Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Dlouhé recenze - jste ochotni číst velké úseky textu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ydsfg yxcv

Je hodne tezke posoudit, jestli jsou lepsi obsahle recenze, nebo kratsi shoty. Kazdy uprednostnuje neco jineho, osobne na sobe take zacinam pozorovat, ze recenze nectu tak jako driv, ne proto ze bych o ne nemel zajem, ale spise proto, ze se v ceskych mediich zacina rozmahat novinarska suchost. Kdyz si vezmu dve recenze na 3D akcni hry a porovnam je, tak mi vyjde ze jsou si recenze podobne jako vejce vejci. Typicky clanek - omacka na uvod, pribeh, grafika, zbrane, AI, design levelu, zaver. Super, kdyz zamenim par slov a recenze vymenim, nikdo nepozna ze sem to udelal.

Recenzentum na BW, Tiscali nebo jinych mediich bych doporucoval trochu vice zivota viz. M. Rybka. I kdyz mam proti tomu cloveku (nebo spise jeho nazorum) averzi, musim uznat ze je momentalne nejlepsi. Neboji se problemy popisovat spontanne, pouziva hodne doprovodnych znamenek, nesnazi se vytvaret slozite souveti, pise tak jak mu to jde od huby, prirozene, na nic se nehraje. Je to pak mnohem zabavnejsi a clovek u toho neusina. ICE i Andrew byli neprekonatelni, co se tyce zminovane recenze na Jagged Alliance 2, ze zacatku sem ji byl zhnusen, kdyz sem si ji po case precetl po te, co sem mel moznost louskat clanky "novodobych" recenzentu, prisla mi skvela, neotrela, zabavna a pritom dostatecne informativni.

Garret

0/0
8.4.2004 18:48

*** ***

spravna premisa
Clovece, ty mas recht - neni co dodat. Dnesni recenzenti maji obrovske probemy, kdyz maji sesmolit neco neotreleho, vetsinou to bohuzel resi lacinymi forly pate kategorie (viz Score), ale vetsinou rezignuji a obali clanek suchym zargonem, kdy clovek sebezivejsi natury zacina umirat uz po druhem odstavci... ale tohle by obecne vydalo na esej o nekolika desitkach stranach a ja nechci shodit Bonusweb, takze zbyva jen nadejny pohled do budoucna, kdy nam odrostou nejaci talentovani pisari
0/0
12.4.2004 19:16

Robotron _(_-_/_-_|_

Ja ja, to sem ja ten mladej talentovanej (mozna:) Uz sem dlouho nic nenapsal, ale zas se do toho davam, zejtra zacinam psat jako smyslu zbavenej.... kdyby nekdo mel stejnej nazor jako tady ctu (a souhlasim celkem) a chtel by se i podilet, ne jen prihlizet az neco bude www.igames.cz slinta po novejch talentech (redaktorech)... ozvete se igames@igames.cz

BW se samozrejme omlouvam za reklamu, dyt me znate, nemuzu si pomoct...

0/0
12.4.2004 20:30

*** ***

recenze
Problem je trochu nekde jinde - souvisi s tim, ze 90% recenzentu pocitacovych her jsou vysokoskolaky nebo zkrachovalci, kteri slysleli slova jako zurnalistika nebo stylistika pouze ze slovniku cizich slov - schvalne si napriklad porovnejte recenze v Levelu (vedle pubertalniho Score velice seriozni platek) a treba v Cineme  -  to jsou rozdily, co?  Az pocitacove hry ponekud rozsiri obzory - za nejackych 15 let, pocitam - pak nebudou NASTESTI existovat redakori, kteri jsou schopni pouzit ve trech vetach trikrat za sebou stejne sloveso apod. a to plati i pro Krajcu ... jo, kde jsou ty casi slohovych geniu jako Mamoulian
0/0
2.4.2004 19:47

Tomáš Krajča

Re: recenze
Vždyť já se z odpovědnosti nevyvlékám, vím, že zdaleka nepíšu dokonale, nicméně ani Mamouliana bych přehnaně neglorifikoval...
0/0
2.4.2004 20:34

