Konung 2
Ano, žijí mezi námi i tací, kteří si přes vánoce znovu odehráli první díl (K1) aby si lépe vychutnali pokračování Konung 2 a rádi se podělí o své postřehy k této hře, ačkoli ji nemají dohranou.
Mapa:
už v jedničce byla mapa hrozná (pokud nebylo myšleno asociovat pohledem na ni dobu dávno minulou). K2 se pojmu mapa vzdálil ještě víc. Přestože hra navazuje na jedničku, s vyjímkou "vypáleného tábořiště" (v K1 Byzantský tábor), to jaksi nemůžeme poznat. V Dolním táboře zřejmě nelenili a kromě kompletní přestavby vesnice obstranili hory a přemístili celou řeku a aby to nebylo málo, přesvědčili šamama, aby se i se svým nejbližším okolí (pár hektarů) přestěhoval blíž a za odměnu mu začali říkat kouzelníku. Pokud budeme chtít navštívit Les lasiček, Huntington, Prameny příp. vesnici Berezki nebo Skalnín jsme bez šance. Přitom se nabízela možnost mapu z jedničky dotvořit a rozšířit.
Pohyb na mapě:
Díky náhodnému generování výskytu příšer i pozadí na zbytku mapy (asi 98% ) dochází k zajímavému efektu: pokud při souboji zjistíme, že je potřeba si vyžádat oddechový čas a posuneme se za okraj dané lokace, abychom v klidu opravili zbraně, doléčili se apod., při návratu zpět nás čeká na stejném místě překvapení v podobě jiné krajiny a nepřítele - echetici, ještěři, draci, navayové, nemrtví, zbojníci, a šance na připsání bodů zkušenosti jsou v pr..yč.
Souboje:
Jestli mít srovnatelné soupeře (7.úroveň vs.7.úroveň) nebo bojovat proti silnějším (4 vs.11) je otázkou. Každému bude vyhovovat něco. Problémem u K2 je to, že postava na 5.úrovni má s ještěrem na 14. stejné problémy, jako postava na 34.úrovni (v K1 byl poznat daleko lépe rozdíl mezi1.úrovní, kdy na obřího mravence padlo 20%života a dobrých 30 ran a například 13.úrovní, kdy obří mravenec padl první ranou.)
Překlad:
Ještě mnohé se dalo zachránit.
K1 přinesl s sebou vcelku slušný překlad ať už postav nebo artefaktů. Takže jsme mohli narazit na "Spár obřího sokola", na zvláštní kámen obdařený silou měsíčního svitu Syna měsíce, na Mágovo měděné zrcadlo, Králičí ocásek chránící před prokletím, Vojevůdcův kalich přidávající charisma, a najednou nacházíme Sokolí pařát, Měsíčního syna, Kouzelnické měděné zrcadlo, Zaječí ohon, A lidová tvořivost pokračuje... Třeba takový brusný kotouč. Brusný ano, ale kotouč ani omylem! Vypouklý štít a vejcová přilba jsou také perly. Bezkonkurenčně však vyniká nahrazení slova "koncentrace" u léčivých nápojů a různých lektvarů naprostým paskvilem "soustředění". Doufám, že mé zhodnocení tohoto konkrétního výrazu jako DEBILITA DEFECTOS nezpůsobí někomu citové trauma a nebude důvodem pro stažení tohoto článku z diskuze na BonusWebu
Počeštěná jména postav se nesnaží potlačit svůj původ. Kromě severských jmen se setkáváme s VLADISLAVNOU, NIKIFOREM, JAROPOLKEM, TARGATAJEM,čekali bychom i KONSTANTINA- jednoho ze tří hrdinů z K1, ten se však nekoná. Místo něj je tu hrdina, který se honosí jménem "CONSTANTINE". Sem tam narazíme na postavu s univerzálním jménem např. KORUŠA. A tady se podařilo překladatelům vytvořit další QUEST zjistit, zda je to on nebo ona. Rozhovory připouští obě možnosti.
Je čas přejít na příšery a s nimi i příšerné názvy. Z baheních trolů se stali echetici, z okřídlených moroků duchové. Ghůlové se změnili na Navye, z mrtváků se stali nemrtví.
Datum vydání 19.12. měl být posunut na 1.4. - aprílový termín by mu slušel
Jak jsem uvedl na začátku, momentálně jsem někde uprostřed hry na 35.úrovni a 60.000 Zk a po několika desítkách odehraných hodin - čekání na zázrak, si neodpustím memento: "Mám dost příteli..., ty se zachraň !"