsem tady četl, akorát pár poznámek, já mám pocit že čekání na znovu nabytí slávy N je asi jako čekání na godota (pan godot už určitě příjde....:))) ), protože N je fakticky mrtvá (resp. bigN) ovšem já bych to nevyděl jako zase takovou chybu, ta firma prostě mohla vydat CD k N64 (místo lpění na 64dd a snížit cenu na 5600Ą, jak asi víš v dobách SNESu stály hry kolem 9800Ą) a mohla udělat N versi GTA (šéf N si nestěžoval na GTA on to pouze konstatoval), ale proč? řekněme že historie zná spoustu případů kdy lidé raději zemřeli než aby se změnily (sokrates, hus[ komunisty sprofanovanej :))], koperník atd.) ten problém je vtom, a přiznám se že já na toho godota čekám, ten problem je že N není jediné kdo by toho godota křísilo(v rámci japonska). Ale jak jsem řekl moduly nebyli největší problém, největší problém byl psychologického charakteru, ale je možné že N příjde z něčím novým, např.: online hraní tj apsence u GCN bych nevyděl jako problém, nebot PS2 i X-BOX jsou spojeny s tím starým hloupým stylem OnLine tj. extendet multiplayer a MMORPG, což nikoho netáhne (boded by ne když se angažujou lidé kteří by v off line nikdy nic neznamenali (asheron's call] nebo firmy které jako online přišli z něčím na co už od nich nikdo nečeká FFXI , takže pokud by GCN2 ukázala online v jiném světle..., Jinak ikony obsahově jednoduché principy s tím zásadně nesouhlasím, ono okopírovat a konvergovat večerní zprávy do hry :)))) my jako nadlidský ukol nepřipadá, obvzvláště když ta hra běží na duchovním engine vytvořených těmi ikonisátory, je pravda že to táhne (skákat na želvy už není taková zábava jako zmlátit Baseballovovou pálkou šlapku), otázka zní co budou lidé chtít potom, fajn nemáme idee tak tam hodíme vraždění mentálně zaostalejch dětí, to bude teprve legrace, já nemám nic proti násilí (když si x lidí dá do obličeje a lítaj orgány, fajn) ale tohle je humus, takže ano N skončí ale co bude dál?..., možná se lidé jednou rádi vrátěj k těm želvám :)))) P.S. např v japonsku podle jednoho průzkumu předběhla GCN PS (asi o 300ks), krom toho je zajmavé sledovat v jakém poměru se prodávaj hry a hw na obě platformy např. pokud si vzpomínám byl v roce 1998 v top10 jen F-ZeroX a Zelda + pokemoni a dnes má gcn 1/5 trhu ale každou chvíli hry v top5... , ale to jentak na okraj
0/0
5.9.2003 16:31

Spáčil Jan

Klidně opravuj v čemkoliv tě opravovat napadne. Jednak co se týče postarších čísel tak tady zdaleka nemám takové encyklopedické znalosti jako ty a jednak co se týče opačného názoru na uvedené, tak to rád uslyším. Ostatně já mnohdy sám se sebou taky nesouhlasím, ale jaksi mě jiné odpovědi momentálně nenapadají (nebo mi nepřijdou tak zajímavé nebo se mi prostě nechce mluvit o tom, co je k vidění všude jinde?? sám si někdy nejsem jistej).

Mě to konstatování ohledně GTA přišlo v kontextu poněkud emotivnější než pouhopouhé konstatování. Ta dobrovolná smrt... no to je úžasně romantický, fakt se mi to přirovnání líbí. Jen nevím jestli podobných gest je schopen někdo, kdo vyrostl na trhu a s trhem, čímž nemohl být nepoznamenanej. Ale možné to je... nicméně Sokrates, Hus i Koperník přeci jenom umírali za něco, co mělo smysl a umírali zcela dobrovolně (no i když Sokrates)..., N neumírá dobrovolně... jen se snaží nenechat se zabít a moc mu to nejde.

