Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dragon Age: Origins - svět plný monster

Očekávané RPG Dragon Age: Origins od týmu BioWare nebude obsahovat jen boje mezi jednotlivými rasami. Čekají na nás pěkně nepříjemná monstra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

delosombres

Dragon Age

Grafika pěkná, akorát mi to příjde až zbytečně detailní na to, že se to bude hrát ze zhora jako BG nemyslíte? Nebo že by z toho nakonec udělali FPS jako Oblivion? Snad ne.

0/0
20.2.2009 21:51

ROFL

Re: Dragon Age

Mno tak to snad v pripade Bioware nehrozi. V grafice problem nevidim, cim detailnejsi, tim lepsi.

0/0
21.2.2009 10:33

blazen

Re: Dragon Age

budeš si moct vybrat, jestli FP nebo zezhora, pro mě jasná volba;-). Doufám, že bioware nazklamou, vypáda to na pořádný RPG po dlouhý době (prý více dilogových textů než v BG2), OBlivion s tím jeho level scallingem a levelováním, kdy zatížíš klávesu, a necháš borce pár hodin castit nebo běžet proti zdi, za RPG nepovažuju:-/

0/0
21.2.2009 13:18

Jasmin

Re: Re: Dragon Age

A kdo tě nutí, aby sis tu klávesu zatížil a běžel proti zdi? A i kdyby, nenatrénuješ tak víc než 25 levelů v daném skillu;-)

0/0
21.2.2009 13:53

delosombres

Re: Re: Re: Dragon Age

Skoro všechno jde tímto způsobem vytrénovat na 100.

0/0
21.2.2009 17:56

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Dragon Age

CO jde v OB vytrénovat pomocí zatížené klávesy: Atletika (běh proti zdi, nutno odkliknout vždy po získání 25 levelů) a Sneak (to samé). Takže skoro všechno ani náhodou. Jestli to někdo dělá a kazí si tím hru, je jeho blbost.

Co jde vycvičit na max. za prachy: NIC. V Morrowindu šlo cvičit donekonečna, protože neexistoval limit, který v Oblivionu existuje. V každém levelu postavy lze trénovat max. pětkrát, pak už tě NPC trénovat odmítají.

0/0
21.2.2009 19:15

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Dragon Age

"CO jde v OB vytrénovat pomocí zatížené klávesy"

Přidej Akrobacii a všechny školy magie. Btw, myslel jsem to tak, že všechno, co jde trénovat pomocí zatížené klávesy, jde na udělat na 100.

"Co jde vycvičit na max. za prachy: NIC"

U master trenérů jde trénovat na 100. Když si rozpočítám maximální level*5, tak si nakonec několik skillů na max za prachy vytrénuju, což v DF samozřejmě nehrozilo. Tam si od 60 musel trénovat sám.

0/0
21.2.2009 20:19

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dragon Age

Akrobacii nevytrénuješ držením tlačítka, na destrukci potřebuješ živý cíl a alchymii tímto způsobem vůbec trénovat nejde. Ale jak jsem říkal, argumetovat tím, že "to přece hra umožňuje", je obyčejný alibismus.

0/0
21.2.2009 21:44

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dragon Age

A já měl pocit, že u skákání stačí držet tlačítko, tak nic. Každopádně na destrukci si můžu udělat kouzlo damage "self" plus léčení. Určitě to jde bez cíle. Btw, Alchymie není škola magie.

0/0
21.2.2009 23:27

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dragon Age

Damage XY on self už je docela krkolomné řešení, ke kterému se powergameři příliš neuchylují. JInak, alchymie JE jedna ze 7 magických disciplín (v případě MW jedna z 8, tam ještě spadal Enchant).

0/0
22.2.2009 14:22

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dragon Age

Já se ale nebavil o disciplínách ale o školách magie.

0/0
23.2.2009 3:24

Nermus the Mooch

Plagiát, kam se podíváš

Pche, monstra jsou obšlehnutá z TES;-€ Skřet na 3. screenu je okopírovaný goblin z pod Mournholdu, modrá rohatá potvora je obšlehnutý xivilai, vlkodlaci vypadají jak z Bloodmoonu a skřet u ohně je kopie giblin shamana z Oblivionu;-O Spíš než designéři se vyřádili plagiátoři;-€

0/0
20.2.2009 18:36

gfdtjjhv

Re: Plagiát, kam se podíváš

;-D8-o;-D

0/0
22.2.2009 9:12

Driv..