Zdeněk Škromach

Anastasov s Eislerem si glorifikaci rozhodně zaslouží. Už v Excalibru excelovali a ve Score svou práci přivedli k dokonalosti. Tomu, že to začalo časem trochu upadat do stereotypu, se nemůže nikdo divit - většina normálních smrtelníků by vyhořela mnohem dřív. Pro mě to tenkrát byli bohové a nestydím se za to ani dnes. Jejich články byly vtipné a neotřelé a často jsem se u nich i nahlas smál, což se mi na BW nebo TG nestává (tuplem v případech, kdy chce být autor za každou cenu vtipný). Možná je to jenom tím, že stárnu, co já vím, ale oni dva na tohle prostě měli talent. A ještě Fuka byl fajn.
0/0
3.4.2004 0:27

*** ***

chyba
Mamoulian si to za exceletni, skutecne excelenti sloh, zaslouzi - nejde ani tak o jeho cynismus, kult  nebo humor, jde o TO, ze ten clovek umel hodne dobre psat (mluvim samozrejme hlavne o pozdejsim obdobi) - schvalne si vyhledejte stary SCORE s recenzemi na hry jako Kingpin, Shadowman, Broken Sword 2, Jagged Alliance 2, Zephyr... ten clovek byl zkratka z hlediska slohu vyjimecny a nevidim nikoho, kdo by ho stylisticky prevysoval, jen me trochu mrzi, ze takovych "mamoulianu" je na nasi herni-pisatelske scene v soucansoti dosti poskromnu...
0/0
5.4.2004 11:22

David Hanousek

Re: chyba

František Fuka dokázal ve svých článcích vybalancovat vlastní exhibici s dobře podanými informacemi o recenzované věci. To se ovšem nedá říct o chlapcích z někdejšího Score (Anastasov & spol.), kteří se začali považovat za polobohy, a z jejich článků tento pocit přímo kapal. Recenzovaná hra se pak stala především prostředkem k propagaci vlastní osoby, což považuju za dětské a zavrženíhodné.

Některým čtenářům samozřejmě takovéhle exhibice vyhovují - vždycky se najde dost obdivovatelů lidí jako je Saudek, Knížák nebo Klaus...

0/0
5.4.2004 12:48

Zdeněk Škromach

Tak jim tu popularitu nezáviď...  - vždyť počítačové hry jsou především o zábavě, proto i recenze mohou být psány o něco volnějším stylem, než  je tomu například u testů harddisků. A kromě toho - velká většina těch úletových recenzí byla psána na hry s nízkým hodocením, které by normálně čtenáři stejně přeskakovali - takhle se aspoň zasmáli. Pokud si vzpomínám, zásadní hry byly vždy vcelku seriózně rozebrány na několika stranách. A co je taky důležité - hlavně zpočátku bylo z těch článků cítit, že to ty kluky baví, že to pro ně není jenom rutina. Dnes mi v recenzích tento prvek dost citelně chybí...
0/0
6.4.2004 20:10

David Hanousek

Re:
Mně nevadí volnější styl psaní, mně vadí laciné ohromování a velkohubé naparování, za které si pár puberťáčků vyslouží doživotní slávu .
0/0
6.4.2004 23:52

Zdeněk Škromach

Takový je život...
0/0
7.4.2004 16:21

*** ***

chyba
Chlapce, to nebylo jen o lacinem ohromovani a velkohubem naparovani, to bylo take o umu a houzevnatosti. Ice byl v klidu uplne a u takoveho Mamouliana bych vazil slova - ten clovek v sobe sice videl poloBoha, ale vedle toho dokazal co cislo davat naprosto skvostne clanky. Zkus si odmyslet jmeno "Anastasov", vytahni jedno ze starsich SCORE a zamer se na jazykovy, stylisticky a celkovy projev a pokud se ti podari uspesne odnodit predsudky, zris, ze ten clovek byl neco vice nez egocentricky pubertacek...
0/0
9.4.2004 20:55

David Hanousek

Re: chyba

Zřejmě vidíme předsudky každý někde jinde - já v myšlence, že Anastasov je nebo byl "skvostný" pisatel. Tak jako se v téhle republice dá někomu např. přívlastek "moudrý člověk" (Miroslav Horníček, Jan Werich apod.) a ten, kdo by někdy řekl něco jiného, už podle veřejného mínění není "in" a věci nerozumí, tak se Anastasovovi a tlupičce jeho obdivovatelů podařilo rozšířit pověru, že On má výjimečné slohové schopnosti.