Ikony... jednoduché principy... no na tomhle všechny úspěšnější hry N (kromě Zeldy) stojí... Mario, SSMB, Pokémoni, Mario Kart, Donkey Kong... stojí na nich ale nerostou. Když se podívám na to s čím jsem na GC zatím měl tu čest... tak je to jedna ikona vedle druhé. Žádní lidé s názory, emocemi, obsahem...jen jednorozměrné úplně ikony, které jsou vším, jen ne lidmi. Podle mě už tohle prostě dneska nestačí. Povrchní zhodnocení GTAčka, jakožto okopírovnání večerních zpráv do hry bych bral tak možná od Amerických puritánů, ale od tebe.... o to tady přeci ale vůbec nejde. Hra stojí na něčem úplně jiném než primárně zabíjení. To co popisuješ je pouze daní za svobodu hrou danou. Zabíjení je principiálně pořád jedno a to samé zabíjení, bez ohledu na to jak roztomile vypadá... pořád je to ventil k agresivitě. a zo pevně doufám je i smysl her, které ostatně by neměli patřit do ruk těm, kdo nemají věk požadovaný na nálepce. GTAčko spojuje se zabíjením alespoň nějaké následky, N made věci nikoliv... jedině pozitivní odměny. V čem je tahle "přestrojenost" lepší??

PS: dobrá poznámka... možná to bude nesrovnatelně rozmělněnějším trhem PS2, která ovšem má hry top ten pokaždé a ne jen někdy. Navíc ty větší tam vydrží i déle než jeden, dva týdny.

0/0
7.9.2003 16:36

magitek

Předmět příspěvku
Ale, ano pokud vím byl to právě sokrates kterému byl nabídnut azyl nebo smrt, zvláštní že všichni se mýlili, jeden měl pocit že lze reformovat, nereformovatelné, druhej měl příliš revoluční názory a třetí (sokrates) věřil v učení které bylo nerealistické, ale proč otom mluvím. N umírá dobrovolně, viz formáty (real CD vs. imaginární a příliš revoluční 64DD, mimochodem výš že Nintendo uvedlo modem ke konzoli už na konci 80let?). To je těžké nepochopení N nikdy nedělalo hry o názorech ale o hratelnosti, jejich hry byli jen o hraní a ne o řekněme filosofii který skoro nikdo (včetně autorů nevěří), resp. filosofií N byla hratelnost, to že ti připadá N fádní je tím žes nežil v době kdy vycházely hry na NES SNES a N64, myslíš že byl Mario Kart fádní?, Mario byl fádní?, Donkey Kong byl fádní?,tak proč dodnes nejsou jiné principy, proč jsou ty samí věci akorát Mature a akorát s pochybnou filosofií (FF VIII a X), řekl jsi že N vytvořilo svoje žánry, ale ty jejich žánry jsou např.: action/adventure, což je fádní dokud tam není ikona :))), jako Lara Croft? Ikony ale Nintendo bylo výrobce hraček (FAMICOM, tj familycomputer) to byla hlavní skupina a děti měli rádi ikony (Disney) a n tak reagovalo nebot jak víš ten trh skončil a nintendo obvzvláště v usa povstalo na těch troskách, pokud by lidem dali to co jim dávalo Atari, Coleco atd potom by žádnej Kutaragi nemohl postavit PS, co se ikon týče a Sony nepoužívá ikony např WipeOut, dokud byli ti které měla SonyMusic in WipeOut byl hit, potom, Sony neměla Eminema a WipeOut byl Out, což příjde fádní mě :)) Zvláštní mě evropští tzv. intelektuálové připadaj puritánštější (v usa je to byznys) Ale jak je ten trh velkej, a jak to vypadalo a hlavně kolik těch her se vůbec dostane přes Gold?, hlavně nezačínej že je tam větší konkurence:)))) Ke tvejm odpovědím doufám že nevěříš skutečnosti že u rpg vývojáře brzdí absence HDD u PS2. Díky za encyklopedické znalosti, budeš se možná divit ale nevím (neznám) vůbec nic Já mám pocit že tahle válka je i přes náš věk dost generační, je to smutný ale kdo má pravdu ukáže až budoucnost. Podívej samozřejmě by mohl být magitek big friend všech příznivců PSx, ale kdo by byl potom démon z dávnejch dob, navíc bejt na jedný lodi z lidma z nichž jeden je znalec smluv mezi Sony a N a druhej mimo jiné zná strátu jaká SCE vznikla odchodem jeho CTO (přitom to jméno slyšel poprvé v životě), a to nemluvím o různejch omezencích s papírovejch medií. PS: Drag On Dragoon 29/40, just a SqueNIX PS2: Mě se sem nechce moc rozepisovat, já bych byl nerad smazanej, řekneš něco co se šéfredaktorovi nelíbí .....
0/0
8.9.2003 2:34

Spáčil Jan

Historikové obecně mívají sklony k romantismu a idealizaci, ostatně každá interpretace nemůže nezůstat nepoznamenána interpretujícím. BigN (to významové rozlišení, který si v minulým příspěvku použil je super, myslím, že by nebylo od věci ho používat) umřelo ale slovo dobrovolně bych skutečně nepužil. Ne v kontextu s vědomou dobrovolností Sokratovou. Možná to, co N teď prožívá není umírání, ale porodní bolesti... resp. v to doufám.