.,.,.,.,

vypada to naramne,uz se nato tesim,konecne po dlouhe dobe nejake poradne RPGR^

0/0
20.2.2009 16:02

Nermus the Mooch

Re: .,.,.,.,

Omyl, pořádné RPG bude teprve TES V: SkyrimR^

0/0
20.2.2009 18:50

delosombres

Re: Re: .,.,.,.,

Vzhledem k tomu, že kvalita TES rapidně klesá, tak o tom pochybuju. I když, po 2 letech a po 20 modech...

0/0
20.2.2009 21:35

-

Re: Re: Re: .,.,.,.,

Pochybuj si, my, normální, si počkáme na výsledky...

0/0
20.2.2009 21:49

delosombres

Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Tak si počkej... a během čekání se můžeš pořádně navyknout na normální ovladač dnešní doby - gamepad, protože na jiný ovladání tohle uber RPG asi moc optimalizovaný nebude, hehe..

0/0
20.2.2009 21:55

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Souhlasím jen s tím, že to bude uber RPG. Všechno ostatní je žvást.

0/0
20.2.2009 23:24

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Ano, je to jen žvást - spekulace. Nicméně ta spekulace je založena na zkušenosti s Oblivionem. Popírat, že měl zkonzoloidněný interface mimo jiné, nelze. Osobně nečekám (po tom, co předvedl Oblivion - opět zkušenost) vývoj TES5 směrem k Morrowindu a Daggerfallu. Spíš naopak, směrem k akci a konzolím. Je to logické - větší vývar, viz Fallout 3. Proč neodkrýt pásku přes oči a nebýt chvíli realistou..

0/0
20.2.2009 23:32

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Jediné, co měl Oblivion "konzoloidní", byl inventář, který byl řešený jako seznam, kterým se dalo procházet (mimojiné) pomocí šipek. Jinak, jestli půjde TES V cestou Oblivionu, bude to jen dobře, protože to rozhodně nebude cesta k akci. Pokud vím, nemusel hráč (pokud by chtěl) v celém OB až asi na 5 vyjímek (Mankar Camoran, špioni v Brumě a možná ještě někdo) zabít během hlavního questu jediného protivníka, což se předešlých TES hrách, které byly na akci zaměřené mnohem víc (třeba Daggerfall byl celkově jen o vybíjení dungeonů) říct nedá. Takže jen houšť a větší kapkyR^

0/0
21.2.2009 0:18

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Srovnávat Oblivion a Daggerfall? Hehe. Daggerfall měl asi tak 10x kvalitnější příběhovou linii (Oblivion těžká nudná zavíračka bran), mnohem rozsáhlejší a atmosferičtější dungeony, kde člověk musel občas, světe div se, i přemýšlet. Propracovanější systém magie a skillů, nebylo tam tak trapně udělané levelování potvor a předmětů/equipu jako v Oblivionu, trénink skillů byl omezený, takže žádné vybušení postavy na max jen za prachy, artefakty nedělaly postavu téměř nesmrtelnostu (viz mundane ring) jako v Oblivionu (fakt kvalitní vybalancování hry) a můžu pokračovat..

Btw, konzoloidní nebyl jen inventář ale i dialogy. Když to srovnám se systémem dialogů v Daggefallu, tak se musím jen smát. Asi jsme oba hráli jiné hry.

"Pokud vím, nemusel hráč (pokud by chtěl) v celém OB až asi na 5 vyjímek (Mankar Camoran, špioni v Brumě a možná ještě někdo) zabít během hlavního questu jediného protivníka"

Nějak nevím, jak bych procházel branama zamořenýma Daedrama bez toho, aniž bych někoho nezabil.

0/0
21.2.2009 1:22

Driv..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

jj mas PravduR^R^

0/0
21.2.2009 13:13

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Nemáš Pravdu.

1)Dialogů v Morrowindu bylo sice podstatně víc, ale 99% z nich se opakovalo u 99% postav ve hře, takže ses stejně nedozvěděl nic nového. Většina NPC v OB má přitom unikátní hlášky a postřehy. 

2)Kdo tvrdí, že jsi musel v OB zavírat všechny brány a že jsi přitom musel zabíjet protivníky? Zavřít stačilo asi pouze 3 brány - tu u Kvatche, tu během questu Defense of Bruma a pak Great gate ke konci hry. Pokud jsi měl vytrénovaný Sneak, šlo se vždy proplížit, aniž by si tě kdokoliv všiml a sebrat sigil. Opravdu zabít bylo nutno opravdu jen asi 5 postav v celé hře. Rozhodně větší svoboda jednání, než v MW nebo DF, kde jsi musel na povel vraždit skoro pořád.

