- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak autor článku zapomněl taky na tu možnost , že pokud se hráč snaží , tak se do toho vedení ( alespoň do vedení malorodu ) může v pohodě dostat taky ... a potom už to tak nudné není . Mimochodem , když se mu něco nelíbí , tak se klidně může pokusit o státní převrat , může začít plnit roli špiona pro jiný národ nebo prostě může jít někam jinam . Možností je spousta .
Ad. neměnost hry ... šaj-hulúd na vás ! Vždyť to je jenom dobře , že tomu tak je ! DO je inspirovaná světem Duny . Bylo by divné , pokud by se měnili např. názvy jednotek , jak si to tady někdo přál . Už vidím , jak by se fremenům líbilo , kdyby měli jednotku pojmenovanou "útočný tank" nebo třeba jak by vyhovovala iksanům jednotka s názvem "elfí čaroděj" ... Za to takové prznění názvů , by vás každý , kdo zná Dunu , poslal do p...ouště =/ Parametry se nemění z praktického důvodu , protože každý si potom stěžuje , že mu nové parametry nevyhovují , že teď už to není vyrovnané apod. Pamatuji si tuny toho spamu na SYSLANDU , když se debatovalo o nových parametrech .
Autor recenze se zapomněl zmínit ( možná na to během svého hraní ani nepřišel ) , že DO není ani tak o tom , kdo je nejmocnější , kdo koho nejvícekrát připravil o planetu apod. ... Duna je především o komunikaci mezi samotnými hráči a právě to , dělá z Duny vyjímečnou hru . V DO existuje zajímavá věc ... a to ta , že si svým vystupováním a jednáním budujete nějakou pověst . Vedení časem přijde na to , zda-li vám může důvěřovat nebo ne . Ostatní hráči si vás budou pamatovat ne podle toho , kolik máte síly či planet , ale podle toho jak se vyjadřujete , jak uvažujete o problémech , jak dokážete být přátelští , čestní apod. Potom už je celkem jedno , jestli jste zrovna dole či nahoře .
Stil , generál Abbiru ...
Mě se naopak nápad se samostatnými malorody líbí, musí ale mít trochu zvýhodněné jednotky nebo budou neustále pod útokem.
Matematika jako bonus pro DO? Nevím, u hard-core komunity možná, ale DO o sobě tvrdí že je jednoduchá a je to její moto .. přitom ale počítat kolik spalů mi prorazí corriny, kteří mají asi tolik a tolik vojáků a tedy tolik obrany .. mě osobně to nepříjde jako jednoduché, to už je snažší hrát WG.
Ne, jde o to, že DO se nikdy nemění. Možná sem tam mají v některé rase víc lidí, kteří jsou ochotni poslouchat, co jim jejich rasoví matikáři spočítali, že mají stavět a nebo to propočítají ještě o trochu líp ...
Neříkám den, co den změnu jednotek, těžby, staveb, atp., ale třeba po konci věku udělat několik změn, nějaké rasy smazat ( ty, co ten věk nevychatjí, selžou ) a nahradit novými, změnit parametry jednotek, těžeb, nechat někdy konečně projekt započítat do parametrů budov, jednotek, aby snaha z minulého věku nebyla jenom snahou o pěkné místečko v tabulkách. Já DO hrál taky. Jednou jsem tu nudu přežil dva měsíce, podruhé už jenom jeden. Kdo kdy hrál WG, kde se sice nic nemění, ale není zde žádná byrokracie a omezení vlád, takže o všechny změny se starají hráči a nebo SG, kde se o změny starají jak hráči, tak admini ( já, Raynor, ... ) a hry žijí, tak se na DO po čase vykašle ...
Proniknout do DO? Není do čeho pronikat, leda bych byl člen vlády, vlády a jejich intriky jsou největší předností DO.
Ano, malorod by se dal zmínit, moje chyba.
Ale DO je stále o tom samém. Regneme se, postavíme dle pokynů vedení budovy, za 3 dny jdeme na druhou planetu a pak jen stavíme/útočíme podle pokynů vedení. Upřímně tohle je dost nuda. Mluvím z pozice občana, pro něho tohle opravdu není zábava a opravdu hraje furt totéž. Vedení možná vždy vymýšlí tunu nových taktik ale pro hráče je jejich plnění vždy o tomtéž. Zkuste hrát z pozice hráče který v různém pořadé kolonizuje nové planety nebo útočí na jiné hráče, popř.opuští planety a platí daně. Tohle je DO!
Nikdo nechce aby se parametry měnily každých 5 minut, ale jednou za věk, třeba i s ohledem na konec minulého věku (kdo byl silný, kdo vyhrál projekt apod.) by se měly měnit jejich parametry, jména a obrázky. Hrát pořád s tím stejným je ubíjející a myslel jsem těmi změnami tohle.
Neznám hru kde je takový počet lidí co přesně vypočítají co se vyplatí a co ne do tedailů jako Dunu. Nikde jinde to není tak detailní, a popravdě lidi nebaví hrát hru kde každé číslo má ještě 3 místa za desetinnou čárkou.
S dunou se hraci snazi neco udelat a to uz docela dlouho, bohuzel zmeny stoji na jednom sloveku, ktery odmita akceptovat cokoliv, co nevymyslel sam. Hraci uz vymysleli spoustu zmen, ktere by hru vedly trochu jinym smerem a hlavne ji dali dalsi naboj.
Co se tyce novych hracu a jejich vyhazovani - napsals pekny blabol. Novi hraci, kteri se zaregistruji, dostanou okamzite uvitaci postu od vevody, kde ma vysvetleny prvni kroky (napr. kontakt na hrace, kteri mu pomohou se hrou v zacatcich, odkazani hrace na help). Bohuzel ani postu, ani help novacci casto nectou a pak delaji hlouposti, za to proste vlady nemuzou a takove hrace vyhazuji... ci je to problem? Co dale pises o rodech je taky hloupost, ne vsude se vyhazuje.
V recenzi je opomenut prvek malorodu, ktere take pomahaji novym hracum a ktere zacinaji tvorit cim dal dulezitejsi prvek ve hre. Ano, obycejny hrac je v system rodu ztracen, nikoliv vsak v systemu malorodu, ktere udelaly z hrace ve stadu hrace v daleko mensim stadecku. Navic malorody budou dale vyuzity a osamostatneny, coz da jednotlivcum dalsi moznosti.
Dane a zdimani je dalsi vec. Soucasny stav je tak udelan a proto se tak hraje. Pokud hraci plati predepsane dane (ktere take nejsou vsude stejne), ma k dispozici napridklad narodni armadu k utoku na nepritele. Hrac, ktery bych chtel utocit sam za svou melanz (platidlo), by na to sam proste nevydelal. Teda dalsi omyl vyvraceny z recenzi.
A tim poslednim je 'hra matikářů'. DO hraju uz docela dlouho, ale tohle jsem NIKDY neslysel. Mozna by nebylo od veci zavadet na DO vlastni terminy, pane recenzente.
Osobne hraji i DE, ktery se ale neustale opakuje dokola, v Dune nikdy nic dokola neni, protoze hraci dokazi vymyslet porad nove a nove finty. V tomhle je Do neomezena a v tomhle stoji na hracich.
Priste bych prosil, aby recenzent opravdu hru prostudoval a podal o ni pravdive svedectvi, tohle je slatanina, ktera dokazuje, ze recenzent do hry vubec nepronikl.