Diskuse k článku
Epic v boji proti herním bazarům
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
hm
|
Tohle je zlo a ne nějaký Blizzard.. |
- delosombres
- 13.11.2008 5:13
?
|
to sou hrozny voloviny co predvadej. kdyby se zamerili spis na lepsi tech. podporu ci obsah her aby dali motivaci vsem piratum ( tim i me) aby si ty hry kupovali. ted sem si koupil po 10 letech original Kings Bounty za plnou cenu dobry ne? jinak mam stary klasiky z druhy ruky. Drzme pevne savle na spolecnych palubach nasich vratkych skuneru |
- HAL3000
- 12.11.2008 18:24
Omezení - možná i ano
|
Teda napadá mě jedna věc - koupím hru na PC, nainstaluju a když můžu hrát i bez orig nosiče tak nosič prodám a vesele hraju. V tomto případě se dá omezení bazarového prodeje pochopit. Když věc prodám, tak ji už logicky nemůžu užívat (dám auto do bazaru, tak s ním také už nejezdím). Ale v případě, že hru bez orig nosiče hrát nemohu, tak je bazar prodej ok. V opačném případě to je "okrádání". U konzolových verzí to je snadné - bez nosiče nehraješ. Problém je, že firmy nemohou vymyslet ochranu, která by bránila v hraní hry i po prodání nosiče a tak vymýšlí způsoby a výmluvy pro omezení prodeje. Když to zavedou, tak si myslím, že je jen otázkou času, kdy jim to nějaký soud zatrhne... |
- vlákno
- Santa
- 12.11.2008 12:16
Re:
|
Pro tenhle uhel pohledu me napada snad jedine pokulhavajici prirovnani. Prodam auto do bazaru, vyinkasuju penize a necham si druhe klice a pak s tim autem za par dni v noci odjedu... kradez vsak zustava kradezi, neopravene uzivani cizi veci take. Jinou otazkou je jak se tomu efektivne branit a tam ja moc prostoru nevidim. Bud bude nase spolecnost postavena na apriori urcene kolektivni vine, kdy budou vsichni lide povazovani za potencionalni zlodeje, nebo se proste spolecnost nauci vuci sobe chovat tak, aby se dali povazovat vsichni za apriori nevinne pokud se u nich neprokaze opak.Jinak receno, bud u pokladny Vam prodavacka bude verit, ze rohliku je opravdu 9 a ne 10, nebo nebude a bude kazdeho zakaznika kontrolovat. Najdou se taci, kteri ten rohlik proste zaprou, jen na urovni spolecnosti zavisi, kolik procent je tech co rohlik zapreli a zda represe pri kontrolovani pytliku maji pro prodejce kyzeny efekt ve snizeni ztrat, nebo znamenaji ztratu zakazniku. |
- vlákno
- JeDi
- 12.11.2008 21:14
Tak po ránu...
|
Tak po ránu jsi jdu přečíst nějaké ty novinky z herní světa. A co tu nevidím? Další firmičce co narostli křídla. Nejsem žádnej wárezák (i když nějaký stáhnutý hry samozřejmě mám a a kdo taky ne že?) Ale po vypuštění takovýhle naprosto megamonstrozní hovadiny, bych si GoW2 stáhnul a měli by to udělat všichni. Jak už jsem řekl, POTŘEBUJOU POTRESTAT. A to všichni... Oni si to pak uvědomují. |
- vlákno
- RockStar
- 12.11.2008 12:01
Re:
|
Jak za co? Jestli narážíš, na nějakou tu staženou hru tak. Většinou mám hry z bazaru páč hraju primárně na konzoli, kupuju si jenom ty nejlepší hry co za to stojí. Ale když vyjde nějaká pecka jen pro pc tak si to na pc stáhnu (nebo když je to průměrná hra která je na víc platforem tak si jí stáhnu na pc), jinak na konzoli mám originálky. Měl jsem to tak od PS2 i po dobu PS3. |
- vlákno
- RockStar
- 12.11.2008 18:43
Re:
|
Vsak v pohode, jen se mi zda, ze takhle na forech casto komentujici vyzyvaji v reakci na nejakou zpravu k pirateni her, ale pritom je to neco, co uz stejne davno delaji... |
- vlákno
- uzivatel
- 12.11.2008 19:13
Totalitni jednani
|
JeDi : hele kamo, napis nejakou "sci-fi" novelu, a uvidis ze za par let ti budou rikat věštec a prorok. Plne s tebou souhlasim, podobna diskuze je i na electronicarts.cz o DRM. Tady uz konci soudnost korporaci... Velmi to zavani ani ne socialismem ale DIKTATUROU. jeste ze hrani her neni zivotne dulezity. muzeme s tim vetsinou prestat - pak budou v pytli.. + existujou torrenty. |
- Gabor
- 12.11.2008 11:18
chjo....