3)Jestli se někdo v MW "nabuší za prachy" (což v OB nejde, trénink je dost brutálně limitovaný na 5 lekcí / level), je to jeho problém a o takovém powergamerovi nemá cenu debatovat.

Asi jsme opravdu každý hráli jinou hru, když nevíš takové základní věci.

0/0
21.2.2009 13:50

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

1) To nic nemění na tom, že jsou to dialogy typu odklikat a nemyslet u toho. Není ani důvod to číst, protože se ti udělá šipečka na kompasu - hehe, další konzoloidnost, kterou jsem zapomněl.

2) Tohle je suché teoretizování, protože hrát tímto způsobem za prvé dost dobře nelze (nezískám žádné vybavení a zkušenosti - pokud nechceš zatěžovat klávesu někde u zdi - viz nahoře) a za druhé to šlo v DF taky. Mohl jsem chodit neviditelný a nikoho v dungeonu nezabíjet. Vyzdvihuješ něco, co na kvalitu RPG nemá moc vliv a navíc je to celkem extrém, který jde navíc víceméně provádět i v DF. Blah.. taky můžu říct, že v DF jsem mohl levitovat a vykašlat se na celou armádu potvor pode mnou.

3) Není to jen jeho problém. Je to taky problém systému. Systém to umožňuje, systém umožňuje takové zneužívání a to skoro na každém kroku. No a to je samozřejmě špatně.

"Asi jsme opravdu každý hráli jinou hru, když nevíš takové základní věci."

Základní věcí spíše je, že v RPG je jedna z nejdůležitějších vlastností příběh a ten je v Oblivionu ubohý.

0/0
21.2.2009 18:12

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

1)To, že dialogy jen odklikáváš a nemyslíš u toho, je tvůj problém. Mě v OB vždycky zajímalo, co NPC říkají. V OB máš alespoň nějakou motivaci poslouchat, co říkají, protože na rozdíl od MW j má každý nějaké jiné hlášky. Pokud ti vadí šipečka u kompasu, není problém přehodit v deníku na jiný aktivní quest a šipečka ti zmizí. Navíc existuje plugin, který ji ruší úplně.

2)Nemluvím o neviditelnosti nebo chameleonu, to považuju za cheatování a powergamming. Mluvím o SNEAKU, což je jeden ze 3 hlavních stylů hraní. To bys pak musel zavrhnout povolání jako zloděj, agent, assassin atd, protože preferují jiný styl hraní než bezhlavé zabíjení. V tomto je OB o dost dál než třeba MW. Jde hrát i za RP zloděje, který za celou hru skoro nikoho nezabije - z principu.

3)Systém ti taky umožňuje zapnout konzoli a cheatovat jak o život - a máš to jednodušší než mačkat klávesy. Ale proč to dělat? Jestli ale preferuj zneužívání systému (a ztoho, co jsi napsal, soudím že určitě), nikdo ti v tom nebrání. Mě by to vadí a proto necheatuju.

Příběh je maximálně tak krátký, ale zkracování je bohužel trendem u většiny současných her.

0/0
21.2.2009 19:10

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

1) Omyl. Pokud mě hra nenutí k tomu, abych ten text musel vstřebávat k tomu, abych mohl úspěšné hrát dál, abych mohl reagovat po svém, tak to můj problém opravdu není. Roleplay v dialozích = NULA. O tomhle se vůbec nedá polemizovat. Dialogy jsou prostě konzoloidní - odklikat, poslechnout a tím to končí. Źádné zapojení vlastního uvažování. Naprosto nesrovantelné s větvenýnmi dialogy z her od BioWare/Black Isle nebo free systémem rozhovorů z DF nebo Wizardry. Přehazovat šipečku a pluginovat už je trochu zcestné. To pak můžu říct, ať hraješ pořád na první úrovni, když ti vadí levelování potvor.

2) Neviditelnost a Chameleon je součáastí herního systému, je to magie. Cheatování to opravdu není. Sneak byl i v DF. Tam byl dokonce i skill přímo na critical strike a backstab. Trochu promakanější. Co se týče kradení (když už teda mluvíš o zlodějovi) tak mě vždycky dostávalo, jak v OB někde ukradneš nějakou blbost, kde nikdo není a stráže o tom hned ví. Asi telepatie. Styl hraní jako agent šel samozřejmě i v DF. Tam byly dokonce i language skilly, kdy jsi se mohl spřátelit s potvorama, hehe.

