Diskuse

Jak vidíte budoucnost her kdy proti sobě stojí příběh na jedné straně a technologie na druhé?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hans Wolf

26. 6. 2004 10:30
re:hry-technoligie
jsem rad,ze ten nazor ma i nekdo jiny,ja rad hralji might and magic,uz od VI,ale verze IX me vylozene sklamala,tam zmizela pohodova atmosfera sveta za podivnymy spise kubickymi postavamy.pral bych si,aby svet poutaveho pribehu a pohodove atmosfery i treba s klikanim nezmizela.
0 0
možnosti

Tomáš Čapek

25. 6. 2004 13:26
Ja bych chtel verit,...
ze prirozeny vyvoj nenecha prevazit povrchni, i když technicky dokonaly brak. Podle me bude stale vetsina predevsim akcnich her remeslnou rutinou, ale stejne tak bude stale vychazet mensina her s propracovanym pribehem. Za sebe bych mohl jmenovat, ze treba NWN, Far Cry, Syberia 2, Call of Duty, XIII , Sacred nebo GTA3, HOMM4 me odradily prave mirne rutinnim a nezajimavym pribehum a tyto tituly jiste patri ke strednimu proudu. Naopak treba cela serie Legacy of Kain, Syberia 1, Post Mortem, Deus Ex, The longest Journey a nektere dalsi jsem dohraval prave kvuli pribehu. A nektere hry jako Painkiller nebo Etherlords 2 me bavily i pres mirne odflaknuty pribeh. Myslim, ze kvalita a komplexnost her odpovida normalnimu rozlozeni pravdepodobnosti - naprosto nehratelneho braku je zhruba tolik jako spickovych titulu, zbytek se realizuje vice ci mene v ruzne sedem prumeru. A tak je to se vsim. Chtit aby nejnovejsi graficke enginy byly zakladem jen pro dokonale scenare, je jako chtit, aby na Nove davali neco zabavneho nebo aby Blesk tiskl sloupky profesora Belohradskeho :)
0 0
možnosti

Ene Bene

25. 6. 2004 8:40
Ještě si počkáme

Bohužel podobnou úvahu už někdo psal. takže přiznáám, že te´d budu maličko kopírovat. Ale snad se zase tak moc nestane.

Vzpomínáte na staré hry? Jak krásně se hráli. Stačilo 2D. Opravdu nízký rozlišení. Postavička ze tří čárek a člověk se u hry zabavil na opravdu dlouho. Čím to bylo? Proč dnešní hry zabaví na ár hodin, a po dohrání už člověk nemá tu potřebu si k nim sednout? Proč se vytrcí hratelnot?

Jde o to čím se autoři snaží zaumout. Dřív se počítače moc rychle nevyvýjely. Lepší grafika na nich udělat nešla. Prostě těch pár čárek a jednoduchejch tvarů bylo maximum co šlo z počítadla vytáhnout. pokud chtěl někdo uděla hru, která zaujme, tak musel trochu zapřemýšlet. Musel udělat hru zábavnou. Protože grafikou osnit nemohl. To je nejspíš hlavní důvod, proč tehdejší hry měli sice blbou grafiku, ale vynikající hratelnost. Ničím jiným zaujmout nešlo.

Bohužel potom nastal obrovskej vývoj počítačů a s tím i grafiky. zejména od dob WOLFa, kdy vzniklo 3D, ve kterém se od té doby všichni předhání. Teď už se dá zaujmout i něčím jiným než hratelností. Dá se zaujmout i novou a lepší grafikou. A má to i tu výhodu, že grafika zaujme i pouze ze screenshotů. Hratelnost z nich bohužel vidět není.

Otázka zní zda se někdy opět dočkáme doby, kdy se bude dbát na hratelnost více než na grafiku. Nejspíš ano. Ale bude to ještě chvíli trvat. Budeme si muset počkat do doby, kdy budou počítače a enginy, které dokáží bez problémů zobrazit naprosto fotorealistickou grafiku. Bude možno zobrazit téměř libovolné scény. Samozřeměn potom ještě vyjde pár her, které se v takovýchto enginech pokusí ohromit. Ale následně nastane doba, kdy už nebude čím překvapit. Voda bude vypadat reálně. Stromy budou mít vymodelované listy. Světlo se bude chovat naprosto reálně. Fyzikální model bude vypadt reálně. Potom konečně nastane návrat do starých časů, kdy už nepůjde grafika vylepšit a pokud budou chtít vývojáři něčím zaujmout bude to muset být opět pouze stará hratelnost.

Už se na to období těším. Bohužel to asi jen tak nebude.

0 0
možnosti

Radek Ravas

25. 6. 2004 9:09

Nemyslím že to nastane - po fotorealismu je tu celá oblast virtuální reality - jakmile se vývoj zastaví na dokonalém 3D, okamžitě nastoupí další nápady .....

 

Jsou dvě cesty konstrukce her: 

1. hra na cca 10-15 hodin, kterou dohrajete, řeknete dobrý a koukáte po další -- klasický konzumní přístup, který se nevyhne ani hrám stejně jako se nevyhnul filmům a televizi - kolik průměrnýho balastu je v televizi a mezi tím se rodí i dobré věci.

 

2. hry které koukají na speciality jednotl. hráčských směrů a vylepšují je a dobrušují a táhnou dál s nápady a provedením

 

Obě vedle sebe budou existovat. Bude komerce, bude balast a občas bude něco lepšího.

 

Nejraději hraju hry, které jsou znovuhratelné a vždy trochu jiné - příklad CIVILIZACE. Tu hraje od jedničky až po 3 a ještě hodně dlouho hrát budu. Ale mají finanční bosové takové hry rádi? Hry u kterých strávím mraky času místo abych za tu dobu koupil další 3-4 hry a dal jim tak vydělat 

 

Hry už je dneska komerční záležitost a podle toho to bude vypadat. Se všemi klady i zápory...

0 0
možnosti

David Hanousek

25. 6. 2004 8:09
Proč to stavět do protikladu?
Lepší engine přece neznamená automaticky horší příběh, a naopak...
0 0
možnosti

Ene Bene

25. 6. 2004 8:28
Částečně

Není to tak pravda. To možná platí na freeware scéně. Ale u placenejch her, musíš brát v úvahu, že nic není zadarmo. A tvůrce má jistou představu kolik do hry hcce vrazit peněz a času. takže pokud investuje peníze do programátorů enginu a grafiků, tak umž mu nezbyde tolik peněz na zaplacení lepších scénáristů, kteří b třeba v PRGčkách mohli mymyslet dvkarát tolik vedlejších questů. Navíc se snaží hru vydat co nejdřív (než jim engine zastrá atd...), takže zase: pokud věnují spoustu času do grafiky, tak už nemají tolik času naprogramování lepší AI, více questů, předskriptování údálostí, atd...

Takže si myslím, že pokud výrobce neplánuje hru vytvářet neomezeně dlouho a dát do ní neomezeně peněz (prostě jak to vyjde, tak to vyjde, na začátku o tom nepřemejšlí), tak se tyhle věci vzájemně vylučují. Částečně určitě.

0 0
možnosti