O hratelnosti to podle mě musí být stále na prvním místě... ale jen to na kostru nabalovat maso, samotné kostřičky už patří minulosti... což podle mě byla jen otázka času, než si lidé uvědomí skutečný potenciál her. Lidi od jakživa milovali, milují a budou milovat příběhy... tohle je podle mě budoucnost. Příběhy přinášejí identitu, ztotožnění, emoce, smysluplný obsah, výpravu, pompu, velkolepost... to s čistou kostrou dělat prostě nejde. Nikdy jsem neřekl, že věci které jmenuješ byli špatné, fádní, "nestátnické":)... nebyly. Byli to děti své doby. Ty nejlepší za kterými stálo za to jít, protože vyšlápavali cestu. Bez debaty.  Jenže doby pokročila a někdo zase musí jít dál, jinam, nastavovat, evolvovat... N na to rezignuje; resp. jen přináší evoluci do cest, které nikam nevedou. Dnes. Nemluvím o minulosti. Neřekl jsem, že BigN vytvořilo svoje žánry... jen žánry obecně. Co dělá Sony mě až tak nezajímá, zajímá mě jen co dělají ostatní za hry pro Sony, resp. sami pro sebe, protože Sony jim dává trh na kterém se můžou realizovat.

Intelektuálové jsou puritánští všude... proto jsou intelektuály... separovanou elitou, která musí mít prostředek k separaci, aby dala sama sobě identitu.

No větší konkurence... zůstal bych teda radši u toho spojení "rozředěnější trh"... je to takový více několika smyslný.

Neřekl jsem, že je to brzdí.... ale věc to prostě problematizuje z technického hlediska. Jo, Sokrates taky nevěděl vůbec nic:))). No kdyby se magitek stal stal big friendem PS, nebyly by tyhle super kontruktivní debaty u nihž člověk musí trochu přemýšlet. Nebyly by dost možná ani tyhle články (resp. určitě by nebyly v podobě v jaké jsou jelikož některé debaty s tebou byli jaski impulsem k přemýšlení nad určitejma věcma) a vůbec by to tu bylo trochu chudší... no nic, už to tu trochu smrdí medem:))).

PS: Dragengard není typově hra šitá na míru japoncům... možná. Možná to je sračka. Nevím, nehrál jsem to.

PS2: myslím, že to nebude tak hrozný...prubni to:))).

0/0
8.9.2003 21:49

magitek

thru the eyes of ruby
Skutečný potenciál her je v čem, nevím nechápu, ty kostry... abys měl nač nabalovat maso musíš mít nějakou kostru, otázka zní kolik ta kostra toho masa unese aby to nebyl jen nehybnej špek [chápu že někdo je na tlustý ale já mám rad hubený :) ] k tomu potenciálu asi toto kde je ten potenciál, jak velkej trh je nyní a jak velkej byl je to téměř stejný s tím že Sony vzala útokem trhy které bigN ignoroval částečně nebo úplně, ale v USA a Japonsku je to stejný [a to raději nezminuji fakt že konzole byli výhradně konzole tj ti lidé si je kupovali na hraní resp. věděli co si kupují a také věděli že je to bude něco stát], ale dnes DVD+pirátství, dříve stáli pirátský hry o 1/3 méně než orig a to mluvím jen o MegaDrive, u SNESu díky různejm Chipům nebylo téměř vůbec, mluvíme-li o různejch Chipech i přes to ty firmy na hrách profitovali.... co se týče prodeje her a o kolik se prodej her zvedl... (upozornění: neodporuj si tenkrát ty hry mohl hrát každý a přitom byli pouze o hraní a dnes řikáš že maj větší impakt na konzumenty, tomu nerozumím nebot ten prodej klesá :))) ) Podívej mohl by jsi říct, aha v japonsku se ty hry neprodávaj protože je tam krise, ale ty hry od japonskejch vývojářů nemaj úspěch skoro nikde, a to oni vidí a taky vidí že v dobách bigN tohle nebylo, na druhou stranu, většina z nich je vázaná k Sony protože oni bojují o holé přežití, a u Sony mají alspon naději tj k N vzhlížej ale nemohou si dovolit uplnej přechod. Ad Technika, (obecně říkám čs. konzolistům, nedonošení PCčkáři) u tebe si to dovolit nemohu, ale řeknu jedno, nevím PC má HDD a chceš říct že nějaký RPG je na úrovni např.: Seiken Densetsu 3, né to je to co říkám, Byli ideáli a technika byla využívána k naplnění těch ideálů, ale dnes je to naopak tj hledá se technika a věří se že přinese ideály :))). To co je Magitek je chyba, nebo spíš problém, lépe odkaz, odkaz znalců her kteří znalci vůbec nebyli a nejsou, odkaz profesionálu kteří byli a jsou diletanti, status Magiteka mne Magiteka ve vztahu ke hrám mrzí uplně nejvíc, Level, Score, Eisler, Anastasow, Bulíř, Kozina, Pendrel, Mondschein, Herodes a jiní Stármeni, přál bych si aby tahle země nikdy žádnýho Magiteka nepotřebovala, (a to si nedělám legraci), jinak já si nejvíc vážim šlapek :))).
0/0
9.9.2003 14:36