3) Konzole ale není ingame herní systém/pravidla. Žádné zneužívání systému nepreferuju. Jen chci, aby byl systém inteligentnější a tohle mi tak snadno neumožnňoval. U TES se toho ale nikdy nedožiju, protože Bethesda je asi hrdá na tuto svojí červama prolezlou mechaniku a měnit jí asi nehodlá. Přitom by stačilo pár úprav..

0/0
21.2.2009 20:43

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

1)TES nikdy nebyly příliš stavěné na dlouhém vykecávání, ale tvrdit, že v dialozích neexistuje volba, je blbost. Spousta questů jde řešit několika způsoby, podle volby v rozhovoru. Jinak netuším, co je zcestného na pluginování - zatímco chyby v jiných hrách (pokud je nevyřeší ofociální patche) zůstanou, v OB si chyby můžeš pomocí pluginů prostě vychytat. Když se ti něco nelíbí, vytvoř si plugin, který to opraví nebo vylepší. O tom se může u ostatních hrát jen zdát.

2)100% chameleon cheatování je, o tom žádná. To už si pak zrovna můžeš zapnout konzoli. Jinak jestli byly v DF promakanější skilly ponechám stranou a taktně pomlčím o tom, že některé skilly tam díky bugu zcela chyběly (Disguise, Elvish atd), nehledě na celkovou zabugovanost hry. Ke kradení - pokud tě pronásledují za to, že jsi něco ukradl, tak tě nejspíš někdo viděl, rozhodně tě nehoní tehdy, kdyby tam "nikdo nebyl". Pořád lepší než v MW, kdes mohl u každého obchodníka vylézt před jeho očima do patra a ukrást tam co se ti zlíbilo, aniž by to někomu vadilo.

3)OMG, takže pokud nějaká hra (třeba díky chybě, přehlédnutí autorů atd) alespoň trochu povoluje powergamming nebo cheatovaní, tak ji jako každý musí automaticky využít? Vždycky mě pobaví, když si někdo powergammingem namaká postavu na 100. levelu a pak se vymlouvá na to, že "to přece hra umožňuje". Jinak pořád lepší tato mechanika než nesmyslný exp-based systém, kde si na jednu stranu můžu vydělat zkuenosti mlácením mečem a vzápětí je investovat do posílení magie. Tomu fakt říkám logika, zlatý systém TES.

0/0
21.2.2009 21:39

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

1) Takových questů je ale minimum, nebo jsem jich moc nepotkal. Nicméně já se nebavím o questech, ale obecně o systému dialogů, který je prostě konzoloidní. Pluginy mě nezajímají, pokud mám hodnotit základní hru od Bethesdy, protože ta už na vylepšujících pluginech nemá žádný podíl. Tenhle jejich styl výroby her "dodělej si sám" se mi fakt nelíbí a je to čím dál horší. (viz Fallout 3)

2) Ano, ale proč? Protože 100% chameleon je bug způsobený neschopností autorů vyladit mechaniku hry, což je to, o čem jsem se bavil v předchozí reakci. Btw, v OB tě honí vždycky, pokud to neukradneš v režimu stealth nebo se ti to nepovede. Vůbec tam nikdo nemusí být. Naskočí ti automaticky penalty a musíš to pak zaplatit u strážných. Prostě nesmysl.

3) Já se ale nebavím o přehlednutí autorů ale o nedomyšleném systému už od základu. Btw, pokud jsi si nevšiml, tak já nadávám na to, že to systém umožňuje, velmi průhledně a zbytečně - což je napočtvrté docela napováženou. Já tím neobhajuju namakanou 100 levelovou postavu. Experience systém většinou obětuje realističnost za vyšší odolnost proti zneužívání a větší komplexnost. Co se týče logiky, tak bych se TESem zrovna neoháněl. RPG, kde můžu umět všechno nejlíp na světě je totální vtip, kterému se žádný exp-based systém nemůže rovnat. Na tohle je Bethesda expert. Totální průser balancu povolání, která v TES sytému vlastně ani neexistují. V TESu je každý jack-of-all-trades, hybrid. TES systém má jediný klad a to je realističnost a customizace kouzel. Vše ostatní (všetně mizerného balancu, který tyto dva klady maximálně strhává) je celkem průser.

0/0
21.2.2009 23:55

Chumbaba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Dobrej flame. Můj názor je ten, že Oblivion je asi 10x lepší RPG než cokoliv z posledních řekněmě 5 let (včetně "hitů" a la Mass Effect nebo NWN2). Je to jediná hra, která skutečně klade důraz na RPG - tj. řeším co chci, kdy chci a jak chci, zlepšuji se používáním skillů ne sbíráním xp (nevím, kde vzal delosombres, že ve hře se sbírají "zkušenosti") a sám si utvářím postavu a její příběh (tzv. role playing). Dragon Age si samozřejmě s chutí zahraju, ale že bych viděl návrat k Baldurs Gate jako nějaký klad... možná pokud jde o příběh a dialogy (ale i to je věc názoru, viz perfektní Shivering Isles), rozhodně ne z hlediska RPG. Osobně fandím spíš TES, Gothic + Risen, Zaklínač atd., BioWare a spol. došel dech někde u KOTOR.  