|
A firma Zanussi by měla potrestat všechny, kdož si kupují ledničku z bazaru namísto toho aby vyplázli peníze za novou. Potvory jedny zlodějské. Všechno to seřezat, potrestat, napráskat a pozavírat. Socialismus/Epic games si rozvracet nedáme. |
- šoumenvodnoutbuku
- 12.11.2008 10:13
!!!
|
.....asi by se měli lidi zamyslet, jak je možný , že obchody u nás mají zisk z jedné hry cca 750,- Kč , tomu já říkám zlodějna |
- vlákno
- trend
- 12.11.2008 8:26
Re:
|
jde o to v jakym obchodu to kupujes, nektery jsou opravdu predrazeny, nektery maji ceny nastavene na hodne slusnou hodnotu, ale na druhou stranu musite uznat, ze oproti dobam kdy novinky pro PC bezne stali pres 2000 Kc jsou uz nastesti pryc... ono i hry pro konzole (x360, ps3, psp, wii) sli s cenou novinek dost dolu oproti svym predchozim generacim. |
- vlákno
- Sir_Lotus
- 12.11.2008 10:42
Hamiznost
|
Pamatuju se jak jsem nekdy pred rokem prolezal blogy a na nejakem novinarskem, jsem nase pekny report z nejakeho mejdanu, jehoz se zucastnilo i kompletni vedeni Epicu. Novinar se tam off-record ptal v dosti pozdni hodine Marka Reina (viceprezident Epicu) na zisky z uspesnych UT3 a hlavne Gears, konkretne pro ne. Rein rikal neco v tom smyslu, ze dohoda s Microsoftem je pro ne dost vyhodna a stedra a ze jim prenechali z Gears vetsinu zisku. Pak se novinar ptal: Jak moc konretne vyhodna ? A opily Rein se pry jen tak samolibe usklibl a rekl neco v tom smyslu, ze pokud by se uskromnili, uz by asi ani pracovat nemuseli. A ted prijdou s takovouhle hovadinou, trestanim hracu za prodej jejich vlasni hry. Hmm. |
- Mikelagelo
- 12.11.2008 7:50
Fantasy ?
|
Jednoho rána nejmenovaného dne, na jedné nejmenované planetě s probudil Jack z krásného barevného snu a pohlédl z okna svého licenčního bytu. "Z Vašeho účtu bylo strženo 5kreditů za použití okna C65", ozval se, odporným hlasem, který Jack nesnášel, debetní automat.Jack přijal hlášení s útrpným výrazem a vydal se do koupelny. "Světlo". "Z Vašeho účtu bylo strženo 5kreditů za dodávku energie do spotřebiče XP1665 a 3kredity za opotřebení přenosové soustavy a půl kreditu za designerská práva na světelný zdroj." "Zloději", usykl Jack a pustil si vodu. "Z Vašeho účtu bylo strženo 5kreditů za dodávku vody, 2kredity za využití přenosové soustavy společnosti WATERpool ltd. a půl kreditu za autorská práva k používání vodovodní baterie CLS566", hlásí bez slitování debetní automat. "Máte novou zprávu.", hlásí inteligentní bytová jednotka. "Přehrát a zesílit", zavolá z koupelny Jack. "Zpráva od Vašeho kreditního poradce Nicka Birella", rezonuje celý byt... |
- vlákno
- JeDi
- 11.11.2008 22:01
Re:
|
Nečekám, že osoba jako Vy je schopna číst i mezi řádky. Vrozená inteligence nepotká každého a panbůh asi věděl proč nemá házet perly ... |
- vlákno
- JeDi
- 11.11.2008 22:35
Re:
|
tak nekdo tomu jiste rika "vrozena inteligence", ale obecne je myslim zazitejsi vyraz "paranoia" |
- vlákno
- uzivatel
- 11.11.2008 22:43
Re:
|
