- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chci hrat online Underground a kdyz to spustim potrebuje to nejakej patch a da mne to ma nejakou EA games-ovou stranku. Asi to tam mam stahnout, ale nevim co (je to po anglicky). Prosim napiste mi do e-mailu. Caute Martin
hele nevite nekdo jak se tam nastavujou ty zensky jak vys startujou
Osobně bych měl pár výtek k originalitě hry. Style body, které podle EA jsou ve hře důležité na tuning vaší kárky, se jeví v pozdější fázi módu Underground jako zcela zbytečné. Hra vás vede tak, že i na easy level nahrabete časem tolik bodů, že byste si mohli koupit z fleku všechno. EA pro vás však omezila koupi tuningu na nutnost určitý komponent "odemknout", čímž vám nenápadně "nalajnovala", kdy si co máte koupit. Tedy žádná svoboda volby. Navíc ve hře nepostoupíte dál, pokud se neumístíte první, čímž vás dostane hra plně pod kontrolu, abyste si náhodou nevytuningovali auto dřív, než na to bude hra připravena, tj. dokud nenasadí tužší protivníky.
Další věc, která mě zarazila, je fakt, že tratě, které si postupně odemykáte, nejsou vlastně tratě, ale malé úseky pokaždé stejného města. Takže časem, až poznáte a odemknete všechny úseky, budete tratě projíždět bez problémů. Hra je tím mnohem snažší, než např. Burnout. Přestože si odemknete nový úsek, 90% trati budete znát, takže vás závodění na stále stejných místech časem unaví.
Mile mě sice překvapilo chování aut při havárii, měl bych však lepší pocit, kdyby se karosérie aspoň trochu škrábla, když jsem v maximální rychlosti naboural do zdi, ve vzduchu provedl několik vkusných vrutů a dopadl tak, že by to řidič vozu nemohl nikdy přežít.
Přestože autoři tvrdí, že přílišná realita chování vozů ubírá na hratelnosti, mnou výše zmíněné nedostatky by hře naopak přidala.
Autorovi budu oponovat zmínkou o hudbě, která sice sedí, ale po pár dnech hraní ji stoprocentně vypnete. Brzy se obehraje, stejně jako sountrack v sérii Tony Hawk či předchozím NFS Hot Pursuit 2.
Moje hodnocení: 70% (jinak přísný Pete mě nadsazeným hodnocením trochu překvapil)
Volnost beru jakožto možnost opticky vylepšovat při pozdější fázi hry. O linearitě děje a "inteligentně" nalajnovaných odměnách není sporu. Do takových podrobností jsem v recenzi nechtěl zacházet; také díky tomu, že už to všichni hrají, ne-li dohráli...
K hodnocení;přísnosti se držím stále,nicméně u NFS jsem váhal mezi 75 a 80 procenty. Nejsem pod vlivem "hajpu", jen si myslím, že konzolová verze si vzhledem k prvotnímu launchi a poctivě odvedené práci zaslouží lepší hodnocení. Recenze je tímto pojatá jako retro, bohužel "jakoby" zveřejněná v dobu vydání. Přese všechny drobné mouchy jsem ocenil právě volnost při vylepšování optické stránky vozů, příjemnou dynamiku hry a prezentaci. Ta např. u jinak výborného Burnoutu 2 pokulhávala. Oproti Burnoutu 2 také potěšila možnost volby hard, která už je vcelku příjemnou závodní hříčkou a baví... Myslím, že Underground je prvním dílem NFS série, který se ke špičce může konečně řadit.
Poškození aut bude asi stejným háčkem jako u Gran Turisma, kde se výrobci ohradily a programátoři museli zanechat plechy netknutými.... Zamrzí to, ale co dělat?
Tuším, že jsem v recenzi napsal, že NFS U je pojat arkádově co se týká ovládání. Na celkové dynamice by asi absolutní simulace trošku ubrala, ale ber to tak, že od simulace tu máme simulátory - Gran Turisma....
Co se týká hudby, zapnul jsem si na trati všechny skladby a nemyslím si, že by mne konečná suma skladeb začala nudit. Ale každý máme jiný hudební vkus... Nicméně v porovnání opět s Burnoutem 2 i přes absenci proslulé gradace aktivací boostu NFS vyhrává NFS implementací zvučných jmen a vokálů. Hudba v BO2 působí strašlivě "ploše". Apropos; Tony mne hudbou oblažoval; nasazení nezávislých autorů je odvážným krokrm na poli komerce a ke sk8 tematice se určitě nehodí střední proud.