0/0
22.2.2009 10:50

Spaghett

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

"Je to jediná hra, která skutečně klade důraz na RPG - tj. řeším co chci, kdy chci a jak chci, zlepšuji se používáním skillů ne sbíráním xp"

Nechci ti kazit iluze, ale RPG je zkratka od role-playing game, to znamená hraní určité postavy. Což bylo v "hitu" Mass Effect, spolu s příběhem jádro hry, zatímco v Oblivionu díky nepřítomnosti příběhu nenapsaného 5ti letou holkou a stupidními dialogy (povětšinou spíš monology, hráč pouze vybírá téma) se do postavy vžít téměř nedalo.

0/0
22.2.2009 15:03

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Role play nemusí s příběhem souviset vůbec, role play je zkrátka hraní si na nějakou postavu nebo povolání a k tomu stačí rozlehlý a detailní svět, kde je na to dostatečná svoboda. Sice jsem nehrál Mass Effect, ale pokud vím, má tam hlavní postava už předem dané jméno a povolání (hodnost), upravit jde jenom vzhled, takže žádný velký role play nehrozí. V Oblivionu (nebo i v MW nebo Daggerfallu) si naopak můžeš už od začátku přizpůsobit úplně všechno, můžeš se vykašlat na všechny questy a hrát si tak, jak se ti zlíbí. Jinak, když už kritizuješ questy v Oblivionu, nezapomínej, že tam není jen main quest. Třeba linie pro Dark Brotherhood by vydala za celou jednu samostatnou hru a její příběh je troufám si říct geniální. A co se "monologů" týče, ty jsou ve všech hrách, kde není hlavní postava dabovaná a kde jen klikáš na dialogové možnosti, čili třeba i v tolik opěvovaném Falloutu.

0/0
22.2.2009 17:59

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

U TES celkově platí, že hráč má takovou hru, jakou si ji sám udělá. Záleží jen na něm, jestli se rozhodne jít cestou powergamingu - "všechno na 100%, všechny artefakty, nesmrtelná postava", nebo cestou role playingu, kdy se na všechny "vymoženosti", které hra nabízí, vykašle, a hraje po všech stránkách vyváženě. Autoři nikoho nenutí ani k jedné, ani ke druhé cestě. Jestli někdo využívá nedostatků v systému hry, je to jen jeho problém a nemá pak právo stěžovat si, že je něco špatně. Uvážlivý hráč tyto nedostatky ignoruje a hraje podle svého. Další věcí jsou pluginy, kterými jde napravit prakticky všechno, pokud o to někdo stojí. Odmítání pluginů je stejné, jako např. odmítání náhradních dílů do auta nebo opravárenského nářadí, protože nikdy nic není dokonalé a potřebuje to sem tam upravit. Jak jsem psal, o takových úpravách, jaké jsou možné u TES, se hráčům jiných her může jen zdát.

Jinak ještě k jednotlivým bodům: 1) Fakt nechápu, v čem spočívá "konzoloidnost" dialogů - volby existují a ovlivňují gameplay, sice ne v míře jako třeba u Fallouty, ale pořád podstatně. Narozdíl třeba od Falloutu má TES pro změnu nepředstavitelné množství in-game lore literatury, která rozšiřuje herní svět mnohem víc než dialogy samotné. 2) Chameleon není bug, je to zase jen volba hráče, jestli využije možnost udělat sám sebe LEGÁLNĚ neporazitelným, nebo ne. Jinak pokud kradeš v uzavřeném cellu i bez senaku, kde nikdo není, nemůže to nikdo zjistit, zkoušel jsem to. 3) Záleží zase na tom, jak si to kdo udělá, kdo chce nabušovat svou postavu a cheatovat, má možnost, kdo chce hrát RP, má možnosti ještě větší, Striktní dělení na povolání, kde třeba mág nesmí používat meč nebo bojovník kouzla, je totální nesmysl. Volná povolání v TES jsou mnohem ideálnější.

0/0
22.2.2009 14:15

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

"Autoři nikoho nenutí ani k jedné, ani ke druhé cestě. Jestli někdo využívá nedostatků v systému hry, je to jen jeho problém a nemá pak právo stěžovat si, že je něco špatně."