Opravdu si myslíte, že je to paranoia? Mně by před deseti lety nenapadlo, že budu jednou platit autorské poplatky za za to že si vypálím své fotografie, či za to že si okopíruji úřední lejstro. Před deseti lety by mne vůbec nenapadlo, že mi bude někdo z ameriky diktovat, jak smím a nesmím nakládat s tím co jsem si koupil, příp. že mi bude někdo říkat, kde si smím a nesmím pouštět hudební album, které jsem si legálně koupil. Paranoia? Já nevím, podle mne je v tom spíše "uživatel"ská zkušenost. |
- vlákno
- šoumenvodnoutbuku
- 12.11.2008 10:59
Re:
|
smutne je, ze to nijak nesouvisi a proste si "jen" urcita skupina vymohla naprosto nesmyslne vyhody (coz neni nic nove, ale o nic lepsi) |
- vlákno
- uzivatel
- 12.11.2008 13:02
Re:
|
."Ahoj, Jacku,tolkuju ti jak jsem včera dopadl s odvoláním na Licenčním úřadě. Tvoji žádost o výjimku bohužel zamítli.Tvoje přítelkyně nesmí bez dokoupení další licence od Yssboxu cestovat ve tvém autě, licence prý není přenositelná a to, že jsi vyměnil za posledních půl roku už tři ženské,je prý nezajímá. Každá ženská musí mít vlastní cestovní autolicenci.Penále ti prominou, ale musíš koupit licenci za užívání i zpětně a doplatit přenosové poplatky, takže to dělá celkem 5421kreditů. Tolkni mi až budeš vzhůru, jdu teď vyřídit ten tvůj průšvih z galerie. Nick."."Konec zprávy", hlásí bytová jednotka. Opět ten známý hlas: "Z Vašeho účtu bylo strženo 10kreditů za příchozí Talkmessage, 2 kredity za použití přenosové soustavy a půl kreditu za autorské poplatky.".Jack si vzpomněl na svůj sen.Byl zase malý kluk u dědečka na ranči v Milles Mountain,slunce stálo vysoko nad domem a kam oko dohlédlo,všude byl klid a mír.Žádné debetní automaty,které by požadovaly zaplacení poplatku za tu nádheru... |
- vlákno
- JeDi
- 11.11.2008 22:20
Re:
|
..žádné oxygenové počitadlo... žádné licenční hlídky... ten jestřáb co sedí na tom ohromném sekvoji za domem, zdá se nikomu nepatří, protože tu nejsou vidět žádné hlásiče senzorů pro oční scannery...a tak se Jack dívá a dívá, už zapomněl jaké to je neuhýbat pohledem při každém kontaktu s licencovaným předmětem. Tenhle nádherný dravec by MZOO stál minimálně 100kreditů za minutu. Od té doby co zkoupil WarrenBrothers autorská práva na veškerou faunu, jsou senzory pro oční scannery úplně všude. Právě když se Jack nemůže vynadívat na toho krásného dravce, začne přemýšlet o tom co vlastní sám. Licencovaný byt, který patří místní developerské společnosti, 150licencí na denní nošení oblečení značky Homeware, uživatelskou licenci na automobil, 12 licencí pro druhé sedadlo, které koupil svým bývalým přítelkyním, 60 licencí elektronických obrazů, Exabytový modul pro zábavnostní software a na něm tolik pronajatých licencí, kolik jeho skromný plat stačí měsíčně splácet. |
- vlákno
- JeDi
- 11.11.2008 23:08
Re:
|
Ale co je opravdu jen moje? A pak mu to pomalu dochází, že jediné co opravdu vlastní, co nepodléhá licenci a autorským poplatkům, co nemá link na senzory pro oční scannery, jediná hmotná věc v tom virtuálním vlastnictví ničeho, jsou ty staré titanové hodinky po dědečkovi. V duchu ukáže své hodinky debetnímu automatu a s vítězným úšklebkem na rtech končí jeho barevný sen... |
