Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Herní kostky byly vrženy. Ve městě hříchu.

Na konferenci DICE se hlavouni herního průmyslu věnovali pirátům, propadu PC her v obchodech i Přikázáním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zekinth

Gratuluji!

Gratuluji! Tak to je objev hodný génia. Kvalitní hry prodávané za nižší cenu zvyšují prodejnost. To už možná brzy dojde i na objev, že s pirátskými verzemi dnešních her bývají kolikrát i menší problémy co do funkčnosti než s originály;-DR^.

0/0
24.2.2009 16:27

Lumirel

Re: Gratuluji!

Hehe, hezký sarkasmus. On se spíš snažil říci, že by ceny měly jít dolu, protože přilákají mnohem více zákazníků a tím pádem i s nižší cenou mohou vydělat vývojáři/vydavatelé více. Speciálně u konzolí by ta cena měla jít určitě dolů...

0/0
24.2.2009 16:58

Andrashi

Re: Re: Gratuluji!

Mohu-li reagovat, zde můj názor (nejsem ekonom):

Snížení ceny je věc, kterou si musí vývojářské společnosti velmi promyslet. Jde zde o fakt, že se jedná o závažnější krok, než se zdá.

Máme zde jistou situaci. Všichni vědí, že není uspokojivá pro žádnou stranu (softwarová kriminalita X snaha vydavatelů tlačit na vývojáře a polotovary z toho plynoucí). Ale...kdo bude uznán vinným z této situace? Prozatím se věc řeší tak, že se implementují ochrany (které následně obtěžují platící zákazníky) a zároveň jsou zákazníci obviňováni z kriminality (spolu se skutečnými piráty; není v lidských silách to od sebe rozeznat, a tak jsou za zloděje označeni všichni, viz ochrany), protože to ONI přece kradou a tím škodí firmám.

Pokud ale dojde ke snížení cen a ke zkvalitnění služeb (a to všichni chceme), bude to de facto doznání vydavatelů, že jejich nepřiměřená reakce na softwarovou kriminalitu (i když oprávněná) a jejich cenová politika má hlavní podíl na současném stavu. Protože chtěli uměle udržet peněžní hodnotu vlastní práce vysoko (kdo nechce?), snažili se sestřelit pirátství metodou "Na hrubý pytel hrubá záplata". Ale šedé kruhy, kterým to mělo nejvíce ublížit, se adaptovaly. Nové podmínky tedy poškodily stávající zákazníky, a protože už pozbyly kýžené účinnosti, je třeba zavést podmínky nové a tvrdší. A jedeme to kolečko znovu a stále dokola. Časem to platící zákazníky přestává bavit a tak se jedině rozrůstá ilegální komunita, živená takovým přístupem, živená novými a novými výzvami nových ochran na pokoření. A rekrutující do svých řad všechny, které nebaví stálé ujišťování druhé strany, že skutečně piráty nejsou (tedy instalace ochran a opakované kontroly).

Dosud tu bylo schéma: hodní, spořádaní vydavatelé chtějí prodat produkt, a spotřebitelé jako druhá strana tohoto vztahu, kteří produkt kupují, A ZÁROVEŇ tuto situaci nehezky narušují svou kriminalitou ve větší či menší míře. Zavedením nižší ceny (takové, která je od začátku na úrovni, která je chápána za přijatelnou); tento krok, který je spíš vynucený než dobrovolný, nám náhled poněkud poupraví: Vydavatelé, v oprávněné snaze vydělat co nejdřív a zaplatit tak náklady za vývoj, se snaží vnutit SVÉ ceny, které mají zajistit brzkou návratnost investice. Stejně si pochopitelně počínají koncoví prodejci a plátcem všeho má být spotřebitel. Ten ale tyto ceny dlouhodobě kritizuje. Využívajíc možností, opatří si věc jinými cestami. A jakmile se naučí, že je možné mít něco zdarma, je obtížná cesta zpátky do obchodu...

0/0
24.2.2009 19:09

www.znasme.cz/dobytek

klesa prodej v kamenenych obchodech?