Kdybychom si rozebrali většinu jeho článků, najdeme zde především odjinud odkoukané laciné rekvizity sloužící k vytvoření dojmu "já jsem člen elity, dohraju každou hru za pár hodin, tykám si s nejlepšími herními firmami světa, mám co říct ke všemu na světě, jsem sexuální gigant atd. atd." Mimochodem, zvláštní medaili si tehdejší skvadra anastazura zaslouží za široké prosazení vskutku libozvučného slova pařan. Děkuji mnohokrát.

Chápu, že lidem, kteří potřebují všemi obdivovaného a respektovaného "vůdce" hýřícího silnými slovy a osobními výlevy, takový člověk na stránkách BonusWebu schází. Jenže tenhle webzin už dospěl - a dospěla jich už asi většina. Nevím, který časopis ti doporučit, protože jakmile vidím cokoli zapáchající výše zmíněnými atributy, odhazuji to v dál. Snad by ti mohl vyhovět takový Jiří X. Doležal...

Závěrem - chlapče - zkus celou věc přehodnotit tak za 10 let. Na druhou stranu, většina lidí inklinujících k nekritickému obdivu a touze být vedeni se asi s časem nemění...

0/0
9.4.2004 22:57

*** ***

mussi mussi

Napsal si mnoho chybneho, zde je korektura:

"podařilo rozšířit pověru, že On má výjimečné slohové schopnosti" - tohle neni povera, to je fakt, mam doma ohromna kvanta Levelu, Gamestaru, Scorat a at se na to divam z jakehokoliv uhlu, ten clovek psal mimoradne, v srovnani s ostatnimi. Samozrejme si prosel infantilnimi zacatky, ale v pozdejsi dobe to byla skutecna kvalita bez omezeni.

Ovsem, jak tak procitam tvoje slova, jses jasna ukazka predsudku a pochybnosti, ktere ti jsou bohuzel mlhou pred mamoulianovskym literarnim talentem - clovece, sakra, vykasli se na to, jestli byl AA elita nebo mel styky s zahrobim, kolik udelal bab a s jak vysokymi lidmi se tyka - to je vedlejsi a je dost nevesele, ze na nej nahlizich skrze jeho image a ne skrze jeho clanky a stylistiku...

O tom, ze vetsina magazinu dospela, bych si dovolil opravdu pochybovat - mozna tady chyby osobnosti (ty se ale prece vzdycky rozvijeji v tistenych magaziench, ne na webu), ale z hlediska slohu to nekdy az prespriliz nalezite skripe - ja nejsem zadnej lingvista, ale kdyz tak letmo porovnavam clanky v Cineme, Ikarie s clanky v Score nebo i Levelu, musim uznat, ze v prvne jmenovanych pracuji hosi a divky mnohem ostrilenejsi a novinarsky zrucnejsi - a to je take ma hlavni teze a myslenka, mamoulian mi do toho vpadnul jen jako takovy ukaz, ktery nicmene dany problem jen limituje, ale neni jeho ustredni postavou

Hornicka zas tak duverne neznam, ale Wericha bych za moudreho oznacil 100%, at jsem in nebo out... out ses tady, jak vidmo, ty a tvoje placani bez radnych argumentu - ale na druhou stranu se mi vcelku libi tvoje obraty - viz. "odjinud odkoukané laciné rekvizity" nebo " zvláštní medaili si tehdejší skvadra anastazura zaslouží za široké prosazení vskutku libozvučného slova pařan" - mozna bys mel na to se soucasnou situaci trochu hnout, co rikas - - - - -

 

0/0
12.4.2004 19:39

David Hanousek

Re: mussi mussi

Znovu opakuju - pokud ti jde o články s nahloučenými expresivními a samolibými obraty, kteréžto máš tu odvahu vydávat za perly novinářského umění, měl by ses podívat jinam než na seriózní herní periodika. Anastasovům už tady naštěstí odzvonilo, neboť jiné zajímavé oblasti se jim ukázaly jako lukrativnější .

