Rise of the Argonauts – nejupovídanější akční RPG roku?

Akční RPG z prostředí řecké mytologie? Ta to bude lahůdka. A ona je, pokud hledáte spíše konverzační hru.

Upozornění

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pytel

re

HM pro me zklamani. Spustim zacatek a jak je tam ta bitka tak si rikam pekne prostredi a i pekne se to hraje ale hned pak je tam tuna dialogu a to pro me vunec neni...az mi to pripada jak nejaka adventura a ne akcni rpg;-(

0/0
8.2.2009 18:06

Filips

skoda

premna dost velke zklamanie pravda hral som to asi len desat min. ale cakal som zabavnu bojovku s rozhodovanim sa ako skoro nikdy predtym a dostal som(premna)ukrutnu nudu...takyto styl ma nikdy nebavil...bezat niekam 1min. niekoho zabijat a potom polhodinu kecat o niecom co ma ani vnajmensom nezaujima:Dpribeh je v hra dolezity ale ponarat sa do kazdeho detajlu?mne staci nejaky 15cutscen obcasny pokec a o pribeh mam vystaranee:)skoda

0/0
12.1.2009 19:25

Honza

Re: skoda

No problém neni až tak v tom, že by bylo rozhovorů moc. To neni nikdy na škodu. Horší je, že sou o hovnu... je to jedna fráze za druhou... ale stejně mě to abví, jen ted nemužu zabít finálního bosse

0/0
20.1.2009 20:07

Sun

Podhodnoceno... pokračování

Rovněž grafika je podle obrázku u recenze mnohem lepší u PC verze,

zřejmě se už začínají projevovat všechny výhody nových grafických karet

oproti konzolím.Já bych hře udělil takových 85%, ale s Planescape bych ji nesrovnával :) to je podle mne stále nedosažitelná perla

0/0
12.1.2009 16:41

Sun

Podhodnoceno...

Také si myslím, že hra je silně podhodnocena. Tak vynikající alternativní pohled na staré řecké báje, jsem ještě v žádné hře neviděl. Postavy jsou výborně vyprofilované a Pan mi také přirostl k srdci. Množství rozhovorů je pro mě určitě plusem, protože velmi dobře zapadají do celkové atmosféry a nesouhlasím s tím, že neposouvají příběh. Vyloženě mě nadchla ta část, kde bylo nutné pomocí polemiky přesvědčit filozofy, že zlaté rouno není škodlivé a že patří do řecké historie, tomu musím zatleskat. Jinak jsem hru ještě úplně nedohrál, takže třeba se situace zlepší nebo zhorší. Nevím, jakou verzi všichni hrajete, ale asi zřejmě XBOX360, ale na PC verzi, kterou mám dovezenu z USA, protože v Evropě se z nepochopitelných důvodů ještě neprodává, není téměř patrný pokles framerate, a když už, tak jen chvilkově a velmi zřídka a vůbec to nekazí pocit ze hry.

0/0
12.1.2009 16:41

TristanTzara

Re: Podhodnoceno...

No, alternativni pohled.....

To neni zadny alternativni pohled, to je proste patlanina vseho moznyho. V levelu to skvele vystihl Rybka, kdyz napsal, ze to je jako "kdyby Karel IV. jel s golemem zachranit Jana Husa z Tureckeho vezeni" :-)

Ale musim uznat ze hra me docela bavi. Pro me solidnich 70% - dobra hra, ale nic prevratnyho. Pridal bych 5% kdyby hra trosicku respektovala recke baje a nemichala vsechno dohromady. A taktez strhavam body za Herkula. Vypada odporne Rv

0/0
20.1.2009 19:21

the_robbie

30/100

Pre mna obrovske sklamanie, namet je sice super, co sa ale o hre samotnej povedat neda. Ako autor recenzie povedal dialogy su absolutne nezaujimave a zbytocne, zostava len hack´n´slash zlozka, ktora ale po case uz nestaci. Jedine, co si zasluzi pochvalu su obcasne, vazne podarene efekty pocas bojov.

Nikomu neodporucam a dufam, ze tento skvely namet sa raz docka poriadnej realizacie (viem si predstavit tuto temu v hre podobnej Jade Empire)

0/0
12.1.2009 11:30

chico

mno

jak se ta hra tak muze tvarit, kdyz takova neni? :) podle ceho autor usoudil, ze se tak tvari, podle obalu krabice?