Nevim proc se tomu divi, ja opravdu ocenuju prodej primo po internetu, kdy si zaridim account, stahnu clienta, zaplatim kartou a nemusim z domu, nesponzoruju krabici kteoru nepotrebuju, prodavace v krame, jejich elektrinu atd.... V poslednim roce jsem si sice nekoupil 4-5 krabic v obchode, ale na internetu primo od vydavatele ano.

Je pekne ze reknou ze prodej v onchode klesa, ale o kolik stoupl elektronicky prodej?

0/0
24.2.2009 15:47

Ursus

Re: klesa prodej v kamenenych obchodech?

R^ Jsem na tom stejně. Digitální distribuci držím palce.

0/0
24.2.2009 21:00

Liška

Re: klesa prodej v kamenenych obchodech?

Já jsem sběratel, tzn. hra bez krabice mne nezajímá...(i když pár her ze steamu také mám :).

Nicméně každému co jeho jest...já chci krabky, tak si to zaplatím, ty ne - tak měj nižší cenu, proč ne...

0/0
24.2.2009 23:21

Walome

Re: Re: klesa prodej v kamenenych obchodech?

Asi tak - když už si koupím hru, chci, aby byla vidět :-D

0/0
25.2.2009 12:49

meekrob

hrubka

Rozlišujte typy a tipy

0/0
24.2.2009 12:41

smejki

todd

podle todda howarda jsou recenze starých pecek až na pobměnu pár slov stejné jako recenze nových her. Podle něj to znamená, že hry, které vyrábí, jsou stále stejně dobré, že se vlastně jen vyvíjí jejich technická stránka a koncept je stále téměř stejný, stejně kvalitní a zábavný.

Todde, já nesouhlasím, spíš to znamená, že recenzenti jen dokola vyjmenovávají ty samé věci, že jen vytáhnou technické popisky a přihodí k nim bezduché superlativy. A už vůbec potom nesrovnávají se starými díly, nekoukají pod povrch, nebo to alespoň v recenzi člověk nenajde. Stačí se podívat na tři bethesdí hry - Morrowind, Oblivion, Fallout 3. Morrowind byl velice dobře přijat. Měl pár neduhů, ale taky měl nějakou hloubku, výborný příběh a neotřelý design. Oblivion? První dojem bombastický (a pod jeho tíhou, mám dojem, se na něj psaly recenze), ale hra je totálně plochá, staré koncepty byly buď zmršené, recyklované z ještě starších her anebo nezměněné. Pramálo nového přibylo a většinu hráčů začal Oblivion nudit během několika hodin, a jen moderská komunita jej dokázala převést v hratelný počin (narozdíl od Morrowindu, kde mody si člověk dával mody až po dohrání a to jen zvědavosti, jak to který človíček zvládnul a co všechno TESeditor umí). Fallout 3 je sice oproti Oblivionu skokem vpřed (obávám se ale, že Morrowind nepřekonal), ale oproti starým dílům je hra povrchní až to bolí (moje recenze na F3 je zde - http://www.madbrahmin.cz/index.php?dir=fallout3/hracske_recenze&id=smejki).

Todde, to, co se nemění, nejsou hry, ale recenze. Proto už lidi na "profesionály" nedají tolik jako dřív, kdy hry bly (v těch důležitých aspektech) na vyšší úrovni a recenze (přestože stejné jako dnes) kvalitě více odpovídaly.

0/0
24.2.2009 12:12

Walome

Re: todd

Hele mění se i hry - sám to píšeš, že Fallout 3 oproti minulým dílům je povrchní. Teda, mění se hlavně hry a mění se hráči. Jsou mladší, stačí jim, že jde házet želvou a sekat listy na stromech a protože mají konzole, touží po co nejlepší grafice, páč na pc člověk nikdy neví jak mu to bude fungovat. Zrovna Fallout 3 je přesně důkaz toho, jak se dnes hry dělají - měl by to být propadák, ale nebyl, protože většina hráčů přistoupila na "je nová doba" a nezajímá je, že ve Fallout 3 chybí černý humor a atmosféra, hlavně že můžeš střílet po banditech plyšovým medvídkem...ale abych byl fér - nehrál jsem to, ale slyšel jsem na to spoustu názor z okolí a je mi jasné, že hry jdou do kelu.