Jak jsi zřejmě nepochopil, na tvého oblíbence nahlížím právě a jedině skrz jeho články, protože jinak jsem neměl tu pochybnou čest. Tvoje zbožňování a snaha o vymýtání jiných než obdivovacích názorů samozřejmě zcela zapadají do profilu typického českého obdivovatele. To, že jsem (jak píšeš) "jasná ukázka pochybností" o  tvém oblíbenci, tě evidentně velmi dráždí. Ano, o některých věcech a lidech by se nemělo pochybovat, že? :-)

Jinak mi prosím napiš, v čem jsem "jak vidmo" out a co z mých slov je plácání. Osobně za plácání pokládám například silné myšlenky typu "osobnosti se prece vzdycky rozvijeji v tistenych magaziench, ne na webu" (to je ale pitomost :-).

K tvému poslednímu odstavci:
Ano, "hnout se situací" podle tvého gusta by byl bezpochyby schopen každý novinář, který by odhodil zábrany a začal veřejně exhibovat jako blahé paměti A. Jenže naštěstí zdaleka ne každý má tu dávku pitomosti, aby využíval recenze her k žonglování expresivními obraty, které právě někde odposlechl, a k pěstování své pochybné pověsti mezi puberťáky. Měl by sis vybrat: buď chceš v článcích číst seriózní informace o hrách, nebo kázání "božího slova". Jistě, jak už jsem psal výše, někomu víc imponuje to druhé...

PS: S tím, že A. psal mimořádně, samozřejmě souhlasím (v duchu někdejších billboardů ODS "Myslíme jinak")

0/0
13.4.2004 0:10

*** ***

clovece, clovece

chlape, brzdi trochu... mozna bych mohl projet tve predchozi reakce a brat te opet za slovo, ale to neni mym cilem, nic proti tobe nemam, rad bych te jen presvecil o tom, ze nemas v nekterych ohledech tak docela pravdu. 

Jde mi tedy asi o toto: vadi mi zkratka takova ta profesionalni suchost bez spetky metaforicna. Zapomenme ted na Mamouliana (jak jsem koneckoncu psal, je to jen pruvodce urcitou situaci) a zamerme se treba na Level - pokud ti neni znamo, jde o pomerne seriozni magazin o hrach. No a vtom Levelu pracuje jeden manik, P. Prouza jmeno jeho a je to mimojine takova naprosto typicka ukazka nesvaru, ktery me casto donucuje vyhodit veceri do klina vedle sedicich lidi. O co jde? Asi o tohle - ten clovek je schopen napsat v pohode recnenzi na ctyri A4, ale bohuzel se jedna  o recenzni zcela nechutne podrizenou informativnosti, autor nenadchne jakymkoliv "neotrelym obratem", jen si proste dava dohromady sve jednoduche vety, obcas da dohromady souveti a ctenar, ktery ma alespon zakladni cit pro jazyk a stylistiku, se musi ptat sam sebe, JAK NEKDO TAKOVY muze delat v magazinu s nakladem nad 50.000 kusu/mesicne. Samozrejme , Prouza neni spatny redaktor, ba naopak, ale jeho slohova a myslenkova vyspelost se pohybuje mezi nulou a absolutni nulou. A o tom to cele je. Ja treba ani nutne nepotrebuje exibicionicty jako AA, ale zadam jen herni redaktory schopne psat tak poutave a kvalitne jako treba v Ikarii nebo Premiere - jak jsem ale napsal drive, pocitacovi redaktori jsou casto studenti, zadne zurnalisticke figle jim tedy nesjou logicky zname, skoda preskoda - co dodat.