PiNa

bigN
Zajímavá úvaha, nicméně s mnoha arguemnty nelze souhlasit. Jedinym a hlavnim duvodem "neuspechu" bigN v porovnani se SONY je skutecnost, ze bigN nema agresivni marketing ala SONY/MS. LineUp her pro GCN je silne nadprumerny a je plný exkluzivnich AAAčkových titulu. S tituly jako Resi, Metroid Prime, MGS TTS, F-Zero uz neni GCN platformou pro deti ... nicmene i detsky vypadajici tituly jako napriklad Mario Karts DD!! nabizi bezkonkurencni hratelnost. Proste kdo ma rad originalni/dobre hry, pro neho je GCN jako stvorena. Staci se podivat na Japonsky trh, kde GCN valcuje XBOX primo neuveritelne a ten dokonce zaostava v prodejich za PSOne... proc asi? S opozdenym nastupem GCN oproti PS2 a XBOXu ujel bigN vlak a s jeho nastupcem N5 si da urcite velky pozor, aby se situace neopakovala. Diky astronomickym prodejum GBA je pozice Nintenda stale velmi silna a stabilni a konkurence PSP bych se prilis nebal, v dobe, kdy jej SONY uvede na trh jiz budeme znat specifikaci nastupce GBA a nikdo urcite nepochybuje o tom, ze to bude dalsi revoluce v pravem slova smyslu ... kazdopadne SONY je SONY a jenom cas ukaze...
0/0
3.9.2003 8:58

ulukaj ---

Mně je GCN taky sympatická, nicméně faktem je, že celosvětově se neprodává dobře a výhledově to pro Nintendo může znamenat problémy....
0/0
3.9.2003 9:33

Spáčil Jan

No dovolil bych si tvrdit, že N má agresivní marketing... nemá ale příliš efektivní marketing, což je druhá věc. Efektivnost je ostatně dána rozporuplnou prezentací GC... na jedné straně skutečně image hračky (prostředku zaměřeného výlučně na hraní), na straně dtruhé hry, které jsou vyloženě hard core, tedy adresované skupině odrostlejších hráčů, vůči nimž by ovšem byl podstatně efektivnější markting prezentující jinou image. Množství exklusivních AAAček není takové jako by mělo být. Osobně mám rovněž GC, ale jaksi od vydání Zeldy na ní nemám co hrát... a do vydání FZ Zera asi mít nebudu. Bezkonkurenční hratelnost je dost diskutabilní pojem... obzvláště v případě zatím nevydaného titulu.

Na Japonském trhu Xbox válcuje i PSONe, takže tady bych prodejnost Xb a GC moc vedle sebe nestavěl. Prodejnost Xb v Jap. není relevantním měřítkem. Tím je prodejnost PS2 a tady se GC bohužel těžce nechytá. Odhlédneme-li od Japonska, tak ale na všech sotatních trzích GC za Xb ztrácí, což JE problém. A GC neměla opožděný nástup vůči Xboxu, launche (kromě japonského) proběhli zbruba ve stejném časovém období. Co se PSP týče, uvidíme...

0/0
3.9.2003 20:29

glass zero

glass & the ghost children
ech, trochu revoluční, mám takovej pocit že ten váš článek pane Spáčil většina lidí nepochopí je to abych tak řekl DNA reach....
0/0
3.9.2003 0:54

Spáčil Jan

To už ale není můj problém... pane magiteku:)). Nicméně čekal jsem, že právě případným napruzením vás:)) by mohla vzniknout nějaká zajímavá konstruktivní diskuse, nabízející i jiné možné odpovědi.
0/0
3.9.2003 20:33

petr

Co je to za volant?