0/0
24.2.2009 12:56

Plešoun

Re: Re: todd

No ale jak říkáš "nehrál jsi to". Myslím, že se hlavně mění hráči - a nejvíce ti tzv "hardcore", akorát si to neumí připoustit. Titéž hráči, kteří nedají dopustit na Golden Axe, Prince of Persia, Dune 2 apod... teď nadávají na propracovanost Falloutu3. A aniž by ve hře strávili více než dvacet minut, tak si stěžují na povrchnost dnešních hráčů :-) Ale problém je jinde - dříve byly hry vlemi těžko dostupné. Pokud jsi hru od kámoše na disketě přinesl musela tě bavit i když jsi nechtěl. Věděl jsi, že další hru třeba půl roku neuvidíš. Hráči neměli důvod zprotivovat si hry už dva roky před vydáním. Byly vděční za cokoliv co vyšlo. Druhá věc - hry pro nás tehdy byly nové. Doom1 byl nářez a velá originalita. Dnes i když vyjde Killzone2, který bude po všech stránkách lepší, tak mě omrzel už v demu - myslím, že požadavky hráčů neklesají, ale naopak rostou a vadí jim věci, kterých si dříve na hrách vůbec nevšímali.

Fallout 3 je právě krásnou ukázkou. Je to po všech stránkách nejlepší hra za několik posledních let. Nenajdeš za poslední roky nic co by se její prorpacovanosti, atmosféře, délce, humoru, svobodě alespoň trochu přiblížilo. Každý koho alespoň trochu bavila některá novjěší hra by měl být z Falloutu 3 nadšený protože mu přinese ještě více zábavy. A přesto to tak není... ale to už zabíhám to oftopicu F3 vs F1 :-/

Jen chci říct, že si myslím, že nespokojenost s těmito tituly je hlavně kvůli tomu že starším hráčům už prostě nestačí t oco jim stačilo kdysi když byly mladí. Fallout 3 přináš 3 až 4 řešení questů, téměř stejnej RPG systém, nejhutnější atmosféru od dob AvP1, i na spoustu vtípků tam narazíš (jde jen o to jeslti je člověk chce vidět a jeslti už předem ví, že budou trapný), nutnost opravovat zbraně, zásahový zóny, výrobu vlastních zbraní, ... pokud je tohle brak, jak má vypadat dobrá hra? :-) Vyšla vůbec od Dob Fallouta1 nějaká dobrá? Pokud, oc tě ke hraní stále táhne? :-)

0/0
24.2.2009 13:36

kill bill

Re: Re: Re: todd

na F3 mi najviac vadila chýbajúca logika sveta a nudné a nelogické questy. Ja som schopný vypnúť mozog pri hraní ale čo je moc, to je moc. Že z toho urobili strieľačku mi nevadilo, ale vadilo mi že z toho urobili zlú strieľačku. osobne ma montovanie zbraní vždy bavilo v hre (napr. stalker, hitman) ale sory ale srandapuska, parapuška a medvitkomet je blbost to si mozu nechat. radsej tam mohli dat klasicke montovanie zbrane ako predlzit hlaven, pridat optiku, menit spust, pridat tlmic, frontgrip, rozsirit zasobnik. S tym by som sa vyhral, navyse keby to boli klasikce zbrane nie taketo "tu drat, to kus plechu, tu koliesko z hracky"Rv