Velmi chabá a zcestná obhajoba. Já si můžu stěžovat na co chci. Můžu kritizovat systém, který má podle mého názoru díry a výmluva typu "nikdo tě nenutí" opravdu nic neřeší. Tu jde o to, že tam ty nedostatky JSOU (což sám potvrzuješ). Zneužívání těchto nedostatků je otázka číslo dvě. Už se opakuji. Tady už jde o pochopení několika základních slov a ne o Oblivion.

"Odmítání pluginů je stejné, jako např. odmítání náhradních dílů do auta nebo opravárenského nářadí, protože nikdy nic není dokonalé a potřebuje to sem tam upravit."

To je špatný příklad. Náhradní díly nesouvisí s tím, že auto by mělo být při koupi v perfektním stavu.

0/0
23.2.2009 5:12

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Body:

1) Lore bohužel nemá vliv na roleplay. Dialogy jsou jedna z nejdůležitějších věcí. V Oblivionu jsou dialogy plytké, čistě "čtecí" a neumožňují mi projektovat do nich svůj charakter, což je pro roleplay veliké mínus.

2) Udělat se legálně neporazitelným je špatné vybalancování hry. To, že je to legální je sice hezké, ale pokud to zruinuje veškerý vývoj a schopnosti postavy tím, že se stanu neporazitelným bez vlivu na to co doopravy umím, tak to považuji za bug. Věřím, že nejsem sám.

3) Opět zcestné. Ve hře hraju za hybrida, který může umět všechno, žádné omezení a to je špatně. Obhajoba typu můžeš/nemusíš je velmi slabá a nic neomlouvá.

0/0
23.2.2009 5:13

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

"Role play nemusí s příběhem souviset vůbec, role play je zkrátka hraní si na nějakou postavu nebo povolání a k tomu stačí rozlehlý a detailní svět, kde je na to dostatečná svoboda."

To, že mě někdo hodí do nějakého světa a dá mi volbu jít kam chci a plnit questy, které chci ještě ze hry nedělá kvalitní RPG. Svoboda je jedna věc a to, co ta svoboda vše zahrnuje věc druhá. Roleplay je v RPG kromě svobody jednání (na čemž je TES dobře, to jsem nikdy nepopíral) i o komunikaci a ta je v Oblivionu ubohá.

"Striktní dělení na povolání, kde třeba mág nesmí používat meč nebo bojovník kouzla, je totální nesmysl. Volná povolání v TES jsou mnohem ideálnější."

Hm. Tak to vysvětluje, proč jsou D&D nejhranější tabletop RPG. Já opravdu nemám problém hrát za čaroděje, který zasvětil život studiu magie. Jednoduše čekám, že bude ovládat magii a nebude to žádný rambo. Opravdu neočekávám, že bude běhat jak srnka v plátovém brnění, spíš se v něm maximálně tak přerazí. Když ho budu chtít použít, tak si vezmu level bojovníka, nicméně za ztrátu zkušeností (čti: vynechání cvičení) ve studiích magie, jednoduché. Naproti tomu v Oblivionu je volba povolání jen iluze, jen to, co náš "hybrid" umí na začátku hry. Neexistuje tu žádná specializace, žádné něco za něco, na povolání nepůsobí čas. Ony mohou natrénovat za prachy a tréninkem v dungeonu cokoliv do god-like stavu. Prostě výsměch. Tenhle průser se opravdu nedá obájit způsobem, že to nemusím trénovat. To je jako kdybych měl v partě zloděje a čaroděje a čaroděj by v pohodě odemkl složitý zámek. Zloděj by si asi říkal k čemu tu je, když to čaroděj zvládá stejně. No a já bych mu na to řekl, ať trénuje magii a může na tom být stejně jako čaroděj - nemusí se hádat. HAHA. Všichni budou umět to samé v bledě modrém. NULOVÁ SPECIALIZACE. Nebo bych řekl čardějovi, ať kvůli zlodějovi netrénuje páčení zámků. Nemusí to přece trénovat. Prostě tohle fakt ne. Povolání je volbou, která musí mít nějaké pro a proti, nějaké restrikce, úlohu v družině, v boji. Volbou, která by měla určovat to, jakou životní cestou se postava vydala. Je nesmysl, aby postava měla byť jen tu MOŽNOST projít všechny cesty a být nejlepší v universu ve všem. To by musela být nesmrtelná. Bethesda by si mohla uvědomit, že omezení jsou někdy dobrá věc a přestat své RPG dělat stylem "Dodělej si sám.", "Tady máš kohouta, hrej si.", "Díry v systému neřeš, nebo si je dodělej, hlavně, že máš svobodu, kam můžeš jít a co dělat". Potom je možná začnu brát vážně.