Prece jenom neco malo k Mamoulianovi, abych ti dal taky nejakou moznost k reakci (hlavne si ale odpust plky o "vudci pubertaku" ci "samolibem furiantovi"): Zapomen na Jagged Alliance 2 a vezmi si recenzi Kingpina ze Score 67 (pokud nemas, sezen nekde) - a ted si vezmi jakoukoliv recenzi z aktualniho Score, Levelu nebo Gamestaru a s recenzi na Kingpina ji porovnej... pak mozna pochopis, a pokud ne, nemame se zel uz o cem bavit

0/0
14.4.2004 21:02

Dimitrios Vlasakudis

Re: clovece, clovece

Petra Prouzu bych tu vůbec netahal, to je ještě embrio.

Lidi z Premiere, Ikarie a nevím z čeho píšou třeba už sedm osm let. Je jasné, že z herních žurnalistů nikdo tak dlouho nemůže psát, protože herní žurnalistika zas tak dlouhé dějiny nemá. A z první generace Fuka, ICE, AA a nevím kdo ještě nezůstal u her nikdo. Tudíž ti současní zas až tak dlouho nepíšou.

A velmi důležitá věc: je tu velký rozdíl v placení článků. A tomu i odpovídá kvalita textů. Proto do herní žurnalistiky lezou lidi, kteří s psaním nemají zkušenosti.

0/0
14.4.2004 22:18

*** ***

enlighment
 Vyborne, konecne clovek na urovni, co je schopen se podivat na situaci s nadhledem bez subjektivnich skecu - diky ti, Dimitre, vehlas tobe navzdy, mas zatracenou pravdu do morku kosti a podarilo se ti zde v nekolika vetach nacrtnout vse zasadni, na co ja potreboval mnohem vetsi rozprah. Az budu sepisovat memoary, tvoje jmeno bude navzdy vytesano do hlineneho oblazku - tak jako jmeno Mamouliana... 
0/0
19.4.2004 20:25

David Hanousek

Re: clovece, clovece

Brzdit nehodlám - pokud kdykoli a kdekoli uslyším či uvidím neopodstatněné oslavné tirády, moje reakce bude vždy stejná. Jsem na ně zřejmě alergičtější než jiní lidé :-). Ohledně AA zřejmě jeden druhého nepřesvědčíme - pokud budeš chtít dál šířit jeho věčnou slávu, je to tvoje věc.

Tvojí touhu po "metaforičnu" můžu do jisté míry pochopit. Uvědom si ale, že většina filmů a knih, o nichž se píše třeba v Ikarii, vzniká s ambicí být uměleckými díly - o kolika počítačových hrách se dá tohle říct? Pokud píšeš o uměleckém díle, použiješ samozřejmě podstatně víc "uměleckých" sloves, podstatných a přídavných jmen. Chci-li poznat prostřednictvím recenze počítačovou hru, nejsem zvědav na osobní výlevy, nejsem zvědav na rádobyumné slovní zpotvořeniny, nejsem zvědav na promítání autora do hry: chci co nejobjektivnější, nezaujaté informace bez výše zmíněného balastu. Z tvých požadavků mám pocit, že balastem je pro tebe spíš samotná hra...

Co se týče nějakých Prouzů a Neprouzů: nečtu žádný papírový časopis a nedělám si iluze o jejich autorech. Pokud ale neexhibují na způsob AA, neskloňují v každé druhé větě něco se slovním základem "pař" nebo "vychyt" a přitom poskytují slušné informace o hře, jsem tomu velmi rád.

Opravdu nemám velkou chuť hledat, jestli mi zbylo nějaké Score s nějakou recenzí od AA, a rozebírat tady na ní jeho autorské nekvality - měl bych z toho pocit, že se hrabu ve smrdící samochvále, a prokazuju tím AA nezaslouženou poctu. Mám ale ten nepříjemný pocit, že mi nakonec nic jiného nezbyde, protože vytrvalost příznivců toho malého kultu pronásleduje českou herní žurnalistiku už příliš dlouho.