0/0
24.2.2009 14:35

Scorpy

Re: Re: Re: todd

Fallout 3 podle mého názoru ani omylem není nejlepší hra za posledních několik let. Takové Neverwinter Nights 2, Gothic 3 nebo Zaklínač ho, IMHO, co do atmosféry, příběhu, hratelnosti, zábavnosti a trvanlivosti hravě překonají (neříkám že co do otevřenosti, zmíněný Zaklínač a NWN 2 jsou principielně odlišná, nalinkovaná RPG, ale přesto (nebo právě proto?) baví, alespoň tedy mě, víc). Tyto RPG mě bavily, Fallout 3 nikoli, a není to proto, že by moje požadavky, jakožto hráče, šly nahoru - ne, je to proto, že v mých očích F3 prostě není skvělou hrou, neříkám, že je vyloženě špatný, ale pecka taky ne. I kdyby vyšel o 10 let dřív stejně by pro mě nebyl výjimečnou hrou, protože konkurence v posledních několika letech, alespoň u RPG, je pořád na dost vysoké úrovni.

A tím se dostávám k tvrzení "pokud je tohle brak, jak má vypadat dobrá hra? :-) Vyšla vůbec od Dob Fallouta1 nějaká dobrá?" - ano, vyšla, a ne jedna. Od dob Fallouta 1 vyšla celá plejáda fantastických her: Baldur's Gate, Baldur's Gate II, Neverwinter Nights 1 a 2, všechny tři díly Gothicu, Morrowind, z nedávné doby Zaklínač nebo King's Bounty: The Legend. A to jsem vyjmenoval jen RPG.

I dnes stále vycházejí, i když málo, velice kvalitní a výjimečné hry, srovnatelné se zmíněným F1, jenže za posledních 10 let se z dělání her stal obrovský byznys a tím pádem se rojí víc a víc braku - skvělé hry tak zapadnou mezi desítky budgetovek nebo plochých přehypovaných "AAA+" titulů, takže opravdovou kvalitu musí člověk hledat lupou, ale stále tu je. A já osobně nepovažuji Fallout 3 za kvalitní hru - na to byl, je a bude můj žebříček moc vysoko.

A kdybych měl za sebe odpovědět na otázku "co mě k hraní stále táhne", tak to je velmi prosté - vidina, že vycházejí a budou stále vycházet výborné, atmosférické, propracované hry, které si s chutí zahraju nejen dnes, ale i za několik let. Jenom se člověk musí smířit s tím že taková hra vyjde 1x do roka, protože vývojáří většinou dnes vsadí na XY-té vyhypované pokračování RTS "AB" nebo fps "DC", než na hardcore zážitek.

0/0
24.2.2009 14:48

kill bill

Re: Re: Re: Re: todd

Mňa v poslednej dobe zaujal Drakensang hlavne tým že to konečne nie je iba o akcii ale o človek tam hodne času strávi klasickými rpg-činnosťami napr. riešením questov, výrobou zbraní, komunikovaní s postavami a pod. Bojov je menej a sú viac o taktike. napr Zaklínač ma znechutil tým ako hra bola postavená: vyhodilo ťa to do určitého prostredia (napr. močiar) a do cesty ti hra hodila doslova stovku enemy, čím sa hra dosť priblížila hacknslash rubačke. ja Rpg žáner chápem ako "hru na život" a nie akčné klikanie/strieľanie a práve spomínaný drakensang mi to bohate zatiaľ naplnil.

0/0
24.2.2009 15:09

Scorpy

Re: Re: Re: Re: Re: todd

Díky za tip, Drakensang určitě zkusim.

0/0
24.2.2009 15:19

kill bill

Re: Re: Re: Re: Re: Re: todd

anglická verzia ešte nie je (mám nemecký originál) ale je anglické demo. Je tam jedna malá dedina a prilahle luky, les, zopár questov a uvidis ako funguju zakladne mechaniky hry. da sa myslim stiahnut aj tu z bonuswebu