0/0
23.2.2009 5:53

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

"Jinak pokud kradeš v uzavřeném cellu i bez senaku, kde nikdo není, nemůže to nikdo zjistit, zkoušel jsem to."

Tak tady jsem se spletl. Už jsem si vzpomněl. Tahle blbost nebyla s kradením, ale když někoho zabiješ, i když tě nikdo nevidí. Naskočí ti bounty penalty.

0/0
23.2.2009 6:30

Chumbaba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

Ty, delosombresi, to co píšeš o tom, že kouzelník páčí zámky, by byla samozřejmě pravda například v real life dračím doupěti, kde by hráče hrajícího za zloděje mrzelo, že mu válečník vypáčil dveře - to beru. Ale jestli sis nevšiml, v Oblivionu žádnou skupinu postav nemáš, tam máš jenom jednu svojí postavu, která má do začátku bonusy na pár věcí, ale zlepšovat se může ve všem. Na pravidlu, že 1 postava = 1 povolání není pranic logického a vyplývá výhradně z papírových RPG, aby byla různorodost povolání (jestli jsi DrD někdy hrál, víš co myslím). V reálu není důvod, proč by se například lékař nemohl naučit okopávat řepu nebo kombajnér zpívat v opeře.

Faktem je, že v českém prostředí hodně lidem splývá RPG s rozhovory (viz špagety nahoře). Je to asi opět dáno tradicí DrD, kde se celá hra odehrává v rozhovorech. RPG ale kromě rozhovorů znamená celou řadu věcí - jak se rozhodnu quest vyřešit, jak si zaměřím postavu, který způsob řešení herní situace zvolím, jak svoji postavu obléknu atd. Oblivion jde v RPG asi nejdál ze všech her - tam člověk např. vůbec nemusí bojovat s monstry atd., může být třeba bylinkář a vyrábět lektvary - a když si k tomu dobře nastaví skilly, bude levelovat i bez soubojů. A v tom tkví jeho jedinečnost jinde nevídaná, že RPG v Oblivionu není jen o mluvení, ale o tom, co postava dělá.

Příběh Oblivionu - a kterej konkrétně? Oblivion má 7 dějových linií (4 gildy, Shivering Isles, Knights of Nine, hlavní dějová linie). Každý by si z nich měl alespoň polovinu zahrát, než začne vykládat něco o tom, jak má Oblivion špatnej příběh. A to nemluvím o tom, že v Oblivionu často zažiješ něco prostě jen náhodou (tj. něco se stane neplánovaně v herním světě).

Pravdou je, že když je pro někoho RPG primárně o rozhovorech, asi mu sedne právě Mass Effect (respektive mnohem povedenější Zaklínač). Ale pokud chce někdo žít život postavy (tj. něco ve hře dělat), Oblivion je jasná volba.

0/0
23.2.2009 9:33

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

1 odstavec: Absolutně nepochopeno. Samozřejmě, že já se v DnD můžu s Wizardem naučit kopat řepu, ale nemůžu umět všechno. Pokud můžu mít všechny professe/skilly na max, tak nic jako povolání neexistuje. Jen jack-of-all-trades hybrid.

2 odstavec: Když mě nebaví příběh, dialogy jsou nudné a systém má díry, tak mě fakt nebere (a nezachrání to!) běhat a hrát si na bylinkáře. Jak už jsem psal. To, že tě někdo někam hodí a dá ti svobodu není zárukou kvalitního RPG.

3 odstavec: Ahh, ano. Kvantita nad kvalitou..

4 odstavec: Mno, pokud chci žít život postavy a opravdu roleplayovat, tak si zahraju online RP hry, protože jedině tam můžu roleplayovat, pomocí komunikace a prezentování se s postavou a ne podle toho, že běhám jako bylinkář - takže se tímto dostáváme k tomu, že dialogy jsou na prvním místě. Pocit svobody je sice hezká věc, ale já chci charakter postavy projektovat do hry jinak, než jen možností sbírání bylinek a běhání po lese, respektive "něco" si tam prostě dělat. To, že v TESu něco svobodně dělám, někde běhám po lese a sbírám kytky, v tom světě nemá žádnou odezvu - hra to vůbec nijak nereflektuje, narozdíl od kvalitních dialogů.