Tvoje drobné invektivy přehlížím - laskavý čtenář si jistě udělá úsudek sám

0/0
15.4.2004 22:06

*** ***

richtg
Skoda, ze jsi nektere me myslenky nevstrebal na takove urovni, aby jsi konecne dosahl stavu osvicenstvi - a ted nemluvim o AA - ostatne tvoje averze k nemu me nijak neprekpavuje, kdyz, jak hrde pises, pozadujes "nejobjektivnější, nezaujaté informace". Ono je ale potreba si uvedomit, ze objektivita a stylisticka expresivita se da pomerne jednoduse skloubit aneb uz recena Ikarie nebo Premiere. Urcite mas ale pravdu ohledne toho, CO dany redaktor recenzuje, casto o tom premylim a skutecne nabyvam dojmu, ze recenzovat vytvarne galerie nebo filmy se na vysledne "metaforicnosti" clanku podili vice nez recenzovani her, jejichz ambice z hlediska umeni nejsou zcela rozpoznatelne.  Kazdopadne se s tebou loucim a jeste nez odejdes do lovist indianskych na veky, dej procist svym ocim vyse zminenou reakci Dimitriho - jenzto tento clovek vyjadril me myslenky strucne a jasne, aneb jak bys rekl mozna Ty, objektivne a nezaujate bez balastu, bez osobni angazovanosti, zadne triady, jen kuse a presne informace
0/0
19.4.2004 20:46

Tomáš Krajča

Re: chyba
Myslím, že se najdou autoři, kteří se mohou po slohové stránce s Andrejem rovnat - kupříkladu Pavel Dobrovský, Ondřej Malý nebo Michal Rybka z Levelu, ostatní časopisy tolik nesleduji...
0/0
5.4.2004 18:39

*** ***

good news
Dobre, ze ostatni magaziny moc nesledujete - treba v takovem SCORE to antonovinarunou hnije kazdym coulem. Jinak jste z "Vaseho" casopisu zapomel jmenovat Bacha, Prusu a Grygara. Ovsem faktem je, ze i mezi vasimi soukmenovci parazituje nekolik totalne neschopnych pisalku - Schon, Duchacek, Tichacek a nasli by se jiste i dalsi. Holt herni scena ma jeste lecos pred sebou, zatim nezbyva nez zatnout zuby a nektere slohove paskvily se zaprenim prekousnout...
0/0
9.4.2004 20:47

Petr Ticháček

Re: good news
Vrele diky za kritiku :-)
0/0
10.4.2004 9:00

Dimitrios Vlasakudis

Re: chyba
Nechcu nikomu brát jeho názor, ale kupříkladu JA 2 je typickou ukázkou lehce úchylné recenze, kde si autor honí své ego (použil bych spíše Freudovský termín ID), ale o hře je tam všehovšudy velký prd. V tomto směru byl výborný František Fuka, který i když psal taky o sobě, do recenze dostal vše podstatné o hře. Pokud by Mamoulian napsal recenzi dejme tomu na film ve slohovém a vyjadřovacím stylu recenze JA 2, jsem si jistý, že by ji neotisknuli v žádném časopise, natožpak v seriózních novinách (viz. ty offtopic sexuální narážky s kaprem atd.). Jde-li o kvalitu psaní, mrkněte např. (jeden příklad z mnoha) na Mirku Spáčilovou - ta o sobě nekvákne ani ň, a přitom píše čtivě a k věci. Tak nějak by to mělo vypadat. A pokud čtenář žádá něco ve stylu Mamouliana, pak mu nejde o informační hodnotu, ale o zábavnou literaturu. Asi jen málokdo by dokázal z té recenze na JA 2 posoudit, má-li cenu si tu hru za dvanáct stovek koupit.
0/0
5.4.2004 20:28

*** ***

Mamoulian
Ano, mate pravdu, Spacilova patri mezi velice kvalitni kritiky, ale u Mamouliana zbytecne generalizujete - JA2 je jedna z mala vyjimek, kdy se nechal unest (presto patri tato recenze mezi TOP a myslim, ze v soucasne herne-novinarske branzi neni cloveka - ani Rybka nebo Dobrovsky - kteri by zvladli dat neco podobneho dohromady ). Musime si ale uvedomit, ze krome antiinformativni recenze na JA2 napsal take Mamoulian tisice a tisice korektnich - a prave v recenzich na tituly jako Kingpin (SCORE 67) nebo Doom 2 (snad 11)dokazal naprosto jedinecne skloubit informativni a umeleckou cast psani. Verte mi, zen clovek mel dar od Boha a hlavne ten clovek vedel, co je to FORMA - ano, forma psani, to je to, co vetsine pisalku hernich recenzi totalne chybi.
0/0
9.4.2004 20:39