0/0
24.2.2009 15:22

Walome

Re: Re: Re: todd

To je fakt - s těma disketama jsem to nezažil, ale chápu to - dneska je trh přesycenej a když tě nebaví něco, seženeš si něco jinýho, to je fakt. Mně osobně se třeba z těch nových kusů hodně (po Deus Ex nejlepší hra, co jsem kdy hrál - respektiva, líbila se mi nejvíc) The Vampires - Masqurade - Bloodline. Ztroskotalo to na bugách a nevyužitým Scource enginu, jenže to byl právě ten problém - hra se objevila společně s Half Life 2 a všichni se těšili jak budou házet po upírech židle, ale to tam nešlo...vlastně šlo, ale nebylo to tak jako v HL 2, kde člověk nědělal nic jinýho než máchal gravity gunem a hráčům to stačilo, protože to bylo něco novýho (co na tom, že to bylo úplně k ničemu a zpláclo to celou hru???). Jenže Vampíři byli vychytaní, každá rasa měla jiného dialogy (skoro každá), fůra questů, možností, jak je udělat, fůra skvěle napsaných postav - engine jim dodával osobnost. Délka, RPG skvělý, pár technických vychytávek, překvapivě originální děj a ještě originálnější konec...no a firma díky tomu zkrachovala - jo, byly tam bugy, ale těžko se divit nad tak propracovanou hrou...navíc většina jich opravily pathce...prostě tomu se říká vděk - a pak vytvářej hry, který za něco stojej - Fallout 3 to měl jednoduchý, i kdyby to byla sra*ka, což podle mnoha hráčů (a všech mých kámošů) je, tak by se to stejně prodávalo kvůli značce...ale co ostatní věci? Co Beyond Good and Evil? Arx Fatalis? Deus Ex? A tuna dalších starších her, kterým ještě šlo (možná jsem naivní) o něco jinýho než o nejlepší grafiku, aby si hráči museli kupovat nový grafárny...nevím, za poslední roky fakt nevyšla věc, co by mě zvedla ze židle a donutila zainvestovat buď do konzole nebo do pc - maximálně tak třetí MGS nebo třetí Deus Ex, i když tomu moc nevěřím...nevim:-/

0/0
24.2.2009 15:09

kill bill

Re: Re: Re: Re: todd

myslím že na vampires Bloodlines robila rovnaká banda ako na falloute takže to asi nebude náhoda. jeden z nich teraz maká na  špionážnej hre Alpha Protocol, určite treba mať tú hru v merku

0/0
24.2.2009 15:27

Lumirel

Re: Re: Re: Re: Re: todd

Já si zas vzpomněl na Turoka (toho prvního).. Pamatujete třeba na efekty zbraí v té době? To bylo fantastické.. že by se to nějak extrémně zlepšovalo bych neřekl. Myslím tím, že v Turokovi mě ty poslední zbraně doopravdy nadchly... Teď se donekonečna opakují ty stejné zbraně dokola ve všech možných žánrech...

0/0
24.2.2009 16:56

Ursus

Re: Re: Re: Re: Re: todd

Na Vampirovi dělala Troika Games, která stála také za Arcanum. Není to stejná banda, co dělala Fallout, ale byli v ní členové původního Fallout týmu. A samotný Arcanum dost Fallout připomínal.

0/0
24.2.2009 20:59

smejki

Re: Re: todd

dyt povidám, že hry se mění, ale recenze ne!Bohajeho, čti pořádně člověče8-o

0/0
24.2.2009 15:17

kill bill

Re: todd

Tod Howado ma prestal nasi3rat uz hodne dávno a teraz to uz neriesim. Ved cele to co povedal nema ani hlavu ani patu (alebo je to v clanku zle interpretovane). Tym nechcem povedat ze nie je kompetentny sa k tomu vyjadrovat, ved ma za sebou mnoho uspesnych projektov. Kazdopadne sam za seba mozem povedat ze ma Oblivion bavil aj bez pluginov.