0/0
23.2.2009 21:00

delosombres

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .,.,.,.,

"Na pravidlu, že 1 postava = 1 povolání není pranic logického a vyplývá výhradně z papírových RPG, aby byla různorodost povolání (jestli jsi DrD někdy hrál, víš co myslím). V reálu není důvod, proč by se například lékař nemohl naučit okopávat řepu nebo kombajnér zpívat v opeře."

Hm. Postava v D&D může mít vícero povolání, to je jedna věc. Dále, pokud není obecně různorodost povolání, tak je povolání co? Celkem nuda, řekl bych. Ta různorodost, specializace, něco za něco.. víš, ono to má celkem silnou logiku. Protože v reálu, v reálu se opravdu lékař nestihne stát mistrem světa omeleta ve všech sportech, profesích, nezíská všechny nobelovky atd. Prostě totální hovadina.

0/0
23.2.2009 21:08

Farflame

Generická monstra

Hmm, vývojáři jako kdyby od sebe kopírovali nápady. Nečekám žádnou mega originalitu, ale tyhle monstra jsou dost generická a obšlehnutá křížem krážem od jiných her, že mě příliš nenadchlo, že s tím přichází zrovna Bioware.

0/0
20.2.2009 10:47

nick sekáč magor

Re: Generická monstra

to by mě zajímalo, jaký nový monstra bys chtěl vymejšlet.. Tam radši budu mít starý dobrý skeletony a vlkodlaky než nějaký mega originální prasopsy ;-)

0/0
20.2.2009 11:35

blazen

Re: Generická monstra

a btw co bys tam dal třeba místo draků? Jinak myslím že svět fantasy musí mít takový monstra, který do fantasy patřej

0/0
20.2.2009 11:42

dda

Re: Re: Generická monstra

Nesouhlasim s Farflamem,ale nesouhlasim ani s tebou. Tyhle klise a myty o fantasy svete me stvou. Pro vetsinu lidi je fantasy kdyz se ve hre objevi nemrtvi ci orcove. Vrcholem jsou draci ci obri. Bojuje se mecem a luky. Tam jejich predstavivost konci. Ale fantasy svet muze byt klidne propojen s budoucnosti,nemusi se v nem vubec vyskytovat magie atd. Hranice jsou absolutne neomezene. To,ze jisty pan Tolkien jednou napsal vybornou knizku,ktera pro vetsinu vyvojaru a lidi  vybec stanovila co je a co neni fantasy,za to on nemuze.

0/0
20.2.2009 11:53

Earl

Re: Re: Re: Generická monstra

tvá bezbřehá fantazie by určitě nacpala do klasiky elektrický kytary, do filmu noir barvu a do pudingu kečup - nepleť si imaginaci s blbostí

0/0
20.2.2009 12:10

-

Re: Re: Re: Generická monstra

A já zas ani s tebou. Fantasy je hlavně o magii a nadpřirozených bytostech, jinak se někdy řadí do něj vše, co není sci-fi.

0/0
20.2.2009 14:14

Beri

Re: Re: Re: Generická monstra

Pokud se do fantasy budou míchat nějaký prvky z budoucnosti, tak to dopadne tak jako např. se hrou Might and Magic (nevim už jestli to byla 6 nebo 7), kde na konci dostanete do rukou blastery a likvidujete roboty, což mi zhnusilo celou hru a takový závěr bych vůbec nečekal. Takže fantasy ať zůstane třeba jako od Tolkiena, hlavně ať se do ní necpe žádný sci-fi.

0/0
20.2.2009 14:41

Petr

Re: Re: Re: Re: Generická monstra

Přesně. Ona je taky hranice mezi fantasy a fantasmagorií...

0/0
20.2.2009 19:01

delosombres

Re: Re: Re: Generická monstra

Souhlasím s ostatními. Jakmile začneš do fantasy cpát budoucnost, tak už je to spíš žánrový hybrid nebo sci-fi. No a draci a meče k fantasy patří stejně jako magie. Btw, Tolkien nic nestanovil. Fantasy bylo už před Tolkienem. Když nepočítám mytologie, tak například Beowulf, Fafhrd & Gray Mouser, Gilgamesh, Conan, Wizard of Oz..

0/0
20.2.2009 21:48

Jasmin

Re: Re: Re: Re: Generická monstra

Gilgameš a Beowulf nejsou fantasy ani náhodou. Zatímco fantasy je tvořená záměrně jako fikce, byly eposy brány ve své době doslova, spíš jako zachycení skutečných událostí nebo kronika, rozhodně ne jako beletrie. Je to stejné, jako kdybys za fantasy označil třeba bibli, protože jsou tam popisované nadpřirozené jevy.

0/0
20.2.2009 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.