0/0
12.1.2009 7:32

Mariri

Re: mno

Podle videii ;-) ne vážně v každé ukázce ze hry byl prezentován hlavně bojový systém, rozsekávání nepřátel, krev to že ve výsledku tam sice boje sou ale dost poskromnu. To víš kdyby byly ukázky z rozhovoru tak by to bylo dost nudný a hru by si nikdy nekoupil, takhle spousta lidí naletí ;-D .

0/0
12.1.2009 8:04

Mariri

...

Stou ukecaností jde o to, že se hra tváři jako klasická hack n slash ve které prostě jdete dopředu a drtíte tuny nepřátel. Nicméně není tomu tak, bojů je tam málo zato dialogů tři prdele ;-D;-D tam opravdu není problém třeba hodinu procházet a kecat s lidma než se dostanete k akci.

0/0
12.1.2009 7:22

Paveck

Autor

Autorovi snad vadí že je to tak ukecané? to vidím poprvé:-©Rv

0/0
12.1.2009 6:19

Jan_Lysy

Re: Autor

Ne, autorovi vadí, že většina dialogů neposouvá příběh dál a spíše zdržují, než aby pobavily.

0/0
12.1.2009 10:24

Jumík

Otázečka

Co na konzolích znamená ukecané RPG ?? Snad jen srovnání, připadá autorovi Planescape Torment jako hra kde je až příliš dialogů ?? :-)

0/0
12.1.2009 2:02

Jan_Lysy

Re: Otázečka

Jak bylo popsáno v recenzi, Rise of the Argonauts bylo už předem prezentováno jako hlavně akční RPG, což se nakonec ukázalo jako omyl (reklamní tah?), u Planescape Torment byla situace jiná (mimochodem, dle mého názoru jde o jednu z perel žánru), dialogy byly zajímavé, osvětlovaly příběh atd...

0/0
12.1.2009 10:27

Neuvedeno

Re: Re: Otázečka

Ale akční RPG ještě nutně neznamená absenci dialogů. Zdá se mi, že hra byla poněkud zbytečně odsouzena jen proto, že nezapadla do vaší představy o tomto žánru. Vaše hodnocení zkrátka vychází z premisy, že hra MUSÍ dodržet jistý poměr mezi dialogy a akcí a pokud se tak nestane, je to k její škodě. Ano, při prezentaci hry byl možná kladen přílišný důraz na její akční aspekt, ale to je spíše chyba(nebo záměrný tah) marktetingového oddělení než samotného produktu a na jeho hodnocení by se to IMHO nemělo nijak podepsat. Zvláště když dialogy jsou zde(alespoň pro mě) nejdůležitější součástí herního zážitku a svojí kvalitou jistě předčí většinu současných RPG. Zdá se mi, že poměrně zdařile dokreslují pozadí příběhu a odhalí i mnohé z řecké mythologie, jejíž zapracování do hry je mimochodem opravdu zdařilé a řekl bych, že RotA je první hrou, které se něco takového skutečně podařilo aniž by se uchýlila ke značnému zjednodušování(jedná se pochopitelně jen o volnou inspiraci, ale podařenou).

0/0
12.1.2009 13:07

Neuvedeno

Re: Re: Re: Otázečka

Dialogy jsou navíc do jisté míry proměnlivé v závislosti na tom, jaké argonauty zrovna vezmete s sebou, což je potěšující. Nejvíc jsem si oblíbil Pana, který hráče mimo jiné stručně seznámí z řeckou kosmogonií, mýtem o původu svého hudebního nástroje(Sýrinx), nebo sofickým důkazem o tom, že dobro je vždy nejhorší volbou.R^ Dost se mi také líbí inovativní(nebo přinejmenším nestandartní) systém přidělování bodů podle zvolených odpovědí. Jeho výsledkem je, že hráčův způsob uvažování, respektive řešení problémů se projeví na jeho herním stylu(respektive prostředcích, které bude mít k dispozici), což je jistě dobré.(Dal by tak 80, 85%)

0/0
12.1.2009 13:09

Mariri

Re: Re: Re: Re: Otázečka

Mě jde jenom o to, že jsem si chtěl pořádně zabojovat ale musel jsem se prokousávat hromadou textů, čimž samozřejmě nechci říct že by za nic nestály, jenom jsem je tam prostě nečekal. Jinak jaké sis bral sebou Argonauty? Já vždy Herculese (je to drsoň ;-) ) a kněmu buď dceru toho kentaura nebo Pana) . Třeba ten Achiles (taky se ti zdál tak hrozně silnej vté aréně? já nejdřív myslel že ho třeba ani nejde normálně zabít a tak jsem ho začal obýhat a bodnout ho do té jeho paty ale nic no ;-D ) mi byl hrozně nepříjemnej a nezval jsem ho sebou ani jednou.