0/0
24.2.2009 13:14

Walome

To je teda novinka

To, že jsou hry drahé je stará věc. A to, že cena je přemrštěná je taky stará věc. A selský rozum si už léta dává dohromady, že kdyby byla cena nižší, koupilo by si hru více lidí...tím pádem by se na prodeji vydělalo - celé roky si to myslím, ale přišlo mi to vždycky příliš primitivní...no, asi to tak je. Jenže problém je v tom, že lidi stejně budou pálit...taková je realita - a upřímně, myslíte si, že se mi líbí ty šedé placky popsané lihovkou, které vídám všude možně (u mě doma POCHOPITELNĚ nikoliv)? Nelíbí, ale tak co můžu dělat? Tak bohatý nejsem a hru si chci zahrát...tedy, ti dotyční, to je mají vypálené

Jinak docela zajímavá debata, jenom mi přijde, že se nic nevyřešilo - každopádně se taky bojím, že singleplayeru začíná odzvoňovat...ale tak, s příchodem televizí se taky říkalo, že lidi přestanou chodit do kina...uvidíme jak to celé bude...

0/0
24.2.2009 11:14

Dhatz

Re: To je teda novinka

to s kinem se povedlo až s příchodem internetu,kino prostě nemá žádný smysl,obzvlášť pro člověka co špatně vidí(a neserte mě s brýlema,ja jsem clovek co se vam na vsechno vysere)

0/0
24.2.2009 11:48

Sluti

Re: Re: To je teda novinka

Kdyby člověk pořád nevejral do monitoru, tak by možná viděl i ty půlmetrové titulky v kině.... "Kino prostě nemá žádný smysl..." = kulturní úpadek v přímém přenosu

0/0
24.2.2009 12:32

Walome

Re: Re: Re: To je teda novinka

No já myslím, že kdyby vstupenka stála padesát korun, tak by to taky bylo o něčem jiným - já jsem v kině furt, ale to jenom kvůli tomu, že to mám skoro zadarmo. A pár filmů je dobré vidět ve velkém sále s pořádným zvukem - dodnes lituji, že jsem si nějaký bijáky nechal ujít...

A ty titulky - sedám si do páté, max.šesté řady od plátna a má to dvě výhody - jsou vidět titulky a prožitek z filmu je o hodně větší, než když člověk sedí vzadu - to je takovej mýtus, že zadní místa jsou nejlepší - ale jak jsem si stačil všimnout, spousta lidí už na to přišla, takže někdy člověk aby prázdný místo v pátý řadě pohledal.

0/0
24.2.2009 12:51

Scorpy

Re: Re: To je teda novinka

Jo jasně... "kino nemá žádný smysl" a proč potom na nové filmy lidi choděj do kina a ne na internet (warezáky kteří to mají stažené z torrentz nebo rapidsharu 5 dní před premiérou nepočítám)?

0/0
24.2.2009 14:51

Ursus

Re: Re: Re: To je teda novinka

Čistě jen z toho důvodu, že to ve slušné kvalitě není nikde k sehnání v době premiéry. Kdyby bylo k mání DVD v době premiéry, pak by to s kiny vypadalo dost blbě.

A propó - k tomu úpadku kultury o post výše - co je to za kulturu chodit do Multiplexu, kde mi dneska nechroupou u ucha jenom popcornem, ale přešli na vyšší chroustací level - kukuřičné trojhránky.

Kulturní je to tak leda do kinokaváren, které ale dávají filmy s velkým zpožděním.

0/0
24.2.2009 15:09

D

Jestlipak na te prednasce byli vydavatele a distributori

"Slevy se přitom vyplácejí i dříve než půl roku po vydání. Například víkendové snížení ceny nové hry Left 4 Dead na 25 dolarů přineslo 3000% (slovy třítisíciprocentní) zvýšení prodejů, hra se prodávala dokonce lépe než hned po vydání.  Zajímavé je také to, jak různá výše slev ovlivňuje prodeje. Už desetiprocentní snížení cen přináší zvýšení prodejů o 35 procent. Čtvrtinová sleva znamená daleko výraznější zvýšení příjmů – o 245 procent.

Padesátiprocentní sleva znamená více než ztrojnásobené příjmy a 75% sleva pak přinese nárůst obratu o 1470 procent. Nebavíme se přitom o zvýšení počtu prodaných kusů, ale o penězích, které prodejce utrží."