David Hanousek

Re: chyba
Mimochodem, rád bych viděl ukázku toho "exceletniho, skutecne excelentiho slohu" od zmíněného autora
0/0
5.4.2004 22:29

Ladislav Dlugoš

dlhe recenzie

Mne nevadia dlhsie recenzie..naopak precitam ich rad, pretoze na Bonuswebu su zvacsa pisane putavo a zaujimavo (co o ostatnych portaloch, ci dokonca casopisoch sa neda povedat), a chcem sa dozvediet o hre co najviac, aby som si pripadne nekupil nieco co mi vyhovovat nebude.

Zaverecny verdikt v tabulke mi nevyhovuje - nestaci. Lebo ak je pri recenzii udavane cislo napr. 75% chcem vediet kvoli comu. Ak je ta hra vyborne hratelna a dlha, ale chyba jej multiplayer, ci nema tip-top grafiku (zaco jej boli strhnute percenta), tak mi to nevadi a kupim si ju. Ale ak je to naopak; tak naco mi taku hru hrat, co bude vyzerat ako film, ale bude neovladatelna, ci zlozita.       A preto si radsej citam recenzie cele.

0/0
2.4.2004 11:59

Petra Soukupová

S clankem nejde nez souhlasit. Ovsem trochu mi to pripada stejne, jako kdyz nekdo prijde s tim, ze za Atlantikem je obrovsky kontinent zvany Amerika :-)
0/0
2.4.2004 10:52

Peter Helcmanovsky

ja osobne
vetsinu recenzi (tento clanek) jenom preletim ocima, protoze jsou prilis dlouhe na to, kolik faktu obsahuji. Ja bych spis uvital co nejkratsi souhrn fakt a subjektivnich nazoru recenzenta na ukor slohove formy, aby mi to zabralo co nejmin casu precist a dozvedel se o hre co nejvic. Jakekoliv kvetnate uvody vet typu ... mame tady dalsi pokracovani nekonecne serie XY od EA ... podivame se, jak si s tim poradili ... ve mne jiz automaticky zapinaji "preskakovaci mod", kdyz prectu jeste dalsich 15-30 nahodne vybranych slov z textu, preletim obrazky ocima a prectu zaverecnu vetu pod hodnotenim a zavru okno. :D Vyjimkou jsou hry, ktere mne opravdu zajimaji (asi tak 1-3 rocne, cim dal, tim je jich min :))). Tam si prectu tak 90% odstavcu.
0/0
2.4.2004 1:50

Ene Bene

jo jo

To jsi vystihl přsně.

Ale milá redake s tím se dá určitě něco dělat ne? Krom recenze použít ještě jeden naprosto strohý odstaec. Není myšlena tabulka klady a zápory. Ta je až moc stručná. A nebo místo novéh odstavce yznačovat třeba čeveně opravdu důležité věty.

0/0
2.4.2004 7:33

Petr Ticháček

Re: jo jo
Cervene oznacovat nelze, to by pak ta stranka vypadala silene. Mozna by slo pouzit tucne pislo, ale nevim nevim. A specialni odstavec, nebo "infoblok" se strucnou samostatnou "recenzi", to je jako psat dve ruzne recenze najednou. Celkovy dojem ze hry by mel shrnout posledni odstavec recenze. Osobne ctu obvykle pouze je :-) pokud me tedy nezajimaji podrobnejsi informace.
0/0
2.4.2004 8:31

tojsemja

Tomasi Tomasi
Pokud je tento clanek minen vazne (byl psan 2 dubna nikoli 1) tak te chci upozornit ze me spis pripomina Sverakuv  humor nez vazne mineny clanek. Kritizujes v nem veci ktere sam v tom clanku pachas.
0/0
2.4.2004 0:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.