Chtel bych nejaky kvalitni volant k ps2 (ten na obrazku vypada dobre)

Muzete mi nejaky doporucit?

0/0
2.9.2003 16:49

*** ***

Článek

Takže článek připomíná reklamní kampaň na PS2, která slabiny už ukazuje hezkou dobu. Štěstím je, že existují tak talentovaní vývojáři, kteří doslova hledají skuliny jak vmáčknout více. Jinak naprosto nechápu jakési vítězoslavné hodnocení o *vítězství PS2*. Tohle přece bylo jasné už před několika lety a všichni se shodovali, že půjde o druhé místo. Sony s PS2 zkrátka dokonale vytěžila dědictví PS1, která v podstatě neměla vážnější konkurenci. Mnohem zajímavější bude až souboj v nové generaci, kdy budou mít rivalové o trošku rovnější podmínky. Jinak co se týče reklamního humbuku okolo nového procesoru pro PS3 - není to žádná novinka, idea buňkového procesoru už je docela stará. Jinak opět platí že teoretický výkon se nerovná praktický - buňky totiž sežerou strašně moc času na společnou synchronizaci a komunikaci - to je ten největší oříšek. Výsledný výkon rozhodně nebude ono magické 1000x výkonější než P4 2.5GHz - tohle je často marketingová past do které se autorovi podařilo spadnout. Nehledě na to, že takto výkonný procesor by musel mít k sobě odpovídající rychlé paměti - kde se vezmou je mi záhadou... Navíc o tomhle procesůrku pronikají ven docela protichůdné informace - jeden pesimistický odhad zněl, že nebude k dispozici dřívě než v roce 2007!!! To by samozřejmě byla pro Sony smrtelná rána, realita bude dána nějakým kompromisem (bude to pomalejší, ale dostatečné ke konkurenci). Prosákly dokonce nějaké informace o tom, že NVidia jedná o čipech pro PS3 (ale hádám, že to je spíš spekulace).

Ještě ohledně lineupu PS2 - lákají mě tam pouhé tři hry, což je opravdu slabé. Holt se pomalu přesouvám k online-only hraní a tady PS2 OPRAVDU hoří.

0/0
1.9.2003 23:35

Spáčil Jan

O žádné vítězoslavné hodnocení nebo reklamní kampaň PS2 nejde. Jen je záhodno prostě tuto skutečnost v článku, porovnávající výsledky platforem na trhu, jednoduše konstatovat. Nic jiného. A upozornil bych, že jde pouze o první článek ze tří, takže dojde i na konkurenci. O PS3 je v článku pár větiček a všechny se opírají pouze o těch pár známých nejrelevantnějších relativně oficiálních informací. Uvedené číslo samozřejmě je teoretické, nic jiného než teoretické údaje zatím k mání bohužel není. Zbytek vámi uváděných informací v článku chybí, protože jde o nepotvrzené či dementované spekulace.

Lineup PS2 je samozřejmě pouze statisticky nejsilnejší, nikoliv individuálně nejsilnější. PS2 Online hoří, ale Sony začíná hasit.... RE Outbreak, GT4, Socom2, Kollzone, exklusivní podpora 95% titulů od EA...

0/0
2.9.2003 21:49

*** ***

Hasí hasí, ale je to všechno trošku upatlaný. Sony moc spoléhala na svoji sílu a image. Teď bude muset narychlo prosazovat harddisky (bez něj mají tvůrci online her pěkně svázané ruce) a větší počet kvalitních onlinovek přijde až po konkurenci třeba u XBoxu (a s PC tady vůbec nemá cenu srovnávat). Jinak ohledně PS3 někdy tento týden proběhla zpráva, že Sony opustí (=vyhozen) Chief Technical Officer Shinichi Okamoto - jasné znamení, že Sony není s vývojem PS3 zcela spokojena. Datum release PS3 byl tedy s největší pravděpodobností odsunut na začátek roku 2006. Sony se teď haló snaží uklidnit prohlášením, že PS3 bude kompatibilní s PS2 - marketingový tah, všem muselo být jasné, že bez kompatibility by nebylo možné dosáhnout velkého úspěchu. Pokud bude architektura PS3 skutečně tak složitá jak to nyní vypadá, budou se první pořádné hry plně využívající její architekturu objevovat mnohem později.
0/0
2.9.2003 23:05

Petr Poláček

Re:
Okamoto pracoval na operacnim systemu PS3, ne na vyvoji konzole samotne a jeho ztrata (ackoli neprijemna) se mi nejevi jako zvlaste zavazna. 
0/0
3.9.2003 2:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.