To by ale znamenalo, ze castecny duvod velkeho podilu piratskych her je premrstena cena. S "vice odpovidajici" cenou roste chut zakazniku kupovat hry. Coz kdyby se prestalo s cucanim z prstu spekulaci o piratech a hledaly se skutecne problemy, opravdove priciny. Nepodporuji piratstvi, ale na te uvazne, zda se, neco bude.

0/0
24.2.2009 11:03

Plešoun

Re: Jestlipak na te prednasce byli vydavatele a distributori

Myslím, že tenhle problém je mnohem komplexnější a nelze vše házet na cenu. Zda se to na ni dá vůbec svádět.

Fallout na PC ... 200kč. Fallout na konzole 1600kč. Na konzole se prodával jako jiné hry, na PC se pirátil jako jiné hry. Proč? Neměli by zisky z PC verze převyšovat konzolové v tisícinásobcích?

Druhá věc - zákazníci nemají bezedné kapsy. Mám-li na hraní 2000kč a bude-li cena 2000kč, koupím jednu hru. Pokud budou stát 1000kč - koupím dvě hry = hernímu průmyslu dám úplně stejné peníze, ale on musí investovat dvojnásobek do vývoje dvojnásobku her. Jak moc výhodné je slevňování z tohodle hlediska?

Něco mi říká, že pokdu by nižší cena přinesla vyšší zisky (ne počet prodaných kusů, ale čistý zisk), tak už všichni dávno slevňují. Oni to mají určitě mnohem lépe spočítané než mi tady na fóru.

0/0
24.2.2009 11:42

Ursus

Re: Re: Jestlipak na te prednasce byli vydavatele a distributori

Ta čísla ale 1. jasně ukazují, že vyšší zisky tam byly, 2. Já dám možná hernímu průmyslu 2 000 Kč. Ale pokud budou hry levnější, dám tyto peníze více firmám - tedy defakto teoreticky jedné firmě klesnou zisky, třem se zvednou (mou osobou), 3. Nevím jak vy, ale já nemám stanovený rozpočet na nákup her. Pokud se objeví dobrá hra, zvážím cenu, pokud se mi líbí cena, kupuju ji. Příklad - Left 4 Dead je dobrá hra a za 600,- (to je cena, za kterou ji prodávaly některé eshopy v retail verzi jednu dobu) ji beru, World of Goo je dobrá hra, ale za 20 dolarů (cca 450,-) je drahá. World of Goo teď půjde prý do obchodu v krabici a v ČR bude stát 199,- to už beru.

0/0
24.2.2009 11:54

Plešoun

Re: Re: Re: Jestlipak na te prednasce byli vydavatele a distributori

Ta čísla ale 1. jasně ukazují, že vyšší zisky tam byly, 2. Já dám možná hernímu průmyslu 2 000 Kč. Ale pokud budou hry levnější, dám tyto peníze více firmám - tedy defakto teoreticky jedné firmě klesnou zisky, třem se zvednou (mou osobou), 3. Nevím jak vy, ale já nemám stanovený rozpočet na nákup her. Pokud se objeví dobrá hra, zvážím cenu, pokud se mi líbí cena, kupuju ji. Příklad - Left 4 Dead je dobrá hra a za 600,- (to je cena, za kterou ji prodávaly některé eshopy v retail verzi jednu dobu) ji beru, World of Goo je dobrá hra, ale za 20 dolarů (cca 450,-) je drahá. World of Goo teď půjde prý do obchodu v krabici a v ČR bude stát 199,- to už beru.