- vlákno
- JeDi
- 11.11.2008 23:17
Re:
|
Vážený pane JeDi: Tento svůj sci-fi/fejeton určitě někde publikujte. Pošlete to nějakému bloggerovi, vystavte to na svých stránkách apod. Je to výborné |
- vlákno
- šoumenvodnoutbuku
- 12.11.2008 10:16
Re:
|
JeDi - jakou máte verzi licence na používání písmene "A". J8 mám BUILD 345_GH_2008 a za chvíli vyprší. |
- vlákno
- šoumenvodnoutbuku
- 12.11.2008 10:53
to je demence
|
Osoupany original CDcko prodat nemuzu, ale starej stul do bazaru dat muzu. Muze mi nekdo rict jakej je v tom rozdil?! To mi hlava nebere |
- vlákno
- perry
- 11.11.2008 21:38
Re:
|
Software stárne hůř než hmotné objekty, možná kdyby časem bledly barvy textur a rozpadaly se modely, tak by to šlo uznat XD |
- vlákno
- Karaj
- 11.11.2008 22:23
Re:
|
Jenže on neprodává software, ale to CD na kterém software je. Software ani prodávat nemůže, není jeho autor a ani nemá autorskou licenci na jeho prodej. Ale to co má, je to CD, které obsahuje software a ne fotky z dovolené, je to originální CD, třebaže ošoupané, tedy žádná nelegální kopie/rozmnoženina. A teď mu někdo říká, že to co drží v ruce, není jeho, respektive, že to nesmí nikomu prodat, darovat, ani bezplatně půjčit. Ten někdo k tomu má zcela zištný důvod a dokonce tvrdí, že software nestárne. Jenže ten někdo se mýlí, protože stárne to médium, které chce prodat, to médium samotné ztrácí svoji čitelnost. Stárne i software sám..protože stárne i hardware na který byl vyroben. Kolik lidí si může zahrát starou Dosovou hru, kterou nepodporuje emulátor DosBox? Můžu psát ve svém koupeném AmiPro pro windows 3.11 nějaké dokumenty, jaký to bude mít přínos? Trabantem taky dojedete z Moravy do Prahy... 70letý důchodce taky může startovat na triatlonu... software stárne |
- vlákno
- JeDi
- 12.11.2008 1:37
Re:
|
Software nestárne? Tudíž váš příspěvek píšete z Windows verze 2? |
- vlákno
- šoumenvodnoutbuku
- 12.11.2008 10:55
Re:
|
Koupil by sis hru na poskrabanym a umastenym cedecku?Asi tezko,ale prodat bys ji chtel,vid..jak typicke |
- vlákno
- Flash
- 12.11.2008 2:43
Re:
|
ty ses tupoun, tim bylo mysleno, ze koupim treba hru a kdyz me nebavi tak to prodam a koupim novou. Naco to budu skladovat. Ale to je jedno, stejne tam *** DRM a to uz za par let nepude ani ve vlastnim kompu |
- vlákno
- perry
- 12.11.2008 12:04
ja bych spise...
|
no podle mne nejsou hlavni duvod tohoto kroku bazary, ale pujcovny her, v mnoha zemich naprosto bezne... musite holt lidi pochopit ze je to byznys, uz davno neplati ze to ty firmy delaj jen z lasky ke hram, ale maji za to celkem slusne penizky... |
- Sir_Lotus
- 11.11.2008 20:16
souhlas s autorem
|
Přesně jestli čekají, že když si všichni budou muset koupit novou hru větší zisky tak to fakt nejspíš zůstane jen u toho čekání. |
- Mc1305
- 11.11.2008 18:20
Sucktosoft
|
je to bohuzial tak , kto ma viac , chce este viac .... |
- Drak3n
- 11.11.2008 18:02
...