0/0
12.1.2009 13:20

Mariri

Re: Re: Re: Re: Re: Otázečka

Oprava ---- Obíhat, překlik ;-) je tu dosti zlozvyk napsat esej o tom kolik chyb udělal autor v komentáři ;-) .

0/0
12.1.2009 13:22

Neuvedeno

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázečka

No, vždyť říkám, že způsob prezentace byl poněkud nešťastný - kdo od hry(právem) očekával pořádnou dávku akce a do čtení dialogů zrovna nemá chuť, musí být nutně poněkud zklamán. Z argonautů samozřejmě Pana pro jeho schopnost glosovat okolní prostředí. Do bojových lokací(jako je Tartaros) pak hrubou sílu představovanou Herkulem a Achilleem(líbí se mi způsob, jakým ho hra prezentuje, tedy jako narcise a floutka:-)).

0/0
13.1.2009 13:50

Jan_Lysy

Re: Re: Re: Re: Otázečka

Tak to v žádném případě, přiznám se, že z počátku jsem byl opravdu překvapen množstvím dialogů, ale neměl bych nic proti nim, kdyby opravdu výrazně posouvaly příběh dál. Což platí pro minimum. Většina je skutečně jen určena k získání zkušenostních bodíků, které jsou ale využitelné k vylepšení bojových statistik. Ve finále jsou tak rozhovory hlavně a především podporou akční složky. Ale hodnocení není podstatně ovlivněno dialogy (opět připomínám, že pokud by byly účelné, tak proti nim nic nevím, mimochodem, co se týče osvětlení mytologie, tak jsem sám milovníkem řeckých bájí a Rise of the Argonauts si s ní pohrává docela svérázně), ale nedostastky v bojovém systému, technickými problémy atd..

0/0
12.1.2009 13:34

Neuvedeno

Re: Re: Re: Re: Re: Otázečka

Souhlasím, že většina dialogů je vzhledem k příběhu více-méně irelevantní, nepovažuji to však za zápor. Pokud jsou dialogy(a jiný herní obsah) zábavné sami o sobě, nevidím důvod vyžadovat po nich přímou vazbu na hlavní dějovou linii. Ano, rozhovory jsou podporou akční složky(vždyť to jsem v podstatě psal, i když poněkud abstraktně a nepřesně), ale tak je tomu ve finále snad v každém RPG. Nedostatky v bojovém systému(tedy především jeho zjednodušení) jsou pak do jisté míry kompenzovány efektní kamerou(zpomalení času), animacemi, bonusy za různé způsoby likvidace nepřátel a především pak nízkou frekvencí samotných bojů(i když uznávám, že u akční hry je tento přístup poněkud svérázný;-D).

0/0
13.1.2009 13:51

Neuvedeno

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázečka

Svérázný je i přístup k mythologii - vždyť píšu, že se jedná spíše o volnou inspiraci, mám ale pocit, že hra z ní dokázala vytěžit docela dost. Technické problémy mohu potvrdit i v PC verzi, ovšem s tím rozdílem, že nízký framerate je zde "vynahrazen" nízkou stabilitou. Intuitivní mačkání klávesy M, Tab, apod. ve snaze vyvolat mapu se zde rovněž nesetká s úspěchem, což by byla asi moje jediná výtka k ovládání.

0/0
13.1.2009 13:52

Neuvedeno

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázečka

PS: Technická stránka a nedotažené souboje jsou samozřejmě legitimním důvodem ke snížení hodnocení(o kolik, to už záleží na individuálních preferencích), z recenze jsem však nabyl(jak teď zjišťuji mylného) dojmu, že hlavní příčinou nízkého hodnocení hry jsou dialogy(tento dojem byl podpořen především četností se kterou je tento problém v recenzi zmiňován:-)) a proto jsem reagoval...

0/0
13.1.2009 14:07

Jan_Lysy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázečka

A to je zrovna zvláštní, protože jsem tak nějak očekával, že se ozve plno lidí, kteří si budou myslet, že hodnocení bylo fatálně ovlivněno stylem dialogů. Proto jsem se snažil (asi málo :D) vyvarovat toho, aby se zdálo, že výsledný verdikt je drtivě ovlivněn právě rozhovory :D. ;-)

0/0
13.1.2009 15:21