1) Jak se počítají "zisky" z digitální distribuce? Jasně že se tam zvedli zisky, protože je distribuce stojí minimum. Pokud byly od zisků odečteny náklady na vývoj jak se to rozpočítalo aby to nebylo zavádějící? 2) Místo toho aby jedna firma vyvinula hru za 500 dostala 2000 a měla zisk 1500, tak dvě firmy vyvinou hru za 500 prodají za 1000 a každá vydělá pětistovku? Jednomu hráči se vyplatí prodat méně dražších her, než tuny levných. 3) Člověk nemá pevnou částku kterou do her pravidleně investuje. Ale myslím že každej má určitej limit, kolik je ochoten do her za určitou dob udát. Já bych třeba 20 000 do her za měsíc nedal - i když by to bylo 40 her po pětistovce který by za to stály. Prostě je určitá hranice kolik člověk dá - a slevňováním jednotlivých titulů ji hráč nezvýší (naopak může mít problém síthat ty levné hry uhrát a od určité doby jich kupuje méně). Jsou období kdy hry tak tak stíhám uhrát (letošní podzim například) - a žádná sleva by mě nevedla k nákupu více her - prostě by nebyl čas je dohrát.

Fakt si myslím že to mají spočítané lépe než my tady. Při slevách Valve letěli prodeje vysoko nahoru z mnoha důvodů - nejhlavnějším je to, že hry byly výrazně levnější proti konkurenci. Ale myslím, že pokud by se ceny takto srazili natrvalo a plošně všude, tak to k vyšším ziskům nepovede - mnoho lid ísi více her nekoupí, protože nemá čas. Spousta pirátů priátí z principu. Ti co nakoupí víc her, nenechají celkově o moc více peněz - ale vývoj několiak her vyjde sakra draho.

Samozřejmě by se mi levnější hry taky líbili - zůstalo by mi více peněz v kapse na jiné věci. Ale to je právě důvod proč si myslím že se nikomu slevňovat chtít nebude. Otázka na závěr pro zajímavost - pokud by hry stáli třetinu.. t yby jsi za hraní utratil celkově více peněz než doposud?

0/0
24.2.2009 12:11

Ursus

Re: Re: Re: Re: Jestlipak na te prednasce byli vydavatele a distributori

ad. 1. To je ale přece jedno. Pokud je digitální distribuce cenově takto výhodná, pak by se toto mělo odrážet i v cenách těchto distribucí. Dneska ale je uměle držena cena digitální distribuce nahoře, aby se prodávaly i krabicové verze. Je otázkou, jestli do toho nějaké náklady započítali. Pravděpodobně asi ne a to číslo tak je zavádějící. Kdyby nebylo, tak od dalšího dne přestávají vycházet krabicové verze, protože takové nárůsty by si přál každý. Na druhou stranu - shodneme se na tom, že v obou případech (cena kolem 100 - 500 a cena kolem 1 000 - 1 500) se náklady na výrobu firmám vrátí. Pak je otázkou, při kterém modelu by měli vyšší zisky.

ad. 2. Jednomu hráči se vyplatí prodat jednu drahou než tuny levných, pokud se na to díváš očima toho, kdo je schopen prodat tu dražší. Ale dejme tomu, že hráč na výběr podobné tituly od dvou firem. Při vyšší ceně se rozhodne pro jednu z těchto her a jedna firma vydělala 1 500, druhá 0. Pokud by hry stály méně, je tady pravděpodobnost, že by hráč koupil obě hry a každá z firem by vydělala po 500. Pro jednu ztráta, pro druhou zisk. Tohle už je ale o tom, kam by celou tuhle politiku tlačil trh. Bohužel to dneska vypadá, že tady spíše než zdravý trh jsou kartelové dohody stanovující ceny her paušálně bez ohledu na distributora. V jakémkoliv jiném odvětví by podobná věc byla prošetřována antimonopolním úřadem.

ad. 3. Souhlasím, je určitá hranice. Ale osobně jsem za první pololetí 2008 nekoupil ani jednu hru (výjma několika her v bazarech / na aukcích), protože mi přišly prostě drahé a už z principu jsem neměl zájem nechat se dojit. Ve druhé polovině 2008 jsem nakoupil celkem přes 20 her, protože mi Steam nabídl zajímavé ceny, které pro mě byly přijatelné. Tím odpovídám na tvou poslední otázku - ano, za třetinové/poloviční ceny jsem nakoupil mnohem více her než doposud.

0/0
24.2.2009 12:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.