|
Tohle ať si Epic strčí za klobouk, to jim nestačí ty tržby které teď mají z GoW 2? Doufejme že se zůstane jen u slov... |
- vlákno
- Evoorg
- 11.11.2008 17:55
Re:
|
Ale nezustane. Prvni vlastovky s omezenym poctem instalaci uz tu jsou... Je to hnus, velebnosti. |
- vlákno
- Hnidopich
- 11.11.2008 18:31
Re:
|
to je asi jako kdyby se te sef zeptal, jestli uz ti letos nestacilo deset vyplat jen u slov asi nezustane, vlastne uz s tim zacali prave u Gears2, ne? |
- vlákno
- uzivatel
- 11.11.2008 19:17
Nenažranost
|
Takové lidi jako tyto bych pověsil do průvanu za koule . At jdou dělat něco jiného když si myslí že si vydělají málo . To už je vážně moc některé hry si nekupuji a sposta lidí se mnou protože obsahuje online aktivaci atd. A toto už bych si nekoupil ani náhodou. Akorát si pod sebou řežou větev kvuli svojí nenažranosti. |
- tondach
- 11.11.2008 17:52
blbost
|
Tak to je naprostej nesmysl vždyť kdlyž kupujete auto z bazaru taky neplatíte automobilce za ušlí zisk a pozastavuje se nad tim nekdo? NE! Kdyby radši zlevnili tak by to omezovalo pirátství ja mam radši krabici pěknej potisk a služby na internetu stahovatelnej obsah tech podporu a ne nejaké dvd v šupleti a člověk se modlí aby ho někdo nevyhmát a aby mu to šlo a o multyplayru si nechává zdát. |
- vlákno
- omonator
- 11.11.2008 17:48
Re:
|
To, co píšeš, je nesmysl, protože prodej aut a prodej softwaru není to samé... |
- vlákno
- Panda
- 11.11.2008 19:16
Re:
|
To je fakt většinou ti po koupi auto funguje ale software vetšinou ne a pak vycházejí servispacky |
- vlákno
- omonator
- 11.11.2008 19:39
Re:
|
A to je možná ta extrémně velká chyba, že někdo prodává právo na nehmotné statky za hmotné peníze v podobě hmotného zboží, tím nabývá prodávaný předmět hmotného rozměru, tudíž může být prodán, darován, nebo směněn za jiný druh statků, zcela legálně a tuto činnost nemůže nikdo regulovat. Kromě toho tedy, hra jako taková je dle definice Aplikační software, prodáváno je ale médium/krabice/nosič nikoliv Aplikační software na něm obsažený. Může být tedy pouze nějakým způsobem (stejně jako u OEM) omezeno jeho užívání, ale je jen na kupujících, zda takovéto omezování budou tolerovat a produkty s omezením kupovat. Budete chodit do pizzerie, kde Vám zakážou si pizzu odnést domů a tam sníst, protože přicházejí o zisky z pití nápojů? Chápu, že někdo chce hru s podobnou ochranou hrát tak hrozně moc, že si ji stejně koupí, ale musíte si uvědomit, že si tím kopete vlastní hrob. Když necháte souseda chodit za manželkou tak to taky nedopadne dobře :-D |
- vlákno
- JeDi
- 11.11.2008 21:24
Re:
|
Větou, že je prodáváno médium/nosič jsem myslel samozřejmě prodej v bazaru. |
- vlákno
- JeDi
- 11.11.2008 21:37
loool
|
cliffyB uz totalne zblbnul, mamon a Microsoft mu totálně zamotaly hlavu |
- Petr
- 11.11.2008 17:06
hmm
|
Na druhou stranu, prodej software je pravne dost osemetna zalezitost, protoze ciste de jure se prodava licence na pouzivani software a na to nema pravo nikdo, komu ho autor vyslovne neposkytnul. Tedy jakykoli software z druhe ruky je nelegalni, s vyjimkou OEM software, ktery je vazany na hardware, nikoli uzivatele. |
- vlákno
- eee
- 11.11.2008 17:03
Diskuse na iDNES.cz
Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskusi nemají místo, mažeme. Diskutování se řídí pravidly diskuse na iDNES.cz.
Jan Dvořák, šéfadmin diskusí
Jízdní řád
Očekávané
- 30.6. - Port Royale 3
- 6.9. - Far Cry 3
- 30.10. - Assassin´s Creed III
Poslední vydané
- 15.5. - Diablo III
- 15.5. - Max Payne 3
- 1.5. - Ghost Recon: Future Soldier
- 27.4. - Risen 2: Dark Waters
- 24.4. - Prototype 2


ale za nelegalni stahnuti softu ti v blizke budoucnosti po dlouhem muceni useknou v EPICu ruce.. 










